Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler meg flink! :hoppe:

Er ikke supereffektiv, men det går sakte men sikkert fremover, og jeg satser på å kunne ta ny test i ettermiddag/kveld. Da gjenstår kun TO emner, før jeg kan starte repetisjon/oppgavejobbing for fullt. Tror sannelig jeg kan jobbe mot å bli ferdig med gjennomlesingen av hele pensum før turen jeg! Bør ha god tid til repetisjon etc da, godt over 2 mnd (inkludert påske). Dette SKAL gå!

Ergo mye innetid i dag (bare innetid...), men koser meg så godt jeg kan. Pledd, sport på tv (litt i bakgrunnen, ser litt når det er spennende) og en plan om å rydde litt i heimen senere (ser ikke ut...). Ingen dum lørdag egentlig. Dessuten er det billigere å sitte her og lese, enn å farte rundt i byen/butikker :ler:

Satser på en treningsøkt i morra, enten styrke på morgenen eller spinning på ettermiddagen. Får se litt hvordan kvelden arter seg og når jeg kommer meg i seng :nigo:

Håper det ellers er en fin lørdag rundtomkring!

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herreli så flink du er! :hakeslepp::klappe::hoppe:

Ha en fortsatt god lørdag selv!

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ser at du har en fin lørdag :) Og jeg er imponert over hvor flittig du er med studiene - og ikke minst - trening. Flinka!!

Skrevet

Trengte et par forsøk, men nuh er dagens emne bestått. Hersens pensum! Må visst lese litt mer på syre-base reguleringen i kroppen.. Men jeg fikk da bestått til slutt, og kan flytte blikket til neste tema (forplantningen MÅ da være enklere, og ikke så full av ioner og formler?). Litt småfrustrert over at jeg ikke kunne dette så godt som jeg trodde, men frustrasjonen gir seg snart :)

Nå er det tid for håndball: HEIA NORGE!! :flagg:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Vet ikke om forplantning er mye lettere, er det ikke mye kromosomer, celler og annet knask der da? ;)

Skrevet

God morgen!

Det var en gang en plan om å stille på treningssentert kl 10 søndag morgen... Planen utgikk :ler: Litt slækk i formen, og tror det blir en rolig søndag i heimen, med studier og sløvings. Og litt huslige sysler.

Du sier noe Purple, det er vel kromosomer og annen moro ja... Får vel bare angripe tyren ved hornene og ta et ras i dag også? Får ikke lest noe neste helg, så godt å få unna litt denne helga. Og kanskje heller få trent litt i løpet av uka? :klø:

:kaffekopp:

Skrevet

Du får bare hive deg over bøkene, så kanskje du får unna et emne i dag også. :duskedame:

Skrevet

Iallefall blir søndagen mye deiligere når lesingen er overstått. Men noen ganger er det deilig å ikke gjøre ett slag også :sjenert:

Skrevet

Er i gang med lesingen *klapp på skuldera*

Og lite kjemiske takter så langt, så dette lover foreløpig bra. Krysser fingrene for at jeg kommer gjennom dagens emne greit! Litt ruskete i toppen, og litt gruff i ryggen, men ellers bra her.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Greit å ta det med ro når kroppen ikke er helt med. Ha en fin søndag :klem:

Skrevet

Går ikke så fort i dag, men det rusler stadig litt fremover. Mye hormoner, men det visste jeg jo forsåvidt, og det går greit. Satser på at jeg klarer å konsentrere et par timer til, så skal det nok bli test i dag også! *krysser fingrene* I tillegg står det knekkebrød i ovnen, kjekt med ny landing klar før ny uke!

Håper det er en bra søndag rundtomkring! :jepp:

:veslejenta:

Skrevet

Åh..lager du egne knekkebrød??? :jepp: Fikk en gang smake hjemmesnekra knekkebrød og de var rååågode. Har prøvd selv å lage knekkebrød fra en oppskrift jeg fant på nettet men neehh....de var ikke helt "sånn" jeg likte dem. Ble for tørt og for mye..."knekk". Hvilken oppskrift bruker du??

Skrevet

Scorpis!

Jeg lager lavkarbo-knekkebrød, uten mel :) Kun solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø, kruskakli, fiberhusk, salt, sukrin, vann. Veldig gode, og veldig enkle (steker på en drøy time, slipper tørking med døra åpen etc).

Skrevet

Men hva er vitsen med sukrin :klø:

Skrevet

Men hva er vitsen med sukrin :klø:

Nei, si det? :klø:

Er jo bare en halv te-skje, så kanskje ikke vits i det hele tatt? Eller karamelliserer det bittelitt og henger bedre sammen da? Trenger fiberhusk'en litt sukrin? Har visst bare fulgt oppskriften litt "slavisk" jeg... :sjenert:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Sukrin er vel for balansen mellom det salte og det søte, vil jeg tro.

Skrevet

Sukrin er vel for balansen mellom det salte og det søte, vil jeg tro.

Kan være en riktig tanke det ja!

Nå er nytt emne gjennomlest og test bestått. Deilig! Har en skikkelig jobb igjen med hele pensum (har jo bare vært gjennom, ikke jobbet grundig med det), men jeg har nå ett emne igjen for gjennomlesing før jeg kan starte med min "repetisjon" og eksamensjobbing. Føler jeg ligger godt i rute mot eksamen i mai! Dagens emne var ikke så vanskelig da (vesentlig bedre enn det jeg slet med i går), men det er allikevel litt hormoner å holde styr på gitt...

Nå blir det litt sløvings :veslejenta: resten av kvelden, før jeg skal finne senga tidlig og lade opp til ny uke. Det fæle med søndagskvelden er at jobb allerede begynner å luske litt i hjernebarken. Liker det ikke, vil ha en jobb-fri hjerne søndagen også! :kjefte:

Nyt kvelden!

Skrevet

Enda en bestått test gitt. :klappe:

Nyyyyyyt kvelden og jag alle dumme tanker om jobb på dør. :klem:

Skrevet

Kan jo godt hende sukrinen skal balansere salt og søtt, det bare hørtes så rart ut, og det er første knekkebrøddeigen jeg har hørt som har sukkerlignende ting i seg.

Jeg bruker nesten samme som deg, men jeg bruker ikke fiberhusk. Bruker litt havrekli og kruskakli og bittelitt rugmel eller sammalt hvete i stedet. Hadde egentlig tenkt jeg skulle bruke fiberhusk, men FYTTI FLATBANKAKATT SÅ DYRT :dåne: :ler: Så da har det liksom bare blitt med tanken. Jeg bruker lite mel generelt, men har erstattet en del av det med rugmel, det er ikke så dumt det heller :riste: :blablablabla: :fnise:

Så deilig med enda et emne gjennomgått, du er jo knallflink! :klappe::hoppe:

Og :fy_fy: for jobbetanker på en søndagskveld, den skal nemlig bare brukes til kos den, og ingenting annet ;)

Skrevet

God morgen!

:ler: Jepp, fiberhusken er dyr... Men den er veldig drøy, så jeg kjøper en eske og har leeeenge. 2 ss på 32 knekkebrød er helt greit liksom :jepp:

Fikk dyttet jobbtankene bort i går, la meg tidlig, leste litt på senga og sovnet relativt kjapt. Har vært våken noen ganger i løpet av natta, men sovnet ganske kjapt igjen. Ikke vrakdag så langt i dag, det passer meg fint. Blir vel verre i morra tenker jeg...

Litt usikker på hva jeg skal gjøre treningsmessig i dag. Har egentlig meldt meg på en "styrke i sal" time i kveldinga, men har med treningstøyet i bilen for sikkerhets skyld. For egentlig frister det litt med en treningsøkt rett etter jobb, sånn at jeg kan få vasket litt klær etterpå (hadde visst glemt å gjøre det i helga... :sjenert: ). Så blir det spinning i morra og på torsdag, og kanskje en økt på onsdag også? Har jo vært så flink i helga med lesinga, så da synes jeg godt at jeg kan prioritere treninga noen dager :trene: Vi får se! Men akkurat nå heller jeg mot å trene styrkeprogrammet mitt i ettermiddag, ikke sal-time...

Og bare så det er sagt... Euroshopper bakepapir egner seg IKKE til knekkebrødbaking... Måtte kaste ene brettet i går, var ikke snakk om å få bort bakepapiret, det satt dønn fast (og ble mikroskopiske biter når jeg forsøkte å plukke det av). Kan tro jenta var fornøyd... :frustrert: Det første brettet hadde "gammelt" bakepapir, så der gikk det greit... :sukk:

Nei, her trengs det :kaffekopp: til morgenens gjester! Mandag - ny uke, nye muligheter! Og kanskje på tide med ny ticker? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...