twinklestar Skrevet 10. november 2009 #161 Del Skrevet 10. november 2009 Prøv heller mer melk og mindre vann. Og pass på så du har nok væske. Og som jeg skrev tidligere, jeg synes bittelitt salt er kjempeviktig for å få frem smaken. Bedre lykke neste gang Når pleier du å spise middag? Jeg kan ofte få hodepine hvis det går for lang tid mellom måltidene eller hvis jeg drikker for lite... Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 10. november 2009 Forfatter #162 Del Skrevet 10. november 2009 Ja kanskje det....Skal forsøke med mer melk i morgen! Jeg drikker hvertfall ikke for lite. Her går det i flere kopper om dagen på jobb! Så det er ikke problemet tror jeg. Jeg spiser som oftest middag alt mellom 16 og 18. og da spiser jegf eks lunsj i 13 14 tiden. Men jeg tror nok grunnen til hodepinen i går var stress og mye hodebry på jobben..kjenner faktisk den sitter langt bak i hodet idag også så nå roer jeg ned med KG :kg: Hehe... Snart ut i butikken og handle litt...Fikk grønt lys av Vettel til å spise villris NAM....men tror jammen det lblir med med kylling og salat til idag..Vet at kylling ikke er sååå sunt, men noen små kyllingvinger/klubber må da være lov ved siden av en stor prosjon salat og ris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 10. november 2009 #163 Del Skrevet 10. november 2009 Høres ut som stress ja... Håper dagen i dag er bedre! Kylling er jo noe av det sunneste du kan spise!!! Men da tenker jeg helst kyllingfilet da... Du tenkte mer kyllingvinger og klubber... Kan være mye fett hvis du spiser skinn og alt... Men holder du deg til det hvite går det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 10. november 2009 #164 Del Skrevet 10. november 2009 http://www.matvareguiden.no/matvare4742.asp 266 kcal i kyllingvinger med skinn.. det kan man vell unne seg en gang i blandt? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 10. november 2009 Forfatter #165 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) iiiiiiikk det var mye! Får se hva jeg finner frem til i skapet når jeg kommer hjem! Men jeg har hvertfall gått til innkjøp av villris,og nå ser jeg jo at dette er sånn parboiled ris som jeg ikke skjønte hva var Gud å dum jeg er! Dessuten er den langt fra usunn!!! Herlig!!!!! Lykkedag!! Men er det 266 per kyllingvinge? Hvor mye regner man med er ok i et måltid?Av kcal altså? Endret 10. november 2009 av Matvraket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 10. november 2009 #166 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg synes ikke 266 kcal var så ille jeg.. men kostholdet mitt er jo ikke det beste heller da så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 10. november 2009 Forfatter #167 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg synes ikke 266 kcal var så ille jeg.. men kostholdet mitt er jo ikke det beste heller da så.. Jeg lever (inntil videre) på setningen din Det kommer velanp om det er stk eller hva det regnes som....Har ikke peiling på sånt. Aner jo ikke hvor mye som anbefales i et måltid heller. risen var hvertfall godkjent, vil jeg tro, er sånn poseris a 120 gram og da er det i 100 gram 95 kcal, 0,2 g fett. og jeg spiser da ikke hele den posen alene (jo til vanlig kunne jeg gjort det, men ikke i mitt nye sunne liv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 10. november 2009 #168 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Jeg ser sjelden på kaloriinnhold. Jeg velger heller å se på f.eks. hva som er sunt eller usunt fett... Raske eller sene karbohydrater, proteininnhold, fiber osv... Fettet på kyllingen sitter under skinnet, ikke i selve kjøttet. Kylling har ikke det mest usunne fettet, men hvis du vil unngå noe av fettet, kam man altså fjerne skinnet... Men for all del, en gang iblant er det nok helt greit! Dessuten er ikke ditt mål å gå ned i vekt! Tror det er mye viktigere for deg å endre inntak av de raske karbohydratene - som du og også har gjort (+ holde deg unna typisk usunnt fett - noe alle bør!!) Ikke glem at man fortsatt har lov til å kose seg med mat Endret 10. november 2009 av twinklestar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 10. november 2009 #169 Del Skrevet 10. november 2009 Ikke glem at man fortsatt har lov til å kose seg med mat Signerer denne jeg, veldig viktig å ikke bli overfokusert på sunn mat, kalroitelling osv. Forøvrig synes jeg du er kjempeflink, stå på videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 11. november 2009 Forfatter #170 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg nærmer meg, jeg nærmer meg, jeg nærmer meg......en bedre havregrøt altså Men helt optimal ble den ikke idag, men hakket bedre enn i går! Ikke fult så limete, men allikevel ikke perfekt.Den vokste litt i munnen idag også. Men øvelse gjør mester God morgen forresten Ja det ble kylling i går, men det ble 4 stk kyllingvinger og det må er betraktelig mye mindre enn jeg til vanlig ville ha spist! Dessuten dekket halve tallerken min salat så det må være et pluss! Jeg servertehvitløksbrød ved siden av, men ga alt til min kjære og han ble jo lykkelig avå få hele brødet for seg selv Hadde en liten treningsøkt i går, så egentlig ganske fornøyd med gårsdagen! Er nå på jobb igjen og skal ut å shoppe litt etter jobb idag....Også venter sengen på meg tidlig idag er super super trøtt idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2009 #171 Del Skrevet 11. november 2009 God morgen! Yay fremgang med havregrøt! Vi var tomme for melk i morges, så jeg blanda i biola i steden, det gikk faktisk greit! Så flink du er som fortsatt spiser sundt og trener! Blir det noe lettere syns du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 11. november 2009 Forfatter #172 Del Skrevet 11. november 2009 Ja da må det faktisk gå an med youghurt også da eller? Biola og yoghurt er jo tilnærmet likt...?!? Ja det går helt fint med kostholdet, utrolig nok...Har faktisk ikke opplevd det der søtsuget overhodet! Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg unnet meg en sjokolade, jo to uker siden i helgen - men det var en liten sjokoladebit men jeg trodde det skulle piple over av søtsug men det går fint...... TReningen kan jeg ikke skryte på meg går like fint Jeg jeg forsøker.. Aner jo ikke i forhold til mål og vekt. Veid meg har jeg ikke gjort. MEN jeg tok mål den første uken, og ikke tatt det etter. Tenkte jeg skulle forsøke meg på en skikkelig treningsøkt på mandag, da har jeg godt med tid! Da skal jeg forsøke å måle meg og se om det er noe forskjell.....Man legger vel litt på seg når man har de røde tantene på besøk også så da passer det fint å måle på mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2009 #173 Del Skrevet 11. november 2009 Ja det burde det! Jeg merket ikke stort til biolaen siden jeg alikevell har litt blåbærsyltetøy i grøten, så det gikk hvertfall bra Yoghurt burde gå også, det burde prøves! Så bra! Så deilig det må være Og det har jo vært kostholdet du har fokusert mest på, så treninga kommer sikkert etterhvert, ikke stress Spennende med måling! Nå er kanskje ikke jeg den rette til å si at du ikke må bli for lei deg om det ikke vises noen forskjell, men jeg sier det fordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 11. november 2009 Forfatter #174 Del Skrevet 11. november 2009 -Hehe, det gjenstår å se da...Må være flink i helgen da, ellers er det dumt å måle seg på en mandag! Men det gir jo bare enda en grunn til å være flink i helgen.. Har bestilt meg tur til London nå, liten "gave" til meg selv. Men jeg blir søren meg ikke klok på disse hotellene, klarer ikke velge. Sendte mail ang pris til et hotell forrige dagen. ikke mottatt svar enda, men sjekket siden dems og ser at dem har satt opp prisen betraktelig idag!!!! Ellers sitter jeg her og fryser!! brrrrr................... Kom arbeidsvilje her skal du motstand finne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2009 #175 Del Skrevet 11. november 2009 Åh så deilig med London tur! Jeg var en langhelg i London i midten av oktober, men vi bodde på et dyrt hotell pga. pappa's mange bonuspoeng (jada, litt bortskjemt ) så jeg kan desverre ikke hjelpe deg ang. hotell! Skal du reise alene eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 11. november 2009 Forfatter #176 Del Skrevet 11. november 2009 Ja forsøker å finne noe i nørheten av shoppingmekka oxford street, men det er enten utsolgt eller DYRT! veldig dyrt! Neida vi er en jentegjeng på 7 stykker som skal reise så det blir kos;=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 11. november 2009 #177 Del Skrevet 11. november 2009 Vekt kan man egentlig bare hoppe over. Se heller på klær som er for små/stramme og bruk målebånd. Og ha fast tid! Beste er på morgenen etter å ha vært på do. Da er man jevnest i kroppen og det varierer ikke så mye på grunn av salt/søtt/vann/etc. Grøt: Det klarer jeg bare spise sjeldent... mannen spiser grøt hver eneste morgen, med havregryn, vann, melk og eplemos. Alltid. Jeg må derimot ha forandringer, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 11. november 2009 Forfatter #178 Del Skrevet 11. november 2009 ja må si at grøt stiller ikke fremst i mitt kosthold, men....Forandring fryder! Ja da er det avklart, mandagsmorgen : trening og måling! Har fri den dagen så da blir det å unne seg å sove litt lenger og rett i joggebuksen og trene også måle også spise frokost!!! ;=) Glæd mæ!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 11. november 2009 #179 Del Skrevet 11. november 2009 Men pass på å få i deg noe før du trener! En yoghurt, banan eller noe! Sikkert delte meninger om dette - men jeg har iallfall troen på at man får mer utbytte hvis man har fått i seg noe først. Kroppen trenger brensel for å yte under trening!! Og så frokost så fort som mulig etter trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 11. november 2009 #180 Del Skrevet 11. november 2009 Enig med twinklestar Jeg vet med meg selv hvertfall, at jeg hadde aldri klart å trene før frokost. Jeg er så utrolig sulten om morgenen at her må det spises Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå