vimse Skrevet 7. juni 2011 #4801 Skrevet 7. juni 2011 Vi blir vel litt slappe av været alle sammen, jeg merker jeg er tung i hodet, så jeg er glad jeg har jobbfri Men de har meldt ganske bra vær til helgen da
Roadrunner Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #4802 Skrevet 7. juni 2011 God formiddag i fugleland! Det er øs-pøs-vær her i dag også - om det er noen trøst - og jeg har ikke syklet på over ei uke og føler meg litt dum.. Skulel jo være ekstra trening det der, men neida Ikke bra med trøtt tryne og stressete dager altså. Blir litt bekymra for pip-pip'en når det blir sånn. Passe på deg selv nå. Vi satser vel på en liten middag for to eller noe slikt i PL-land? Optimisten kan nok satse på en liten middag, mens realisten nok bare skal være glad dersom det i det hele tatt blir et glimt av PL i løpet av den uka. Tror det blir kleint gitt (pessimisten tror ikke det er sjans i havet). Men uansett artig med kurs da (tror jeg) Tidvis litt sliten fuggel ja, og i går var en skikkelig kaosdag på jobb. Det rare er at det i dag derimot, har vært rooooolig. Her er det ikke snakk om noe midt mellom, her snakker vi enten eller. Okei, så har jeg kanskje litt skylda for at det er rolig i dag, for jeg har ikke satt igang de store tingene heller. Men litt deilig etter den kaosdagen i går. Rett og slett! Ventilasjonsanlegget har noen interessante dager, og i dag var det vel drøye 25 grader da vi kom. Grått ute, men fuggel'n stiller i kapribukser og lett topp. Og tross ventilasjonsanlegg, så har vinduet kommet opp. Orker ikke denne tunge, klamme luften jeg altså, og en sånn varme inne. Nei, inn med litt frisk luft! Ellers prøver jeg å passe på meg selv... Har vært FLINK med kostholdet noen dager igjen (begynte søndag), og håper jeg skal klare å holde det på rett spor fremover. Har skeiet SOLID ut i flere uker nå, og det har straffet seg big time. Ingen plan om å gå på vekta med det første (da blir det vel sammenbrudd), men har kuttet ut søtsaker og skal være flink. Kjører foreløpig ikke beinhard lavkarbo, men generelt sunt kosthold som også er karboredusert. Så får vi se! Men det SKAL gå rette veien igjen nå... Har satt en liten spa-weekend på "belønnings-stigen" og har også lyst til å få til en tur igjen når jeg virkelig ser resultater. Hadde vært moro med en tur når man kanskje kan føle seg skikkelig vel! *graver og graver etter motivasjon og styrke*
Roadrunner Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #4803 Skrevet 7. juni 2011 Vi blir vel litt slappe av været alle sammen, jeg merker jeg er tung i hodet, så jeg er glad jeg har jobbfri Men de har meldt ganske bra vær til helgen da Blir tung i hodet av dette været ja. En ting er at det er grått og trist ute, det gjør meg lite. Og varmen er også forsåvidt greit. Men den klamme og tunge lufta kunne jeg fint klart meg uten! Og varmen inne... Over 25 grader når man kommer om morgenen, er LITT varmt... Men men, man overlever jo Og bra vær til helga hadde gjort seg!
Gjest Purple Haze Skrevet 7. juni 2011 #4804 Skrevet 7. juni 2011 Send gjerne litt varme hit over - jeg tar gladelig i mot Så bra at du kjører på med sunn mat nå! Du skal se at det gir resultater Ha en fin kveld
fairygirl Skrevet 7. juni 2011 #4805 Skrevet 7. juni 2011 *hjelper til med å grave* Så fint at du har kommet igang igjen RR
Roadrunner Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #4806 Skrevet 7. juni 2011 Tja... - vaske 2 maskiner klær - check! - tømme oppvaskmaskinen - check! - handle mat (fylle kjøleskapet) - check! - vaske fellesgangen i blokka - check! - rydde litt - check! - støvsuge - ehhhhh... Etterpå? Imorra kanskje?
mocci Skrevet 8. juni 2011 #4807 Skrevet 8. juni 2011 Tja... - vaske 2 maskiner klær - check! - tømme oppvaskmaskinen - check! - handle mat (fylle kjøleskapet) - check! - vaske fellesgangen i blokka - check! - rydde litt - check! - støvsuge - ehhhhh... Etterpå? Imorra kanskje? Det er da grenser for hvor mye husarbeid man orker på en dag.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2011 #4808 Skrevet 8. juni 2011 God morgen Ser du hadde en effektiv dag i går, og støvsugingen finner du igjen senere. Kan ikke få gjort alt på en gang heller! Ha en fin dag
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4809 Skrevet 8. juni 2011 Takk for det! Fant ut at det var best å ikke slite seg ut (yeah right - jeg var vel ikke engang i nærheten), så støvsugingen utgikk. Har da et par dager til på meg før helga! Har mine kjære bokgjester det bra? Fin start på onsdagen? Min start er litt trøtt... Tungt å komme igang i dag! Men men, det går seg vel til tenker jeg. Huff, burde egentlig ringt legen, men er skrekkelig flink til å utsette... Det er liksom ikke noe som haster (tror jeg), så da drøyer vi litt. Kanskje få ringt i dag? Ellers ble sykkelen dagens fremkomstmiddel, fornøyd med det!
vimse Skrevet 8. juni 2011 #4810 Skrevet 8. juni 2011 Jeg lurer på hva som gjør til at folk dropper støvsugingen og gulvvasken, det er jo det som tar kortest tid. Jeg tror nok jeg skal klare å støvsuge og moppe gulvene i 1.etg. her hos meg på et kvarter, og jeg har stort hus Ja, jeg er glad i rene gulv
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4811 Skrevet 8. juni 2011 Jeg lurer på hva som gjør til at folk dropper støvsugingen og gulvvasken, det er jo det som tar kortest tid. Jeg tror nok jeg skal klare å støvsuge og moppe gulvene i 1.etg. her hos meg på et kvarter, og jeg har stort hus Ja, jeg er glad i rene gulv Jeg er også glad i rene gulv.. Og det er i grunn helt teit, for som du sier, det går jo fort! Men av en eller annen årsak så har denne støvsugingen blitt et skikkelig tiltak, som jeg utsetter og utsetter og utsetter og utsetter. Helt tåpelig. Har ikke store leiligheten, og støvsugingen av hele røkla tar vel 15-20 minutter (inkludert flytting av småting etc). Er jo helt dustete å utsette
vimse Skrevet 8. juni 2011 #4812 Skrevet 8. juni 2011 Jeg tipper det er samme forholdet som jeg har til å skrubbe dusjen, for det er virkelig noe av det verste jeg gjør. Det er en grunn til at den skrubbesaken ligger midt i dusjen en gang i blant når jeg vet mannen skal dusje om kvelden
Suzy Skrevet 8. juni 2011 #4813 Skrevet 8. juni 2011 Stikker innom og ser du har vært en flittig fugl
MarianneE Skrevet 8. juni 2011 #4814 Skrevet 8. juni 2011 Ellers prøver jeg å passe på meg selv... Har vært FLINK med kostholdet noen dager igjen (begynte søndag), og håper jeg skal klare å holde det på rett spor fremover. Har skeiet SOLID ut i flere uker nå, og det har straffet seg big time. Ingen plan om å gå på vekta med det første (da blir det vel sammenbrudd), men har kuttet ut søtsaker og skal være flink. Kjører foreløpig ikke beinhard lavkarbo, men generelt sunt kosthold som også er karboredusert. Så får vi se! Men det SKAL gå rette veien igjen nå... Har satt en liten spa-weekend på "belønnings-stigen" og har også lyst til å få til en tur igjen når jeg virkelig ser resultater. Hadde vært moro med en tur når man kanskje kan føle seg skikkelig vel! *graver og graver etter motivasjon og styrke* Det der er ikke lett, men og face the truth er første steg. Jeg driver og går ned i vekt ( ) og vet hva de små utskeielsene (som det fort blir mange av) betyr. Min vekt er høy, men krympende tross alt. Belønningsstige var ikke dumt. Låner den idèen jeg! Har mine kjære bokgjester det bra? Fin start på onsdagen? Min start er litt trøtt... Tungt å komme igang i dag! Men men, det går seg vel til tenker jeg. Takk, bare bra. Litt tungt som du nevner og komme i gang, men jeg har flere fine ting på planen idag, og det hjelper bra. Jeg tipper det er samme forholdet som jeg har til å skrubbe dusjen, for det er virkelig noe av det verste jeg gjør. Det er en grunn til at den skrubbesaken ligger midt i dusjen en gang i blant når jeg vet mannen skal dusje om kvelden
vimse Skrevet 8. juni 2011 #4815 Skrevet 8. juni 2011 Ang. vekt ja, jeg hadde en alvorsprat med søs min i går. Det er ikke tvil om at denne røykeslutten min har påvirket vekten veldig negativt for meg Jeg har vært skikkelig nedfor de siste mnd og bare puttet innpå, og det får jeg svi for nå... Så nå la vi en slagplan for meg litt fremover, og så får hun være motivatøren min en stund. For jeg vet jeg kan!
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4816 Skrevet 8. juni 2011 Det der er ikke lett, men og face the truth er første steg. Jeg driver og går ned i vekt ( ) og vet hva de små utskeielsene (som det fort blir mange av) betyr. Min vekt er høy, men krympende tross alt. Belønningsstige var ikke dumt. Låner den idèen jeg! Takk, bare bra. Litt tungt som du nevner og komme i gang, men jeg har flere fine ting på planen idag, og det hjelper bra. Min vekt er høy den også, selv om jeg kanskje kan trøste meg med at den har vært høyere... Gikk i riktig retning ganske lenge, men så stoppet det opp leeeenge. Og nå har jeg vært totalt idiot... Men men, fordelen er vel at det aldri er for sent å starte på'n igjen. Og en liten belønningsstige er ikke dumt! Jeg har forsøkt å finne små ting for ca hver 5 kg (bortsett fra at jeg nå skal ned noen kg først uten å gå på vekta), så jeg har litt å se frem mot. Mine belønninger er feks: Ny pulsklokke, frisøren (gjerne litt ekstra enn vanlig klipp), en spa-helg, og til slutt kanskje en skikkelig ferietur? Andre ting kan være: ny veske, nytt treningstøy, konsert ++ Prøver å være ganske bevisst på at belønningene ikke skal være noe spiselig... Og er litt rart med det, men det er litt hold i utsagnet "Felles skjebne - felles trøst". Gjør godt å høre at andre også har sine kilo-utfordringer!
Roadrunner Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #4817 Skrevet 8. juni 2011 Ang. vekt ja, jeg hadde en alvorsprat med søs min i går. Det er ikke tvil om at denne røykeslutten min har påvirket vekten veldig negativt for meg Jeg har vært skikkelig nedfor de siste mnd og bare puttet innpå, og det får jeg svi for nå... Så nå la vi en slagplan for meg litt fremover, og så får hun være motivatøren min en stund. For jeg vet jeg kan! Veldig kjekt når søs kan brukes som en ekstra motivator! Og heier på deg jeg også vettu!
fairygirl Skrevet 8. juni 2011 #4818 Skrevet 8. juni 2011 til en positiv og alltid oppmuntrende Bippe Belønningsstigen din liker jeg! Håper du har en fin kveld ikveld, Fuggel'n
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juni 2011 #4819 Skrevet 8. juni 2011 Jeg har ikke så høy vekt, men jeg ser feit ut likevel. Merkelig hvordan kroppen endrer seg når man blir eldre. Da jeg var noen år yngre, og veide det samme som nå, så jeg mye slankere ut. Nå ligger flesket på andre plasser, og gjør at jeg ser tjukkere ut. Skikkelig festlig! Belønningsstige er kjempesmart! Det opererte jeg med da jeg gikk ned masse. Londontur var liksom toppen på stigen etter 30 kilo ned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå