Gjest Iah Skrevet 30. november 2009 #201 Skrevet 30. november 2009 Ja, da var ex.phil over og jeg kan nærmest garantere at jeg strøk. Filosofihistoriedelen gikk greit og den er jeg sikker på at jeg klarte, men argumentasjonsdelen gikk lukt til h*****. Jeg klarte å lese oppgaveteksten feil, og besvarte 1 og 2, når vi egentlig skulle besvare en av 1 eller 2 og en av 3 eller 4. Æsj!!
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 30. november 2009 #202 Skrevet 30. november 2009 Endelig halvveis! Har sittet i fem timer og prøvd å gjøre rede for og drøfte mange intelligenser og individuelle opplæringsplaner. Leverte 18 sider (+ to ord...), så noe der må jo være fornuftig...? Satser på å stå, kanskje en D om jeg er heldig. I morgen er det bare å sette igang med hjemmeeksamen. Er veldig spent på den altså, vi har liksom lært alt og ingenting dette semesteret. Tror jeg må innom emnesiden for å se hva vi egentlig skal lære.
Gjest Miam Skrevet 30. november 2009 #203 Skrevet 30. november 2009 Jaaa Utrolig irriterende. Vet ikke om det er pga stress eller dårlig kosthold, for jeg har virkelig spist som et vrak i det siste. Går mye i godteri og uregelmessige måltider, sjeldent ordentlig middag. Har fått helt snudd døgnrytme også, siden vi ikke har noe obligatorisk lenger. Føler nesten jeg forfaller litt for tiden Uff, sikkert begge deler, tenker jeg! Hehe, har ikke spist så fantastisk bra mat jeg heller Hadde dere multiple choice på exphil! Heldiggriser... NÅ HAR JEG JULEFERIE! Så jeg skal ikke syte mer her inne for i år Ønsker dere alle lykke til med oppgaver og eksamen!
ninuska_ Skrevet 30. november 2009 #204 Skrevet 30. november 2009 Ferdig med første eksamen i dag, det gikk ganske greit - var ikke like ille som jeg drømte om :-) Satser på en god karakter.. men jeg tør ikke håpe på noe. Nå har jeg dempet lyset i leiligheten og slapper av. Orker ikke lese i dag :-)
FruLuna Skrevet 30. november 2009 #205 Skrevet 30. november 2009 Gratulerer til alle som er ferdig med en (eller alle) eksamen! Jeg har ikke startet på lesingen ennå, var på praksis til kl. 15 og har bare spist middag og sløvet på sofaen etter det. Er ikke helt i form, så tror jeg skal si meg fornøyd hvis det bare blir et par timers lesing i kveld. Etter denne uken har jeg nesten en hel uke uten undervisning, så da kan jeg lese masse Så ingen panikk ennå, selv om pensum er stort og må grubles mye over for å forstå helheten i det.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #206 Skrevet 30. november 2009 I dag fikk jeg karakterer fra midtveiseksamenene mine, og JIPPIIIII, jeg ble fornøyd :D Jess. Så herlig å få denne sparken videre i lesing til slutteksamener!
Gjest Coarvi Skrevet 30. november 2009 #207 Skrevet 30. november 2009 Da var første eksamen over. Det gikk veldig bra, om det er bra nok til en A vet jeg ikke, men jeg håper virkelig. Det var egentlig en ganske lett eksamen sammenlignet med tidligere oppgaver, så jeg regner med de er ganske strenge på sensuren. Ny eksamen på onsdag. Skulle egentlig lese i kveld men jeg orker bare ikke! Får heller stå opp tidlig i morgen...
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 30. november 2009 #208 Skrevet 30. november 2009 Ja, det er en del av seminarvarianten. Det er obligatorisk undervisningstimer og seminaroppgave. Man må ta en flervalgsprøve som må være godkjent for at man skal få vurdert semesteroppgaven man leverer inn. Heija! Jeg tar også seminarvarianten, men ser at jeg tydeligvis har et helt annet opplegg enn dere...
superior Skrevet 30. november 2009 #209 Skrevet 30. november 2009 Jeg tror hvilken variant av ex.phil man har, avhenger av studium og fakultet. Får vite sensuren på ex.phil-oppgavene mine på fredag, er ekstremt spent! *krysse fingre*
-Fisken- Skrevet 30. november 2009 #210 Skrevet 30. november 2009 Eksamen både i morgen og onsdag.. Nervøs!
ninuska_ Skrevet 30. november 2009 #211 Skrevet 30. november 2009 (endret) Heija! Jeg tar også seminarvarianten, men ser at jeg tydeligvis har et helt annet opplegg enn dere... Jeg hadde en annen variant ifjor, uten noen obligatorisk forelesninger eller seminarer, og jeg måtte levere inn 2/3 oppgaver som måtte være godkjent for å gå opp til eksamen med drøftingsoppgave og karakter. Ang seminarvarianten, det var en variant mine venninner på UIO har hatt. :-) Endret 30. november 2009 av ninuska_
Småkjekset Skrevet 1. desember 2009 #212 Skrevet 1. desember 2009 I helgen har jeg holdt på med en oppgave som skal være dokumentasjon ti len munlig og praktisk eksamen i mat og helse.. Jeg klarte å få oppgaven ferdig etter mye streving og forkjølelse.. Men nå er jeg redd jeg ikke får gå opp til eksamenen i morgen fordi jeg er syk! Og jeg har dessverre noen eksamner hengende over meg fra før (skal etter planen ta matematikk skriftlig og munltig på torsdag og fredag).. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå..
superior Skrevet 1. desember 2009 #213 Skrevet 1. desember 2009 Kjeksen, hvordan syk er du? De gangene jeg har vært småsyk (startfase av influensa, forkjølelse) er faktisk de gangene jeg har gjort det best på eksamen... God bedring og lykke til iallefall, kjipt når man i tillegg til eksamen må bekymre seg for sykdom =/
FruLuna Skrevet 1. desember 2009 #214 Skrevet 1. desember 2009 God bedring til deg som er syk! Jeg tror jeg ville prøvd å ta eksamen hvis det går, og heller avbryte hvis det blir for ille... Men du får kjenne på formen din på eksamensdagen. Husk å få legeerklæring, tror det teller i forhold til antall eksamensforsøk (?) Selv har jeg hatt to ekstremt lite effektive lesedager nå. Eksamen er fredag 11., så jeg bør skjerpe meg snart. Er bare så ekstremt trøtt for tiden! Og når jeg er i praksis fra 8-15/16 hver dag, har jeg ikke så mye energi igjen til lesing, dessverre... Må prøve å innarbeide nye soverutiner, men hvis jeg skal legge meg tidligere, rekker jeg hvert fall ikke å lese så mye... Blæ.
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 1. desember 2009 #215 Skrevet 1. desember 2009 Jeg hadde en annen variant ifjor, uten noen obligatorisk forelesninger eller seminarer, og jeg måtte levere inn 2/3 oppgaver som måtte være godkjent for å gå opp til eksamen med drøftingsoppgave og karakter. Ang seminarvarianten, det var en variant mine venninner på UIO har hatt. :-) Jeg har hatt seminarvarianten på UiO. Det var helt greit helt til flervalgsprøven. Man kan godt si det er veldig greit med flervalgsprøve, men den er vanskelig! Ting er tatt helt ut av sammenheng, og man får flere ganske like alternativer. Jeg strøyk den første flervalgsprøven, men sto på den andre. Heldigvis! Nå er jeg i gang med hjemmeeksamen, og har brukt hele dagen på å bestemme oppgave. Skal levere inn på torsdag. Tror jeg endelig har bestemt meg for hvilken oppgave jeg skal gå for, og hva jeg skal skrive om. Satser på å få på plass store deler av oppgaven i morgen, slik at tiden frem til innlevering på torsdag kan bli finpuss og finlesing av oppgaven.
MissStiles Skrevet 1. desember 2009 #216 Skrevet 1. desember 2009 Oppgave 1 har blitt levert idag og arbeidet med oppgave 2 har begynt. Føles veldig bra å være ferdig med den vi leverte idag. Bare krysse fingerne for et bra resultat!
jolie Skrevet 2. desember 2009 #217 Skrevet 2. desember 2009 Jeg har levert mappe og skal nå konsentrere meg om å lese til to eksamener i midten av desember. Fikk utdelt en flott oppsummeringsplan på skolen i dag, så da slipper jeg å tenke så mye selv på den biten
Gjest mush Skrevet 2. desember 2009 #218 Skrevet 2. desember 2009 Noen som har peiling på hva som kan være aktuelle temaer for exphil eksamen neste uke? tar altså selvstudiumsvarianten..
superior Skrevet 2. desember 2009 #219 Skrevet 2. desember 2009 (endret) Noen som har peiling på hva som kan være aktuelle temaer for exphil eksamen neste uke? tar altså selvstudiumsvarianten.. Skoleeksamen? Beta eller alfa? Vet at her fikk de spørsmål om Hume og hans teorier.. Jeg er fullstendig fiks ferdig med hjemmeeksamen! Ble litt over 2000 ord, får være fornøyd med det. Nå er det bare igjen to opgaver à ca 700 ord, så har man ferie gitt! :D Endret 2. desember 2009 av superior
Gjest mush Skrevet 2. desember 2009 #220 Skrevet 2. desember 2009 Ja, skoleeksamen på uio. er vel begge deler her? Uff, Hume er ikke akkurat min favoritt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå