Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk, PH!

Burde jo egentlig benyttet sjansen til å ringe PL, men det gikk litt fort i svingene her i morges gitt. Han hadde så vidt fått logget på før jeg *kremt* kastet meg over han på chatten. Men avsluttet slik da :sjenert:

RR: En liten epost er sendt. Og du? Beklager litt brutal start på dagen...

PL: Takk :) Og du; det gjør ingen ting :)

Får vel ringe verkstedet etter lunsj i dag og høre hvordan det står til med godbilen tenker jeg. Er jo litt spent... Ikke minst å få vite hva som er feil og hvor mye lommeboka må lide...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og for de som måtte være veldig interessert :flau: så går det et sammendrag/utdrag av en viss konsert på NRK i morra kveld :hoppendeglad:

Tenk det har jeg fått med meg. :fnise: Skal selvsagt titte på skjermen da. :)

Hva er status for godbilen? ;)

Skrevet

:bond:

Timene har gått unna i dag gitt. Full fart!

Har ikke hørt fra verkstedet ennå, og forsøkte akkurat å ringe. Men han var opptatt, så jeg skulle prøve igjen litt senere.

Ellers har jeg snakket med banken, og kunderådgiveren kunne dessverre ikke gjøre noe mer uten en mer konkret verditakst av boligen (hadde dårlig tallmateriale fra mitt område). Så da har jeg snakket med megler, og avtalt en befaring for verditakst i morra :nigo: Litt skummelt og veldig spennende synes jeg. Får liksom en liten pekepinn på om boligen har steget noe i verdi siden jeg kjøpte, og hvor mye det eventuelt er snakk om. Og ikke minst OM jeg kommer innenfor sånn at jeg kan låne til bil på boligen. Håper bare ikke jeg blir skuffa... :sukk: Men den tid den sorg. Tidlig hjem i morra da, det passer meg fint (spørsmålet er om det blir med eller uten bil...).

Litt trøtt i dag gitt... Vrakdag :sukk:

Skrevet

Den ligger kanskje ute hos NRK en måneds tid? Som så mye annet?

Hvis ikke har de Deluxe-utgaven på Platekompaniet (dobbel cd pluss DVD) til 159 kroner (det kaller jeg billig!). Og et tredje alternativ er jo evt å sende adressen til en Fuggel-venn som kan sende avsted en liten kopi :sjenert:

Men du var da vitterlig på vei hjem fra varme strøk den helga? :fnise: Eller "var du der" mer på 80-tallet :klo: (klarer ikke helt sånne skjulte budskap på en t-dag... :fnise: )

He, he - sorry - så ikke denne før nå.

jeg var på en av de aller første konsertene på avskjedsturneen - på Ullevål - i juni eller juli.

Skrevet

For å ta de gode nyhetene først...

- oljelekkasjen blir fikset imorra

- jeg får bilen tilbake imorra

- det blir ikke dyrt

- jeg har kjørbar bil et par måneder til

- jeg har snart nyere bil (forhåpentligvis)

Så de ikke fullt så gode nyhetene

- bilen blir ikke EU-godkjent

- det blir for dyrt å fikse årsaken til at den ikke blir godkjent (men den er fint kjørbar ut juni)

- jeg kan trolig glemme å få noe særlig for den ved salg

Kort oppsummert... :trist:

Skrevet

He, he - sorry - så ikke denne før nå.

jeg var på en av de aller første konsertene på avskjedsturneen - på Ullevål - i juni eller juli.

Selvfølgelig! *gullfiskminne*

Gjest Purple Haze
Skrevet

For å ta de gode nyhetene først...

- oljelekkasjen blir fikset imorra

- jeg får bilen tilbake imorra

- det blir ikke dyrt

- jeg har kjørbar bil et par måneder til

- jeg har snart nyere bil (forhåpentligvis)

Så de ikke fullt så gode nyhetene

- bilen blir ikke EU-godkjent

- det blir for dyrt å fikse årsaken til at den ikke blir godkjent (men den er fint kjørbar ut juni)

- jeg kan trolig glemme å få noe særlig for den ved salg

Kort oppsummert... :trist:

Hmm, de gode nyhetene oppveier vel langt på vei de dårlige? Du får igjen bilen til helgen, den er kjørbar fram til sommeren, og du får muligens lån til ny bil. Det må vel være positivt? Selvfølgelig kjedelig å ikke få noe særlig igjen for den gamle. Kan du ikke prøve å selge den som delebil?

Og spennende med verdivurdering! Håper den har steget bra i verdi, og at det ordner seg med billån :)

Skrevet

Joda, de gode nyhetene gjør godt!

Men jeg hadde nok fått vesentlig mer for en godkjent og kjørbar bil, enn et "oppussingsprosjekt" eller "delprosjekt". Men men, er jo grenser for hvor mye man får for en 14 år gammel traver uansett. Det er påvist for mye rust i bærende konstruksjon, og det ville fort kostet 15.000 kroner for å få fikset. Pluss serivce etc. Nå har de kun tatt EU-kontroll, samt fikse oljelekkasjen, slik at bilen blir kjørbar (var visst ikke noen dyr feil), og så har vi skippet servicen (siden den allikevel ikke blir godkjent uten omfattende reparasjoner). Så i besteverste fall koster det maks et par lapper i denne omgang. :nigo:

Men nå må jeg kanskje få satt på vaskemaskinen og ryddet litt. Greit, det er ikke akkurat visning i morra, men LITT orden kan man jo kanskje forvente... *kremt*

En drøy time med frisk luft i ettermiddag forresten, DEILIG! :hoppe:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Skjønner at det ikke var det du håpet på i forhold til bil. En vil jo gjerne ha igjen litt for den gamle, som man kan spytte i den nye. Og en kan vel ikke forvente å få igjen noe for en bil som ikke er EU-godkjent, og som trenger så mye påkostninger, dessverre :tristbla:

Deilig med en tur i frisk luft da! Her har det silregnet i hele dag, så det frister ikke så mye å bevege seg utendørs. Har vasket klær til den store gullmedaljen og begynt så smått og finne fram diverse til avreise på lørdag, da :)

Skrevet

Frisk luft gjorde veldig godt :jepp:

Fikk skravlet masse med ei venninne, svettet litt og pustet godt i et par oppoverbakker. Masse folk og god stemning!

Vaskemaskinen er i gang med andre runde, senga frister med rent sengetøy, og nå skal jenta snart komme seg i dusjen. Håper det blir en god natts søvn i natt, tror jenta trenger det! Uansett fredag i morgen, heldigvis! Og lørdag morgen reiser vi til Larvik og halvannet døgn i luksus :hoppendeglad:

Koselig med litt pakking og pusling da, PH! Kan tenke meg du gleder deg STORT nå! Tidligvakt på jobb i morra?

Koselig å se deg i boka mi :klemmer:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Tenker du trenger søvn nå, ja. Har jo vært et par stressende dager for deg. Og tenk, så deilig det blir med spa! Da kan du virkelig lade batteriene igjen :hoppendeglad:

Jepp, jeg gleder meg stort! Har seinvakt i morgen, men det går heeeelt fint, nå som jeg vet jeg har ferie en drøy uke :nigo:

Takk, jeg trives godt i boka di! Og det er alltid koselig å ha deg i boka mi også :klem:

Ha en god natt, snuppa :)

Skrevet

:kaffekopp: God morgen!

Kjedelig å måtte vrake bilen, men får håpe det ordner seg med lån til ny. :duskedame:

Skrevet

God morgen! :kaffekopp:

Litt urolig søvn i natt også, men ærlig talt, det er FREDAG! Så da får det bare være at man er litt vraktrøtt og går rundt og myser. I tillegg skal jeg gå tidlig fra jobb idag siden megler kommer (og skal hente bilen først :hoppe: ), så da skal det nok gå unna her :jepp:

Kjenner jeg er spent på utfallet i ettermiddag. Spent på om jeg får høre noe der og da, spent på hvor høyt det er, ergo spent på hvor mye den eventuelt har steget på drøye 5 år, og spent på om han sier noe generelt om standard på leiligheten. Om jeg bor greit liksom. Bil må jeg uansett ha, så ikke verdens undergang om taksten ikke blir høy nok til å dytte bilen innunder, men hadde jo vært kjekt da. Får endel lavere rente med sikkerhet i leiligheten...

Huff, føler det har vært mye bilprat denne uka... Ny bil, billån, bilverksted, bilreparasjon, hente bil, kjøre med andre.. :bond: Noen som er bittelitt lei? :klo:

En strålende fredag ønskes! Måtte det bli en herlig helg! :bolledeig:

:kaffekopp:

Skrevet

Usj så kjipt å måtte vrake bilen da....men det er jo absolutt ikke verdt å måtte reparere en bil for mer enn bilens verdi, det er jo ofte det som er tilfelle med gamle biler. Håper du får deg en ny lekker sak om ikke så lenge. :)

Skrevet

God morgen fuglen.

Bilvraking er kjett, men det er ikke noe å gjøre noe med gitt. Jeg har vært i samme situasjon ganske mange ganger og du kan trøste deg med at du sannynligvis har fått valuta for pengene når du kjører en bil til den ikke kan gå lenger - det er helt ok å bruke opp biler også, så lenge man ikke kjøper dem for dyrt.

Har du vurdert leasing forresten? Da kan du få en ny og bra bil for en helt overkommelig månedspris. Bare et lite tips lissom...

Blir gøy å høre om huset har steget bra i verdi - eller leiligheten. det er greit å vurdere slikt med jevne mellomrom, mener jeg. Da kan man forhandle litt med banken og holde seg ajour.

Håper dagen blir str¨ålende god - det er tross alt fredag :nigo:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Håper vraktendensene gir seg ut over dagen! Det blir full fart for deg, ser det ut som.

Krysser fingre for god verdistigning på leiligheten, og at det ordner seg med samlet hus-og billån :)

Blir godt å få tilbake bilen også, tenker jeg, så er du uavhengig av andre. Har du sett på bil du kunne tenke deg å kjøpe, eller?

God fredag, RR :klem:

Og forresten, god spa-tur i morgen, sånn i tilfelle jeg ikke rekker innom deg i morgen tidlig :)

Skrevet

God morgen fuglen.

Bilvraking er kjett, men det er ikke noe å gjøre noe med gitt. Jeg har vært i samme situasjon ganske mange ganger og du kan trøste deg med at du sannynligvis har fått valuta for pengene når du kjører en bil til den ikke kan gå lenger - det er helt ok å bruke opp biler også, så lenge man ikke kjøper dem for dyrt.

Har du vurdert leasing forresten? Da kan du få en ny og bra bil for en helt overkommelig månedspris. Bare et lite tips lissom...

Blir gøy å høre om huset har steget bra i verdi - eller leiligheten. det er greit å vurdere slikt med jevne mellomrom, mener jeg. Da kan man forhandle litt med banken og holde seg ajour.

Håper dagen blir str¨ålende god - det er tross alt fredag :nigo:

Bilen ble i sin tid kjøpt for å "brukes opp", og kostet meg "bare" ca 80.000. Så har absolutt ingen grunn til å klage, den har vært trofast og snill hele veien. En veldig god 1.bil! Jeg hadde bare en bitteliten drøm om at den ble godkjent for to år til, slik at jeg kunne selge den for noen små lapper. Men men, shit happens. Nyere bil blir det uansett!

Leasing har jeg blitt frarådet av flere, da det stort sett blir dyrere enn å eie (selv om man ikke kjøper ny bil, som de blant annet sammenligner med i denne artikkelen). Jeg kommer uansett ikke til å kjøpe helt ny bil, og jeg kommer heller ikke til å låne over evne. Men en fornuftig bil til en fornuftig pris hadde vært kjekt :jepp: Har blant annet kikket litt på ... Men vi får se! Kanskje ta ei runde til litt forhandlere etterhvert, prøvekjøre litt i det minste, og finne ut hvilke merker og typer som passer fuggel'n best.

Og det er tross alt fredag! :hoppendeglad:

Skrevet

Fredag. :strix:

God tur på spahelg i morgen.

Skrevet

Fredag. :strix:

God tur på spahelg i morgen.

Tusen takk, Skravla! Gleder meg! :strix:

Og fredag er ALDRI feil! :danser:

Ha en strålende helg :klem:

Skrevet

Jeg har også vært skeptisk til leasing, men ei venninne av meg leaser en liten snert av en bil til bare 500 kroner i måneden - og skal man kjøpe ny bil så koster det fort mer enn det. Derav tipset ;)

Så ikke dum ut den bilen der forøvrig - jeg kan tipse om Toyota om du vil ha drifssikkerhet. Fantastisk bil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...