Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så dårlig gjort! Synes vi får se alt for mange fristelser i hverdagen :(

Ja det er jo bare helt utrolig hvor mange ganger denne jobben har fått for seg å servere kaker under møter!!! Det skjedde aldri før!!!!!

Men jeg satt nå der jeg, spiste omtrent opp denne ostekaken, sjokoladekaken og krydderkaken med øynene! Spesielt ostekaken for det er noe av det beste!!!!! Men jeg tok ikke.. Et lite sekund, var det den lille djevelen på venstre skulder som sa: du kan jo unne deg selv et BITTELITE stykke siden du ikke to forrige uke" Men nei, jeg tenkte som så at da er det gjort! Jeg må stå imot, for å bli sterkere....Psyken er rar!!! :fnise: SÅ jeg satt der IGJEN uten å spise kake. Folka på jobben tror jeg lider av kakeangst! Hehe..... Men etterpå, når kaken er vekke, er det en god følelse av å ha klart det! OG vet dere hva *hysj* det er en helt merkelig følelse av å se at folk sitter å trykker i seg dette! Jeg tok meg i å tenke at dette har ikke kroppen dems godt av! EI dame forsynte seg tre ganger og goffla det i seg!!!! Hehe......... (Jepp man blir litt rar av dette også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det tror jeg aldri jeg hadde klart :sjokkert: flink du!

Og ofte er det jo ikke det å motstå fristelsen som er verst. Det er alle spørsmålene man skal få etterpå om hvorfor man ikke spiser kaken. "Jo, kom igjen da. Et stykke skader ikke!" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nesten så jeg blir redd for å dra på besøk til andre i frykt for hva som blir servert. Jeg bryr meg ikke så voldsomt om hva jeg spiser på dager jeg ikke trener, men det er slitsomt å få servert småkaker, konfekt og boller hver eneste gang man er på besøk med venninner :sikle:

Hvis jeg sier at jeg prøver å holde meg unna søtsaker sier de bare "ånei, du har da ikke vondt av litt fett på kroppen". Eller aller verst: "liker du ikke kakene mine?" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater det maset der, "slanker du deg eller?" "et stykke gjør da ingenting.." "du er så fin atte"..

Herregud! Slekta mi feirer alle bursdager, å det er mange, å jeg har ikke spist kake de siste 6 - 7 årene. Å fremdeles greier de ikke å se på at jeg ikke trøkker i meg en kilo sukker uten å spørre om jeg slanker meg..

For 6-7 år siden veide jeg 49 kilo, jeg slanka meg ikke.. Jeg hadde hull i tennene..

herlighet.. ble provosert jeg nå.. Synes alle både på bursdager og i jobb sammenheng burde ha et sunt alternativ til de som ikke vil tilføre kroppen masse dritt.. Å hvis det er for mye å be om kan de vell ihvertfall holde kjeft??

Du er kjempe flink matvraket:-) 2 uker på rad er du sterk å unngår å sette tennene i kaker:-)

Da regner jeg med ryggen blir rettere etter på? Du burde iallefall være stolt av deg selv:-)

(for et langt innlegg, ante ikke at jeg hadde så agresive følelser angående kake jeg.. ) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hater det maset der, "slanker du deg eller?" "et stykke gjør da ingenting.." "du er så fin atte"..

Herregud! Slekta mi feirer alle bursdager, å det er mange, å jeg har ikke spist kake de siste 6 - 7 årene. Å fremdeles greier de ikke å se på at jeg ikke trøkker i meg en kilo sukker uten å spørre om jeg slanker meg..

For 6-7 år siden veide jeg 49 kilo, jeg slanka meg ikke.. Jeg hadde hull i tennene..

herlighet.. ble provosert jeg nå.. Synes alle både på bursdager og i jobb sammenheng burde ha et sunt alternativ til de som ikke vil tilføre kroppen masse dritt.. Å hvis det er for mye å be om kan de vell ihvertfall holde kjeft??

Du er kjempe flink matvraket:-) 2 uker på rad er du sterk å unngår å sette tennene i kaker:-)

Da regner jeg med ryggen blir rettere etter på? Du burde iallefall være stolt av deg selv:-)

(for et langt innlegg, ante ikke at jeg hadde så agresive følelser angående kake jeg.. ) :-)

takk takk..Ja det var litt mer strakrygget jeg gikk ut derfra ja;) Skal ærlig innrømme det!

Sier meg enig i dette også, folk (spesielt venner og familie) får panikk om de ser at du IKKE trykker i deg kake...Og jeg kjenner igjen den replikken ja: du har ikke vondt av et stykke......typisk!! gjenganger!!!

Jeg forsøker hvertfall å sette frem litt sunnere alternativer når jeg har besøk. Gode eksempler er dip, men byttet rømme ut med kesam, også serverer jeg potetgull til de som vil feetes og oppskåret gulerøtter, sukkererter, stangselleri og agurk til de som vil ha litt mindre å trykk inn av fett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er arbeidsdagen snart slutt for min del..... THANK GOD! :fnise: Vært en lang hektisk dag idag med mye fristelsr... :sjenert:

SÅ blir det å gjennomføre disse knebøyene/utfallene som twinkle har pålagt meg da :gjeiper: ..Jeg MÅ rett og slett gjennomføre dem og det skal skje ikveld! Så gleder meg............................:ironi:

Neida, dette skal gå som smurt, skal da alltids klare noen knebøy/utfall ja!

Ha en fin kveld folkens, kos dere og tenke: snart helg!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knebøyene klarer du! (og utfall er noe herk, sikkert torturmetode funnet ut av en eller annen treningsfantast)

O'lykke for en motstand, ikke lenge siden du selv ikke trodde du klarte å stå over kaker! Og nå går det som en lek, både for deg og meg. Vi var på kafè idag, familien spiste kake og jeg youghurt naturell med bær.

:hoppe: Vi er flinke altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som motstod kake!

Jeg gjorde det samme i dag faktisk :D Herlig følelse!

Det er ganske spesielt at man må unnskylde seg når man takker nei til kake ol.

Leste en tråd om akkurat det, og der var det en del tips.

Knebøy er vondt!! Før jeg meldte meg inn på senter, tok jeg 20x3 knebøy og utfall 2 ganger i uken (planen var hvertfall 2 ganger i uken. Ble mer 'en gang i blant').

Ha en fin kveld med beintrening!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knebøyene klarer du! (og utfall er noe herk, sikkert torturmetode funnet ut av en eller annen treningsfantast)

Det morsomme er at når man først har knekt "utfall-koden" (altså gjort det en del ganger) så kan man liksom lesse på nesten hva som helst og det er ikke så veldig mye mer vondt. Det er verst i starten, og så går det lekende lett! :D Da er det verre med f.eks. skulderøvelser, som jeg synes er vonde uansett hvor trent man er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg litt motsatt Annikken! :fnise: Eller, kan jo hende jeg ikke har gjort utfall lenge nok enda da! Men skulderøvelser og arm øvelser og alt slikt er en mye bedre "vondt" enn utfall syns jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knebøyene klarer du! (og utfall er noe herk, sikkert torturmetode funnet ut av en eller annen treningsfantast)

HElt enig, hvilken idiot fant på en så vond måte å gjøre treningen på??? :gjeiper:

O'lykke for en motstand, ikke lenge siden du selv ikke trodde du klarte å stå over kaker! Og nå går det som en lek, både for deg og meg. Vi var på kafè idag, familien spiste kake og jeg youghurt naturell med bær.

:hoppe: Vi er flinke altså!!

Nei faktisk helt sant, trodde aldri det skulle gå så lekende lett egentlig. Har så klart lys på, men det er ikke sååå ille som jeg hadde sett for meg i begynnelsen!Vi er flinke!!

Så flink du var som motstod kake!

Jeg gjorde det samme i dag faktisk :D Herlig følelse!

Det er ganske spesielt at man må unnskylde seg når man takker nei til kake ol.

Leste en tråd om akkurat det, og der var det en del tips.

Knebøy er vondt!! Før jeg meldte meg inn på senter, tok jeg 20x3 knebøy og utfall 2 ganger i uken (planen var hvertfall 2 ganger i uken. Ble mer 'en gang i blant').

Ha en fin kveld med beintrening!!:)

JA folk tror jo du lider av spiseforstyrrelse eller noe når du takker nei til kake! Hehe

Det morsomme er at når man først har knekt "utfall-koden" (altså gjort det en del ganger) så kan man liksom lesse på nesten hva som helst og det er ikke så veldig mye mer vondt. Det er verst i starten, og så går det lekende lett! :D Da er det verre med f.eks. skulderøvelser, som jeg synes er vonde uansett hvor trent man er...

Knekt koden ja, hmmm det var det ja! Synes utfall er verre enn knebøy og jammen er det vondt! Har sett på et par videoer og tror jeg gjør det riktig, men det er fortsatt vondt. Men hallo, litt vondt må det jo gjøre...Det er jo derfor det heter TRENING (hehe måtte trøste meg selv med den siste setningen nå, elelr heter det overbevise/overtale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er dere spent nå.........Hehe....I hele går hang den knebøy/utfall avtalen over meg. Tenkte hele tiden, nå må jeg gjøre det, nå må jeg gjøre det...... Hehe

Jeg komhjem fra jobb i går, dro rett på butikken og handlet. På vei hjem ringte telefonen og da fikk jeg beskjed om at jeg fikk besøk om 15 min. Skal love deg rumpa fikk fart på seg da ja! Det ble og stresse hjem i hundreogti! Fikk kastet inne varene og kastet meg over støvsuger, gulvvasken og tørkestativet så fort som jeg aldri før har gjort det! Skal love deg jeg var svett ja! det var trening i seg selv!!! Akkurat i det jeg hadde satt vaskekosten på plass og retta litt på meg selv ringte det på...Snakk om god timing!!!!! :sjenert: Men jeg var utslitt!!! Men ble en liten treningsøkt i seg selv det der, hushold er trening :husarbeid:

Så gikk besøket hjem i 20 tiden og jeg tenkte at det bare var å hoppe i det...Dro frem joggebuksen og satte i gang!!!! Før dere leser resultatene så husk at dette er noe jeg HATER!!!!!!!!! Hehe.....

2 * 10 sånne FROG SQUATS (eller hva det heter) Vondt er det hvertfall!

5* 10 knebøy!! Faktisk så gikk det litt lettere nå. Jeg stelte meg mot en krakk jeg har og satt meg helt ned slik at jeg følte at rumpa NESTEN traff krakken...Da håper jeg at jegf ikk god nok bøy!

2* 10 utfall på hvert ben! Disse er jææææævlige! Men det gikk!

Jeg er fornøyd med resultatet da! Jeg gjennomførte! MEN, dette skal lissom hjelpe for rumpa? Det gjør mest vondt i lårene for min del.....Er faktisk ikke støl, enda hvertfall.....

Men vet dere hva, sånne avtaler/planer mellom KG brukere gir virkelig motivasjon! Det anbefales! Jeg hadde nok ikke gjennomført det hade det ikke vært for avtalen! Så takk Twinkle;) Takk for at du "tvang" meg :fnise:

Idag er det fredag! Endelig langfri!! Hvor digg er ikke det? Idag skal jeg på jentesamling med jentene jeg skal reise til London med. Vi skal planlegge turen og diverse samt spise middag! Tror det blir taco.....Og masse digg! Det er ikke til å komme unna! De er øldrikkere, så jeg skal kjøre! Så har jeg en gpd unnskyldning til å ikke helle i meg fett! Hehehehehe..... Dessuten skal jeg styre unna! MEN jeg tror jeg skal unne meg selv litt pepsi max idag. Er tre uker siden siste glass! Og det er vel ikke det værste man kan få i seg...

Have a nice day!! hold ut de siste timene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var med trening i går selvom det ble sent! Det er den letteste unnskyldningen for min del vet jeg, "Men det er jo så seint nå, jeg får heller trene i morgen!".

Så deilig med jentetreff :biggrin: Jeg syns absolutt du skal unne deg litt pepsi max, jeg er ikke noe fan av å kutte helt ut alt som kan ses på som usunt! Nå er du så flink på kosthold og trening, så da har du lov til å kose deg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: :danser: :danser: :danser: :danser: :danser: :danser:

Så flink du var i går!! :) Og jeg kan takke deg. Hadde en vanskelig start på kvelden i går og hadde ikke lyst til å trene, men så tenkte jeg hele tiden på den avtalen, og kunne jo ikke komme i dag og si at jeg ikke gjennomførte...

Så - jeg dro på trening og trente intervaller på tredemølla :hoppe:

Jeg starter litt forsiktig med intervallene, men var iallfall på mølla i 30 minutter (10 minutter var oppvarming).

Takk til deg matvraket :duskedame:

Og du, stølheten kommer ikke før det nærmer seg 24 timer etter treningen, og den blir gjerne værre 2 dager etter... Så håper du kjenner det utover kvelden :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og du - kos deg med pepsi max!!

Jeg har LANGT ifra klart å venne meg av cola zeroen min.... Det er mitt svake punkt, :sjenert: drikker det faktisk nesten daglig :kjefte:

Jeg skal ha jentekveld lørdag - og da har faktisk jentene ønsket seg lasagne og min gode gulrotkake.... så spørs om jeg kommer meg unna en sunn helg. Men det er helt greit - for vi er så flinke i uka! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lige måde twinklestar :klemmer: , som sagt - hadde det ikke vært for den avtalen så hadde ikke jeg gjennomført det heller så det var en god ide det der!!!!

Jammen var det bra gjort at du også kom deg avgårde og trengte, 30 min eller hva - det var uansett bra!!!;) Vi er jammen flinke!! og synes kanskje vi kan få lov til å kose oss i helgen ja! ;) Men samtidig så sitter jeg her og tenker at jeg trenger faktisk ikke den pepsi maxen så kan stå over.....Hihi..Dette har gått i hodet på meg!

Skulle svart og kommet innom deg twinkle, men KG klikka helt etter jeg hadde postet det siste innlegget - så får ta meg en vandretur nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen var det bra gjort at du også kom deg avgårde og trengte, 30 min eller hva - det var uansett bra!!!;)

30 minutter PLUSS mage/rygg øvelser! Var der i tilsammen en time, inkludert litt god tid til uttøying!

Men samtidig så sitter jeg her og tenker at jeg trenger faktisk ikke den pepsi maxen så kan stå over.....Hihi..Dette har gått i hodet på meg!

Er sikker på at det ikke er bra for oss med alle tilsetningsstoffene - så ingenting er bedre enn at man faktisk ikke har lyst på! Jeg er bare ikke der enda... :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 pluss ja.....:heiajente: :heiajente: !!! Good work girl!

Det er ikke det at jeg ikke har lyst på, men jeg klarer meg fint uten egentlig. Jeg kan alltids kose meg med det! Men jeg tror faktisk jeg bare drikker det fordi jeg "savner" det...Er ikke noe MUST egentlig. Så tror jeg bare dropper det jeg! Hehe...vi får se hva kvelden bringer. Skal kose meg med taco hvertfall (fikk det nettopp på sms om at det ble taco)...mmmm taco er godt! Det er vel skjellene som ikke er så bra. Men jeg blander alt på en tallerken og tar minimalt med både skjell og kjøtt så blir mer salat og taucosaus (er ikke bra den heller, men haaalllooo noe må jeg unne meg til middag, kan ikke være helt kanin) :fnise::fnise:

Begynner faktisk å kjenne at jeg er støl ja!!! På innsiden av lårene! Hoho, blir vel bare verre da ja..Men en god følelse :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...