Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Under 1 mnd til privatisteksamen i naturfag! :( Noen som har gode tips til hvordan jeg kan forberede meg/øve? Tenker da på måter jeg kan huske stoffet på, mest effektive lesemetode og øve på muntlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 1 mnd til privatisteksamen i naturfag! :( Noen som har gode tips til hvordan jeg kan forberede meg/øve? Tenker da på måter jeg kan huske stoffet på, mest effektive lesemetode og øve på muntlig..

Den beste metoden er rett og slett repetisjon. Selv har jeg brukt repetisjonslister hele dette semeteret hvor jeg repeterer notater/tankekart jeg har skrevet 24 timer etter, 1 uke etter, 1 mnd etter og til slutt en rask repetisjon dagene før eksamen :)

Ellers kan du bruke begrepskort med sentrale begreper fra pensum som du tester deg selv med, se filmer på nett, lage tankekart, tegne og kort sagt være kreativ (lesing blir fort kjedelig og søvnframkallende i lengden). For å øve til muntlig burde du øve foran speil eller andre. Også her er repetisjon viktig. Når du har muntlig er pusten viktig. Prøv på å puste med magen og husk å snakke tydlig og i et normalt tempo.. mange snakker for fort og åpner ikke munnen nok under muntlige prøver. Øv på å være avslappet rett og slett.

Jeg har selv eksamen om 1 mnd, og føler meg godt forberedt fordi jeg har jobbet mye med både repetisjon og med min egen selvtillit som jeg har slitt med tidligere.

Lykke til!

Endret av Brøleape
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...