Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #181 Skrevet 10. november 2009 Selv skal jeg feks på julebord i disse dager, og her blir det også pådekking med bordkort slik at man blir sittende med folk man ikke kjenner. Hater disse julebordene som pesten, men for å ikke bli stemplet som en sosial avviker har jeg nå meldt meg på. Hehe, som typisk introvert er jeg ganske fornøyd med at jeg skal reise bort den helga vi har julebord på jobben. Jeg er ikke sjenert eller folkesky, men jeg blir helt utladet av å være sammen med så mange fremmede mennesker og sitte og småprate om vær og vind, derfor unngår jeg slike situasjoner så godt jeg kan og hvis jeg ikke kan så blir jeg ofte ganske stille av meg. Kall meg gjerne et svakt menneske om dere vil, men det er nå sånn jeg fungerer. Og jeg er ikke særlig begeistret for folk som tror jeg bare trenger "trening" for å trives i slike situasjoner (og som mener det er deres jobb å gi meg den treningen). Jeg er faktisk et godt fungerende menneske med bra jobb og gode relasjoner til folk rundt meg
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 10. november 2009 #182 Skrevet 10. november 2009 Kall meg gjerne et svakt menneske om dere vil, men det er nå sånn jeg fungerer. Og jeg er ikke særlig begeistret for folk som tror jeg bare trenger "trening" for å trives i slike situasjoner (og som mener det er deres jobb å gi meg den treningen). Jeg er faktisk et godt fungerende menneske med bra jobb og gode relasjoner til folk rundt meg Tror du virkelig at du ikke kan forandre deg? Tror du virkelig dette er en situasjon du ikke kan bli bedre til å mestre? Det er kun opp til deg - men jeg tolker deg - du gidder ikke å bli bedre på å takle situasjoner. Kan du ikke heller si det.....Driter i å utvikle meg - gidder ikke. Det kaller jeg unnfallenhet. Og med det mener jeg er de som ikke prøver, men bare viker med strofen som en fireåring liker "Vilikke". Og det er rett og slett for dumt å gjøre for en voksen, spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #183 Skrevet 10. november 2009 Tror du virkelig at du ikke kan forandre deg? Tror du virkelig dette er en situasjon du ikke kan bli bedre til å mestre? Det er kun opp til deg - men jeg tolker deg - du gidder ikke å bli bedre på å takle situasjoner. Kan du ikke heller si det.....Driter i å utvikle meg - gidder ikke. Det kaller jeg unnfallenhet. Og med det mener jeg er de som ikke prøver, men bare viker med strofen som en fireåring liker "Vilikke". Og det er rett og slett for dumt å gjøre for en voksen, spør du meg. Jeg er over 30 år, så jeg føler at jeg kjenner meg selv ganske godt nå Jeg er både høflig, vennlig og imøtekommende når jeg møter nye mennesker, jeg prater og spør (mer enn det jeg egentlig er interessert i) og lar ikke folk føle at det er noe galt med dem. I motsetning til deg føler jeg ikke at dette er noe jeg må "mestre" bedre, for meg handler det bare om at vi alle er forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #184 Skrevet 10. november 2009 Hva angår det å være introvert, jeg tror mange kan ha nytte av å lese denne
Gjest TS Skrevet 10. november 2009 #185 Skrevet 10. november 2009 Til Susan eller hva navnet var - igjen det er ikke snakk om å sitte blandt kun fremmede, men å sitte bland noen men kjenner og i tillegg noen man har noe til felles med! Jeg er fulstendig klar over at ikke alle liker å snakke med fremmede eller noen de ikke kjennr så godt... Men tenk om alle hadde vært sånn? Da hadde det blitt temmelig pinelig stille i alle selskaper... huff. Dere som ikke liker å prate, vær i allefall glad for at noen faktisk gjør det på slike selskaper - eller hold dere hjemme! Får jo inntrykk av at det er massevis av selskaper i dette landet hvor par sitter å knuger på hverandre og har hverandre å prate med for å slippe å prate med andre. I tillegg så har de fleste ikke lyst til å være der! Skrekk og gru - denne tråden har endel deprimerende innlegg.... Hverken min vennekrets eller famile er liten (som en tråd her hevdet at den måtte være) nettopp fordi det er lav takhøyde for å si fra hva man mener og hvordan man lever, og vi har mange store samlinger og nettopp pga spredt bordplassering har flere blitt kjent, og slipper å grue seg til neste store selskap
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #186 Skrevet 10. november 2009 Hvis du hatet juelbord som pesten, så hold deg heller hjemme. Det er ikke morsomt å være den som har gledet seg til julebord, for så å få en usosial persone som ikke har lyst til å være der ved sin side. Jeg skjønner ikke hvorfor menneserk ser på seg selv sommartyrer og drar av plikt på tilstelninger som skal være gøy - da ødelegger de jo det gøye med sin misnøye! Bli hjemme!(eller det beste er jo om dere ser det positive i å være sammen med mennesker da ;)men hver sin lyst) Ja, enkelte år klarer jeg å finne gode unnskyldinger for å dessverre ikke kunne komme på julebordene. Men i lengden holder det ikke. Jeg har såpass sosial antenne at jeg vet det blir snakket om oss som ikke gidder å bidra til "hyggelige" sammenkomster på jobb. Så jeg trekker pusten dyyyyyyypt, tar på meg en maske og melder meg selvfølgelig på året "begivenhet". Og jeg er såpass flink skuespiller at jeg glatt klarer å holde maska gjennom hele kvelden. Sosial er jeg også, småprater og ler, uansett hvem som sitter ved siden av meg. Danser med sjefen gjør jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #187 Skrevet 10. november 2009 innlegg 186 Jeg blir skremt av at det går ann! Jeg har ikke lyst til å feste og ha det gøy med noen som spiller et skuespill. Håper virkelig ikke dette er normal oppførsel. Hvorfor bryr du deg så mye om at noen snakker om deg dersom du ikke er på juelbordet? Hva gjør det?
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #188 Skrevet 10. november 2009 innlegg 186 Jeg blir skremt av at det går ann! Jeg har ikke lyst til å feste og ha det gøy med noen som spiller et skuespill. Håper virkelig ikke dette er normal oppførsel. Hvorfor bryr du deg så mye om at noen snakker om deg dersom du ikke er på juelbordet? Hva gjør det? Blir du skremt av at det finnes mennesker med forskjellige behov her i verden? Så lenge det å være utadvent og kjempepratsom blir regnet som den eneste "riktige" måten å være på (i følge flere som har skrevet her i tråden bør man jo skjerpe seg hvis man ikke klarer å være sånn) forstår jeg godt at mange mennesker later som i slike situasjoner. Ellers blir man sett på som litt rar og utenfor med behov for sosial "trening".
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #189 Skrevet 10. november 2009 innlegg 186 Jeg blir skremt av at det går ann! Jeg har ikke lyst til å feste og ha det gøy med noen som spiller et skuespill. Håper virkelig ikke dette er normal oppførsel. Hvorfor bryr du deg så mye om at noen snakker om deg dersom du ikke er på juelbordet? Hva gjør det? Vil du likt å være en av dem som bidro til at festen ble avlyst pga for få påmeldte? Det handler enkelt og greit om å bli akseptert på arbeidsplassen. Enkelte jeg jobber sammen med liker å være sammen med hverandre utenom arbeidstiden. Mens jeg har andre omgangsvenner.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #190 Skrevet 10. november 2009 Jeg blir skremt av at folk er villiege til å spille skuespill en hel kveld fordi de er redd noen kommer til å snakke om dem dersom de ikke er der. Seriøst, det er ingen som er verdens navle! Jeg vil ha det sosialt gøy med andre som synes det er gøy å være sosiale - det er da virkelig nok av oss til at de som ikke har lyst trenger å presse seg til å være med! Det er da hverkan bra for dem selv eller andre - eneste de oppnår er en selvtilfreds martyr rolle - og de som er redde for å blir snakket om - er det ikke de som snakker mest selv lurer jeg på? På seg selv kjenner man andre - jeg perosnlig bryr meg mer om hva folk sier til meg enn om meg.
Renesmee Skrevet 10. november 2009 #191 Skrevet 10. november 2009 Hvis jeg hadde vært med samboer på julebord med hans firma hadde jeg blitt rimelig overrasket dersom de hadde plassert meg sammen med folk jeg ikke kjenner og samboer på et helt annet bord Det går da an å sitte sammen med partner, og samtidig ha det hyggelig i selskap med andre mennesker
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #192 Skrevet 10. november 2009 Jeg blir skremt av at folk er villiege til å spille skuespill en hel kveld fordi de er redd noen kommer til å snakke om dem dersom de ikke er der. Seriøst, det er ingen som er verdens navle! Jeg vil ha det sosialt gøy med andre som synes det er gøy å være sosiale - det er da virkelig nok av oss til at de som ikke har lyst trenger å presse seg til å være med! Det er da hverkan bra for dem selv eller andre - eneste de oppnår er en selvtilfreds martyr rolle - og de som er redde for å blir snakket om - er det ikke de som snakker mest selv lurer jeg på? På seg selv kjenner man andre - jeg perosnlig bryr meg mer om hva folk sier til meg enn om meg. Det handler ikke om at man er paranoid og tror at man blir snakket om dersom man ikke kommer. Det handler om at over tid så får folk et visst inntrykk av en person dersom h*n aldri deltar på sosiale arrangementer. Og når idealet er å være så sosial og utadvent som mulig sier det seg selv at det inntrykket ikke blir særlig bra. Jeg har en bekjent som har en høy lederstilling i en stor norsk bedrift. Drivende dyktig og veldig koselig. Han jobbet tidligere i en annen bedrift, men opplevde å bli forbigått ved forfremmelser fordi han ikke deltok på sosiale arrangementer, han var rett og slett ikke interessert i det. Sånne ting skjer, og den eneste måten å unngå det er å delta enten man vil eller ei. Synd for deg at du er så usikker at dette skremmer deg.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #193 Skrevet 10. november 2009 Jeg blir skremt av at folk er villiege til å spille skuespill en hel kveld fordi de er redd noen kommer til å snakke om dem dersom de ikke er der. Seriøst, det er ingen som er verdens navle! Jeg vil ha det sosialt gøy med andre som synes det er gøy å være sosiale - det er da virkelig nok av oss til at de som ikke har lyst trenger å presse seg til å være med! Det er da hverkan bra for dem selv eller andre - eneste de oppnår er en selvtilfreds martyr rolle - og de som er redde for å blir snakket om - er det ikke de som snakker mest selv lurer jeg på? På seg selv kjenner man andre - jeg perosnlig bryr meg mer om hva folk sier til meg enn om meg. Det er nok mange som av og til tar på seg en maske og spiller litt skuespill. Både i grandtante Petras 80-års dag og på julebord med jobben.
Anaconda Skrevet 10. november 2009 #194 Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg hadde satt pris på å (i utgangspunktet) kunne få sitte sammen med min samboer i for eksempel et bryllup da vi ikke er på så mange tilstelninger sammen. Det er jo i mange slike feiringer at man "bryter" opp etterhvert og forflytter seg litt så da kan man jo småprate litt med andre også om man ønsker det. Det er jo ikke det at jeg har behov for å henge som en klegg på sambo hele kvelden. Jeg er ellers forholdsvis utadvendt, men jeg vil gå så langt som å si at jeg synes det er kjipt å måtte tilbringe flere timer ved siden av noen som jeg overhode ikke synes er interessante. Jeg har også, på mine eldre dager til min store forskrekkelse oppdaget at jeg ikke har så veldig interessert i nye mennesker som jeg en gang var - jeg har liten nok tid til eksisterende venner og sambo som det er. og en annen ting; Er det ikke nok å holde styr på fra før (for gjestene) om ikke par etc skal sitte separat. Hvem hører til hvem lizzom! :klø: -og for single? Hvem er ledig på markedet? (Jeg må humre litt når jeg ser for meg tante "peppermø" Ruth legge an på mannen til tante Thea (på motsatt side av familien) ) Endret 11. november 2009 av Anaconda
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #195 Skrevet 10. november 2009 Hvorfor skal man bli kategorisert som usikker fordi man ikke trodde at mannesker er så falske? Jeg ser ikke linken? Hvis det er så mange som det ser ut til på denne tråden som ikke liker selskaper, så vil det jo bli alt for mange å snakke bak ryggen på om der slutter å pine dere med å gå Skyld gjerne på at det var fordi man ikke var med på det sosiale om man ikke får den forfremmelsen man håper på - men jeg kan love det at sjefer tenker ikke sosialt men på bedriftens beste - så ligger som relge noe annet bak! Hvis han var mørkhudet så kan han jo skylde på det, eller hvis han var tykk så kan han skylde på det.... Det er bare så sjule seg bak det faktum at noen andre var bedre!
Susan Sto Helit Skrevet 10. november 2009 #196 Skrevet 10. november 2009 Til Susan eller hva navnet var - igjen det er ikke snakk om å sitte blandt kun fremmede, men å sitte bland noen men kjenner og i tillegg noen man har noe til felles med! Jeg er fulstendig klar over at ikke alle liker å snakke med fremmede eller noen de ikke kjennr så godt... Men tenk om alle hadde vært sånn? Da hadde det blitt temmelig pinelig stille i alle selskaper... huff. Dere som ikke liker å prate, vær i allefall glad for at noen faktisk gjør det på slike selskaper - eller hold dere hjemme! Får jo inntrykk av at det er massevis av selskaper i dette landet hvor par sitter å knuger på hverandre og har hverandre å prate med for å slippe å prate med andre. I tillegg så har de fleste ikke lyst til å være der! Skrekk og gru - denne tråden har endel deprimerende innlegg.... Hverken min vennekrets eller famile er liten (som en tråd her hevdet at den måtte være) nettopp fordi det er lav takhøyde for å si fra hva man mener og hvordan man lever, og vi har mange store samlinger og nettopp pga spredt bordplassering har flere blitt kjent, og slipper å grue seg til neste store selskap Og igjen må jeg markere at jeg IKKE diskuterer deg og din situasjon ellersine fester. Dere har funnet noe som passer for DERE, og det er fint. Men denne tråden vil leve lenge. Og den vil bli lest av mange som vurderer å splitte par i forskjellige situasjoner. Og da er det viktig å tenke på at man plasserer folk i nærheten av noen de kjenner fra før. (Og om den eneste de kjenner er partneren, så la i det minste partneren være i snakkeavstand.) Da vil ofte de som kjenner hverandre kunne snakke om annet enn småprat, og kanskje dra igang en samtale på ett tema som interesserer flere.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #197 Skrevet 10. november 2009 Hvorfor skal man bli kategorisert som usikker fordi man ikke trodde at mannesker er så falske? Jeg ser ikke linken? Hvis det er så mange som det ser ut til på denne tråden som ikke liker selskaper, så vil det jo bli alt for mange å snakke bak ryggen på om der slutter å pine dere med å gå Skyld gjerne på at det var fordi man ikke var med på det sosiale om man ikke får den forfremmelsen man håper på - men jeg kan love det at sjefer tenker ikke sosialt men på bedriftens beste - så ligger som relge noe annet bak! Hvis han var mørkhudet så kan han jo skylde på det, eller hvis han var tykk så kan han skylde på det.... Det er bare så sjule seg bak det faktum at noen andre var bedre! Det virker jo litt merkelig at du blir sååå overrasket over at mennesker av og til "spiller", da virker du veldig usikker på deg selv i og med at du sannsynligvis har gjort det selv en eller annen gang. Og du; det handler ikke om sladring eller baksnakking - men det har jeg jo allerede nevnt I det tilfellet jeg nevnte fikk vedkommende bekreftet i etterkant av sin tidligere sjef at han egentlig var den rette for jobben, men at en annen fikk den fordi sjefen kjente denne personen bedre etter at de hadde pratet sammen på fester og andre sosiale tilstelninger.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #198 Skrevet 10. november 2009 Hvorfor skal man bli kategorisert som usikker fordi man ikke trodde at mannesker er så falske? Jeg ser ikke linken? Hvis det er så mange som det ser ut til på denne tråden som ikke liker selskaper, så vil det jo bli alt for mange å snakke bak ryggen på om der slutter å pine dere med å gå Skyld gjerne på at det var fordi man ikke var med på det sosiale om man ikke får den forfremmelsen man håper på - men jeg kan love det at sjefer tenker ikke sosialt men på bedriftens beste - så ligger som relge noe annet bak! Hvis han var mørkhudet så kan han jo skylde på det, eller hvis han var tykk så kan han skylde på det.... Det er bare så sjule seg bak det faktum at noen andre var bedre! I mitt tilfelle handler det ikke i det hele tatt om forfremmelse.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #199 Skrevet 10. november 2009 Susan Hvem har skrevet innlegg i denne tråden om at de skiller par og plasserer dem blandt fremmede? Det innlegget har gått meg hus forbi.... denne tråden er om å sitte ved siden av partner eller ikke - ikke sitte ved siden av partner eller bare fremmede! Alle skjønnre jo at det siste ikke er noe man ønsker - det er jo helt borte i natta å diskutere!
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2009 #200 Skrevet 10. november 2009 blir ikke skremt av at folk av og til spiller litt i sosiale settinger, men at de sier at de hater julebord som pesten og samtidig danser med sjefen... og begrunnelsen var at man ikke ville bli snakket om.... Tror det snakkes mer om den som danser med sjefen enn den som ikke var der...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå