Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Hei takk for det =)

Jeg vet ikke hva stk1000 tilsvarer, jeg studerer ikke i Norge men det er iallefall hypoteser og intervaller og multiple lineære regresjoner! ..F og T tester. Ikke lett for å sånn tall-idiot som meg :P

Har du kontroll? Skal ha da en mindre prøve i morra men den er verdt 20 %, og hoved-eksamen har jeg 7 januar...på pc! Syns det hadde vært bedre å ha den for hånd, men må bruke SPSS .. :/

Det høres veldig likt ut. Jeg hadde en ekamen i oktober som telte 20 %, men det var multiple choice.

Begynner egentlig å få oversikt. Vi får ha med boken på eksamen, så jeg skriver inn masse gamle eksamensoppgaver. vi har også en veldig flink gruppelærer jeg har lært en del av. Sitter og leser om T-tester nå. Hvilken bok har dere?Jeg har "introduction to the practice of statistics".

Hvis det er noe du lurer på, må du bare spørre! Er ikke sikkert jeg kan svare, men jeg kan gjøre et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei takk for det =)

Jeg vet ikke hva stk1000 tilsvarer, jeg studerer ikke i Norge men det er iallefall hypoteser og intervaller og multiple lineære regresjoner! ..F og T tester. Ikke lett for å sånn tall-idiot som meg :P

Har du kontroll? Skal ha da en mindre prøve i morra men den er verdt 20 %, og hoved-eksamen har jeg 7 januar...på pc! Syns det hadde vært bedre å ha den for hånd, men må bruke SPSS .. :/

Det faget minner meg om dataanalysefaget jeg har.. T-testen kalles vel student-test om jeg ikke tar feil? Kan godt hjelpe om det er statistikkbasert fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenskjør her også. Mitt største problem er vel at jeg er "voksen" (gift, 2 barn) og ikke kan sitte utover kveldene på lesesalen. Jeg jobber definitivt best på kvelden og natta. Etter midnatt kommer all kreativitet og jobblyst, og det er ikke forenelig med familieliv.

Har ikke fått jobbet så jevnt gjennom høsten som jeg gjerne skulle ha gjort, men jeg er i den situasjonen at jeg repeterer dette året. Heldigvis for prestasjonene mine, men uheldigvis for tidsbruk og studielån. Fikk barn og flytta på tampen av andre studieår. Ikke bare-bare å flytte studiene og sy sammen et opplegg.

Første "eksamen" er den 30. Da skal jeg levere mappe. To tekster bare, og jeg har fått gode tilbakemeldinger på begge to. Så er det to skriftlige eksamener 14. og 18. desember. Deretter juleferie helt uten pensum! Det gleder jeg meg til :)

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faget minner meg om dataanalysefaget jeg har.. T-testen kalles vel student-test om jeg ikke tar feil? Kan godt hjelpe om det er statistikkbasert fag.

Ja, det kalles også student-test etter William S. Gosset som ikke kunne publisere sine oppdagelser under sitt eget navn da hun jobbet hos Guiness. Han skrev derfor under pseudonymet "Student".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kalles også student-test etter William S. Gosset som ikke kunne publisere sine oppdagelser under sitt eget navn da hun jobbet hos Guiness. Han skrev derfor under pseudonymet "Student".

Hehe, jepp, fikk med meg den historien. :) Ville bare sjekke om jeg var inne i riktig tankebane.

Driver selv mye med lineær regressjon og korrelasjon for øyeblikket grunnet semesteroppgaven vi har.

Endret av Liisemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jepp, fikk med meg den historien. :) Ville bare sjekke om jeg var inne i riktig tankebane.

Driver selv mye med lineær regressjon og korrelasjon for øyeblikket grunnet semesteroppgaven vi har.

Måtte bare skryte litt da vet du, hadde nettopp lest det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig likt ut. Jeg hadde en ekamen i oktober som telte 20 %, men det var multiple choice.

Begynner egentlig å få oversikt. Vi får ha med boken på eksamen, så jeg skriver inn masse gamle eksamensoppgaver. vi har også en veldig flink gruppelærer jeg har lært en del av. Sitter og leser om T-tester nå. Hvilken bok har dere?Jeg har "introduction to the practice of statistics".

Hvis det er noe du lurer på, må du bare spørre! Er ikke sikkert jeg kan svare, men jeg kan gjøre et forsøk :)

Så deilig å ha med boken. Blir en del formler til tider som er vanskelig å huske. Får ikke ta med noe annet enn kalkulator. I tillegg har jeg litt dårlig korttidsminne fra før av, så tar ekstra lang tid å få noe inn!

Vi bruker boka ; Statistical Methods for Business and Economics.

Det er jo bra å lære selvfølgelig, med tanke på å skrive masteroppgaver eller gjøre undersøkelser i fag. Bare vanskelig når det står på :)

Nei nå skal jeg ta meg noen kopper te og få meg en god natts søvn før prøven i morgen, snakkes :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Æsj også, nå er jeg skikkelig lei av å lese. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal ta tak lenger.

Litt pause, middag, lesing også litt trening i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eksamensoppgaven er i ferd med å ta knekken på meg. Har ikke skrevet mer enn drøyt 3000 ord, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å skrive over 10 sider. Dette her er alltid et problem for meg, jeg bruker få ord når jeg skriver slik at jeg aldri når sidekravet på oppgaver. Nå er det jo ikke noe direkte krav til denne oppgaven, men når det står inntil 15 sider føler jeg at jeg i hvert fall bør ha 12. Den skal jo leveres på fredag allerede, så jeg føler meg veldig stressa akkurat nå her jeg sitter på lesesalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest :)
Denne eksamensoppgaven er i ferd med å ta knekken på meg. Har ikke skrevet mer enn drøyt 3000 ord, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å skrive over 10 sider. Dette her er alltid et problem for meg, jeg bruker få ord når jeg skriver slik at jeg aldri når sidekravet på oppgaver. Nå er det jo ikke noe direkte krav til denne oppgaven, men når det står inntil 15 sider føler jeg at jeg i hvert fall bør ha 12. Den skal jo leveres på fredag allerede, så jeg føler meg veldig stressa akkurat nå her jeg sitter på lesesalen.

Kan godt skjønne at du er stressa ja! Men husk at det er bedre med 9 gode sider med konkret stoff enn 15 med svada og ord som kun er der for at ordtellingen skal gå opp.. Lykke til i hvert fall, håper du har fått til noen flere ord.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne at du er stressa ja! Men husk at det er bedre med 9 gode sider med konkret stoff enn 15 med svada og ord som kun er der for at ordtellingen skal gå opp.. Lykke til i hvert fall, håper du har fått til noen flere ord.. :)

Takk, du skriver akkurat det jeg tenker. Det er bedre å formulere seg kort og presist enn å ha side opp og side ned med svada. Det løsnet litt til slutt, så nå gjenstår bare konklusjon og finjusteringene. Er ikke akkurat noe mesterverk jeg har produsert, men jeg håper jeg ikke stryker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg på her også jeg! :)

Har allerede hatt en knalltøff eksamensperiode i august-september, og nå nærmer det seg en eksamen til (11.desember). Får for en gangs skyld tidlig juleferie :)

Jeg er i praksis nå, og lange dager der kombinert med lesing gjør at lesingen ikke blir så effektiv :sjenert: Men lærer heldigvis mye om faget gjennom praksisen også!

Det viktige for meg i en eksamenstid er å sette av minst en kveld i uken til å gå tidlig hjem fra lesesalen og gjør noe hyggelig (kino, god middag, hjemme-"spa" osv.) I tillegg går jeg turer for å samle tankene, eller trener for å få ut nervøsitet og overskuddsenergi.

Ønsker alle lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er er jeg litt irritert på folk som synes sin eksamen, eller sitt fag, er vanskeligere enn andres.... :angry::sur: Stakkars deg! Hvorfor i helsikke valgte du det faget da...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er er jeg litt irritert på folk som synes sin eksamen, eller sitt fag, er vanskeligere enn andres.... :angry::sur: Stakkars deg! Hvorfor i helsikke valgte du det faget da...?!

Jeg vet hvordan det er - jeg hørte det hele semesteret i fjor. Bare at jeg også hørte den: "Jeg kunne jo tatt dine fag uten å lese engang!".. Ehm.. :kjefte: I starten ble jeg ganske irritert, men etterhvert svarte jeg bare: "Ja, så hvorfor gjør du det ikke da..? Hvis det er så lett." Jeg tviler på at noen av dem hadde stått.

Det er lov å velge "vanskelige fag" (jeg syns generelt alle fag har et høyt nivå på universitetet), og si at man selv har det vanskelig, men jeg syns det er feil å rakke ned på andres studier (som de ikke har noen peil på!) og si at de har det såå lett i forhold til seg selv.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp... Blir ganske frustrert. Hvorfor valge de ikke samme spesialisering som meg da (vi går på samme bachelor...), om de synes sin spesialisering er for vanskelig og blablablaaa... Det er søren meg ikke så enkelt! Og ja, helt enig i at alle fag har høyt nivå på universitetet. Ingenting som er bare, bare.

Teitinger :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Blir ganske frustrert. Hvorfor valge de ikke samme spesialisering som meg da (vi går på samme bachelor...), om de synes sin spesialisering er for vanskelig og blablablaaa... Det er søren meg ikke så enkelt! Og ja, helt enig i at alle fag har høyt nivå på universitetet. Ingenting som er bare, bare.

Teitinger :snurt:

Ah, såpass. Det er jo veldig sært når dere faktisk går samme bachelor, bare med ulike spesialiseringer. Det er sikkert noe forskjell, men det betyr ikke at den ene er lettere enn den andre.

Bare ignorer disse teitingene du; de vil bare ha en unnskyldning de kan falle tilbake på når de gjør det dårligere enn deg! :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er noen raringer ;) Hehe... Vi får alle gjøre så godt vi kan, bruker jeg å si! :jepp: Og ikke legge nesa vår borti alle andre sin business :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg egentlig ferdig med oppgaven, selv om den nok er for kort. Skal tygge på den utover kvelden og kanskje legge til noe hvis jeg kommer på noe mer lurt.

I morgen skal den leveres, og så skal jeg bruke 1 time på siste ex.phil-oppgaven for deretter å ta meg fri resten av fredagskvelden til å kose meg med kjæresten. Lørdag er det bare å kaste seg over bøkene og begynne forberedelsene til ex.phil-eksamen den 30. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...