Gå til innhold

9nas bryllupsdagbok, 24 juli 2004.


9na

Anbefalte innlegg

Neida, det er fortsatt fire stykker som ikke har svart, ett par og to single...

Alle er venner av samboeren min, så hvis det blir purring blir det hans jobb!

Merkelig at det skal være så vanskelig å overholde en frist? :klø:

I tillegg har en venninne av meg og en venn av samboeren min svart at de mest sannsynlig skal på ferie, men at de skal se det an og si ifra senere. Jeg setter veldig pris på at de gjør det de kan for å komme, men vi har også en frist å forholde oss til overfor hotellet, med å melde fra hvor mange gjeste som kommer...

Et siste irritasjonsmoment: jeg fikk en mail fra moren min som hadde snakket med bestemoren min (farmor).

Hun kunne fortelle (etter at mamma hadde sendt henne menyen vår) at hun nok ikke "kom til å få ned forretten"! :o (Det er tunfiskcarpaccio med lime- og ingefærvinaigrette).

Farmor hadde også snakket med sin datter (pappas søster) og hun, og hennes (jævlig kresne... :evil:, men voksne ) barn mente akkurat det samme!

Så nå har vi fem nære familiemedlemmer som har uttrykt at de neppe kommer til å røre forretten!

Er det mulig?! En ting er å tenke det, men å faktisk si det????

Hva med å holde det i deg, være voksen og faktisk klare å spise en rett man ikke liker særlig godt for en gangs skyld?

Siden vi betaler temmelig mye for denne maten (har de tenkt på det, de kresne familiemedlemmene?) lurte jeg på om vi skulle få kjøkkenet til å lage en billig og kjedelig forrett til dem, sånn at jeg kunne slippe å sitte og irritere meg over at de ikke spiser på dagen, men kjæresten min mente at vi bare skulle servere det vi har valgt og heller la dem bli flaue (hvis de blir det da...) over å sende tilbake urørte tallerkner.

Jeg er egentlig enig. Jeg får bare prøve å la være å se den veien!

Juni: jeg er helt sikker på at du har full kontroll! :)

10 dager igjen nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har rekecocktail og det er flere som ikke liker det har jeg fått inntrykk av! Men jeg tenker sånn at uansett greier vi ikke å tilfredstille 75 mennesker! Så de får bare spise det de får..

Men å si at "det kommer man ikke til å få ned", er da direkte frekt! Man må da i det minste smake på det..Ufattelig hvor korttenkte noen kan være! Vet akkurat hvordan det er, vi har med "sånne" å gjøre vi også :-x

Her steller man i stand et fint og stort bryllup og så skal man kritiseres for det ene eller andre valget :evil: Nei, så voksne må man kunne være :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem bare sulte, 9na! De er vel ikke fem aar gamle, heller!

Ville egentlig bare si hei og fortsatt god bryllupsplanlegging - det naermer oss baade for deg og meg naa!

Ha en fin dag!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Popelka, men de oppfører seg som om de er fem år, det er det som er problemet...

Men vi har bestemt oss, vi serverer det vi har planlagt, så får de spise eller la være!

Jeg fikk ordnet slør i går! :)

Jeg skulle på kveldsvakt og hadde ingen planer på dagen.

Så ringte forloveren min og spurte om jeg hadde tid til en liten tur i byen. Det hadde jeg, såvidt. Vi dro på en stoffbutikk for å finne stoff.

Forloveren min skal sy sløret selv, hun er utrolig flink til å sy!

I den første butikken vi var i fant vi det rette stoffet, tynn chiffon i ivory, akkurat samme farge som kjolen min.

Vi kjøpte fire meter, sikkert mye mer enn vi trenger, og det kom på 300 kr. På en brudesalong så jeg et likt slør som det vi skal lage til 1800 kr.!

Nå ligger stoffet hjemme hos meg i brudekisten min, sammen med skoene, undertøyet, strømpene og noen andre småting.

Jeg er veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen 9na!

Kommer nok til å prøve å stikke innom for å fortelle hvordan jeg har det i dagboka mi, og da stikker jeg nok en tur inn til dere "faste" også!

Gleder meg nå, men det blir mer og mer uvirkelig, synes jeg...

Fint at det ordnet seg med sløret, da! Ikke noe vits å betale for mye, vet du! :wink:

Ha en fin dag, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Super C!

Jeg telte akkurat over og fant ut at jeg bare har atten dager igjen på jobben før ferien. Atten dager, det er jo ingenting!

Så har jeg ferie i seks uker, så er det ny og forhåpentligvis spennende jobb i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har jeg ferie i seks uker' date=' så er det ny og forhåpentligvis spennende jobb i august![/quote']

:hoppe: Åh, det høres herlig ut!! Bryllupsreisen deres høres helt fantastisk ut! :hoppe:

Blir spennende med ny jobb da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na. Takk for hilsen i dagboka mi. Så gøy at du skal gifte deg i Gamle Aker kirke da. Jeg får lyst til å komme og se, bare for å se hvordan det er der under et bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Idril!

Det er vielser i Gamle Aker hver eneste helg hele sommeren, så det burde ikke være vanskelig å få med seg en!

Da mannen ringte Gamle Aker for noen dager siden var alle prestene på fagdag, så han fikk bare lagt igjen beskjed om at vi gjerne ville bli kontaktet så raskt som mulig. Så nå er det bare å vente på at de kontakter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da 9na - må holde oss oppdaterte på hva som skjer og hva presten sier.

Det skal jeg gjøre.

Det blir spennende å se hvilken kirke du ender opp med å velge, Idril!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig spennende å se hvilken kirke vi ender opp med å velge. Det ble dessverre ikke noe tid til å se på kirker i helgen - tiden strekker bare ikke til nå før eksamen. Vi får ta det når sommerferien min har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge med Idril!

I dag skjønte jeg for første gang ordentlig hvor trist det kommer til å bli å slutte i denne jobben.

Det har vært et fantastisk sted å jobbe, å få være med på det underet at et nytt barn blir født, nesten hver dag!

Men de tragediene som har skjedd mens jeg har jobbet der, selv om det heldigvis ikke har vært mange, de har nok gjort noe med meg, selv om det ikke er jeg som har opplevd det...

De nye jobben blir helt annerledes. Mye mer kontorarbeid, men også praktis arbeid med innsamling av datamateriale.

Eget kontor og bruk av vanlige klær i arbeidstiden. Ikke mer stygg hvit frakk! :ler:

Bryllupet:

Det ser ut som om vi blir 86 stykker, med meg og kjæresten.

I tillegg har to stykker svart kanskje, og driver og ser om de kan endre ferieplaner, og to stykker har ennå ikke svart. vi blir altså max. 90.

Det holder i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tid for å dra på kveldsvakt. :(

Men dette er heldigvis min nest siste i denne jobben!

Seksten jobbdager igjen før ferien! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går meldte de to siste avbud (en uke over fristen og pr. sms...

Vi hadde jo lagt ved svarkort, jo!), så da blir vi 86 (og kanskje to til, men vi kan ikke holde av plassene deres så veldig mye lenger, vi må melde fra hvor mange gjester vi blir snart).

Femten jobbdager igjen før ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 9na!

Ville bare si tusen takk for oppmuntring i gaar! Det er saa mange koselige jenter her! :kghjerte:

Saa uhoflig aa melde avbud paa sms, en uke etter fristen....tipper dette er ganske unge mennesker som ikke har laert ordentlig skikk og bruk ennaa :-?

Lykke til videre med bryllupsforberedelsene (hvis det er noe mer aa gjoere, da!) - og grattis med nesten avsluttet jobb. Blir sikkert fint med litt forandring!

Stor klem

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saa uhoflig aa melde avbud paa sms' date=' en uke etter fristen....tipper dette er ganske unge mennesker som ikke har laert ordentlig skikk og bruk ennaa :-?[/quote']

Neida, et godt voksent ektepar, i høye stillinger, gamle kollegaer av kjæresten min... :o

Takk for hilsen, Popelka. Godt å høre at det går bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorten jobbdager igjen før ferien!

I kveld skal vi ut og spise med foreldrene mine og lillesøster.

Hvor vi skal er en overraskelse. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Det høres koselig ut! Kos dere masse :-)

Så deilig med bare 14 dager igjen!!

Vi snakkes, vennen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed fra kjæresten min om at presten hadde ringt han på jobben.

Vi skal møte han på onsdag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...