Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Hvordan syns du det går med tanke på å ha to fag i tillegg til å ta opp et til? Jeg syns det virker så skummelt å ta opp fag :/ Har tenkt å ta opp et neste semester, et jeg fikk litt dårlig karakter i, men jeg får helt noia av å tenke på å ha 45 studiepoeng i semesteret.

Heisann!

Nå i første semester har jeg 4 vanlige fag som er en del av studiet + 1 fag som er kun prosjekt. I tillegg til disse fagene har jeg da det faget jeg tar opp ; matte selvfølgelig :|

Hvordan det går ? Rett åt skogen for meg iallefall! Jeg er ikke god med tall, men jeg er mye bedre vedrørende lesing. Neste år tror jeg at jeg tar et ekstra fag jeg interesserer meg for og som kun er lesing. Jeg tror det hadde vært lekende lett for en som er bedre i tall generelt, enn slik jeg opplever det, så ikke la deg skremme! :)

Hvis du vil ta opp et fag du allerede har bestått i så har du iallefall ingenting å tape på det! :) Da blir vel karakteren stående hvis den ikke forbedres, eller ?

Er du strukturert og motivert tror jeg ikke det er noe problem for folk flest :) Må ofte planlegge dagen min i detalj utifra hvilke fag jeg bør fokusere på etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå føler jeg at jeg har gjort en del med dataanalyseoppgaven, og vi har til i morgen å gjøre den ferdig. Har bare knottet inn tilfeldige ord (nesten), men det er en relativt tøff oppgave å skrive om praktiske ting og jeg og partnern må diskutere litt av hvert. Skulle nesten ønske jeg valgte den teoretiske delen, men håper jo hu er fornøyd med arbeidet. *krysser fingre og tær*

Fysikken går mye bedre, og blir nesten litt glad.. :D

Har to samarbeidspartnere i to av fagene, og det gjør det litt lettere, for da kan man diskutere og lære/lære av den andre.

Og jeg gleder meg sånn til å bli ferdig med de siste eksamnene, så kan jeg endelig kalle meg meteorolog :D Ferdigutdannet at last... Men hvis typisk, så greier jeg ikke en av eksamene, og må vente.. :kjefte: Tihi, neida, tror det går bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Uff, i dag har jeg soset bort myyyyye tid.... skulle ønske jeg også fikk sånn multippel choice-oppgave :unsure:

Er det andre her som skal ha eksamen i arkeologi ARK 1000 forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kunne jeg -fint- ha klart å stå opp klokka 7 for å ta en kaffe og frokost, for så å sette meg ned å lese, men jeg så absolutt ikke morgenmenneske. Neida, la meg til å sove igjen og våkna kvart over 10.

Hva gjør dere ? Er dere flinke til å stå opp om morgenen, eller leser dere heller på sene kvelder ? kanskje jeg bør fokusere på det siste istedet ettersom jeg alltid er våken da..

Jeg er ikke noe morgenmenneske selv, så å stå opp klokka 7 er helt meningsløst for meg. For jeg fungerer ikke da uansett. Skriver jeg oppgaver jobber jeg best på ettermiddagen og kveld/natt, men når jeg leser må jeg på lesesal for å klare å konsentrere meg skikkelig så da prøver jeg å være på lesesalen senest 11:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et par innspill å komme med når det gjelder eksamensoppgaven min? :sjenert: Oppgaven lyder som følger: "Drøft forholdet mellom religion og politikk" Det er så vidt! Har skrevet en del om at det er uunngåelig at der ikke er et samspill mellom de, og litt om islamisering som jeg fant i en av artiklene på pensum, og om bønn i skole-debatten i USA, men plutselig stod det litt stille :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke stort om det selv Miam, men sekularisering hoppet hvertfall inn i hodet mitt :) Kanskje også nevne land som Italia hvor kirken er veldig involvert, mot land hvor kirken og staten er helt separat? Litt tips hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, biokjemi eksamen om en uke. Et utrolig tungt emne. Blir så godt å sette boken i bokhylla for gått! Så lenge jeg står, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et par innspill å komme med når det gjelder eksamensoppgaven min? :sjenert: Oppgaven lyder som følger: "Drøft forholdet mellom religion og politikk" Det er så vidt! Har skrevet en del om at det er uunngåelig at der ikke er et samspill mellom de, og litt om islamisering som jeg fant i en av artiklene på pensum, og om bønn i skole-debatten i USA, men plutselig stod det litt stille :fnise:

Jeg vet ikke om det har noen nytte for deg, men.. Frankrike og forbud mot sjal i skolen?

Edit: Så ikke at noen hadde skrevet om det. Det er i alle fall en artikkel av Elaine R. Thomas som heter Explaining France's new legal restrictions on the Islamic headscarf.. der står det en del om sekularisering.. og diverse greier :P

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på "jobb" (praksis) fra 8-16, hatt middagspause, og nå skal jeg sette meg ned med bøkene frem til Grey's begynner :gjeiper:

Håper å få lest effektivt i dag, i går sov jeg bort hele lesetiden...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Skikkelig stressa nå. Har eksamen i morgen. Vi har pugget og snakket, og i dag var hodet bare FULLT! Aner ikke hvordan det kommer til å gå. Satser på å stå - alt annet er bonus!

Gruer meg til å stå opp i morgen da. Har planlagt å reise hjemmefra en halvtime før jeg sto opp i dag. Heh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig stressa nå. Har eksamen i morgen. Vi har pugget og snakket, og i dag var hodet bare FULLT! Aner ikke hvordan det kommer til å gå. Satser på å stå - alt annet er bonus!

Gruer meg til å stå opp i morgen da. Har planlagt å reise hjemmefra en halvtime før jeg sto opp i dag. Heh..

Lykke til i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn her jeg og, gitt ... Har eksamen i helse- og sosialpolitikk, det norske politiske systemet og velferdsstaten på fredag. Greit fag, men ufattelig mange små detaljer som ikke må være gale- da blir hele svaret feil. I dag har jeg sittet hele dagen på skolen og jobbet med pensum, samme blir det i morgen. Torsdag blir det noen timers lesing, og noen timers fri, og så er det eksamen. Neste torsdag skal jeg ha eksamen i samfunnsvitenskapelig metode- blæææ. Kommer tilbake til det senere:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sniker meg stille ut av denne tråden... For jeg har ferie!! :bolledeig:

LYKKE TIL VIDERE ALLE SAMMEN! Jeg heier på dere :kose::heiajente:

ÅÅh, heldiggris :) Grattis! Har det gått bra på eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk ganske bra tror jeg, men er usikker på om det blir A dessverre.. Men,men. Time will show. Prøver å tenke sånn i hvertfall, at det er ikke mye å gjøre med det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...