Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

Hei Vettel. :) Nå vet jeg ikke hva du legger i anti-karbo, så kan ikke si om jeg er enig eller uenig. ;) Ellers så har du helt rett i at proteiner innen 30 min. etter trening er viktig.

Jeg drikker enten sjokolademelk, spiser noen skiver med kokt skinke, tar en skive med ost og skinke, en God Morgen-yoghurt, eller, hvis jeg er lat, en proteinshake. :gjeiper: Anbefaler deg å lese dette faktaarket fra Olympiatoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en smule sjokkert jeg nå :omg: Sjokolademelk? Og prim? Så mye mat? Hjelpes...Hehe følte dette ble mye usunt og mye mat jeg! Jeg er ikke så flink somd ere til å trene, så tror ikke jeg kan legge inn 90 minutters styrkeprogram i hvergaen min som noe "vanlig". Dessverre..... Men jeg skal se litt på dette med mat!

Ser du anbefaler en del brød og rundstykker, er ikke dette noe man egentlig skal prøve å styre unna? :vetikke:

Jeg ser du anbefaler et godt måltid i forhold til lunsj og middag, ble vel litt glad for det! Hehe....Da kan jeg spise med ltit mer samvittighet;)

Det jeg er veldig redd for i henholdt il å drive åt elle kcal, og spise hver tredje time og tenke konstant på hva det er jeg spiser og bli rett og slett fantatisk er at jeg utvikler en form for spiseforstyrrelse! :sad: Dessverre har jeg vært innom der før, og ønsker ikke å gå på det sporet igjen! Jo mer jeg tenker mat, jo oftere jeg spiser og jo mer "proppa" jeg føler meg så får jeg totalt tvangstanker og kan ty til "feil løsning"-...... Jeg må, så langt det lar seg gjøre i et "sunt liv" forsøke å spise litt vanlig og ikke blit totalt fanatisk! Selvom jeg er litt fanatisk idag :hoho: Må bare klare å begrense meg...

Men, for all del det jeg setter stor pris på rådene dine og skal sette meg end og lese litt mer på sidene du anbefaler og forsøke å spise mer riktig kosthold!

LEste i et annet innlegg at man skal forsøke å styre unna ris og poteter også, jeg spiser ikke så ofte dette, men i det siste har jeg fått et skikkelig ris med soyasaus sug... mmmmm

I går vard et svømming, det er alltid deilig! Men veldig ensformig da! Men jeg svømte meg andpusten ja! Og etterpå, dete r digg følelse! :duskedame:

Også ble jeg faktisk invitert på mdidag i går også! Passet perfekt! Ble servert fullkornsris med bearnes, kyllingklubber og masse salat!

Hos meg ble det ris UTEN bearnes og masse salat uten dressing og noen kyllingklubber! Det var NAM NAM !

Idag er det fredag! Gjtt om jeg er glad for det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt! Det faktaarket tillater meg å drikke fruktjuice etter trening! Da blir det et glass fruktjuice med god samvittighet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med å ikke ville kontrollere mat og telle og styre! Jeg fant jo plutselig ut for noen uker siden at jeg spiste under halvparten hver dag av det jeg burde (selv om jeg vil "slanke meg"), så da måtte jeg bare telle kalorier et par dager innimellom for å se at jeg holder meg "på rett spor" og får i meg nok mat. Nå har jeg blitt mere vant til det, og kroppen blir sulten til riktig tid. Og jeg har alltid vært imot å telle kalorier og veie mat og slikt! Men det er heldigvis noe som bare var midlertidig :)

Jeg syns du er så flink til å si nei takk til ting, og heller velge sunnere varianter! :enig:

Kostholdsråd skal jeg la andre gi, siden jeg bare såvidt klarer å holde min egen mat sunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er frustrerende! Jeg er vanligvis litt tilbakeholden med å anbefale å telle kcal, nettopp pga årsakene du nevner. Har vært der selv også, dessverre, for noen år tilbake. Heldigvis klarte jeg å skjerpe med før det gikk alt for langt. Da jeg gikk på diett i januar førte jeg nøye matdagbok og veide stort sett alt jeg spiste. Det hjalp meg å oppnå målet mitt, nemlig å gå ned relativt raskt. Når jeg nådde målet mitt kuttet jeg ut å telle kcal. Det viktigste jeg lærte av dette var å få et bevisst forhold til det jeg spiste, og nå vet jeg ca hvor mange kcal som er i ulike porsjoner.

Den dagsmenyen var kun for å illustrere for deg hvor mye man faktisk kan spise på 2500 kcal, ikke at du skulle spise så mye eller trene så lenge. :)

Ang. det å styre unna ris, poteter, brød og alt mulig annet du leser her og der, ville jeg tatt med en stor klype salt. Hvis du leser det som Olympiatoppen og Helsedirektoratet, blant annet, skriver, så ville jeg stolt mer på deres fagkunnskap enn innlegg du finner på ulike diskusjonfora. Det finnes ingen mirakelkur for å gå ned i vekt, og det viktigste er jo tross alt at man ikke skader kroppen i prosessen. Man kommer svært langt med å kutte usunn mat, trene mer og bare være glad! ;)

Også synes jeg faktisk at du gjør en god jobb så langt (men at du bør spise litt mer). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal fortsette sånn du gjør jeg!! Du er jo kjempeflink. Og jeg tenker: Alt med måte!

Jeg prøver å styre litt unna raske karbohydrater, men de er absoluitt ikke fraværende i mitt kosthold! Man kan jo bare ha litt mindre på tallerken enn man pleide før og evt. bytte ut med litt langsommere karbohydrater med mer fiber :)

Tror du er på rett spor jeg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg velger å tro at mitt kosthold idag faktisk er betraktelig MYE bedre enn hva det var! Mitt motto igjen: litt er bedre enn ingenting! Men jeg tror helt ærlig at kroppen min setter mer pris på det som kommer inn nå enn før..Bare se sammenligningen i fra hva jeg får i meg i løpet av en dag idag, og i forhold til før hvor jegs tartet dagen med et glass cola, knasket en sjokolade mens jeg laget meg frokost som betod at ren loff, masse smør, roastbiff (eller annet) men alltid med MASE MAJONES! også enten brus eller juice til frokost!

Også går det i knasking av kjeks, sjokolade, kake ellr annet hele dagen! Middagen ebtod alltid av junk, og var det ikke junks å var det mye sauser og lite eller inget salat eller grønt!

Også var det kvelden igjen med masse sjokolade, potetgull, dip og brus i store mengder! Og dette er hverdagene! i helgene var det enda verre! i tillegg til et par øl i løpet av helgen... Frokost på søndager var ofte pannekaker med sjokoladepålegg eller sirup...

Når jeg tenker over det nå i ettertid, er det jaggu rart jeg ikke triller!! Kroppen min ahr nok vært snill mot meg, og ikke gjort meg rund etter alt jeg stappet i den! Faktisk!

Så at jeg har gjort noe riktig er det ikke tvil om!

jeg spiser kanskje litt lite, og det var veldig godt ås e alt man faktisk kunne spise! Og som dere sier, alt med måte. Inne i hodet mitt lever jeg litt etter den ideen om at jeg kan faktisk spise alt jeg vil, bare jeg spiser det i moderate mengder og ikke hver dag! Men det blir ikke til det, for tanken på å lage hambruger med masse pommesfrites frister ikke slik som før! Np blir jeg rett og slett kvalm av dårlig samvittighet hvis jeg spiser noe slikt.....

så sånn sett tror jeg ay kroppen min kun alene blir ebdre av kostholdet alene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har hatt en utrolig endring og kan være et godt forbilde for mange!!!

Tomater er namnam :) Jeg bruker alltid litt ekstra og spanderer på meg tomater som er ekstra gode. I norge står det litt dårlig til med løsvekttomatene... Fargen sier som regel veldig mye!

Tomater er alltid til stede på mitt kjøkken :) Kan brukes til det meste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæææ alle tomatene i butikken var så dvasse at de fristet ikke :cry: Så det ble ent grovt rundstykke med paprika....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du oppnår dine mål, om det er ned i vekt, sunnere kosthold, økt styrke, etc, så er du på riktig vei! For din kropp. Tror det er viktig at man ikke låser seg til den ene eller andre dietten, men finner det som funker for en selv. Kroppene er forskjellige og målene er forskjellig. (stor forskjell på å trene masse styrke, og det å være sterkt overvektig og gå ned i vekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GOD HELG! jeg ble så nysgjerrig på navnet ditt, så jeg surfet meg frem hit! du virker intressant :) gleder meg til å følge deg! er ny her, så driver å føler meg litt frem :)

treningsdagbok er en FLOTT idè! jeg må starte en slik selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Calorie. Her er det bare å slenge seg på, og så gøy å høre at du søkte meg frem og finner meg spennende, nå følte jeg meg litt...hm....spesiell... Hehe ;) Åja, treningsdagbok er tingen altså! Jeg har tidligere vært en skikkelig jojo"slanker", men nå går det som en lek! Det føles mer riktig, dessuten gleder man seg til å rapportere på KG og få tilbakerespons :kghjerte: Så her er det bare å titte innom, jeg skal "gå meg en tur i nabolaget" jeg også, og se om jeg finner deg :hoppe:

Ellers, Goooooooood morning Norway :kaffekopp: Atter en ny mandag, atter en ny uke, og atter en helg bak oss! Helgen har vinger, for den flyr så sinnsykt fort unna! Starter med kostholdet mitt denne helgen:

Fredag:

Ble middag hjemme, ble en stor porsjon salat, ris med soyasaus og noen få kyllinger. Ble mett. Ingen brus, ingen godis!!!!

Lørdag:

Middag ute, men endte opp med en baktpotet med masse salat. Vann ved siden av. Ikke noe godis og ikke noe brus!

Søndag:

Farsdag og jeg forventet kaker i all mass! Og det ble det, men jeg var flink, spiste en TYNN skive bløtekake, og et vaffelhjerte! Ikke noe brus og ikke noe godis! Ble to slices med pizza på kvelden.

Synes helgen har vært sunn! Veldig sunn! Så stolt av meg selv. Dette kakestykke var noe ufrivillig, men hva gjør man ikke for å glede den som har bakt kaken? :fnise: Men den tok knekken på meg, fikk så enormt dårlig samvittighet så ble hjem og trene faktisk! Synes jeg trente godt også, svetten rant og det er et godt tegn!!! Kjenner det i bena idag! :trene::trene:

Vettel : jeg er ganske enig med deg ja, det er som du sier, så lenge man finner den metoden som passer en selv så får man bare kjøre på..Er jo ikke dermed sagt at hardtrening og andres kosthold passer meg. Så lenge jeg selv ser fremgang med min egen metode så får jeg være fornøyd! Det gjelder vel for alle, velger jeg å tro!

Idag er det laks til middag.Det blir godt! Fisk er sunt! Elers så må det nevnes at jeg var ute å gjorde storhandelen på lørdag, og dro ikke med meg så mye som en bitteliten sjokoladebit. Istedenfor hamstret jeg MYE frukt. Så nå ser jeg ut som en sunn person også :fnise: Masse frukt her og der i skåler hjemme! Mmm men det er jo så godt!

Men et spørsmål til dere som kan det, hørte ihelgen at banan er en fy fy ting???????? Da sliter jeg, for jeg spiser jo banan daglig!

Må bare fortelle en ting, tomat er mettende! Jeg var så sulten sent lørdagskvelden og synes det var for sent å spise mat, tom en tomat og det hjalp på;)

Ha en fin mandag folkens, nå skal jeg ut på tur i nabolaget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS :roser: med en vel gjennomført helg,med et flott kosthold og uten snop og brus!!!!!!

Fars dag og et tynnt kakestykke,det kan du unne deg :tommel:

Kjempe flink er du blitt ,vær stolt av deg selv jente!!!!! :klem1:

Og ønsker deg en ny uke med mamge nye muligheter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:helen: miss......Ja er rimelig fornøyd, og det i tillegg at jeg har de røde tantene på besøk da, da pleier det å gå grovt for seg i forhold til godis og sukker!! Men ikke denne jenta nei!!! hun står imot!

Forresten, kjøpte noen kjempe gode frukter som virkelig er å anbefale! (nettopp fått i meg en allerede) nå vet jeg ikke navnet, men skal forsøke meg på en forklaring...: det ser ut som et eple, og har samme størrelse som et eple. Har en stilt på den ene enden og det må skrelles før man kan spise det. Har en litt myk konsistens og samme farge som tomat! Og det er nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...