Roadrunner Skrevet 18. april 2011 Forfatter #4321 Skrevet 18. april 2011 Ahhh! Noen effektive timer, og vips er det bare drøye halvannen time igjen. Fått gjort riktig så mye, og er i grunnen ganske så fornøyd om jeg kan få si det selv Regner med at det blir et par besøk på ymse bilforretninger i ettermiddag, kikke litt rundt. Så hjem til middag, klesvask etc. Er nydelig vær ute, og gradestokken viser nærmere 17 grader! Er jo sommertemperaturer! Kjipt å jobbe i sånt vær altså... Men men, penger i kassa Forresten, er det bare meg som synes den "kjolen" i høyre kolonne her (reklame for H&M) mer ligner på en tunika? Jeg hadde ALDRI gått med den som en kjole (altså med kun tynne strømper under....)
Roadrunner Skrevet 18. april 2011 Forfatter #4322 Skrevet 18. april 2011 Da er verditakst mottatt og videresendt banken. Har jeg ikke hørt noe fra banken til lunsj i morra, så tar jeg en liten telefon for å se hva som skjer. Men verdien så ok ut, og jeg tror det skal gå fint å få til en bil med sikkerhet i bolig. Kan se ut til at boligen har steget ca 350.000 siden jeg kjøpte, og det gjør jo ingenting Arbeidslysten forsvant dog... Så nå sitter jeg her og slår ihjel tid på gamlemåten (les: surfer på nett og bare vaser. Og ser på klokka... 56 minutter igjen... )
Gjest Purple Haze Skrevet 18. april 2011 #4323 Skrevet 18. april 2011 Flott verdistigning på boligen din da! Det skulle love godt for å slå sammen lån på bolig og bil Håper du finner en bil du kunne tenke deg på titterunden din! Kos deg i sola
Roadrunner Skrevet 18. april 2011 Forfatter #4324 Skrevet 18. april 2011 Okei, en av bil-forhandlerne utgår. Ble bare hissig der i dag, og var i grunn bare fornøyd da jeg kom meg avsted. Selgerne var mer opptatt av å skravle og surre med hverandre enn å hjelpe et kvinnfolk. Når jeg da endelig fikk litt hjelp, og nevnte prissjiktet jeg kunne tenke meg, så fant han umiddelbart en som var 40.000 kroner dyrere.. Yeah right! Næh, det der fungerte dårlig gitt (men jeg kunne få en nesten 10 år gammel Corolla til "god" pris da ) Andre bil-forhandleren jeg var innom var veldig hyggelig, og de hadde et par småinteressante biler som kan være verdt en nærmere kikk over påske. Men må gruble bittelitt (og se den jeg har ringt på...). Men føler meg ikke høy i hatten når jeg subber rundt hos bilforhandlere på egenhånd altså... Selv om jeg føler jeg vet hva jeg skal se etter, har satt meg inn i ulike modeller, og vet hva 1.0 og 1.6 betyr av forskjell. Men neida... Føler meg ikke særlig mer spenstig allikevel. Jaja, det går seg vel til. En kjapp prat med mams i ettermiddag, og litt frustrert da også. Innimellom er vi ikke helt på nett når vi snakker sammen (jeg merker det, tror ikke hun merker det...), og jeg blir bare småfrustrert av det hele. Jaja, fikk i alle fall sagt at jeg ikke blir hjemme hele påska, og hvilke planer jeg hadde (noe som fikk meg til å innse at disse dagene kommer til å gå skrekkelig fort!). Og sånn helt til slutt, kan det nevnes at jeg har oppdaget en ny ulyd i bilen... Tror ikke det er noe veldig skummelt eller veldig dyrt, men jeg kjenner jeg er VELDIG klar for å bytte til nyere bil nå. Vaskemaskinen jobber, og jeg er altså bittelitt småfrustrert, og litt rastløs. Men reiser ikke fra vaskemaskinen, og må snart klargjøre en ny maskin. Kanskje prøve å få til en rusletur i morra i stedet? Trenger litt frisk luft tror jeg... Føler meg skikkelig tjukkebollafeita... Men ellers? Så bra atte!
vimse Skrevet 18. april 2011 #4325 Skrevet 18. april 2011 Jeg kjenner igjen det med å ikke være på nett med mams bestandig Det er ikke noe galt i det, men helt naturlig og ganske vanlig tror jeg Så utrolig spesielt av bilselgeren å gjøre sånt, herreli, eller ser du ut som om du er laget av penger??
Roadrunner Skrevet 18. april 2011 Forfatter #4327 Skrevet 18. april 2011 Jeg kjenner igjen det med å ikke være på nett med mams bestandig Det er ikke noe galt i det, men helt naturlig og ganske vanlig tror jeg Er nok ganske så vanlig ja. Det fasinerende er at paps skjønner at noen av telefonsamtalene mellom mams og meg gjør meg litt frustrert, ergo ringer han gjerne opp igjen ved anledning (når hun ikke er i umiddelbar nærhet). Vi krangler ikke eller noe, men hun har en tendens til å skravle i vei, og ikke alltid lytte til svarene på spørsmålene hun stiller, eller til hva jeg generelt har å fortelle. Eller, stort sett hører hun halve svaret, tror jeg er ferdig (hallo! Man må PUSTE), og så kjører hun videre med sitt. Og jeg sitter i andre enden og innser at jeg bare kan gi opp først som sist, for jeg blir småsprø av å kjempe for å få sagt det jeg vil/skal/må/burde Utfordringen blir da når pappa ringer, så kommer ikke han til ordet... For da har jeg SÅ mye jeg skulle sagt, og har endelig noen som lytter i andre enden Så utrolig spesielt av bilselgeren å gjøre sånt, herreli, eller ser du ut som om du er laget av penger?? Ja? Gjør jeg ikke det? I dongeribukse og strikkegenser? (og forresten, strikkegenser - med høy hals - var IKKE noe sjakktrekk på en dag som dette. Jeg var varm og oppgitt før det hadde gått et kvarter. Hvilken dust tar på seg høyhalset strikkegenser i 17 plussgrader, med farting i butikker?? ) Trodde jeg så ut som rene personifiseringen av luksus og penger jeg... Tusen takk, fairy!
Gjest Purple Haze Skrevet 18. april 2011 #4328 Skrevet 18. april 2011 Teite bilselgere De må jo være både gammeldagse og aldri så lite fordomsfulle og sjåvinistiske. Har de ikke fått med seg at kvinner vet hva de vil ha, er kjøpesterke og har peiling på annet enn matoppskrifter og mote?! Hadde en temmelig lik opplevelse da jeg skulle kjøpe min bil. Følte meg oversett og møtt med en nedlatende holdning. Jeg sa bare til selgeren at her vil jeg ikke legge igjen pengene mine. Rett og slett. Skjønner det er frustrerende å ikke alltid være på nett med mamma, altså. Kan du ikke snakke med henne om hvordan det oppleves for deg? Da mine gutter begynte å vokse til, fikk jeg titt og ofte høre hvordan de oppfattet meg. Det var en oppvekker for meg, og gjorde at jeg skjerpet meg!
Gjest Purple Haze Skrevet 19. april 2011 #4329 Skrevet 19. april 2011 God morgen På plass på jobb? Snart langhelg og velfortjent fri for deg nå Tenkt og funnet ut noe mer om ny bil, da? Ha en fin dag, RR
Roadrunner Skrevet 19. april 2011 Forfatter #4330 Skrevet 19. april 2011 (endret) God morgen! Både paps og jeg har tatt det opp med mams, og hun er klar over "problemet". Normalt er det jo ikke noe problem i det hele tatt, vi kjenner henne, og vet at det absolutt ikke er vondt ment. Men noen dager merker jeg at jeg ikke har den nødvendige tålmodigheten, eller at samtalen har en utvikling jeg ikke takler så bra den dagen. Og da blir det bittelitt frustrerende for denne jenta. Legg til litt hormoner, så begynner det å ligne noe. Men hun er klar over utfordringen, og hun forsøker virkelig å ta grep. Men innimellom glipper det litt (er engasjert og pratsom vettu ). Ikke noe stort problem i det hele tatt, men smått frustrerende akkurat når det står på. Ellers klar for ny dag, og har så smått kommet igang på jobb. Noe sier meg at det ikke blir en ekstremt effektiv dag i dag, men jeg skal vel få gjort litt Har i alle fall byttet ut strikkegenseren med en sommerlig tunika ? Endret 19. april 2011 av Roadrunner
vimse Skrevet 19. april 2011 #4331 Skrevet 19. april 2011 Bra, så slipper du bli så varm i toppen Ha en strålende dag på jobb!!
Roadrunner Skrevet 19. april 2011 Forfatter #4332 Skrevet 19. april 2011 Arbeidsdagen ble i grunn litt herk... Jeg har rotet noe til, og nå vet jeg ikke helt hvordan vi skal få løst opp i det igjen. Det ordner seg gjerne til slutt, men det er sannelig kjipt når det står på (og når jeg føler meg litt skyldig...). Men men, klokka ble 15, jeg kom meg avsted og dro hjem til litt middag. En kjapp melding til ei venninne resulterte i en sosial rusletur på nesten 2 timer. Utrolig deilig! Knærne er skikkelig såre etter mye ulent terreng, men det går seg gjerne til etterhvert Godt å få brukt skrotten litt igjen! Nå har jeg akkurat hengt opp en klesvask, så smått startet pakkingen, og skal få vannet litt blomster. Trøtt og sliten, men vurderer faktisk å se påskekrimmen i kveld. EN kveld må jeg vel kunne være lenge oppe? Er jo "fredag" i morgen
mocci Skrevet 19. april 2011 #4333 Skrevet 19. april 2011 Påskekrimmen Thorne på NRK1 anbefales! Episoden i går var grufullt god! Så koselig å høre om deg og pappaen din, at han ringer deg opp igjen etter en "frustrerende" prat med mammen. Høres ut som dere har et veldig nært forhold. Noe sånt hadde nemlig pappen min aldri gjort, han er veldig dårlig på å snakke om følelser og slikt.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. april 2011 #4334 Skrevet 19. april 2011 Håper jobbkrøllet løser seg greit! Og bare en liten dag igjen nå, så får du ferie! Tenker det skal bli deilig
Roadrunner Skrevet 20. april 2011 Forfatter #4335 Skrevet 20. april 2011 Påskekrimmen Thorne på NRK1 anbefales! Episoden i går var grufullt god! Så koselig å høre om deg og pappaen din, at han ringer deg opp igjen etter en "frustrerende" prat med mammen. Høres ut som dere har et veldig nært forhold. Noe sånt hadde nemlig pappen min aldri gjort, han er veldig dårlig på å snakke om følelser og slikt. Tanken var å se påskekrimmen i går... Men ærlig talt, den varte jo LENGE! Og da "hallodama" sa at den skulle fortsette etter Kveldsnytt (det sa hun forøvrig før krimmen startet, heldigvis). Galskap! Så det ble ingen krim, men litt lesing på senga. Har et veldig godt forhold med paps (og mams). Paps og jeg har nok ganske mange like sider, noe som gjør at vi blant annet jobber veldig bra sammen på oppussing etc. Og så kjenner vi mams ganske godt begge to
Roadrunner Skrevet 20. april 2011 Forfatter #4336 Skrevet 20. april 2011 Håper jobbkrøllet løser seg greit! Og bare en liten dag igjen nå, så får du ferie! Tenker det skal bli deilig Er veldig, veldig klar for langhelg nå kjenner jeg! Selv om det kommer til å gå superfort, så skal det bli godt med noen fridager. Satser på at det blir en smågrei dag på jobb i dag, det er i alle fall god stemning blant kollegaene her. En kollega har hatt en liten "innsamling" til påskegodt, så det aner meg at blodsukkeret kommer til å stige utover dagen
Gjest Purple Haze Skrevet 20. april 2011 #4337 Skrevet 20. april 2011 God morgen Bare noen små timer til påskeferie nå! Flott med god stemning og påskegodt på jobb Ha en fin dag
Roadrunner Skrevet 20. april 2011 Forfatter #4338 Skrevet 20. april 2011 Det nærmer seg påskeferie!!! Jeg er trøtt, blodsukkeret er på vei oppover, og arbeisdagen har i grunn ikke vært så gale. Godt humør, god stemning, ikke så mye mas og jeg har nå puslet med mitt. Kommer i mål med det som var planen i dag, og er veldig fornøyd med det
Roadrunner Skrevet 20. april 2011 Forfatter #4339 Skrevet 20. april 2011 Nei, kanskje man like gjerne skulle rusle avsted? Ingen action på KG (har til og med begynt å lete etter action ellers på forumet...), og jeg har fått gjort det som skulle gjøres i dag. Så da tror jeg at jeg pakker meg ut herfra med GOD samvittighet Pakke litt hjemme, og så komme seg i bilen og legge i vei. Ringe på bilen i morra kanskje? Tror ikke jeg klarer å vente helt til fredagen.. Ønsker alle en STRÅLENDE PÅSKE videre! Kos dere masse!!
Gjest Purple Haze Skrevet 20. april 2011 #4340 Skrevet 20. april 2011 GOD PÅSKE TIL DEG, SØTA Håper du får slappet av og kost deg masse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå