fairygirl Skrevet 15. april 2011 #4281 Skrevet 15. april 2011 Joiner; fredag Vimser innom deg for å ønske deg også en fabelaktig herrrlig helg!! Noe av det kuleste jeg vet er å kjøre den første turen med en spitter ny bil
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4282 Skrevet 15. april 2011 (endret) Helg! Bilen er trygt plassert i garasjen igjen, megleren har vært innom, og jeg har ryddig og fin leilighet (aldri så galt at det ikke er godt for noe!). Megleren ville ikke gi noe antydninger før h*n hadde kjørt informasjonen gjennom systemet, ergo vet jeg ikke noe før mandag. Jaja... Tålmodighet! Men jeg har sendt en liten epost angående bilen på finn, og så får vi se om den fremdeles er tilgjengelig. Bil må jeg jo ha uansett, og i forhold til mye av det andre jeg har sett på, så har den godt utstyrsnivå, lav km, og kanskje litt prutbar pris? Vi får se! Den som intet våger intet vinner. Er den solgt så får jeg i alle fall bekreftet det og kan vende blikket i andre retninger. Men, erre mulig å bli så inn i natta trøtt? Jeg er virkelig totalt vrak her jeg sitter, og sliter med å holde meg sittende (uten å kante i sofaen). Tre netter med litt dårlig søvn begynner øyensynlig å sette spor her... DET kaller jeg nedsnødd! Enkel middag i dag? Endret 15. april 2011 av Roadrunner
Sauen Shaun Skrevet 15. april 2011 #4283 Skrevet 15. april 2011 Full kollaps hos meg også, så jeg slenger meg ned i sofaen ved siden av deg.
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #4284 Skrevet 15. april 2011 Joiner dere i jeg også. Er dønn sliten etter ei hard uke, så nå skal jeg vegetere resten av kvelden.
vimse Skrevet 15. april 2011 #4285 Skrevet 15. april 2011 Uff, jeg har så lyst til å si, IKKE KJØP, det er en FORRRRRRRRRD... Jeg skal aldri ha det igjen Men jeg skjønner du ser på denne, den kan jo være i god stand med den type eier som har hatt den. Men jeg skjønner ikke helt, kontaktinfo i Risør, men det ser da vitterlig ut som Tromøybroen i bakgrunnen på det ene bildet? Helg
vimse Skrevet 15. april 2011 #4286 Skrevet 15. april 2011 Å ja, og den lilla ponchoen jeg snakket om var myntet på suzy, jeg har nemlig sett en sånn før
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4287 Skrevet 15. april 2011 Du har helt rett, Vimse, det er Tromøybroa Selgeren holder til i Risør, men bilen står i Arendal. Ringte på den i dag, og den er ikke solgt Vurderte å ta turen bortover i kveld for å se på/prøvekjøre, men det ble litt styrete. Så da har jeg avtalt å ringe litt senere i påska (de skulle reise bort noen dager), så får vi se Hva slags Ford har du vært borti da? Høres ikke ut som noen god opplevelse Har hatt Ford i slekta også, og de har vært veldig fornøyde. Så satser på at det ikke er helt håpløst Men er litt rart det der, det er alltid noen som har både positive og negative ting å si om ulike bilmerker. Veldig greit igrunn, for man får en pekepinn på hva folk har av erfaringer, hva som evt går igjen av feil på de ulike bilmerkene etc. Nevner jeg at jeg har sett på en Peugeot, sier noen Neeeeeei! mens andre sier Jaaaaaaa! og noen er Okei... Det samme gjelder Toyota (Neeeei! Masse rot de siste årene, og diffuse feil. Jaaaaa! Driftssikker og bra bil. Okei, sikkert bra den), Golf (Jaaaa! Superkul og dritrå biler. Neeeeei! Du betaler bare mer for en dårligere bil fordi merket er dyrere. Okei! Kul bil det) og andre. Men veldig glad for reaksjonene og tilbakemeldingen, for da vet jeg lit mer om hva jeg skal se etter Så, hva er gærn't med Ford'en da? <--- kaputt fuggel
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #4288 Skrevet 15. april 2011 Ford har vel generelt litt dårlig ord på seg. Mye plunder og reparasjoner, og ikke minst bakhjulsdrift :gjeiper: Noen liker jo det også, men jeg er ikke en av dem. Skal man ha en bil som er driftssikker, som går og går, som det er lite reparasjoner og utgifter på, velger man Toyota, uten tvil. Jeg har min andre Toyota nå, og den koster meg så å si ingenting. Har hatt den i snart 4 år. Ikke èn eneste utgift til verksted, bortsett fra vanlig service og EU-kontroll, og den går på ca 0,4 på mila. Jeg har ikke dieselutgifter å snakke om i det hele tatt. God å kjøre og en behagelig bil, rett og slett. Peugot har jeg hatt, og det er vel den største møkkabilen jeg har hatt noen gang! Utrolig mye galt med den, så den kostet meg myyyye i verkstedutgifter.
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4289 Skrevet 15. april 2011 Takk for tips, PH! Var ikke klar over at Ford stort sett har bakhjulsdrift (den jeg har sett på har visst forhjulsdrift, det mener jeg den i familien min også har), eller at det har vært mye krøll. Familiefolket som har Ford har veldig lyst på ny Ford (Mondeo), er superfornøyde. Kunne godt tenkt meg en Toyota Auris (den er vel noe større enn Yaris'en, men dermed også dyrere) forsåvidt. Må bare finne en til fin pris i så fall VW Golf hører jeg flere sier er dyre på deler, betaler ekstra for merket i seg selv men ellers bra. Peugeot'en har jeg både blitt anbefalt og frarådet... Interessant, men kan virkelig bli forvirra av mindre! Gamlebilen min har forresten også et ganske frynsete rykte (paps lurte på om det i det hele tatt var verdt å prøvekjøre den i sin tid), men der har aldri vært problemer. Oljelekkasjen viste seg jo også å være en enkel liten sak, ellers kun service og vanlig vedlikehold. Superfornøyd, selv om de fleste rynker på nesa når jeg forteller hva slags type bil jeg har Vi får se! Ingenting er avgjort ennå, bare myser rundt litt. Men jeg har en godfølelse for denne Focus'en, av en eller annen uforklarlig årsak. Er kun den Focusen jeg har falt for, kan se andre og ikke være like begeistret. Er kanskje dette "bestemor-ryktet" som tiltaler meg? Men er mye penger, og man har jo ikke lyst til å gjøre et dårlig kjøp... Begynner å få god oversikt over utvalget på Finn
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #4290 Skrevet 15. april 2011 En får uansett håpe du finner en bil som DU blir fornøyd med, og som ikke er for dyr i drift Jeg har ikke spesielt god peiling på bil, så jeg er nok ikke den du først og fremst bør høre alt for mye på
vimse Skrevet 15. april 2011 #4291 Skrevet 15. april 2011 Ford = Fiks Og Reparer Daglig Mye vedlikehold, rust og dill var det for min del, jeg har hatt tre stk, men det er klart, den nyeste var 93-modell og den eldste 85 Den eldste var best, den gikk nesten en halv million, men da styringa plutselig kuttet ut mens jeg kjørte så var det egentlig greit å kassere den Og så synes jeg egentlig bare de virker litt skrøpelige, hvis du skjønner? Litt sånn spare penger på litt enklere løsninger og sånt. Men det er klart, jeg har nok blitt ganske kresen med årene altså, og det er ikke blitt noe bedre nå etter innkjøp av luksusutgave Svigermor har den focusen du har linket til, samme årsmodell og alt, og den ruster under allerede, til tross for behandling... Men det er klart, hun kan ha vært uheldig Nei, uff, jeg skal ikke være så udelt negativ til ford, du kan være knallheldig! Jeg viste den til mannen og han mener det er en grei bil.
vimse Skrevet 15. april 2011 #4292 Skrevet 15. april 2011 Og altså, jeg liker VW, men ikke golf, den er jo såååååååååå liten
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4293 Skrevet 15. april 2011 Får kikke litt og se hva som skjer. Men de siste omtalene av Ford Focus er veldig bra (fra ca 2005-modellene), med mye bra omtale, også driftsmessig. Så det kan nok ikke være helgalt. Og med 12 år rustgaranti så er det vel håp om å unnslippe det verste? Tja, jeg har nå åpent sinn enn så lenge Finner blant annet dette: Et av de aller mest positive tingene du kan ta med deg i jakten på Focus er at denne bilen ble i 2003 den første tyske bilen på over 18 år (!!!) som hadde minst feil av alle testbiler. Toyota Corolla hadde vært "kongen" i flere år på rad, men ved tester av 2-4 år gamle bruktbiler kom Focusen best ut. Siden har den holdt seg der, og dette forklarer også hvorfor Focusen har en svært god annenhåndsverdi. Rett og slett fordi det er en svært lettsolgt bil med tanke på at den tilbyr veldig mye bil for pengene (og da får man med kjøreegenskaper på kjøpet). Av negative ting kan det jo nevnes at Focus har hatt i lik grad som omtrent alle andre tyske biler, flenskorrosjon som betyr "mulig rust" i dører. Riktignok i motsetning til f.eks. Opel som hadde kun 6 års rustgaranti når disse problemene ble kjent, er Focusen utstyrt med en 12 års garanti mot slik rust og derfor er dette egentlig ikke noe problem. Det er gratis å reparere, samtidig som at mange har opplevd å få en bil som er vært bulkete og kanskje sliten i lakken lakkert grunnet minimale "rust-tegn" i dørkantene (alltid på innsiden av døra, svært sjeldent synlig fra utsiden). All in all, Focusen er definitivt blant de beste familiebilene man kan kjøpe og få mest verdi for pengene. Vi får se! Men liker at det er en Ghia - er en av toppmodellene utstyrsmessig *prøver å ikke tenke for mye, ting skjer når de skjer* Fikk forresten nesten panikk her... Kunne blitt pelskrise på spa! Men nå er krisen avverget, og det er heller småsårt... 20 min til tv-konsert!
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4294 Skrevet 15. april 2011 Men det er klart, jeg har nok blitt ganske kresen med årene altså, og det er ikke blitt noe bedre nå etter innkjøp av luksusutgave Hva slags glis kjører du? *nysgjerrig* Øhh... Mye bilprat her
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #4295 Skrevet 15. april 2011 Bilprat hos deg, og sykkelprat hos meg. Vi er glade i framkomstmidler Kooooos deg og nyt konserten Og ha en nydelig spa-helg
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4296 Skrevet 15. april 2011 Nyyyyter konserten enda en gang jeg Klump i halsen og synger av full hals Jeg var der!!!!!! <--- tullerusk fuggel i fredagsmodus (som burde vært i seng, men som ikke kan legge seg når NRK sender a-ha!)
Roadrunner Skrevet 15. april 2011 Forfatter #4297 Skrevet 15. april 2011 Til nå har NRK kuttet 6 sanger fra konserten... Hele det akustiske partiet er borte... Ikke misforstå, det som sendes er veldig bra (det var jo hele konserten!), men synes faktisk det er litt hærverk sånn de har gjort det nå... De ødelegger jo hele konsertopplevelsen! En tredjedel av konserten er kuttet. Kunne de ikke dyttet litt på sendeskjemaet og lagt inn 40 minutter til? Fått med ALT? Det er Norges STØRSTE band gjennom tidene, med tidenes avslutningsturnè!!! Ble bittelitt skuffa nå kjenner jeg... Får holde meg til DVD og Blu-ray, der er det meste med
Gjest Purple Haze Skrevet 15. april 2011 #4298 Skrevet 15. april 2011 Kjedelig for en blodfan at de kutter på den måten der. Blir et antiklimaks det gitt Godt du har det hele på dvd og blueray, så kan du se det så mye du vil
vimse Skrevet 15. april 2011 #4299 Skrevet 15. april 2011 Du setter deg i alle fall inn i ting før du handler, det skal du ha! Jeg har ingen dokumentasjon på mine ytringer, kun egenerfaring og rykter Men det så jo ikke så galt ut det du hadde klippet da Jeg ville egentlig ha en volvo c30 sist, og fant en fin sportsutgave stående i Tønsberg, men mannen mente den var for liten, og jeg ble bare SÅ skuffet Så sier søs at jeg måtte se litt på andre merker også, og så endte jeg opp med en slik Litt forskjellig størrelse og komfort for å si det sånn Jeg den, den er stor og god, jeg er veldig glad i store biler Min neste bil må bli enten en sånn eller en sånn
mocci Skrevet 15. april 2011 #4300 Skrevet 15. april 2011 Så ikke dum ut den bilen der forøvrig - jeg kan tipse om Toyota om du vil ha drifssikkerhet. Fantastisk bil! Signerer denne! Toyota Yaris duger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå