Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Takk for det! Jeg er ufattelig lettet fordi dette var en veldig vanskelig og hard eksamen. Jeg skrev vel 27 sider til slutt på en uke eller så, og jeg ble rimelig sliten til slutt.

Vanligvis ikke, dette er uvanlig fort til dem å være. Vanligvis har jeg fått sensuren tidligst etter tre uker. Antar det er fordi det er få folk som tar emnene jeg tar ihvertfall. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for Yvonne! Så flinke dere er alle sammen!

Men, får dere sensuren så fort? Jeg har ventet en måned på sensuren til min hjemmeeksamen, der vi ikke engang fikk karakter, og normalt sett bruker de 1-2 måneder på skoleeksamen..

:sjokkert:

Sensuren for faget jeg fikk i dag var 14. juni. Og den jeg fikk 27. mai var egentlig 30. mai. Tar litt under tre uker da :jepp:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det at da jeg gikk på HiO var de alltid treige mens de er veldig mye raskere på UiA.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

UiB er TREIGE tydeligvis da. Har eksamen 14. og 17. - lurer på når jeg får sensuren på de? For de tar vel sommerferie sensorene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, men de kan jo ikke gjøre det før dere får svar på eksamen. For vår del ville det vært uholdbart med tanke på at jeg skal søke master og videresending av papirer har frist 1.juli. Min siste eksamen har sensur 27.juni og den bør de få levert i tide, men tror ikke det er noe problem heldigvis. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Hurra for Yvonne! Så flinke dere er alle sammen!

Men, får dere sensuren så fort? Jeg har ventet en måned på sensuren til min hjemmeeksamen, der vi ikke engang fikk karakter, og normalt sett bruker de 1-2 måneder på skoleeksamen..

På HF pleier å være ganske raske med de eksamenene jeg har i mai (pleier å begynne rundt 12 mai og utover), de jeg hadde 12 og 20 fikk jeg denne uken, de to siste som var 26 og 27 mai får jeg resultatet på neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aliyyah

YES! Ble skikkelig GLAD i dag! Hadde et emne (20 sp) hvor en del besto av en mappeinnlevering av en semesteroppgave (8 sider) pluss en liten oppgave (2 sider) og en del som besto av skriftlig eksamen (4 timer).

Semesteroppgaven syntes jeg var skikkelig vemmelig. Jeg hadde overhodet ikke peiling på hva sensorene så etter, men jeg tenkte at "jeg prøver å skrive den sånn". Den lille oppgaven var i og forsåvidt grei nok. Den skriftlige eksamenen var ganske vid, men likevel slik at man virkelig måtte ha lest pensum (hvilket jeg syntes jeg ikke hadde gjort).

Så STOR var overraskelsen da jeg så at jeg hadde fått A. Ikke bare sammenlagt A, men A på både mappeinnleveringen og den skriftlige eksamenen. Hurra! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten A på den muntlige eksamenen jeg kvidde meg så for .. De bytta lokale rett før jeg skulle inn, noe jeg ikke fikk beskjed om men heldigvis fikk spurt meg frem til selv, så var kjempestressa og sinna rett før - og nervøs. Så gikk det helt strålende , og jeg syntes det var gøy å stå der! Også ble jeg fryktelig fornøyd med karakteren såklart, har aldri fått bedre enn B før. Dette var forresten også fortsettelse på et fag jeg fikk (en fryktelig skuffende) D i til jul..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her og leser til den siste og tyngste eksamenen! trenger MOTIVASJOOOOOON!!!

hvorfor er det slik at alle andre linjer er ferdig tidlig, men lærerutdanningen sitter igjen helt til slutt? og IKKE får noe av lånekassen?? fryktelig urettferdeg asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min første eksamen på høyskole muntlig og fik A :jippi:

skal ha ny muntlig nå en uke etterpå som er kjempe vannskelig.. får ikke overssikt over pensum.. Fått hva vi kan trekke av emner men får jo ikke alle begreper og slikt inn i hodet..

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen!

Denne tråden består jo av en neve med 'buhu-det-gikk-dårlig-jeg-tror-jeg-får-E-' --> 'å jeg fikk visst A+!!!'-jenter. Halvparten er vel bare irriterende og vet de egentlig gjorde det bra og resten har en total mangel på personlig bedømmingsevne, noe som ikke er spesielt lurt å ha med seg i arbeidslivet. Jajøss, dødsflinkt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å se lyset i tunnellen, sommerferie etter den 14. kl 12! Og det er vel fortjent, etter å ha startet eksamensperioden i slutten av mars. Puh, for et maraton dette har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wuhuu jeg fikk B på bacheloroppava =) Hadde jeg hatt noen poeng mer hadde jeg fått A, men shit au, det hadde jeg aldri trodd =)

Tirsdag eksamen igjen.. og jeg har lest boka 2 ganger men husker ingenting. Nå leser jeg sammendragene og prøver å memorere istedet. Har prøvd å lage tankekart, men det er altfor mye "løse" områder så det fungerte ikke helt. Huff, nå er jeg litt stressa merker jeg :/ Jeg som så gjerne vil være ferdig i år og ikke trenge å konte neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Denne tråden består jo av en neve med 'buhu-det-gikk-dårlig-jeg-tror-jeg-får-E-' --> 'å jeg fikk visst A+!!!'-jenter. Halvparten er vel bare irriterende og vet de egentlig gjorde det bra og resten har en total mangel på personlig bedømmingsevne, noe som ikke er spesielt lurt å ha med seg i arbeidslivet. Jajøss, dødsflinkt!

Jeg er ikke en av dem. Jeg har aldri fått verken A eller B, og bruker tråden som motivasjon - og da synes jeg det er fint å kunne skryte av andre, og kanskje gi de litt motivasjon også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Denne tråden består jo av en neve med 'buhu-det-gikk-dårlig-jeg-tror-jeg-får-E-' --> 'å jeg fikk visst A+!!!'-jenter. Halvparten er vel bare irriterende og vet de egentlig gjorde det bra og resten har en total mangel på personlig bedømmingsevne, noe som ikke er spesielt lurt å ha med seg i arbeidslivet. Jajøss, dødsflinkt!

Ah please, jeg har et par B (jeg kan telle alle på en hånd!) og for det meste bare C og D. Og jeg har strøket minst tre ganger før. Denne tråden er en motivasjonstråd, jeg finner motivasjon her inne og det hjelper å få oppmuntringer av andre. Har du et problem med det, foreslår jeg at du ikke kommer inn på denne tråden mer. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått to A'er, en del Ber og noen Cer.. og en D som jeg tok opp. Og så...? Iblant så kommer karakterene overraskende på. Jeg kan iblant anta hvilken karakter jeg får, men da har jeg en magefølelse. Iblant er det vanskelig å bedømme.. når jeg går ut fra lokalet og føler det var vanskelig oppgave hvor jeg ikke fikk vist det jeg kan. Det gjorde jeg på to eksamener i år.

Jeg skriver i denne tråden for motivasjon, og jeg syns da det er gøy å dele min glede også (forsåvidt frustrasjon også!). Akkurat som jeg blir glad på andres vegne for at de er fornøyd med sin innsats og resultatet, uansett om det er en A eller en D :) Det hjelper.. å bli motivert og motivere! Det er ingen som tvinger en å lese her om man ikke får noe utbytte ;)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg må konte en eksamen i August :sjenert: Noen andre her som skal bruke sommeren på å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Usj, jeg må konte en eksamen i August :sjenert: Noen andre her som skal bruke sommeren på å lese?

Jepp! Men jeg må konte i september/oktober - men begynner å lese i juli, tenker jeg må ha litt fri fra pensum for å klarne hodet litt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men jeg må konte i september/oktober - men begynner å lese i juli, tenker jeg må ha litt fri fra pensum for å klarne hodet litt :sjenert:

Skulle virkelig ønske vi kunne konte litt seinere :sjenert: Hadde gitt mye for å ha konten i september istedenfor i august :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...