Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Hm, var ikke mange prosentene som strøk på ex.phil på mitt fakultet. Så jeg oppfattet det som vanskelig å stryke, men får kanskje trekke den kommentaren tilbake, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stillness

Uff,har eksamen i morgen.Gruer meg som bare det,har lest og lest,men føler at ingenting sitter..Må bare klare den.

Skal ha to eksamener til før jeg har juleferie,så det blir to uker til med nilesing og stress på meg. Har også merket at kvisene blir flere i denne perioden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, var ikke mange prosentene som strøk på ex.phil på mitt fakultet. Så jeg oppfattet det som vanskelig å stryke, men får kanskje trekke den kommentaren tilbake, da. :)

Tror det var den betadelen som ødela for mange hos oss. SÅ irriterene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var den betadelen som ødela for mange hos oss. SÅ irriterene!

knis, hos oss var det alfa... Tror samtlige studenter på Dragefjellet h-a-t-e-r alle de filosofene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

På fakultetet mitt er strykprosenten rundt 24% (ex-fil altså)

Men sjansen for stryk kommer vel også an på hvor omfattende kurset ditt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knis, hos oss var det alfa... Tror samtlige studenter på Dragefjellet h-a-t-e-r alle de filosofene!

Hehe, jaja, det er jo godt vi er ulike :fnise: Jeg er ingen fan av filosofene jeg heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strykprosenten er vel på 10% hos oss. Snittkarakter på D. Føler jeg har kontroll på deler av pensum, mens andre deler må jeg rett og slett hoppe over. Språkfilosofien er noe jeg ikke orker å ta i en gang. Betadelen har jeg omtrent ingen oversikt over i det hele tatt, men, så nå får det bare gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykprosenten er vel på 10% hos oss. Snittkarakter på D. Føler jeg har kontroll på deler av pensum, mens andre deler må jeg rett og slett hoppe over. Språkfilosofien er noe jeg ikke orker å ta i en gang. Betadelen har jeg omtrent ingen oversikt over i det hele tatt, men, så nå får det bare gå som det går.

Hva er beta/alfadel? :sjenert:

Hvordan exphil-variant har du? Vet ikke om du har nevnt det før.

Hvis du har MC-variant, så teller ikke dette, men hos oss, med vanlig skriveeksamen og innlevering av to øvingsoppgaver i semesteret; Hos oss er strykprosenten 15% med C i gjennomsnitt. Jeg hadde ingen kontroll, for jeg hadde ikke lest mer enn kvelden før, og allikevel skrev jeg meg til en C :-) Vi hadde en fordel med at vi måtte levere inn to av tre oppgaver, så jeg fikk inn litt av stoffet gjennom disse. Og jeg har hørt at en av de oppgavene man har kommer noenlunde lik på eksamen.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen jeg går på har en egen variant som er en slags blanding mellom seminar og eksamensmodell, har ordinær skoleeksamen i morgen. Alfadelen er filosofihistorie og betadelen er argumentasjon osv. Har desverre ikke MC, da hadde blitt litt greiere siden jeg ikke har helt kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskolen jeg går på har en egen variant som er en slags blanding mellom seminar og eksamensmodell, har ordinær skoleeksamen i morgen. Alfadelen er filosofihistorie og betadelen er argumentasjon osv. Har desverre ikke MC, da hadde blitt litt greiere siden jeg ikke har helt kontroll.

Jeg har hørt at de MC-eksamene ikke er spesielt enkle, hvertfall etter det mine bekjente sier - det er kun 20 MC-oppgaver.

Det går nok fint :-) Du klarer å produsere noe mens du sitter der skal du se, selv om du føler at alt pensumet er overalt og du har lite kontroll akkurat nå.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første eksamen i morgen. Det er min første eksamen ved høyere utdanning, så er litt spent, men samtidig overraskende lite nervøs i forhold til hvordan jeg var som privatist og vgs-elev.

Har lest og lest og lest på dette faget og føler jeg kan alt nå. Håper virkelig jeg greier en A, jeg VET jeg er god nok til det, men det er et fag der det er så utrolig lett å gjøre småfeil eller overse små detaljer som trekker ned. Er litt irriterende at jeg har blitt så fiksert på denne A-en altså... :ler: Har en eksamen til denne uka som jeg egentlig ikke er forberedt til i det hele tatt, så er vel derfor jeg gjerne vil ha denne A-en så jeg kan leve med en C i det andre faget... :sjenert: Om jeg greier en C, that is... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt du legger av deg litt forventninger til de første eksamenene, siden det faktisk er veldig annerledes enn vgs :) Men det er jo bra du kan stoffet! Kan jo godt hende du får en super karakter, men det er jo veldig kjedelig å bli skuffa også. Lykke til med eksamen i morgen da! Jeg også skal ha i morgen, blæ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt du legger av deg litt forventninger til de første eksamenene, siden det faktisk er veldig annerledes enn vgs :) Men det er jo bra du kan stoffet! Kan jo godt hende du får en super karakter, men det er jo veldig kjedelig å bli skuffa også. Lykke til med eksamen i morgen da! Jeg også skal ha i morgen, blæ!

Ja, du har et poeng der, men jeg har løst en del eksamenssett fra dette faget nå og fått til det meste, så muligheten er jo der...;) Det er nå en del år siden jeg gikk ut fra vgs, så at det er annerledes enn vgs gjør meg ingenting... :ler:

Men du har rett, det er kjedelig å bli skuffet. Prøver å legge fra meg forventningene, men så lenge underbevisstheten vet at muligheten er der er det litt vanskelig... :ler: Men jeg skal ikke legge meg ned og grine om jeg får en B altså...;)

Du får ha lykke til i morgen du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Multiple choice, eller flervalgsoppgaver på norsk.

Nå legger jeg snart inn årene for kvelden, det jeg ikke har lært meg nå klarer jeg ikke lære uansett. Det får gå som det går. Er uansett ikke ute etter noen fabelaktig karakter på denne eksamen, her gjelder det å stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som får kviseutbrudd under eksamenstiden forresten...? *føle seg alene med stygge huden!*

Jaaa :goodbye: Utrolig irriterende. Vet ikke om det er pga stress eller dårlig kosthold, for jeg har virkelig spist som et vrak i det siste. Går mye i godteri og uregelmessige måltider, sjeldent ordentlig middag. Har fått helt snudd døgnrytme også, siden vi ikke har noe obligatorisk lenger. Føler nesten jeg forfaller litt for tiden :ler:

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Multiple choice, eller flervalgsoppgaver på norsk.

Nå legger jeg snart inn årene for kvelden, det jeg ikke har lært meg nå klarer jeg ikke lære uansett. Det får gå som det går. Er uansett ikke ute etter noen fabelaktig karakter på denne eksamen, her gjelder det å stå.

Finnes ex-fil som multiple choice???

...skal ha det som muntlig, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ex-fil som multiple choice???

...skal ha det som muntlig, jeg....

Ja, det er en del av seminarvarianten. Det er obligatorisk undervisningstimer og seminaroppgave. Man må ta en flervalgsprøve som må være godkjent for at man skal få vurdert semesteroppgaven man leverer inn.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag med oppgaveskriving. Utrolig trøtt idag men det skal gå. Vært på skolen siden kl 9:30 så det blir en LANG dag. Håper vi blir ferdig med oppgaven idag siden vi får en ny oppgave imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, MissStiles!

Snart ferdig med hjemmeeksamen jeg, iallefall sånt grovt sett.

Vi hadde MC-variant av ex.phil + innlevering av oppgave, kanskje derfor så få strøk? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...