Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Ja, skoleeksamen på uio. er vel begge deler her?

Uff, Hume er ikke akkurat min favoritt.

Ok. På mitt studium fikk de iallefall for det meste om Hume i alfa, men det er jo mange å velge mellom, så kan sjansen er god for at du får noen andre. Vanskelig å vite, tror kunsten er å kunne litt grunnleggende om alle (men det kan være ille nok).

Er det noen som kan svare meg på hvorfor en har ex.phil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Jippi, besto ex-fil idag!!! Fikk en B!! *kjempestolt*

superior: grunnen til at du har ex-fil er at det var slik undervisning startet, eller noe sånt. Er forklaringen vi har fått for hvorfor man skal ha ex-fac og ex-fil. Er forhistorien til alle de disiplinene (eller de fleste da) som man studerer idag.

Visste du forresten at det er noen som vil at bachelorgraden generelt sett skal økes til 4 år, slik at hele første året kan man studere kun ex-fac/ex-fil? ...så om du ikke liker disse emnene, er det jo bra du har dem nå før de eventuelt får gjennomslag for denne idéen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow @~Fantabulous_kitten~

Det er jo utrolig imponerende med B i ex-phil! Gratulerer! Hume og Kant var ikke mine kompiser iallefall.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med B! Imponert!

Jeg er ferdig med både ex.fac. og ex.phil, og tusen takk for det, jeg hadde ikke giddet å studere det i et helt år, var ille nok med 2 måneder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første eksamen i dag, som gikk skikkelig dårlig :S Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta til sensuren er klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lilla_*
Noen som har peiling på hva som kan være aktuelle temaer for exphil eksamen neste uke? tar altså selvstudiumsvarianten..

Hei!

Sjekk ut tidligere gitte eksamensoppgaver: http://www.uio.no/studier/emner/hf/ifikk/E...samensoppgaver/

Da får du en viss peiling på hva de vil ha av deg, og kanskje kan du "analysere" deg fram til hvilke tema som er atuelle i år. Jeg har ikke sett på oppgavene, så jeg aner ikke :)

Leverte inn hjemmeeksamen i går, så da er 3 av 4 eksamener i boks. Er ikke fornøyd, men den er levert! Halvannen uke til neste, har bevilget meg fri fram til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg hadde muntlig eksamen i et datafag i dag, og med min vanlige flaks så ble oppladningen min til eksamen 3 timer på sykehuset i går med en knekt finger.

Merkelig nok fikk jeg en C i faget, og ikke skjønner jeg hvordan det er mulig. Jeg var sikker på at jeg skulle stryke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med enda en oppgave!! Nå er det bare eksamen som gjelder! Om en uke har jeg siste eksamen og har juleferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Birgitte_*
Hadde første eksamen i dag, som gikk skikkelig dårlig :S Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta til sensuren er klar?

UiO har et standardsvar som er 3 uker. Jeg har fått svar etter 2 uker og etter 7 uker, så det kan variere. Men de jobber vel ut i fra et mål om 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde muntlig eksamen i et datafag i dag, og med min vanlige flaks så ble oppladningen min til eksamen 3 timer på sykehuset i går med en knekt finger.

Merkelig nok fikk jeg en C i faget, og ikke skjønner jeg hvordan det er mulig. Jeg var sikker på at jeg skulle stryke... :sjenert:

:applaus: Så bra. Gratulerer med C. Jeg gratulerer jeg, for jeg antar du er fornøyd med det siden du trodde du kom til å stryke. Det går som oftest bedre enn man tror da!

Håper det gjelder min neste eksamen på mandag, for jeg klarer ikke lese i det hele tatt, kommet gjennom pensum en gang, prøver å repetere, men det ser svært mørkt ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
:applaus: Så bra. Gratulerer med C. Jeg gratulerer jeg, for jeg antar du er fornøyd med det siden du trodde du kom til å stryke. Det går som oftest bedre enn man tror da!

Håper det gjelder min neste eksamen på mandag, for jeg klarer ikke lese i det hele tatt, kommet gjennom pensum en gang, prøver å repetere, men det ser svært mørkt ut :fnise:

Takk! :) Jeg var sjeleglad for C'en. Fingeren var vond og hodet hang ikke på greip, så jeg fikk nok en sympatikarakter, tror jeg. :)

Lykke til på mandag og med lesinga! Eksamenslesing kan være et skikkelig tiltak, men at du har kommet deg gjennom pensum en gang er jo et godt tegn. Da kommer du gjennom en gang til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde egentlig lest idag men sovnet litt for lite i natt så jeg har meg fri idag. Men imorgen er det ingen unnskyldninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! :) Jeg var sjeleglad for C'en. Fingeren var vond og hodet hang ikke på greip, så jeg fikk nok en sympatikarakter, tror jeg. :)

Lykke til på mandag og med lesinga! Eksamenslesing kan være et skikkelig tiltak, men at du har kommet deg gjennom pensum en gang er jo et godt tegn. Da kommer du gjennom en gang til. :)

Ja'a. Det går nok, hvis jeg prøver å være litt effektiv i dag! Har eksamen på tirsdag også, men den skal jeg gå fort gjennom på mandag - hater å ha dårlig tid!

(Og jeg tok meg en liten tur ut igår istedet for å sitte å lese :sjenert:)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Ja'a. Det går nok, hvis jeg prøver å være litt effektiv i dag! Har eksamen på tirsdag også, men den skal jeg gå fort gjennom på mandag - hater å ha dårlig tid!

(Og jeg tok meg en liten tur ut igår istedet for å sitte å lese :sjenert:)

Tro det eller ei, men det er bare sunt med et avbrekk i eksamenslesinga. Man får koblet ut hodet litt, og får slappet av litt. Det er aldri dumt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde tenkt til å begynne lesinga tidlig idag.. men sånn ble det ikke.. Jaja, bare jeg får lest litt idag så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men det er bare sunt med et avbrekk i eksamenslesinga. Man får koblet ut hodet litt, og får slappet av litt. Det er aldri dumt. :)

Ja, jeg hadde ikke fått lest noe mer i går kveld uansett - øynene bare gikk opp og ned siden uten at jeg klarte å huske noe av det jeg hadde lest, så da er det nok greit med et avbrekk. Dumt å presse seg selv når motivasjonen er helt borte, men i dag er den tilbake. :)

Gruer meg uendelig til eksamen i morgen, akkurat nå føles det ut som om jeg ikke kan noe, men det blir vel annerledes når jeg først sitter der med eksamensoppgavene! Lykke til med eksamen alle som har i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde ikke fått lest noe mer i går kveld uansett - øynene bare gikk opp og ned siden uten at jeg klarte å huske noe av det jeg hadde lest, så da er det nok greit med et avbrekk. Dumt å presse seg selv når motivasjonen er helt borte, men i dag er den tilbake. :)

Gruer meg uendelig til eksamen i morgen, akkurat nå føles det ut som om jeg ikke kan noe, men det blir vel annerledes når jeg først sitter der med eksamensoppgavene! Lykke til med eksamen alle som har i morgen!

Lykke til idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til idag!!

Thank you :) Så det ikke før nå. Nå er det overstått. og det gikk 100% bedre enn jeg hadde trodd! Når jeg fikk oppgaven, så fant all kunnskapen tilbake til hodet mitt. Jeg kunne visst en god del mer enn jeg trodde :sjenert:

Det verste var vel at jeg hadde spist skikkelig god, mettende frokost, mer enn jeg har spist til frokost i hele mitt liv, men i det jeg gikk ut døra så ble jeg dødssulten - sikkert stresset som slo inn. :fnise:

Nå skal jeg feire med en julebrus og mat, før jeg fortsetter lesinga til eksamen i morgen. Min siste før juleferien! :biggrin:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...