Gå til innhold

9nas bryllupsdagbok, 24 juli 2004.


9na

Anbefalte innlegg

Takk for det Juni og Pip!

Fredagen ble kjempehyggelig.

Vi utsatte IKEA-turen til lørdag og tilbrakte hele kvelden hjemme sammen med god middag og enda bedre hvitvin.

Det var deilig å bare være hjemme en fredag kveld, jeg tror vi skal begynne å gjør det mer. Samboeren min jobber med musikk så vi går mye ut på konserter, både i helgene og på endel hverdager også.

Jeg kjenner at jeg begynner å bli litt lei, jeg har gått mye ut i mange år nå. Dessuten er det vanskeligere å kombinere med jobb enn med studier.

Men det er jo så mange bra konserter i Oslo hele tiden...

På lørdag var vi på Love på Rockefeller og det var en kjempebra konsert!

IKEA-turen på lørdag endte selvsagt med at vi kjøpte mer enn vi trengte. Mer enn vi hadde planlagt ihvertfall. Vi dro derfra med en bokhylle som vi ikke hadde tenkt å kjøpe, men det begynner å bli rimelig trangt i de fire vi har i stuen, så det var lurt å kjøpe den.

Vi har en stue og en spisestue som går i ett, og langs den ene veggen har vi nå fem bokhyller på rad. Vi har mye bøker og jeg liker å ha dem fremme.

I tillegg har vi et kontor med fire Billy-hyller fulle av cder.

En yrkesskade, mener samboeren min som kommer hjem med 10-20 nye cder i uken... Jeg vurderer å nedlegge forbud mot å ta med flere hjem, eller innføre en-cd-inn-i-leiligheten-en-cd-ut-regelen. :ler:

Men det er jo så mye bra musikk som vi begge liker og som jeg gjerne vil ha hjemme!

Vi hadde med oss tvilingsøsteren min til IKEA og vi har nå hatt den uoffisielle kåringen av IKEAs snodigste produktnavn.

Vinneren er, ifølge meg og min søster; smørkniven Terapi!

Hvor fikk de den assissiasjonen fra? :klø:

Søsteren min, som holder på å utdanne seg til psykolog, synes navnet var så bra at hun kjøpte den med seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at vi sendte ut invitasjonene har bryllupsplanleggingen ligget litt i ro for oss.

Jeg skal imidlertid forsøke å få unna litt ting i løpet av mai.

I juni slutter jeg i jobben min og det blir veldig travelt den siste måneden.

Følgende skal gjøres:

-Bestille kake. Jeg skal kontakt konditorier for prøvesmaking (sannsynligvis Kristines)

-Transport for oss på bryllupsdagen (kjæresten ordner)

-Kontakte menighetskontoret og finne ut når møtet med presten blir (kjæresten ordner)

-Begynne å lage menyer og bordkort til de vi vet kommer (kjæresten min gjør mesteparten med hjelp fra meg)

-Gå i byen med forloveren min og kjøpe stoff til slør.

-Blomster, bukett og til middagen. (Vanskelig, synes jeg. Detter er et av de få områdene kjæresten min ikke har noen formening om, så her bestemmer og ordner jeg. Men jeg klarer ikke å bestemme meg!)

Det er sikkert mer også...

Jeg har en liste liggende, jeg får sjekke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at vikariatet mitt går ut første juli har jeg vært på leting etter ny jobb en stund.

Den jobben jeg aller helst vil ha er en forskningsstilling på et medisinsk forskningsprosjekt som virker utrolig spennende.

Jeg kan godt tenke meg å ha en forskningsstilling en stund, selv om det også er lurt å få jobbet praktisk også.

En kombinasjon hadde vært ideelt.

Det som er bra med en sånn type stilling, i tillegg til at det er spennende ting det forskes på, er at man slipper kvelds- og nattevakter.

Jeg er ganske lei av å ha fri når kjæresten min er på jobb og jobbe når alle andre har fri. Dessuten takler jeg nattevaktene ganske dårlig, jeg bruker lengre tid på å komme meg enn mange andre med det resultat at jeg er sliten nesten hele tiden.

Jeg vil ha den jobben! Får vite det om en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede, 9na!

Tvi,tvi! Håper du får jobben! Skjønner at du blir lei av å ha fri når andre jobber og omvendt! Det hadde jeg blitt også!

En mail er sendt din vei!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bryllup i kirken vi skal gifte oss i i går!

En kollega av samboeren min giftet seg der og vi var for å se på vielsen.

Det var virkelig fint. Presten (som er hun vi håper at vi får) holdt en nydelig tale til brudeparet, håper vi får henne!

De hadde også fått kirkekoret i kirken til å synge under vielsen, og det var utrolig fint!

Jeg hadde ikke tenkt på at det var en mulighet engang, men det var visst vanlig at de sang under vielser.

De sang under alle salmene og to egne sanger (i stedet for soloinnslag).

I tillegg sang de mens gjestene kom inn i kirken.

I morgen skal kjæresten min ringe og booke dem til bryllupet vårt!

De koster 2000. Jeg synes ikke det er dyrt for et helt kor.

Vi skal høre om de kan synge sammen med solisten vår (en venninne av søsteren min). Håper vi får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! VIlle bare innom og hilse på! Klem fra en snikleser! :wink:

takk for det!

Sniklesere er alltid velkomne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger dere an?

Det nærmer seg for dere også!! Jeg skjønner ikke helt hvor dagene blir av jeg..Tenkt plutselig har vi vært gift et år!! Rart å tenke på..

Er misunnelig på bryllupsreisen deres jeg, den høres helt herlig ut!! Ellers hadde ikke Bora bora vært å forakte!! Det ser helt himmelsk ut..Men jeg tror vi får en fin reise også, men jeg er redd kanskje det blir mye folk rundt oss hele tiden jeg..Hm, vi skal vel få til å nyte hverandre også :sjarmor:

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener!

Super C: jeg ser du har fått dagbok! Skal nok titte innom snart.

Juni: Vi ligger godt an, synes jeg.

Det er en god del småtteri igjen, men absolutt overkommelig.

Både kjæresten og jeg skal ha ferie fra første juli, så vi har god tid de siste ukene fram mot bryllupet.

Jeg synes ferien deres høres super ut også!

Det var cruise + Florida dere endte opp med, ikke sant?

Det blir sikker strålende, og hvis det blir for mye folk rundt dere får dere bare stikke ned på lugaren, da!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ferien deres høres super ut også!

Det var cruise + Florida dere endte opp med, ikke sant?

Det blir sikker strålende, og hvis det blir for mye folk rundt dere får dere bare stikke ned på lugaren, da!

:sjarmor:

:sjarmor: He,he..Må nok det ja!! Stemmer, vi skal til Fort Laudedale og på cruise! Kan nok bli fint det også! Vi gleder oss hvertfall begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Tenkte eg skulle besøkja deg tilbake, når du hadde vore innom meg :)

Du hadde jammen mange innlegg! :)

- Tenkte med ein gong at "ho må vera populær!" ;)

Men takk igjen for besøk, og lykke til vidare i førebuingane! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na!

Ville bare takke for hilsen og opmuntring i dagboken min, hyggelig at du er innom!

Det er jo enda en liten stund igjen foer vi to skal i ilden, men tiden gaar fort naa...vi faar bare nyte aa vaere fri og frank saa lenge vi kan (nei da, gleder meg masse til aa bli Mrs. M!!)

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått ny jobb!!!

Jeg er så utrolig glad! :hoppe:

Er veldig travel på den gamle jobben, men skriver mer når jeg får tid.

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 9na!!

Så gøy.

Da har du litt av en tid foran deg, med bryllup, ny jobb og kanskje en baby!

Lykke til med alt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsenene Juni og SuperC!

Jeg har ikke tordt å skrive så mye om den nye jobben her inne, jeg har vært så veldig usikker på om jeg kom til å få den. Men det gjorde jeg, gitt.

Nå skal jeg altså bli forsker!

Stipendiat er tittelen jeg får. Det er et stort forskningsprosjekt som pågår innenfor et fagområde jeg er veldig interessert i.

Jeg slutter i min nåværende jobb 30 juni og begynner i den nye 16 august, to dager etter at jeg kommer hjem fra bryllupsreise.

Det blir en ganske annerledes jobb enn jeg har hatt hittil, mer kontorjobb, men også med endel pasientkontakt. En veldig bra kombinasjon!

Jeg gleder meg til å ha en normal arbeidstid; ikke fler nattevakter på lenge! Jeg har virkelig taklet de nattevaktene dårlig, brukt dagevis på å komme meg etterpå. Det skal bli deilig!

Når det gjelder å bli gravid er det jo ganske dårlig timing.

Jeg får se hva som skjer. Det er jo ikke sikkert at det går så raskt å få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Fint å ha en jobb man trives i, og som er interessant.

Jeg kjeder meg litt på jobben, så det blir mye "KG'ing" på meg...

Det ordner seg sikkert mht graviditet og den nye jobben. Alt ordner seg for snille jenter, vet du! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres spennende ut, vennen! Håper du blir mer fornøyd der. Vet jo at du ikke har vært glad i disse nattevaktene, så det er jo kjempe bra at du nå endelig skal jobbe på dagtid :-)

Håper jeg ser deg på prøverforumet også da! Det er jo ikke så lenge til bryllupet nå, tiden flyr i allefall avsted!

Ha en fin ettermiddag og igjen GRATULERER :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli herlig å jobbe på dagen som alle andre.

Deilig å slippe å møte kjæresten min i døren når han kommer hjem fra jobb og jeg er på vei til kveldsvakt.

Deilig å slippe de :evil: nattevaktene.

Men friukene, de kommer jeg nok til å savne...

Og babyene, da. De fantastiske nyfødte babyene. Sukk.

Jeg får skaffe meg en selv, tenker jeg! :sjarmor:

På mandag er det bare to måneder igjen til bryllupet. :hjerte:

Det går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...