Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen!

Der var nedtellinga til sol og varme på plass ja ;)

Høres ut som en fornuftig plan å ta treninga på egenhånd og rett etter jobben i dag, så er du hjemme igjen på et tidspunkt som tillater å få noe annet gjort også.

Noterer meg at Euroshopper-bakepapir er ubruktbart og skal forøvrig prøve meg på lavkarbobrød igjen har jeg tenkt. Leste nemlig denne saken i går og ble litt inspirert (selv om det bildet ligner mistenkelig på de fleste andre jeg har forsøkt av slike brød :roll:

Nuvel - vi får se i morra :)

Litt :kaffekopp: ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:kaffekopp: er sjelden feil!

Så også den artikkelen i går, og vurderer sterkt å prøve meg på det brødet jeg også... Greit med litt forandring!

Skrevet

Det er jo det og om det er godt så kan jeg alltids bytte ut lunsjbrødet mitt med det der også er jeg ett hakk nærmere sunn uten at jeg er nødt til å ha med meg full pakke hjemmefra.

Skrevet

Har blitt endel utskeielser den siste uken her, og nå MÅ jeg bare ta skikkelig tak igjen. Mer fokus på middagene, og skikkelig innskjerping av utskeielser. Skal jeg lykkes skikkelig med dette, så er jeg nødt til å slutte å "tulle" rett og slett. :nei: Men er rart hvor mye som er enklere sagt enn gjort... :sukk:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Jeg har en god oppskrift på lavkarbobrød. Skal se om jeg finner den igjen litt senere. Om jeg skulle glemme det, får du minne meg på det ;)

Ha en fin dag :)

Skrevet

Har blitt endel utskeielser den siste uken her, og nå MÅ jeg bare ta skikkelig tak igjen. Mer fokus på middagene, og skikkelig innskjerping av utskeielser. Skal jeg lykkes skikkelig med dette, så er jeg nødt til å slutte å "tulle" rett og slett. :nei: Men er rart hvor mye som er enklere sagt enn gjort... :sukk:

Veldig rart.

jeg filosoferte over dette med mamma her for en liten stund siden og jeg sa det er rart det skal være så vanskelig å ta valg som man vet er godt for seg og som man syns er mest behagelig i lengden.

Merksnodige saker...

God morgen :kaffekopp:

Jeg har en god oppskrift på lavkarbobrød. Skal se om jeg finner den igjen litt senere. Om jeg skulle glemme det, får du minne meg på det ;)

Ha en fin dag :)

Jeg tar også gjerne den ja :jepp:

Skrevet

Fristelser ja... Jeg skal tilbringe noen timer i "sjokoladeland" igjen i dag. Tilgangen på søte fristelser er litt vel stor på kontoret... :sukk:

Håper du får en fin dag Fuggel'n. :klem:

Skrevet

Fuggel'n har en fin dag så langt!

Ganske rolig start på uka (skal kanskje ikke snakke høyt om det, for da smeller det vel.. ), og føler meg relativt våken. Blir mer og mer sikker på at det blir trening rett etter jobb i dag. Har en haug klær som må vaskes, og ideelt bør jeg få bakt brød eller knekkebrød i dag også (de 17 jeg fikk i går varer jo ikke evig, og reiser bort til helga). Jaja, vi får se!

:kaffekopp:

Skrevet

Jeg måtte le da jeg så frustrasjonen din over det bakepapiret, for jeg har hatt akkurat det samme selv :hoho: Jeg sto og pirket med kniv og fikk reddet noen få knekkebrød, men mistet tålmodigheten og hev resten i søpla :fnise:

Skrevet

Jeg måtte le da jeg så frustrasjonen din over det bakepapiret, for jeg har hatt akkurat det samme selv :hoho: Jeg sto og pirket med kniv og fikk reddet noen få knekkebrød, men mistet tålmodigheten og hev resten i søpla :fnise:

Takk! Da er det ikke bare meg... Begynte å bli litt redd for at det var et eller annet jeg ikke hadde skjønt (bakepapir på "vranga"?) eller at jeg hadde gjort noe feil med deigen/røra. Men funka jo på det andre brettet... :sukk: Ei på jobb påstår at hun kan bruke samme bakepapiret flere ganger, DET kan ikke jeg... River det alltid litt i stykker (det henger LITT fast), men jeg har aldri opplevd makan som i går. Rett og slett surt! :kjefte:

Men har lagt det bak meg nå (tror jeg), og retter blikket fremover :ler:

Skrevet

Ble forresten sittende og se på Luksufellen igjen i går (noe reprisegreier tror jeg, men en episode jeg ikke hadde sett). Det er virkelig fasinerende hva enkelte får til! Hun var på min alder, hadde kun vikarjobb (hvor vikariatet gikk ut om 2 mnd), var singel og barnløs. Men hadde kjøpt 7-seters bil (med tanke på familie), kjøpt hytte på fjellet (med tanke på familie), måtte flytte hjem på barnerommet (hadde ikke råd til annet), og shoppet klær/sko/vas til den store gullmedaljen. Og en av de største skrekkscenariene var å selge bilen, for hvordan skulle hun da komme seg rundt? Hun hadde tatt bussen EN gang de siste 7 årene, og "hun var ikke i en familie der man tok t-banen..." :skratte: Holdt på å falle av stolen jeg... Blir rett og slett fasinert (og bittelitt skadefro :sjenert: ). Og når det da på TV2 gikk Supernanny, med et kvinnfolk som var hjemmeværende, men KUN pratet i telefonen og "kjedet seg" (mannen gjorde alt husarbeidet når han kom fra jobb, og han hadde normalt gjerne 70 timers arbeidsuke). Ja, da var kvelden komplett for min del... Oooo herlige verden! :dåne:

Dagens digresjon...

Skrevet

Den eneste grunnen til at jeg ser på sånne "reality" hjelpeshow er for å få det billedlagt at jeg tross alt ikke har det så ille....

Jeg mener, jeg har dårlig råd, men jeg er ikke helt på jordet - og jeg har hatt mitt med barn og samliv osv - men hallooooo :roll:

Skrevet

Nettopp, Suzy! Litt det samme jeg kjenner på. Vel er jeg alene, vel har økonomien i perioder vært bedre, og vel kan jeg føle meg både rar og dust innimellom. Men så dukker det opp en sånn episode, og så føler jeg meg herlig normal etterpå, og rett og slett litt ovenpå :ler: Jeg har full forståelse for at folk har/får økonomiske problemer, og at de trenger hjelp for å komme ut av galskapen. Men hos de fleste som har vært med på Luksusfellen er det stort sett mangel på fornuft og "små grå" som er synderen. Idiotisk forbruk sammen med minimal inntekt - dårlig kombinasjon. Vedkommende i går hadde ikke fullført en eneste utdannelse (droppa ut av videregående siste våren), hadde kjørt eget brudekjolefirma dunken og hadde lån til langt over pipa på den stakkars hytta (som måtte selges, sammen med bilen). Månedlig forbruk mener jeg var ca 34.000, månedlig utbetalt ca 16.000... HVER måned! Det går bare ikke rundt det regnestykket der...

Men men, det var mer om dagens digresjon :ler:

Lunsjen unnagjort, og jeg prøver å få gjort litt mer her. Kanskje?

:kaffekopp:

Skrevet

Trent og fortjent! Og kjøleskapet har fått litt påfyll. Nå inntas middagen (blomkål- og broccoligrateng, krydret nakkekotelett og litt rømme), og så skal jeg prøve å løse et kameraproblem for en kollega. Og så blir det vel håndball på tv'en og :veslejenta: tenker jeg? :nigo: Vaskemaskinen er i gang med sin jobb da, så ikke helt håpløst her!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Oppskriften jeg lovet:

5 egg

0,5 dl. rapsolje (eller annan olje)

1-2 ts LO-salt eller seltin.

2 dl. sæterrømme eller mat yoghurt

2dl. vatn

1 ss bakepulver

100 gr. kruskakli

100 gr. sesamfrø

100 gr. linfrø

50- 100 gr. valnøtter eller solsikkefrø

175 gr ketolyse soyaprotein

Stekes på 175 grader på midterste rille i 50 min.

Når brødet er kaldt , del det i 2. Frys halvparten . Oppbevar resten i kjøleskap.

Skrevet

Tusen takk, PH!

Bloggen til LB har jeg lest ganske lenge faktisk, er mye inspirasjon å hente der! Men innimellom synes jeg kanskje det blir bittelitt "too much" så da toner jeg ned litt. Jeg kjører ikke SÅ slavisk... :sjenert:

Mårnings forresten! :kaffekopp:

T-dag i dag, og det merkes gitt. Våknet forøvrig kl 04 av et solid mareritt der jeg lå nærmest og hulket. Tok litt tid før jeg fikk det ut av kroppen og fikk sove igjen... Slitsomt! Men har fått skrotten på jobb, og "klar" for ny dag! Spinning i ettermiddag og ut og spise med venninne etterpå (hun flytter til helga, så siste mulighet...). Blir koselig!

Skrevet

God morgen!

Mareritt kan være skikkelig uroende saker altså! Huff... håper du slipper noen flere slike fremover.

Jeg snapper den oppskrifta jeg og Purple. Bakte det som sto i Dagbladet i går kveld og har med på jobben i dag, så nå er jeg litt spent på hvordan det smaker. Har tenkt å forsøke meg på ei skive ved første mellommål for dagen :)

Litt :kaffekopp: kanskje?

Skrevet

:kaffekopp: er sjelden feil! :nigo:

Spent på hva du synes om brødet, Suzy! Hadde egentlig en plan om å bake det i går jeg også (det fra Dagbladet), men så ble det så mye annet styr i stedet, og vips var det håndball og så ble det tidlig senga. Kanskje i morra? :klø:

Middagsrester til lunsj i dag, og gleder meg. De krydrete nakkekotelettene er rett og slett sabla gode! :sikle:

Skrevet

Middagsrester til lunsj er genialt, jeg gjør det ofte jeg, deilig med litt god mat på jobb og ikke bare tørr skive eller knekkebrød...

Jeg tenkte på deg i går da jeg lagde pizza og dro ut en eske med bakepapirark, fra Euroshopper :hoho: Jeg tenkte at nå skal jeg sjekke de i forhold til vanlige(jeg hadde også fra Unik liggende), og det er ikke rart de setter seg fast, de er jo knalltynne i forhold til de vanlige :dåne: Og de ble helt porøse etter en omgang i ovnen med pizza oppå og lite klare for gjenbruk :riste:

Jaja, så vet vi det :fnise:

Mareritt er så utrolig vondt, særlig når de blir så nære at du våner sånn som du gjorde, det tar så lang tid før de løsner fra kroppen igjen :(

Håper dagen blir bra til tross for mareritt og T-dag!

:klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...