Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #141 Skrevet 4. desember 2009 Alle arabiske land er ikke Saudi Arabia. Du finner arabiske land hvor kristne har både kirker og rett til praksis. Uansett så ser det ut til at en boikott er noe en del muslimer vurderer i disse dager, og de har da en soleklar rett til å selv velge hvilke varer og tjeneste de vil benytte seg av. De jeg har sett mest omtalt er sveitsiske banker, turisme og Nestle. Og som sagt, jeg håper det skjer. Saudi Arabia er trossalt representerer trossalt den største arabiske økonomien. Jeg siktet mest til at de aller fleste arabiske land boikotter israel, jøder, og alle andre personer som har besøkt israel.
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #142 Skrevet 4. desember 2009 (endret) Alle arabiske land er ikke Saudi Arabia. Du finner arabiske land hvor kristne har både kirker og rett til praksis. Uansett så ser det ut til at en boikott er noe en del muslimer vurderer i disse dager, og de har da en soleklar rett til å selv velge hvilke varer og tjeneste de vil benytte seg av. De jeg har sett mest omtalt er sveitsiske banker, turisme og Nestle. Og som sagt, jeg håper det skjer. Ja, jeg tror også det ville være en god ting. Det sies at penger ikke lukter, men jeg syns det stinker av penger som kommer fra handel med tyranniske regimer som lever etter regler som ville være kriminelle om noen prøvde å implementere dem hvor som helst i vår kultur. Endret 4. desember 2009 av Mann 42
Gjest Vampen Skrevet 4. desember 2009 #143 Skrevet 4. desember 2009 Saudi Arabia er trossalt representerer trossalt den største arabiske økonomien. Jeg siktet mest til at de aller fleste arabiske land boikotter israel, jøder, og alle andre personer som har besøkt israel. At SA har den største økonomien betyr ikke at ikke andre arabiske land også står for en stor sum penger. Libya handler f.eks masse fra europeiske bedrifter, og sveitsiske produkter er realtivt vanlig der.Det gjorde de også fra Danmark, du ville blitt overrasket over hvor mye av maten de bruker som er produsert i f.eks Danmark og Sveits. Om nok av forbrukere i sånne land begynner å styre unna sveitsiske produkter, så vil det med all sansynlighet føles. Hva i all vide verden har dette med Israel å gjøre?
Gjest Vampen Skrevet 4. desember 2009 #144 Skrevet 4. desember 2009 Ja, jeg tror også det ville være en god ting. Det sies at penger ikke lukter, men jeg syns det stinker av penger som kommer fra handel med tyranniske regimer som lever etter regler som ville være kriminelle om noen prøvde å implementere dem hvor som helst i vår kultur. Handel kommer de da fortsatt til å ville gjøre med arabiske land. Vestlige land har jo praktisk talt klatret over hverandre for å gjøre business med Gaddafi, og det kommer neppe til å gi seg med det første.
Gjest Gjest_GUnnar_* Skrevet 4. desember 2009 #145 Skrevet 4. desember 2009 Forbud mot omskjæring? Det er vel ingen siviliserte land som tillater at foreldrene lemlester barna på det verst tenkelige sett? Norge gjør det.
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #147 Skrevet 4. desember 2009 Kilder? Er det ikke alment kjent at Norge ikke gjør noe for å hindre omskjæring av innvandrerjentene? Ergo tillater vi det. For vi kunne jo stoppe dette hvis vi ville.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #148 Skrevet 4. desember 2009 At SA har den største økonomien betyr ikke at ikke andre arabiske land også står for en stor sum penger. Libya handler f.eks masse fra europeiske bedrifter, og sveitsiske produkter er realtivt vanlig der.Det gjorde de også fra Danmark, du ville blitt overrasket over hvor mye av maten de bruker som er produsert i f.eks Danmark og Sveits. Om nok av forbrukere i sånne land begynner å styre unna sveitsiske produkter, så vil det med all sansynlighet føles. Hva i all vide verden har dette med Israel å gjøre? Det hele dreier seg om mat som er produsert av danskeide bedrifter, ikke nødvendigvis at selve produktet er produsert i danmark. Jeg er fult klar over hvilke konsekvenser boikotten hadde for danske bedrifter. En evt. boikott av Sveits vil selvfølgelig få følger, men etter noen år går det vanligvis tilbake til normalen. Jøder har en hel del med dette å gjøre. Land som ikke tillater at en bestemt religiøs gruppe skal besøke deres land boikotter et annet land fordi de ikke får bygge sine religiøse bygg akkurat slik de ønsker.
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #149 Skrevet 4. desember 2009 Kanskje man burde boykotte dem også? Slutte å selge dem teknologi, f.eks. Eller medisiner. Det er smått stelt med forskningen i disse tilbakestående landene. Vil de leve i middelalderen, så kan vi jo hjelpe dem med å få en mer realistisk opplevelse. Hvor befinner de fleste farmasøytiske firmaer og produsenter av kirurgiske instrumenter seg? Ikke i mellomøsten. Hvor er de aller fleste datafirmaer lokalisert? Slett ikke i midtøsten.
livesen Skrevet 4. desember 2009 #150 Skrevet 4. desember 2009 Personlig håper jeg den muslimske verden bruker sin demokratiske og selvfølgelige rett til å begynne en handelsboikott mot Sveits. Jeg vet de arabiske landene er inne på tanken, noen av de hadde tanker om noe slikt før dette skjedde også. Det er vel kanskje litt i gang, iom at en del nå vurderer å bytte ut sveitsiske banker med muslimske. De gjorde det samme mot Danmark en stund, og iom at f.eks. arabiske land handler langt mer fra Danmark enn folk flest kanskje er klar over, så var det en del danske bedrifter som følte det på kroppen. Så ja, jeg håper muslimene svarer med en ordentlig boikott av Sveits. tviler på at muslimer er storforbrukere av sveitsiske banker , de har etter islam ikke lov å betale renter .
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #151 Skrevet 4. desember 2009 tviler på at muslimer er storforbrukere av sveitsiske banker , de har etter islam ikke lov å betale renter . *facepalm* Er du så dekoblet fra virkeligheten som du gir inntrykk av her?
livesen Skrevet 4. desember 2009 #152 Skrevet 4. desember 2009 Kanskje man burde boykotte dem også? Slutte å selge dem teknologi, f.eks. Eller medisiner. Det er smått stelt med forskningen i disse tilbakestående landene. Vil de leve i middelalderen, så kan vi jo hjelpe dem med å få en mer realistisk opplevelse. Hvor befinner de fleste farmasøytiske firmaer og produsenter av kirurgiske instrumenter seg? Ikke i mellomøsten. Hvor er de aller fleste datafirmaer lokalisert? Slett ikke i midtøsten. israel er da i midtøsten , de eier intel . men det velger de fleste som boikotter israel å overse glatt
livesen Skrevet 4. desember 2009 #153 Skrevet 4. desember 2009 (endret) *facepalm* Er du så dekoblet fra virkeligheten som du gir inntrykk av her? Hva mener du nå da ? renter er haram . men de fleste som bor i vestlige land må jo likevel benytte vestlige banker som har renter . men hvorfor skulle folk fra f.eks saudi arabia benytte seg av sveitsiske banker . De har så vidt jeg vet banker selv som ikke er haram . Endret 4. desember 2009 av livesen
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #154 Skrevet 4. desember 2009 israel er da i midtøsten , de eier intel . men det velger de fleste som boikotter israel å overse glatt Eies Intel av Israel. Det var nytt for meg. Jeg må nesten be om mer informasjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2009 #155 Skrevet 4. desember 2009 Hva mener du nå da ? renter er haram . men de fleste som bor i vestlige land må jo likevel benytte vestlige banker som har renter . men hvorfor skulle folk fra f.eks saudi arabia benytte seg av sveitsiske banker . De har så vidt jeg vet banker selv som ikke er haram . Ta en titt på krisen Dubai har fått seg inn i nylig, og se hvor langt generaliseringen din holder vann
livesen Skrevet 4. desember 2009 #156 Skrevet 4. desember 2009 Eies Intel av Israel. Det var nytt for meg. Jeg må nesten be om mer informasjon. det eies ikke av staten israel , så det var litt misvisende . men flere av de største aksjeeierene er israelske og det største kontoret deres utenfor usa er i Israel . http://www.intel.com/jobs/Israel/ Du finner sikkert litt info der om du vil . Jeg boikotter forøvrig ikke Israel , dersom det var noen som trodde det .
livesen Skrevet 4. desember 2009 #157 Skrevet 4. desember 2009 Ta en titt på krisen Dubai har fått seg inn i nylig, og se hvor langt generaliseringen din holder vann da får jeg vel si som muslimene selv da , det at de har gjort feil har ikke noe med islam å gjøre . I Islam er renter haram .
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #158 Skrevet 4. desember 2009 israel er da i midtøsten , de eier intel . men det velger de fleste som boikotter israel å overse glatt Handler de mye med araberne, de, da?
livesen Skrevet 4. desember 2009 #159 Skrevet 4. desember 2009 Handler de mye med araberne, de, da? vet ikke jeg , de kjøper vel noe kål av og til
Mann 42 Skrevet 4. desember 2009 #160 Skrevet 4. desember 2009 vet ikke jeg , de kjøper vel noe kål av og til Nei, ikke sant?
Fremhevede innlegg