Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #41 Skrevet 1. desember 2009 Å jeg er så glad for dette vedtaket. Håper alle andre europeiske land følger etter. Nå må vi slutte å gi etter for alle krav muslimene kommer med. Jeg liker ikke å leve blandt muslimer som har et fordømmende menneskesyn, spesielt mot kvinner og barn. Enig med deg.
Zealuu Skrevet 1. desember 2009 #42 Skrevet 1. desember 2009 Folkeavstemninger i minoritetsspørsmål er en politisk sett nokså tilbakestående framgangsmåte. That said, minareter og bønnerop er langt den mest påtrengende formen for tidsregulert, offentlig religionsutøvelse, og jeg har full forståelse for at folk ikke vil ha slike i nabolagene sine. Nå gjenstår det bare å avvikle hele religionen, og siden de andre variasjonene på abrahamsk ørkenovertro (kristendommen, jødedommen), så begynner det å likne på noe.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #43 Skrevet 1. desember 2009 Bortsett fra at muslimene er enda mer forstokket enn de kristne, og ikke engang har kommet seg til middelalderen, så er det jo mye den samme religionen. Sant nok. Hva blir evt alternativet for de troende? Vi kan jo ikke bare kvitte oss med alle de religiøse. Denne nasjonen tåler ikke at vi kaster ut 20%+ av befolkningen. Men Åsatru? Jeg veit ikke, jeg. Det eneste jeg liker med Åsatruen er dragene og de greiene der. Fint til tatoveringer. Resten er jo bare sludder. Jeg kan ikke tenke meg at noen ville kunne tro på Tor og Odin i dag. Jomfrufødsler og oppstandelse fra de døde, men en fyr som kjører over himmelen og lager lyn, det blir bare for mye. det er tross alt det 21. århundre (hva ville det vært etter norrøn tidsregning, forresten?) Jovisst! Alle som tror på helvete tror på den norrøne Åsatroen. Der hersket nemlig dødsgudinnen Hel med "viti" (straff) - altså Helviti,eller helvete. Dette sludderet innførte Olav den "hellige" idet han tillot at restene av gamletroen ble værende i folket. Og med kristenhetens "udødelige sjel" (Platon) er det jo greit å ha et sted å gjøre av de onde som ikke kommer til himmelen. De dør jo ikke de heller etter Platons lære.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #44 Skrevet 1. desember 2009 Et problem med Islam er at en dag så forlanger de særbehandling, beskyttelse og fullstending frihet. Den neste dagen er de plutselig en politisk bevegelse, noen ganger også en voldlig bevegelse. Problemet er at vi i vesten må behandle de som det siste. Et samfunn som har brukt lang tid på å bygge opp likestilling og demokrati, må ha lov til å beskytte seg selv. Problemet til demokratiet bobler opp i våre dager. Det er jo faktisk slik at det er min demokratiske rettighet å ville avvikle demokratiet. Det ligger innbakt i systemet som en åpen akilleshæl.
Gjest Mann42 Skrevet 1. desember 2009 #45 Skrevet 1. desember 2009 Problemet til demokratiet bobler opp i våre dager. Det er jo faktisk slik at det er min demokratiske rettighet å ville avvikle demokratiet. Det ligger innbakt i systemet som en åpen akilleshæl. Men det kan ikke være på noen annen måte, dessverre. Dersom demokrati skal ha noen mening, så kan man ikke ekskludere grupper fra den demokratiske prosessen. Stort sett fungerer det jo ganske bra, og det demokratiske systemet overlever.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #46 Skrevet 1. desember 2009 Men det kan ikke være på noen annen måte, dessverre. Dersom demokrati skal ha noen mening, så kan man ikke ekskludere grupper fra den demokratiske prosessen. Stort sett fungerer det jo ganske bra, og det demokratiske systemet overlever. Det er nettopp derfor demokratiets akrobatiske balansegang ikke har livets rett over tid. Det vil til slutt forskreve seg i sin iver etter å "forstå" alle. Slik blir det ikke når Jehova innfører teokratiet. Idag er demokratiets selvdestruerende "toleranse" nådd sitt wipeout-nivå.Bare vent Pjokken. Du har jo klokken i hånden du..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2009 #47 Skrevet 1. desember 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3397156.ece Selvsagt må man få bygge mosker om det er behov, og alle byggemessige regler er på plass. Ikke rart mange muslimer ikke respekterer oss, når man kommer med sånne forbud. Nå er det minareter, ikke moskeer vi snakker om. Men samme det. Hva er så skremmende med at Sveits ved demokratisk folkeavstemning sier nei til mer islam. Lurer på hvor mange kirker man får bygge i islamske land. Det som er mer skremmende, er at norske medier tier ihjel at Sveits også i samme slengen med 60 prosent flertall stemte for en kraftig innstramming i asyl-/innvandrerpolitikk. Den eneste som skrev om det, var Hegnar.online, men der er linken nå død. Hvorfor kan ikke vi få bestemme i egne land?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. desember 2009 #48 Skrevet 1. desember 2009 Å jeg er så glad for dette vedtaket. Håper alle andre europeiske land følger etter. Nå må vi slutte å gi etter for alle krav muslimene kommer med. Jeg liker ikke å leve blandt muslimer som har et fordømmende menneskesyn, spesielt mot kvinner og barn. Helt enig med deg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #49 Skrevet 1. desember 2009 (endret) Ikke rart mange muslimer ikke respekterer oss, når man kommer med sånne forbud. AT DET VAR???!! Jævla typisk å rakke ned på Sveits, når Indonesia, Egypt, Saudi-Arabia og Pakistan nesten har NULL-toleranse mot bygging av andre religiøse byggverk enn moskeer! Men det er jo visstnok sånn- skyfle all skyld over på andre så man ikke skal se hvordan det egentlig ER i disse muslimske landene! Men oja, det er jo kristne og jøder og buddhister- så dem er det jo ikke så farlig med. Sy puter under armene på muslimene er jo bedre! Herregud for noen jævla sytepaver! Outrage on Swiss minaret vote, but how do Muslim states handle churches? Swiss minaret vote leads to Muslim anger, but the Swiss aren't alone in restricting religious freedom. Yet the referendums outcome pales in comparison to restrictions on non-Muslims who aim to practice their faith in Muslim lands. In fact, the vote only brought Swiss legal practice closer to that of many majority Muslim states that also place limits on the construction of houses of worship. Here’s a review of practices in four large majority Muslim states: 1. Indonesia.The Indonesian government has on a number of occasions stepped in to prevent church construction, largely over fears that it would stoke sectarian violence. 2. Egypt. By law, their churches must received the permission of local Muslim communities before new construction is allowed. “3. Saudi Arabia, home of Mecca and Islam more generally, is one of the least religiously free nation’s on earth. 4. Pakistan. Freedom of religious worship is constitutionally guaranteed, but in practice the government sets limits and there has also been a rise in attacks by militant groups on both Christians and Shiites in the majority Sunni Muslim country in recent years. Deler av innlegget fjernet grunnet kopirett. Trampe -mod- Endret 1. desember 2009 av Trampe
livesen Skrevet 1. desember 2009 #50 Skrevet 1. desember 2009 Problemet til demokratiet bobler opp i våre dager. Det er jo faktisk slik at det er min demokratiske rettighet å ville avvikle demokratiet. Det ligger innbakt i systemet som en åpen akilleshæl. paradoksalt nok må man kanskje handle udemokratisk for å forsvare menneskerettigheter og demokrati. Når det er sagt er ikke det som skjedde i sveits udemokratisk , flertallet bestemte dette . Hva resten av verden mener om det spiller liten rolle . jeg tror ikke Sveits blir utsatt for noen handelsblokade av den grunn .
Monica1968 Skrevet 1. desember 2009 #51 Skrevet 1. desember 2009 Jeg synes tiltaket var kjempeflott. For det første, snakker vi overhodet ikke om å forby moskeer, men om at bønnetårnet, hvor det til det store flertallets ergelse blir ropt ut bønner flere ganger daglig, ikke lengre er lovlig å ha på moskeene. Dette er en demokratisk avgjørelse, da den er fattet av flertallet, og det er en avgjørelse jeg absolutt har stor sympati for. I tillegg var det også en til dels symbolsk handling, da den skulle markere motstand mot burkaer, omskjæring etc., noe jeg anser som svært positivt i seg selv. Og mange muslimer respekterer da hverken kvinner, homofile eller ateister, så hvorfor i all verden skulle jeg ha sympati med dem? Er det noen jeg absolutt IKKE har sympati for her i verden, må det være dem(bortsett fra dem som er liberale muslimer, og er motstandere av de de konservative og deres holdninger).
robotkalle Skrevet 1. desember 2009 #52 Skrevet 1. desember 2009 Dette her er bare en feig versjon av "jøder har ikke adgang til riket." Dette er "du får ikke lov til å se ut som en jøde." Det skyldes ene og alene at folk ikke tør å få utløp for sitt islam-hat på noen annen måte enn å finne på vikarierende bullshit-argumenter. Syns det er greiere å bare forby islam, og ha streng fengselstraff for befatning med alt som har med islam å gjøre, dersom du ikke er etnisk norsk. Nok av denne tilpasningsdriten, hvor alle argumenter må tilpasses folks ønske om å se på seg selv som snille og gode. Vi er intolerante flokkdyr, og det er en krig mellom kulturer.
robotkalle Skrevet 1. desember 2009 #53 Skrevet 1. desember 2009 Jeg synes tiltaket var kjempeflott. For det første, snakker vi overhodet ikke om å forby moskeer, men om at bønnetårnet, hvor det til det store flertallets ergelse blir ropt ut bønner flere ganger daglig, ikke lengre er lovlig å ha på moskeene. Ja, da er jo alt greit. Det er din eiendom, men ikke faen om du får lov til å bygge noe litt sånn art deco her. Nei, fuck, her skal vi bare ha tømmerhytter. Måkke komme her og komme her. Bestemme selv? Er du gæærn, eller? Er du sånn anarkist lr? Dette er en demokratisk avgjørelse, da den er fattet av flertallet. ..og da er alt greit. Om flertallet bestemmer seg for å omskjære barn, så er det greit. Alt er moralsk riktig, bare det er demokratisk. Jawohl! I tillegg var det også en til dels symbolsk handling, da den skulle markere motstand mot burkaer, omskjæring etc., noe jeg anser som svært positivt i seg selv. Det hadde vært enda bedre om vi hadde sprengt noen muslimer. For å markere motstand lizzm, fordi alle muslimer lemlester barna sine. Og mange muslimer respekterer da hverken kvinner, homofile eller ateister, så hvorfor i all verden skulle jeg ha sympati med dem? Er det noen jeg absolutt IKKE har sympati for her i verden, må det være dem(bortsett fra dem som er liberale muslimer, og er motstandere av de de konservative og deres holdninger). Jeg respekterer hverken kvinner, homofile, kristne, muslimer, jehovas vitner, scientologer eller bergensere. Jeg har meldt fra til oslo plan og bygningsetat at jeg skal ha et lite tårn på huset mitt. Må jeg skrinlegge disse planene, nå?
robotkalle Skrevet 1. desember 2009 #54 Skrevet 1. desember 2009 AT DET VAR???!! Jævla typisk å rakke ned på Sveits, når Indonesia, Egypt, Saudi-Arabia og Pakistan nesten har NULL-toleranse mot bygging av andre religiøse byggverk enn moskeer! Ja, for hver muslim i Sveits er jo personlig ansvarlig for fascistiske, muslimske drittland. Ja, for å kritisere Sveits utelukker jo at man kritiserer Indonesia, Egypt, Saudi-Arabia og Pakistan. Yet the referendums outcome pales in comparison to restrictions on non-Muslims who aim to practice their faith in Muslim lands. In fact, the vote only brought Swiss legal practice closer to that of many majority Muslim states that also place limits on the construction of houses of worship. Ja, er dette noe nytt? Hvem er det som ikke er klar over at islam-dominerte kulturer er søppel? Gratulerer, Sveits, virkelig et skritt i riktig retning.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #56 Skrevet 1. desember 2009 Det er en vesentlig forskjell på kirkeklokker som ringer inn en gang pr uke, og minareter som roper inn 5 ganger pr dag. Flytter man i nærheten av en kirke vet man hva man har å forholde seg til, det bygges ikke særlig mye nye kirker her i landet, man kan risikere å plutselig få en moske til nabo. Og dessuten er kirker en tradisjon her i landet. Er ikke religiøs selv. Minaretene i sveits har ALDRI blitt brukt til å rope ut bønner 5 ganger daglig. Det er fire moskeer med minareteter i sveits forøvrig. Argumetnet ditt faller bort.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #57 Skrevet 1. desember 2009 Det hadde vært enda bedre om vi hadde sprengt noen muslimer. For å markere motstand lizzm, fordi alle muslimer lemlester barna sine. Jeg respekterer hverken kvinner, homofile, kristne, muslimer, jehovas vitner, scientologer eller bergensere. Jeg har meldt fra til oslo plan og bygningsetat at jeg skal ha et lite tårn på huset mitt. Må jeg skrinlegge disse planene, nå? Isåfall påregner vi at du heller ikke ønsker å bli respektert av Jehova. Og du - kunstgjødsel skal ha en rekke uheldige sider, så naturgjødsel er tingen for oss. Så vær vennlig å holde deg mest mulig unna cola og pottitgull. Bruker det ikke selv, men det skal visst ha en dårlig innvirkning på forråtnelsesprosessen i biologisk materiale. Lykke til! Vi trenger deg!
LilleLu Skrevet 1. desember 2009 #58 Skrevet 1. desember 2009 Nei, kirkeklokkene innkaller høylydt til bønn over hele landet Nøyaktig det samme som muslimene ikke får lov til. Ikke noen likhet for loven her, nei. Jeg vet ikke hvorfor, og jeg håper ikke noen tror jeg er rasist nå, men jeg synes den lave duren av kirkeklokker (som på de fleste steder ikke ringer mer enn kanskje et par-fire ganger i uken) er LITT lettere å ignorere lyden av enn den høylytte, gjennomtrengende lyden av en mann som brøler "ALLLAVÆLÆLÆALALANALALADLALSADLASDLKASDFAKFswdhgdfshjgdhjrgfdghdgf" fem ganger om dagen. Jeg lurer på hvorfor...?
Gjest Blondie65 Skrevet 1. desember 2009 #59 Skrevet 1. desember 2009 Problemet er jo bare at "din neste" også vil prakke på barna sine denne religionen, og i henhold til rådende islamsk teologi er det forbudt å forlate denne religionen "man er født inn i". Det er altså ikke noen religionsfrihet. Noe mer splittende mellom mennesker enn religion finnes ikke. Jeg kan ikke skjønne at å man kan si "religionsfrihet" i samme setning som "denne religionen kan man ikke forlate". Islam, Jehovas vitner eller hvem det nå er som praktiserer isolerende, hevn eller avstraffende konsekvenser av å forlate religionssamfunnet bryter norsk lov - jeg kan ikke helt se at det er noen i Norge som bryr seg en pøkk om det. Jeg er for ganske så strenge konsekvenser for de som bryter eller oppfordrer til å bryte norsk lov også jeg da.
LilleLu Skrevet 1. desember 2009 #60 Skrevet 1. desember 2009 ... Og det at det bare er fire av disse minaretene i Sveits har kanskje noe å si med nettopp det at det i den kristne moderne kultur, såvel som i de fleste europeiske land, ikke er noe vi er vandt til. Derfor er 'vi' ikke likeså tolerante overfor disse lydene som de som ahr hatt dem i hundrevis av år er, og vi vil generellt føle oss mer plaget av det. Så kanskje, bare kanskje, er det "kun" 4 av disse i sSeits fordi at de fleste av de originale innbyggerne ville flyktet grunnet (det som i vår kultur er) støyforurening ellers?
Fremhevede innlegg