Gå til innhold

9nas bryllupsdagbok, 24 juli 2004.


9na

Anbefalte innlegg

I dag er det to måneder igjen! :hjerte:

I helgen har vi vært utrolig effektive på bryllupsfronten!

Vi har vært og bestilt bryllupskaken.

Den blir i tre etasjer, mørk sjokoladekake inni og helt hvit fondant (sukkerpasta) utenpå. Den skal være veldig enkel, bare pyntet med lyserosa sukkerroser (samme farge som de jeg har tenkt til å ha i buketten min). Vi skal ikke ha brudepar på toppen, bare sukkerroser.

De var så hyggelige på konditoriet, Favoritkonditori som de heter.

Vi var innom på fredag og avtalte at vi skulle få smake på lørdag.

Da vi kom dit på lørdag hadde de laget et bitte liten sjokoladekake med hvit sukkerpasta til oss, den var kjempesøt!

Den var også veldig god, så vi bestemte oss for å bestille derfra.

I tillegg har vi sittet og laget designet til kirkeprogrammene, menyene og bordkortene.

Menyene er ferdige og trykket opp, bordkortene også.

Kirkeprogrammene er ferdig satt opp, men siden vi ikke har bestemt oss for salmer ennå, venter vi med å trykke dem.

Vi har også gjort noen siste bestillinger til bryllupsreisen, alt er klart med den nå.

Nå er egentlig alle de store tingene klare, det er bare småtteri igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe:

Så godt med alt som er unnagjort!! Den kaken deres er ganske lik vår, bare at vi skal pynte med ekte roser, samme som i min bukett!!

Det er så deilig når det bare er sånn småplukk som gjenstår! Sånn er det her også, men vi har nå bare 19 dager igjen!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ringte samboeren min, som er på jobb i utlandet, og fortalte at en kamerat av han pluss kjæresten hans ikke kommer i bryllupet likevel.

Dette er en ganske god venn av samboeren min, men kjæresten hans kjenner han ikke så godt.

Jeg kjenner kameraten litt, kjæresten hans har jeg bare møtt en gang.

Disse takket ja for lenge siden, men nå hadde visst en god venninne av kjæresten hans bestemt seg for å gifte seg samme dag som oss, så da måtte de takke nei og dra dit...

Er ikke det ganske uhøflig?

Kameraten til kjæresten min unnskyldte seg masse, fortalte at han ikke kjente det andre paret så godt, men at det var en god venninne av kjæresten hans og at han måtte bli med.

Jeg og samboeren min diskuterte hva vi ville ha gjort.

Vi kom fram til at vi muligens ville ha delt oss, siden det andre paret er venner av kjæresten til kameraten, mens vi er venner av kameraten.

Men disse valgte altså å ombestemme seg og takke nei.

Ja, ja. Jeg skjønner dilemmaet deres, men det er da fortsatt ganske uhøflig? Kjæresten min ble skikkelig lei seg også... :veldigsur:

Måtte trøste ham litt over telefonen.

S.U.-fristen går ut om en uke. 13 har ikke svart. Det blir spennende å se hvor mange av dem som svarer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det nærmer seg..folk klarer aldri å svare innen fristen.vi måtte purre på noen..her går det unna :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo bare fire dager igjen, Jea! :hoppe:

Merkelig det der, at folk ikke klarer å svare i tide... :klø:

Har ikke noe lyst til å måtte purre heller.

Håper aller svarer innen fristen sånn at jeg slipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med ny jobb, 9na !

Dette var hyggelig å høre :D

Synes du fortjente det altså.

Skjønner at du kommer til å savne babyene, men som du sa tidligere i boka, så kan du jo skaffe din egen etterhvert ;-)

Ønsker deg videre en hyggelig uke og lykke vil med flere forberedelser, bryllupskaken hørtes nyyyydelig ut :D

D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny jobb!

Ordentlig frekk kjærste kameraten til kjærsten din har! Synes det er skikkelig dårlig å takke ja og så nei, rett og slett fordi vi planlegger og styrer etter hvor mange (og hvem) som kommer. (Vet ikke helt hvorfor jeg sier dette, du vet det jo :roll:. Blir bare litt :evil: på dine vegne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Diva og *marte*!

Jeg gleder meg virkelig til å begynne i den nye jobben.

Det blir nok litt uvant å ikke skulle jobbe så direkte som lege og ikke ha det ansvaret man da har, men det er noe av det bra også.

Jeg har ikke vent meg til det ennå, vet ikke om man noen gang gjør det...

Men jeg regner med å komme tilbake til vanlig legejobb etter å ha vært innom forskningen noen år.

Fire år er stipendiatstillingen min på.

Lurer på hvor jeg er i livet mitt om fire år? Håper jeg har barn ihvertfall!

I så fall kommer jeg jo til å ha permisjon og bli lenger i stipendiatstillingen. Minst fem år. Det er jo lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat en tekstmelding fra kjæresten min som er på reise med jobben. Han sitter akkurat nå på et hotellrom i Madrid og skriver på talen til meg!

Sukk. Smelt. :hjerter:

Han kommer hjem i kveld.

Jeg må jo gi en av verdens beste kjærester en varm velkomst! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor: Ja, det synes jeg du skal gjøre!!

Har selv en liten overraskelse til min kjære i dag

Hva da? Jeg er nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart langhelg!

Nå har jeg ikke mange uker igjen i denne jobben.

Jeg tror jeg kommer til å savne den utrolig mye...

Men det er så mange fordeler med den nye jobben, arbeidstidsmessig, karrieremessig, at jeg gleder meg masse!

Den første juli går jeg ut i ferie og har fri helt fram til bryllupet! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da? Jeg er nysgjerrig...

:oops: :roll:Var overbevisst om at jeg var gravid, hadde alle "tegnene", men der tok jeg skammelig feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :roll:Var overbevisst om at jeg var gravid, hadde alle "tegnene", men der tok jeg skammelig feil!!

Oj!

Men nå er det ikke lenge til dere skal prøve på ordentlig!

Faktisk bare to uker... Så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP :hoppe:

Høres deilig ut å ha fri så lenge før bryllupet! Og så er det godt å høre at du gleder deg til den nye jobben!

Ha en fin pinsehelg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig, rolig langhelg!

På fredag dro vi ut etter jobb og møtte noen venner. Vi hadde bestilt bord på Villa Paradiso på Grunerløkka og spiste middag der før vi satt oss på Parkteateret og drakk hvitvin.

Vi dro hjem relativt tidlig og jeg fikk sovet lenge.

På lørdag var vi på picknic på Hovedøya. En venninne hadde bursdag og hadde gamblet på godt vær og invitert folk ut dit. Hun var kjempeheldig!

Været var fantastisk fint og vi tilbragte en lang dag der ute.

Jeg hadde til og med vær flink og tatt med solkrem så jeg slapp unna den typiske første-lange-dag-ute-solbrentheten!

Etter picknicen dro vi hjem og skiftet før vi tok en liten tur ut for å fortsette bursdagsfeiringen.

Søndag var rydde- og ordnedag i leiligheten.

Jeg får alltid så god samvittighet etter sånne dager, kan leve på det lenge!

Nå er leiligheten strøken og vi er begge to i godt humør.

Etterpå lagde vi sunn middag, ovnsbakt laks marinert i teriyakisaus med masse herlige grønnsaker; et forsøk på å gjøre litt opp for to kvelder på rad ute på byen...

I dag har jeg rett og slett bare drevet dank.

Kjæresten min har sittet på kontoret og jobbet, mens jeg har småryddet i klesskapet, lest litt, hørt på musikk, skrevet en lang mail til en venninne som bor i utlandet og tatt imot noen siste bryllupssvar.

Svarfristen går ut i morgen.

I dag fikk vi to ja (det ble jeg så glad for, verdens hyggeligste mennesker!) og et nei (det gjorde ikke så mye; fetteren til moren min, invitert mest av høflighet).

Det er fortsatt åtte som ikke har svart.

Det blir spennende å se om de svarer i morgen eller om de har glemt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på jobb i dag (kl. seks, kan ikke vente til jeg får normale arbeidstider!) og endelig en liten pause...

I dag skal samboeren min ringe til kirken og høre litt nærmere om de mange tingene vi lurer på.

*Hvem blir presten vår?

*Når får vi møte han/ henne?

*Musikkvalg. Vi har hørt at kirken vår en temmelig konservativ når det gjelder valg av musikk til soloinnslag, at de ikke er så glad i moderne popsanger. Hvem skal godkjenne musikken vi har valgt og når?

*Er kirkekoret vi gjerne vil ha til å synge tilgjengelig den dagen vi gifter oss?

*Kan organisten spille utgangsmarsjen vi har valgt? (den er visst vanskelig og ikke alle kan den, men jeg har hørt at organistene i vår kirke sakl være dyktige og forhåpentigvis kunne den!)

Det var det hele, tror jeg.

Tilbake på jobb nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på jobb betyr tidlig hjem! :)

Sambo hadde glemt å ringe kirken i dag... :veldigsur:

Han har lovet å gjøre det i morgen.

I dag har jeg fått ett nei, fra en gammel studievenninne.

Det var synd, vi sees ikke så ofte lenger, så det hadde vært hyggelig å se henne.

Mangler svar fra syv stykker nå.

Når jeg kommer hjem skal jeg regne over hvor mange som har svart.

Med tanke på at bryllupet vårt er midt på sommeren har vi fått veldig få nei, synes jeg, og det er så hyggelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått svar fra alle nå? Vi manglet også noen svar og jeg tenkte de skulle få noen dager ekstra på seg, men det hjalp ikke. Jeg måtte ringe de selv og de har da hatt 2 måneder på seg!!! Vanvittig!!

Høres ikke ut som om det er så mye som gjenstår, er ikke det deilig? Men det er alltids disse småtingene..Føler ikke at jeg har helt kontroll!!

Ha en fin dag, vennen! Håper du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...