Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Wow, hadde jeg fått noe i nærheten av en A så hadde jeg hoppa i taket.

Hvor mye leser du får å få A ? =)

Mye.. :P Men jeg går på et studie der man "må" ha A for å komme videre, så har ikke mye valg dessverre. men de siste ukene har det nok blitt ca 8-10 timer hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, hadde jeg fått en A tror jeg at jeg ha dævva!! :fnise: Klarer bare ikke å få så gode karakterer jeg, men men. Alle kan ikke være like flinke i alt. Supert at du får så gode karakterer! Må være kjempekjekt etter all den lesinga :)

Håper du får A da, sånn at du får fortsette!

Jeg har sendt mail til foreleser i dag, for jeg ble så usikker på om jeg gjør rett på eksamensoppgaven... Skikkelig nasty feeling! :forvirret: Håper han svarer i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Ugh, ferdig med arkeologien... Ganske sikkert at jeg strøk :trist:

Første eksamen som har betydd noe som gikk sååå dårlig.... hva gjør dere for å bli i godt humør igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sær. Hater lesesaler. Enten er de overfylte og varme, ellers så er de bitende kalde. Lurte nesten på om det skulle begynne og snø på lesesalen her om dagen.

Jeg har hatt tre eksamener alt, og har neste RETT etter jul (tusen takk til UiB for at dere ruinerer juleferien), i Forvaltningsrett. Nervøs? Ikke nå, men det kommer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, ferdig med arkeologien... Ganske sikkert at jeg strøk :trist:

Første eksamen som har betydd noe som gikk sååå dårlig.... hva gjør dere for å bli i godt humør igjen?

Du skal aldri si aldri... Tenk at du gjorde ditt beste akkurat denne dagen, og at alle kan ha en dårlig dag i blant. Kanskje får du en positiv overraskelse når du får sensuren. Tenk at du kan ta den opp igjen, ingen krise. (sjokolade hjelper forøvrig godt både til feiring og det mosatte)

Krysser fingrene for at du stod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Takk for oppmuntrende ord, superior :skravle:

Ja, må nok kanskje ta den opp igjen. Vet du om konteeksamen blir lik som den man strøk på? Eller får man nye oppgaver? For jeg kan jo det jeg skulle svare på idag, hadde bare ikke tid...

Stakkars deg som har eksamen rett etter jul da. Er det vanlig ved UiB?

*går og henter lade*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord, superior :skravle:

Ja, må nok kanskje ta den opp igjen. Vet du om konteeksamen blir lik som den man strøk på? Eller får man nye oppgaver? For jeg kan jo det jeg skulle svare på idag, hadde bare ikke tid...

Stakkars deg som har eksamen rett etter jul da. Er det vanlig ved UiB?

*går og henter lade*

Jeg vet ikke hvordan reglene er der du går, men du får en helt ny eksamen neste gang, og tidspunktet er gjerne rett før neste studieår starer, f.eks. her avvikles de rundt 1.august. Jeg tror du vil få nye oppgaver, men det kan kanskje variere med faget?

Nei, det er ikke vanlig vil jeg tro, men pga. omfattende fag strakk de strikken litt ekstra langt, så vi har undervisning osv. helt frem til jul, og eksamen rett etterpå. KJIPT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med 2/3 eksamener, neste på tirsdag :nigo: Jeg er nesten litt for confident i at de har gått bra, men jeg vet jo ikke hvor stort skille er mellom A og B,så kan liksom ikke være sikker. Deilig å være ferdig med to, og den største av de også uansett :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Eksamen i dag gikk bra tror jeg. Leverte inn 19 sider, og regner med at det var noe fornuftig ett eller annet sted der :fnise:

Nå skal jeg bare få laget og spist noe middag, så skal jeg lese litt til neste eksamen som er på mandag. Ugh, gruer meg til den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, ferdig med arkeologien... Ganske sikkert at jeg strøk :trist:

Første eksamen som har betydd noe som gikk sååå dårlig.... hva gjør dere for å bli i godt humør igjen?

Prøv å ikke tenke på karakteren, den får du uansett ikke gjort noe med nå. Dessuten kan det hende du uroer deg unødig. Jeg har tatt eksamen med 40 i feber og følte selv at det gikk veldig dårlig, men fikk allikevel B. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke tenke på karakteren, den får du uansett ikke gjort noe med nå. Dessuten kan det hende du uroer deg unødig. Jeg har tatt eksamen med 40 i feber og følte selv at det gikk veldig dårlig, men fikk allikevel B. :)

Dagsformen har mye å si på eksamen - men jeg har fått de beste karakterene mine når jeg har vært syk :fnise: Det er som om hjernen min bare går på autopilot og ikke orker å stresse :-P

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til deg som har ferie! Jeg får aldri ferie så tidlig...på mitt fakultet går man alle semestrene helt ut, uansett om eksamen er tidlig - da begynner man bare på et nytt fag :kjefte:

Men skal ikke klage - i år har jeg siste eksamen 11.desember, og etter det er en uke satt av til oppgaveskriving, så da blir det hvert fall litt mer feriefølelse :)

Til dere som frustrerer over dårlig følelse etter eksamen, så kan jeg si at de eksamenene jeg har følt det har gått dårligst på, er de jeg har fått best resultat på! Selvsagt er det ikke slik for alle, men prøv å legge tvilen og frustrasjonen til side til resultatet kommer. Ingenting å gjøre noe med nå uansett. Og det er som regel en mulighet til å klage på resultatet når det kommer!

Jeg har fått lest ca. 60% av dagens plan, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli ukonsentrert... Er så slitsomt å skulle lese til eksamen hver kveld, etter at jeg har vært i praksis fra 8-16. Så gleder meg til helg, både for å få sove ut og for å ha hele dagen til å lese på :)

Hold motet oppe! Snart er vi i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fine og gode ord fra deg FruLuna :) Du har selvfølgelig helt rett, etter eksamen er unnagjort, da er det bare å ta ferie! Bekymre seg kan man gjøre tre uker etter når sensuren kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere pugget sitronsyresyklusen før, og har tips til hvordan man skal huske den? Jeg vet om huskeregelen "Alle Sitroner I Afrika Smaker Surt For Meg Også", men noen andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har noen av dere pugget sitronsyresyklusen før, og har tips til hvordan man skal huske den? Jeg vet om huskeregelen "Alle Sitroner I Afrika Smaker Surt For Meg Også", men noen andre? :)

:ler: Den har jeg ikke hørt før, men jeg har pugget den før - og da har jeg bare pugget ved å skrive opp hva som skjer fra trinn til trinn og tegne den mange ganger - hva som avgis, hva som er energiutbytte.. ja, noe sånt, det begynner å bli en stund siden nå - i allefall - det hjelper veldig å tegne!

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...