Gå til innhold

Skremmende tendenser i Sveits

Fremhevede innlegg

Skrevet

Et problem med Islam er at en dag så forlanger de særbehandling, beskyttelse og fullstending frihet.

Den neste dagen er de plutselig en politisk bevegelse, noen ganger også en voldlig bevegelse.

Problemet er at vi i vesten må behandle de som det siste. Et samfunn som har brukt lang tid på å bygge opp likestilling og demokrati, må ha lov til å beskytte seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge muslimene ofte ikke greier å skille politikk fra relgion, så kan de ikke forlange at vi også skal gjøre det. Ser at mange sier at Sveits har brutt grunnlegende regler om relgionsfrihet. Men hva er relgion og hva er politikk?

Skrevet

Det er svært få som praktiserer bønnerop fra mineratene i Europa. I Oslo er det vel en moske som gjør dette hver fredag formiddag, eller har de sluttet?

Vi har flere minerater i Oslo. De er utrolig vakre bygg:)

Skrevet
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3397156.ece

Selvsagt må man få bygge mosker om det er behov, og alle byggemessige regler er på plass. Ikke rart mange muslimer ikke respekterer oss, når man kommer med sånne forbud.

Sveitserne falt uendelig i min anseelse i 2002 da de gikk inn i FN og kastet vrak på en tusenårig tradisjon av nøytralitet og knallhard suverenitetshevdelse.

Men nå kommer regninga på bordet. Sveitserne står snart til halsen i dritt som alle oss andre.

Når man står til halsen i dritt så er det som kjent viktig å ikke henge med hodet.

Skrevet

For det første: I muslimske land kalles det inn til bønn fem ganger daglig, men i Norge gjør det ikke det. Om det gjøres i Sveits vet jeg ikke.

For det andre: En moské er en moské med eller uten minareter. Er man muslim, så går man i moskeen for å be når det kalles inn til bønn. Er man ikke det, så lar man være.

Personlig vil jeg heller ha minareter og bønnerop fem ganger daglig fremfor disse forbanna kirkeklokkene. De sier i det minste noe, og ikke som klokkene som bare lager støy.

Skrevet
For det første: I muslimske land kalles det inn til bønn fem ganger daglig, men i Norge gjør det ikke det. Om det gjøres i Sveits vet jeg ikke.

For det andre: En moské er en moské med eller uten minareter. Er man muslim, så går man i moskeen for å be når det kalles inn til bønn. Er man ikke det, så lar man være.

Personlig vil jeg heller ha minareter og bønnerop fem ganger daglig fremfor disse forbanna kirkeklokkene. De sier i det minste noe, og ikke som klokkene som bare lager støy.

Hva er det de skriker i disse ropene da? I bl.a. Saudi Arabia oppfordres det til hat mot vantro/hedninger, de som ikke tilhører den rette lære. Spennende for turister selvsagt å høre eksotisk bønnerop på språk man ikke forstår, men ikke alltid det er like hyggelig om man får greie på hva som faktisk blir sagt og praktisert av de religiøse lærde.

Skrevet

Gi meg navn på et muslimsk land hvor kritne har fått lov å bygge kirke. Snakker da om fastboende kristne i muslimske land

Skrevet
Hva er det de skriker i disse ropene da? I bl.a. Saudi Arabia oppfordres det til hat mot vantro/hedninger, de som ikke tilhører den rette lære. Spennende for turister selvsagt å høre eksotisk bønnerop på språk man ikke forstår, men ikke alltid det er like hyggelig om man får greie på hva som faktisk blir sagt og praktisert av de religiøse lærde.

De kaller inn til bønn... Mener det er trosbekjennelsen som ropes.

Skrevet
Gi meg navn på et muslimsk land hvor kritne har fått lov å bygge kirke. Snakker da om fastboende kristne i muslimske land

Det finnes kirker i Marokko for eksempel...

Skrevet

Men det er vel ikke nye kirker som man får bygge der? Marokko var jo kristent tidligere.

Skrevet
De kaller inn til bønn... Mener det er trosbekjennelsen som ropes.

I Saudi Arabia sprer de hat og oppfordring om å knuse de vantro. Så det er ikke bare fred og fordragelighet med religion heller. Ingenting er vel mer splittende enn nettopp religion.

Skrevet

Ærlig talt!

Fra mineratene kalles det inn til bønn 5 ganger daglig. Slik er det i muslimske land.

Her er en oversettelse av bønneropet som vi ofte hører i Muslimske land:

http://www.islam.no/newsite/content/defaul...=&nATID=189

I Marokko, Iran, Pakistan, Algeria, Tunisia, Egypt, Syria, Libanon finner du flere kirker og synagoger.

Skrevet

I Irak og Pakistan også, men en del av de har blitt brent.

Skrevet
Ærlig talt!

Fra mineratene kalles det inn til bønn 5 ganger daglig. Slik er det i muslimske land.

Her er en oversettelse av bønneropet som vi ofte hører i Muslimske land:

http://www.islam.no/newsite/content/defaul...=&nATID=189

I Marokko, Iran, Pakistan, Algeria, Tunisia, Egypt, Syria, Libanon finner du flere kirker og synagoger.

Men spørsmålet var om de får bygge kirker i disse landene? De fleste av disse landene var jo kristne opprinnelig.

Gjest Blondie65
Skrevet
Bortsett fra at muslimene er enda mer forstokket enn de kristne, og ikke engang har kommet seg til middelalderen, så er det jo mye den samme religionen. Sant nok. Hva blir evt alternativet for de troende? Vi kan jo ikke bare kvitte oss med alle de religiøse. Denne nasjonen tåler ikke at vi kaster ut 20%+ av befolkningen. Men Åsatru? Jeg veit ikke, jeg. Det eneste jeg liker med Åsatruen er dragene og de greiene der. Fint til tatoveringer. Resten er jo bare sludder. Jeg kan ikke tenke meg at noen ville kunne tro på Tor og Odin i dag. Jomfrufødsler og oppstandelse fra de døde, men en fyr som kjører over himmelen og lager lyn, det blir bare for mye. det er tross alt det 21. århundre (hva ville det vært etter norrøn tidsregning, forresten?)

Jeg har et greit prinsipp: Folk må gjerne få tro på Tor, Odin, Allah, Jehova, Jesus, Buddha, Kakemonsteret, tannfeen, påskeharen, naturmedisin eller hvem det nå er de tror på så lenge de respekterer at jeg (eller hvem som helst andre) ikke tror - eller tror på noe annet. Når jeg snakker om respekt i denne sammenhengen gjelder det en total respekt for MIN religionsfrihet: jeg vil ikke bli forkynt for, jeg vil ikke vekkes av kirkeklokker søndags morgen når jeg er fyllesyk, jeg vil ikke påprakkes uprøvd naturmedisin, og jeg vil forebeholde meg retten til å ikke tro. Hvis jeg tilkjennes den rettighet så skal "min neste" tilkjennes enhver rettighet til å tro og praktisere hva de vil.

Skrevet
Jeg har et greit prinsipp: Folk må gjerne få tro på Tor, Odin, Allah, Jehova, Jesus, Buddha, Kakemonsteret, tannfeen, påskeharen, naturmedisin eller hvem det nå er de tror på så lenge de respekterer at jeg (eller hvem som helst andre) ikke tror - eller tror på noe annet. Når jeg snakker om respekt i denne sammenhengen gjelder det en total respekt for MIN religionsfrihet: jeg vil ikke bli forkynt for, jeg vil ikke vekkes av kirkeklokker søndags morgen når jeg er fyllesyk, jeg vil ikke påprakkes uprøvd naturmedisin, og jeg vil forebeholde meg retten til å ikke tro. Hvis jeg tilkjennes den rettighet så skal "min neste" tilkjennes enhver rettighet til å tro og praktisere hva de vil.

Problemet er jo bare at "din neste" også vil prakke på barna sine denne religionen, og i henhold til rådende islamsk teologi er det forbudt å forlate denne religionen "man er født inn i". Det er altså ikke noen religionsfrihet. Noe mer splittende mellom mennesker enn religion finnes ikke.

Skrevet

Detaljregulering av arkitektur er ikke noe nytt i verden. Utgangspunktet for slik detaljregulering er både av praktisk art (brannsikkerhet mm) og visuell konformitet. Her er utgangspunktet kulturell konformitet, og herskerandelen av befolkningen har valgt å utnytte sin majoritetsmakt. De forhindrer bønnerop, og de forhindrer det visuelle. De stempler dette som uønsket, og når det ikke ligger pseudogenerelle regler bak engang, så stempler de islam som uønsket. Det er et angrep på religionen til en minoritet, et overgrep, en krigserklæring. Pragmatisk sett er dette irrasjonelt. Dette skaper kun et syn på herskerfolket som overgripere, og minker raten av vestliggjøring blant muslimer, en pris jeg ikke skjønner er verdt det, for å forhindre en tenor fra en balkong, og for å få personlig tilfredsstillelse i å kommunisere at islam er dritt. Det siste kunne man fått NRK til å sette igang med, en serie med latterliggjøring, slik som en har gjort med kristendommen.

Skrevet
De forhindrer bønnerop, og de forhindrer det visuelle. De stempler dette som uønsket, og når det ikke ligger pseudogenerelle regler bak engang, så stempler de islam som uønsket. Det er et angrep på religionen til en minoritet, et overgrep, en krigserklæring. Pragmatisk sett er dette irrasjonelt. Dette skaper kun et syn på herskerfolket som overgripere, og minker raten av vestliggjøring blant muslimer, en pris jeg ikke skjønner er verdt det, for å forhindre en tenor fra en balkong, og for å få personlig tilfredsstillelse i å kommunisere at islam er dritt.

Islam og andre relgioner har ikke noe krav på spesial beskyttelse fordi Islam er også en ekstrem politisk bevegelse. Så lenge de ønsker å utøve makt å gripe inn i folks hverdag, så må de kanskje finne seg i at noen ønsker å begrense deres påvirknings mulighet.

Skrevet

Det er en vesentlig forskjell på kirkeklokker som ringer inn en gang pr uke, og minareter som roper inn 5 ganger pr dag. Flytter man i nærheten av en kirke vet man hva man har å forholde seg til, det bygges ikke særlig mye nye kirker her i landet, man kan risikere å plutselig få en moske til nabo. Og dessuten er kirker en tradisjon her i landet. Er ikke religiøs selv.

Gjest Gjest_kaffe_*
Skrevet

Å jeg er så glad for dette vedtaket. Håper alle andre europeiske land følger etter. Nå må vi slutte å gi etter for alle krav muslimene kommer med. Jeg liker ikke å leve blandt muslimer som har et fordømmende menneskesyn, spesielt mot kvinner og barn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...