Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Dette er en tråd som fungerer for meg..

Det er to uker til jeg skal ha tre eksamner dagene etter hverandre (onsdag, torsdag og fredag): Mandagen og tirsdagen kommer til å gå til forberedelse av onsdagseksamenen, da den er en praktisk gruppearbeid og individuelt teoretisk i årsstudiet mat og helse.. De to andre eksamnene er matematikk skriftlig og muntlig.. Kan ikke si at jeg er særlig forberedt på noe, for mangler totalt motivasjon for øyeblikket.. Og jeg klarer IKKE å sette meg ned å lese eller gjøre oppgaver - utrolig frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 9 innleveringer på to fag så mye? I det ene programmeringsfaget mitt har vi alene 7 innleveringer.

Kommer jo helt an på faget og hva som kreves av innleveringa. Jeg har f.eks 5 innleveringer i matte, det var ikke noe problem da matte er ganske "konkret" arbeid, man vet nøyaktig hva man skal og slipper å gjøre research. Du gjør oppgavene og er ferdig med det.

Mens i andre fag må du bruke mye mer tid på research, finne kilder, formulere deg riktig, språkvask, og kanskje oppgaven er mye mer omfattende. Har hatt en innlevering i et annet fag som var mye mer omfattende enn de 5 i matte til sammen. Skulle jeg hatt 9 sånne innleveringer hadde jeg slutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Ja, jeg synes det er mye. Jobber med arbeidskrav hele tiden føler jeg. Noe som igjen gir meg mindre tid til å lese på det andre faget jeg har. Jeg synes spesielt at 3 innleveringer i et fag som vekter 5 studiepoeng er ganske spesielt.

Jeg synes fortsatt ikke det er spesielt mye. Prog-faget mitt er et tredjeklassefag på 5 studiepoeng. Dvs at jeg har 7 innleveringer i et 5 studiepoengsfag. Da snakker vi mange innleveringer. I tillegg så har jeg 4 fag til det semesteret her, hvorav det ene er hovedprosjektet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt ikke det er spesielt mye. Prog-faget mitt er et tredjeklassefag på 5 studiepoeng. Dvs at jeg har 7 innleveringer i et 5 studiepoengsfag. Da snakker vi mange innleveringer. I tillegg så har jeg 4 fag til det semesteret her, hvorav det ene er hovedprosjektet mitt.

Ja, det er greit. Studiet ditt er hardere enn mitt, og jeg har ingen grunn til å føle at jeg har mye å gjøre på skolen. :) Lykke til med eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blææ har eksamen på fredag og burde ikke være inne på kg..Så etter jeg har skrevet dette innlegget her må jeg lese litt til (må nok lese mye til..) :rope::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bursdagen min og jeg sitter med oppgave. Velfortjent med andre ord :fnise:

Gratulerer med dagen :danse: Håper oppgaven behandler deg fint i dag siden det er din dag!

Jeg er sjokkert over at jeg er våken så tidlig :P

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjest_mia fra tidligere.

Gratulerer med dagen Emmanuelle =) Fin feiring !

Skal ha prøve i statistikk imorra og jeg synes det er vanskelig :/ I tillegg får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg bør lese på den før jeg kan sette meg ned å lese på andre eksamener.

På torsdag kan jeg iallefall fokusere på kun eksamener og lese lese lange dager =) Helga blir skole, og det skal bli deilig å ikke ha noe som må gjøres.

Er heldigvis ferdig med alle innleveringene uken som var, så nå er det kun et prosjekt igjen å gjøre ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har vi ikke.:)

Og etter å ha lest det du skrev tror jeg kanskje det er like greit.. :fnise:

Men takk for gode ord! Jeg har prøvd å lese jevnt og trutt, men jeg ser at jeg har undervurdert hvor utrolig fort et semester går!

Dagene har liksom forsvunnet i arbeidskrav, praksis, prosjekter og tidkrevende gruppearbeid..

Tror jeg skal legge opp neste semester helt annerledes!

Hehe, det var ikke som å sveve på ei rosenrød sky nei, synes i allefall jeg da... Det er jo noen som synes exphil var kjempeinteressant, men jeg ser liksom ikke hva i allverden jeg skal med det. Exfac var kjempelurt! Lære å skrive oppgaver og slike ting, vi kunne heller hatt flere sånne fag første halvåret, hvor vi liksom blir kjent med å gå på uni, hvordan man skal skrive, lese og sånt. Mange utenlandske skoler som gjør det sånn, mye bedre enn dette eldegamle exphilstyret! :fnise:

Søren så tidlig oppe dere er da.. Klarer ikke stå opp tidlig lenger! Jeg som egentlig er et A menneske... I morgen skal jeg prøve å stå opp tidlig, så får jeg lest masse :)

Håper alle får en effektiv lesedag ;)

Og gratulerer med dagen til Emanuelle! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest :)

Ønsker alle en god lesedag i dag :)

Det er vel ikke så alt for lenge til vi kan ta juleferie! Min siste eksamen er den 18. des., så det er en stund til. Men noe sier meg at det kommer til å gå fort! Dagene strekker jo nesten ikke til, får aldri lest så mye som jeg vil.. :sjenert: Når er deres siste eksamen? :)

Og Emmanuelle - håper du får en fin dag på tross av at du må sitte med en oppgave!

Sitter med arbeidsfysilogi, det er vel ikke tilfeldigvis noen her inne som har studert det på Dragvoll og har noen gode lesetips? Det er så mange detaljer å holde styr på, i mange forskjellige emner... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Tusen takk alle sammen :) oppgaven er levert og nå er det bare kosekveld med gode venninner.

I morgen begynner eksamenslesninga. Hmmm...tar det aldri slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bursdagen min og jeg sitter med oppgave. Velfortjent med andre ord :fnise:

Gratulerer med dagen :)

Håper du koser deg mye med gode venninner i kveld, og glemmer alt som har med skolen å gjøre for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*
Det er bursdagen min og jeg sitter med oppgave. Velfortjent med andre ord :fnise:

Gratulerer med dagen, og gratulerer med vel innlevert oppgave!

Jeg har min siste eksamen 15. desember. Nest siste 3. desember. Dagene mellom går til å lese seg opp til siste eksamen, har knapt nok lest til den dette halvåret. Men jeg stresser ikke så fælt, det er bare en eksamen jeg tar opp, og det kan ikke gå verre enn resultatet jeg fikk sist. Dessuten har jeg nok tilegnet meg en hel masse relevant kunnskap siden den gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg eksamen her også, selv om den første ikke er før i desember. Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med ryggen? Jeg veksler mellom lesesal, kontorstol hjemme og halvliggende stillinger i senga. Nå sliter jeg skikkelig, og har enda flere uker foran meg med stillesittende lesing. Noen som har noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*
Det nærmer seg eksamen her også, selv om den første ikke er før i desember. Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med ryggen? Jeg veksler mellom lesesal, kontorstol hjemme og halvliggende stillinger i senga. Nå sliter jeg skikkelig, og har enda flere uker foran meg med stillesittende lesing. Noen som har noen triks?

Legg inn en gåtur hver dag. Det hjelper på meg når jeg har vondt i ryggen. Gjerne når det er lyst, da får du mer energi også. Du har tid til å gå en god time hver dag, det hjelper nok en del på konsentrasjonen. (Sier jeg, litt dobbeltmoralsk her må jeg innrømme. Jeg har nemlig ikke "tid" til å gå tur, til tross for at jeg kaster bort en hel del tid på.. mail.. facebook.. kg...)

Hvis det ikke er for sent kan du søke om å få tilrettelagt plass på eksamen. Kjenner en del som har det. Antakelig trenger du en legeattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg har skikkelige nerver og dårlig samvittighet for at jeg ikke har lest mer - for har egentlig hatt tid :(

Jeg har 3 eksamener før jul; 2 hjemmeeksamener og en muntlig. Skal klare meg på hjemmeeksamene, men gruer meg veldig til muntlig.

Åh så dum jeg er som ikke har lest mer før :cry3:

Alle eksamenene er graderte - hvordan skal dette gå...??

Hvor er motivasjonen og selvdisiplinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er gjest_mia fra tidligere.

Gratulerer med dagen Emmanuelle =) Fin feiring !

Skal ha prøve i statistikk imorra og jeg synes det er vanskelig :/ I tillegg får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg bør lese på den før jeg kan sette meg ned å lese på andre eksamener.

På torsdag kan jeg iallefall fokusere på kun eksamener og lese lese lange dager =) Helga blir skole, og det skal bli deilig å ikke ha noe som må gjøres.

Er heldigvis ferdig med alle innleveringene uken som var, så nå er det kun et prosjekt igjen å gjøre ferdig.

Er det stk1000 du har? Sitter å leser til det selv, men har ikke eksamen før i begynnelsen av desember.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :) oppgaven er levert og nå er det bare kosekveld med gode venninner.

I morgen begynner eksamenslesninga. Hmmm...tar det aldri slutt?

Snart er det jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stk1000 du har? Sitter å leser til det selv, men har ikke eksamen før i begynnelsen av desember.

Masse lykke til :)

Hei takk for det =)

Jeg vet ikke hva stk1000 tilsvarer, jeg studerer ikke i Norge men det er iallefall hypoteser og intervaller og multiple lineære regresjoner! ..F og T tester. Ikke lett for å sånn tall-idiot som meg :P

Har du kontroll? Skal ha da en mindre prøve i morra men den er verdt 20 %, og hoved-eksamen har jeg 7 januar...på pc! Syns det hadde vært bedre å ha den for hånd, men må bruke SPSS .. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...