Gå til innhold

9nas bryllupsdagbok, 24 juli 2004.


9na

Anbefalte innlegg

Hei 9na!

Bærum sykehus ligger rett ved Sandvika!

Ellers har Martina Hansen, et spesialistsykehus, barneavdeling. De driver med ortopedi(ror jeg det heter - sånt som har med ben og knokler å gjøre!). Martina Hansen ligger to minutter unna Bærum. De har masse barn med hofteleddsdysplasi.

Kos deg hjemme i foreldrene dine sitt hus, dere får ha en fin påske begge to!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal sjekke Bærum også (det var derfor jeg lurte på om du visste hvor det lå! Men jeg har funnet det ut selv, så det går bra).

Steike! Var litt usikker på hva du mente der... Skulle ha sagt det :oops:

Tenkte kanskje du spurte om jeg for min egen del visste det, holdt på å skrive hvor det var, men bomma litt :ler:

Uff, selv har jeg en relativt "kjedelig" stilling nå som har null pasientkontakt og jeg er ikke så involvert i det som skjer i avdelingen og på postene. Er på skrivestue, så det blir bare journalskriving, postekspedisjon og epikriser etc. Men fagområdet er jo spennende nok ( Onkologi / Gynekologi ) i allefall :) Skal innrømme at jeg liker å være mer "i ilden" og bruke litt flere egenskaper.

Det finnes mange dumme, arrogante leger som ikke verdsetter jobben andre (les sekretærer, sykepleiere, annet personale) gjør, men det gjør jeg! :)

Har vært borti en del av dem, men det er svært få der jeg jobber, og jeg har vært borti vel så mange fæle sykepleiere som er SÅ herskesjuke :ler:

Synes forøvrig de fleste legene jeg har jobbet med, er hyggelige og de virker glade for den jobben jeg gjør og :) Det varmer!

Synes forøvrig også du høres svært sympatisk ut! ( synes det er bra at flere unge leger kommer til, så blir det mer balanse :) )

Håper virkelig du får deg jobb som du vil trives med :D

Riktig god påske videre til deg og : - )

:: halvannen dag igjen til ferien for mitt vedkommende ::

Klem, D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forøvrig også du høres svært sympatisk ut! ( synes det er bra at flere unge leger kommer til, så blir det mer balanse :) )

Håper virkelig du får deg jobb som du vil trives med :D

Riktig god påske videre til deg og : - )

:: halvannen dag igjen til ferien for mitt vedkommende ::

Klem, D :)

Tusen takk for den, Diva!

Det trengte jeg nå, etter å akkurat ha kommet hjem fra en nattevakt jeg ble beordret til... Beordret! I påskeferien!

Jeg angret plutselig på at jeg hadde fortalt på jobben at jeg skulle være i Oslo i påsken, dermed ringte de jo selvsagt til meg først...

Det som imidlertid er bra med å bli beordret er at man får 100% overtid! :sjarmor:

Hyggelig at du skrev at du tenker det blir bedre balanse med fler unge leger, jeg kunne ikke være mer enig!

I natt har jeg vært utsatt for et forhistorisk eksemplar av arten arrogant, eldre mannlig overlege. Grøss! Håper den mannen tar til vettet og går av med pensjon snart, men det ligger ikke i artens natur er jeg redd! :ler:

Takk for hilsen, Popelka!

Martina Hansen har jeg bare såvidt hørt om, skal sjekke det ut!

Ha en super påske her hjemme!

Klem fra 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den, Diva!

Det trengte jeg nå, etter å akkurat ha kommet hjem fra en nattevakt jeg ble beordret til... Beordret! I påskeferien!

Fypokker! Det er ganske dårlig gjort da :evil:

Men det positive er jo helt klart overtiden :)

Håper likevel du har hatt en fin "resten-av-påsken" da ;-)

Hyggelig at du skrev at du tenker det blir bedre balanse med fler unge leger, jeg kunne ikke være mer enig!

I natt har jeg vært utsatt for et forhistorisk eksemplar av arten arrogant, eldre mannlig overlege. Grøss! Håper den mannen tar til vettet og går av med pensjon snart, men det ligger ikke i artens natur er jeg redd! :ler:

Hehe, kjenner typen, og misunner deg ikke. De er ofte en egen rase....

Andre igjen er ganske så rotete,- må ofte løpe etter legene på jobben og kommandere dem til å signere epikriser etc. :ler: ( også glemmer de et par diagnoser som må settes på og så er histologisvar borte etc etc ) ::ristepåhodet::

Som sagt,- det er SÅ flott å se yngre leger! De er ofte de hyggeligste der og :D

Ha en riktig god kveld ( sent oppe, aftenvakt imorra )

*klem* D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Diva!

Nå har vi begynt å få mange svarkort, og det er så gøy! :hoppe:

foreløpig er det bare to stykker som ikke kan komme, noen slektninger som jeg ikke har kontakt med, og som jeg vel må innrømme er invitert mest for høflighetens skyld... :oops:

Ellers har alle som har svart sagt at de kommer!

Og i morgen har jeg bursdag!

Jeg har hørt rykter om at kjæresten min har planlagt noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er så gøy å få svarkort! Jeg gleder meg til hver dag jeg får sjekket postkassen! Foreløpig 5 som ikke kommer hos oss, men de regna jeg med ikke kom heller..

Så spent du må være på morgendagen? Har ikke vært noe spesiell feiring her i gården..Jeg sa til sambo at han kunne spare pengene og legge i de morgengave til meg og det var greit, men så fant han ut at han skulle kjøpe alikevel! Så nå har jeg fått en diamant til i allianseringen min :sjarmor: Snille gutten min!

Nå nærmer det seg bryllup og det som følger etter det, gleder meg jeg :hoppe:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER med dagen, 9na! :hoppe:

Jippi - førstemann til å gratulere! :D (Var innom og snikleste igjen, veit du, og fekk med meg at du altså har bursdag i morgon - som no nyleg vart til i dag!)

Håpar du får ein kjempefin dag, og at overraskinga frå kjærasten er fabelaktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen, vennen!!

Håper du får en super dag og jeg er kjempe spent på å høre hva kjæresten din har funnet på :hoppe:

Kos deg masse!

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bursdagshilsener Pip, Juni04 og Jea!

Jeg avspaserer i dag, det er utrolig deilig!

Jeg ble vekket med frokost, god kaffe og aviser på sengen i dag.

Jeg og samboeren min er avisomane og abonnerer på fire aviser.

Noe av det beste jeg vet er å lese aviser og drikke kaffe på sengen med kjæresten min, det gjør vi hver helg og hver gang noen av oss jobber sent. I dag gikk han en time senere på jobben så vi fikk en hyggelig stund sammen før han gikk.

Planene for i kveld har jeg ikke fått vite noe om...

Har bare fått beskjed om å pynte meg litt og være klar hjemme rundt syv.

Jeg er meeeget nysgjerrig på hva vi skal gjøre!

Nå skal jeg møte moren min og tvillingsøsteren min (som selvfølgelig også har bursdag i dag!) i byen og spise lunsj.

Vi skal på Bistro Brocante på Grunerløkka. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig fin bursdag jeg hadde! :)

Lunsjen med søsteren og moren min var kjempehyggelig. Vi spiste god fransk mat og drakk vin og pratet. Søsteren min skulle ut og spise med samboeren sin, sa hun, og vi avtalte å møtes senere på kvelden, litt avhengig av hva kjæresten min hadde funnet på.

Jeg kom hjem fra lunsjen på Grunerløkka, dusjet, skiftet og ventet på at kjæresten min skulle komme hjem fra jobben.

Besteforeldrene mine i Italia ringte (moren min er halv amerikansk og halvt italiensk) og det var så koselig å snakke med dem.

TO ekskjærester ringte også... Han ene er riktignok veldig langt tilbake i tid, på videregående, og vi har vært bare venner i ti år nå.

Han andre er han jeg var sammen med før jeg møtte samboeren min. Vi var sammen i over tre år, så det var alvorlig. Etter at han sluttet å være sint på meg for at jeg gjorde det slutt har vi hatt et godt forhold, og det er jeg glad for. Vi er nesten nødt til det også, vi har masse felles venner og han begynte i fjor å jobbe sammen med samboeren min (Oslo kan være en ganske liten by!).

Selv om det er rart noen ganger synes jeg det er viktig å kunne ha et godt forhold til mennesker som har betydd mye for meg og som jeg har delt mange viktige opplevelser med.

Da kjæresten min kom hjem sa han at vi skulle ut og spise på vår absolutte favorittrestaurant, Ylajali.

Da vi kom dit og ble vist til bordet vårt satt søsteren min og samboeren hennes der! Guttene hadde planlagt det hele tiden og vi hadde ikke skjønt noen ting...

Snille, flinke guttene! :hjerte:

Middagen ble selvfølgelig utrolig hyggelig. Kjæresten min og kjæresten til søsteren min går godt overens og er egentlig utrolig like.

(Det hevdes jo at eneggete tvillinger har en tendens til å se etter like egenskaper hos partnere).

Etter middagen gikk vi på Bar Babylon som ligger vegg i vegg med Ylajali.

Vi bestilte drinker og mens vi satt der kom den ene vennen etter den andre. Planlagt av kjærestene våre det også, selvsagt.

Terningkast seks til min tjueseksårsdag og til min fantastiske kommende ektemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer paa etterskudd, 9na! :blomst_opp: Hoeres ut som du hadde det alle tiders paa bursdagen din! Har forresten tvillingbrodre selv! De er veldig gode venner, selv om de er forskjellige baade av utseende og temperament (altsaa ikke eneggede som du og din soster!).

Hoeres ut som du faar en glimrende ektemann ogsaa - romantisk og snill :bryllup:

Ha en fortsatt fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hyggelige hilsener, Juni 04 og Popelka!

Nå får vi fler og fler svarkort og det er gøy! :)

Og det er fortsatt bare to som har takket nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det et par til i posten!

Nå skal jeg teller over hvor mange ja-svar vi er oppe i,

og så skal jeg på kveldsvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med svarkort, ikke sant!? Vi har fått 6 nei vi da, men nå tror jeg ikke det blir noen flere..

Ha en fin kveldsvakt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er positivt med å jobbe turnus, selv om jeg egentlig misliker det, er at det blir noen fridager innimellom som jeg kan bruke til akkurat hva jeg vil.

Og i dag vil jeg rydde leiligheten. Nei, jeg må, men jeg prøver å lure meg selv til å tro at det er gøy...

Men det er faktisk ikke så verst når jeg kommer i gang, og jeg ser jo resultater ganske raskt.

Jo ryddigere det er hjemme, jo mer lyst får jeg til å være der, men jo mer jeg er der, jo mer rotete blir det...

I ettermiddag skal jeg og kjæresten på IKEA.

Følgende skal anskaffes:

-pappesker til vinterklær (skal lagres i kottet)

-permer til blader og papirer (til kontoret)

-skittentøyskurv

I tillegg kommer jeg sikkert til å dra derfra med en hel del annet ræl.

Hvem klarer å dra fra IKEA uten å ha kjøpt med seg telys og servietter?

I kveld skal jeg lage supermiddag til kjæresten. Han er en så fantastisk kjæreste og samboer at det fortjener han virkelig.

Vi har en tunfiskrett som vi begge liker veldig godt. Jeg tror jeg skal lage den. Jeg får ringe bort til fiskebutikken rett borti her og høre om de har fersk tunfisk. Så trenger jeg en god hvitvin, en Chablis pleier vi å ha til.

Altå må jeg innom Polet også.

Man trenger også endel asiatiske grønnsaker som de ikke har på verken Rimi eller Rema. Jeg får gå ned til en av de asiatiske grønnsaksbutikkene i Torggata.

Plutselig hadde jeg ikke så god tid likevel!

Jeg får komme meg av gårde hvis jeg skal rekke alt før vi drar på IKEA.

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har planene klare! Koselig med en skikkelig kjæreste middag! Vi reiser til mamma og skal være der i helga, skal feire bursdag i morgen med familien, sambo har bursdag i dag..Så vi må vel nesten da en litt koselig middag i kveld, sambo og jeg!

..Kjenner meg igjen med dette rotegreiene! Uff, jeg burde virkelig tatt en skikkelig ryddings hjemme!! Gjesterommet ser ut som..Tja, noen har bomba det :roll:

Kos dere masse og ha en riktig flott helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Me har drive masse med rydding her i det siste, i skap og skuffer og boder og sånn - og når me i tillegg har fått nokre nye møblar i stova og ommøblert litt, er det som ein heilt ny leilighet! :) Så lykke til med ryddinga i alle fall - det er deilig når det er gjort!

Skulle i grunnen berre innom for å ynskje deg ei fin helg eg - og det ser ut til at fredagen vert fin i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...