Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

appropo....mitt motto "litt er bedre enn ingenting og alle monenr drar" Passer jo veldig bra til meg..for jeg tror/ har på følelsen av at sofagrisen meg som ikke har gjort mye sunt i sitt liv vil merke på kroppen bare ved å kutte ut "drittet" jeg putter i munnen ..... Gjenstår å se.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen alle sammen

Det er FREDAG, gjett hvem som er glad for det!! :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper: Da er det plutselig helt greit å stå opp tidlig, selvom regnet øser ned og bussen er stappfull!! Apropo det.....Jeg misliker folk så sterkt når de tar bussen :gjeiper: Man kommer på en buss og den er stappfull, som vanlig om morran..MEN, det er ikke det om er irriterende, det irriterende er folk som brer seg utover setene! Enten så er det to stk seter ved siden av hverandre, da setter dem så klart baggen eller vesken sin på det andre setet ved siden av dem :kjefte: Og de setene hvor det er et større, hvro det faktisk er plass til to om man bare setter seg litt ordentlig, der brer dem seg skikkelig ut slik at de får kongeplassen alene!!! Så da ender vi andre opp med å stå tett i tett. Mulig jeg er litt sær nå, men om folk hadde satt seg litt mer ordentlig og vist litt mer respekt og omtanke så hadd det vært flere sitteplasser og tryggere å kjøre buss! Er nå min mening....

Men det er jo ikke det en treningsblogg skal handle om....

Jeg endte opp i matbutikken på vei hjem fra jobb i går, VELDIG dumt...kjøpte med en stratos og litt kjeks! Enda dummere!!! :kjefte: Men, til vanlig så hadde jeg fint tømt dette i løpet av kvelden, men i går unnet jeg meg et par kjeks og en stripe sjokolade. Tro det eller ei, resten ligger igjen!!! Bare det er fremgang for Matvraket... :yvonne:

Idag ble det innkjøp av ostebriks, men det er fredag og det er aller siste hverdag før mandagen og sunnhetslivet skal starte! Tilogmed fått md med mannen min på dette, så det er en større motivasjon til å klare å gjennomføre det! ville vært verre om han satt å gomla i seg og jeg sultet.....Men nå er vi to om det;)

Vi hadde en liten diskusjon på hjemmefronten i går om hva vi kan spise..I stedenfor all dritten vi spiser på kveldstid, så kan vi lage oss himmelsk lappskaus...det er både sunt og godt (uten krem vel og merke)

Men til middager, han nevnte salater, litt ensformig men også noe man ikke er lenge mett av....Hva kanjeg spise i tillegg for å bli mett?

Ellers så er fredagsfølelsen her og jeg gleder meg til helg!!!! jippiiiiiiiiii :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp snakket med min kjære vennine A på telefonen og vi har blitt enige om at vi skal begynne å svømme! Hun mente at det var en god trening og en trenings om også jeg kan klare å utføre! Jeg er ikke den store svømmeren, men svømme kan jeg jo... Men kjenner ikke helt til treningsformen så dette blir spennende.... Er det en godkjent trening folkens???? I forhold til mine mål mener jeg?

Bravo! :duskedame: en super start!

Handle på tom mage er ikke alltid så lurt, men du var jo flink som klarte å bare spise en bit sjokolade da! :)

Ha en fin fredag! Jeg skal kose meg med :vin: eller kanskje :vin: :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov på en fredagskveld;) dessuten er vin godt for hjertet har jeg hørt..i moderate mengder vel og merke..

Ja, svømming må vel være bra? Starter til uken, så blir spennende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG :blomst: til deg

Og handle på tom mage er farlig.....

mmmm.. mye godt i hyllene da som en kan spise på veien hjem sånn at ingen ser det liksom heller..... he,he.

Men det er å LURE SEG SELV!!!!!! he,he men jeg har gjort det mange ganger!

Synes du var flink jeg som sparte igjen litt...... :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk :yvonne:

Ja snart er arbeidsdagen over...Merkelig det der, men den siste timer den går så sneglesakte..........Man sitter bare på vent...huff...

Ikveld blir det taco...mmm.....MEN jeg har kjøpt KARBONADEDEIG istedenfor kjøttdeig! Det er et sunnere alternativ har jeg hørt;) Dessuten bruker jeg ikke mye kjøtt, går i mye salat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:

Ja, da var det jaggu mandagen igjen! Og denne mandagen betyr en helomvendig i mitt liv!Huff, må si jeg har gruet meg litt!

Helgen kort oppsummert;

Mye mat, altfor mye mat! Kort og greit!

Men jeg har også gjort noen forberedelser....Jeg har gått gjennom skapene, kastet alt av snop! Det skjedde i går kveld! Så nå er det tomt! Dessuten har jeg kjøpt inn grovt knekkebrød med nøkkelhull. Kjøpt inn frukt og grønt. Dessuten har jeg fjernet all brus og heller gått til innkjøp av Fun light med 1 kcal dl. Dette skal jeg drikke istedenfor brus! (Velger å tro at det er litt sunnere).

Dessuten gikk jeg til innkjøp av en romaskin i helgen, samt en fitnessball! Nå er det bare å få brukt det! Jeg skal innrømme at jeg ikke betalte full pris altså, har ikke blitt helt koko! Hehe..... Så da håper jeg at ejgf år nytte av dette. Jeg tar gjerne imot litt øvelser på ball som jeg kan utføre hjemme. Tror jeg skal anskaffe meg slik treningsstrikk også!

Dagens inntak:

En og halv grov brødskvie med grov mager leverpostei og paprika, samt et glass vann!

kom på jobb trøtt som bare det, og måtte ha en kopp kaffe for å våkne. Jeg pleier å ta cappucino med ekstra sukker. Idag ble det cappucino UTEN sukker! (Ps: slike natreen tabletter, er det et sunnere alternativ?)

Så da får vi se hvordan jeg overlever denne første dagen..Tror det skal gå greit dagtid, men i kveld, foran tvn..Da vil jeg slite ja..... :kjefte: Men men..Det skal nevnes at jeg skulle ta på jeansen min idag, og fikk den rett og slett ikke på meg derfor hoppet jeg litt for å få dratt den opp lårene og dermed røk glidlåsen og buksen var ødelagt! :kjefte::kjefte: Ikke kan jeg skifte glidlås heller....... Men et sikkert tegn på at jeg må ned!!

Og, jeg ghar alltid brukt 36 38 i undertøy, samtlig i 38 er TRANGE!!!! Forsøkte en i 40 og den satt fint!!!! Så her må det gjøres noe! Kan ikke fortsette slik! Dete r hvertfall god motivasjon!

Have a nice day :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er følgende inntatt så langt:

Frokost; halvanna grov brødskive med mager leverpostei og paprika.

Kopp kaffe :kaffekopp: uten sukker

Lunsj, to stk grove knekkebrød med tine krydder smøreost og masse paprika.

MM: kiwi 2 stk bananer

middag: pasta med tomatsaus, og hvitløksbaguetter.(sistnevnte er kanskje ikke så sunt nei, men jeg velger å forsøke å finne en livsstil hvor jeg kan leve mer normalt, dessuten reduserte jeg inntakt av baguettene. Jeg spiste bare 4 stk, mot en hel baguett til vanlig)

Kvelds: Himmelsk lappskkaus...

mmm

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var moro lesing!! Så utrolig flink du er! Med den innstillingen klarer du dette! Jeg har troen!

Inspirerende og minner meg på at jeg må fortsette selv også! (har nemlig hatt en litt dårlig dag i dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE,LYKKE,LYKKE til.....

Du har jo faktisk virkelig gjort det rette!!

Kastet og tømmt skapene for det du ikke skal spise!!!!! BRA jobba.

Og så gått til innkjøp av sunn mat og trenings maskin.

Flott gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Tusen takk twinklestar og miss... føler at jeg er på rett spor ja, MEN det har bare gått en dag! Hehe...... :sjenert: Men faktisk gikkd et mye lettere enn forventet. Jeg holdt ikke på å gå på døra igår av sukkerkick lissom..

MEN, et spørsmål, det sies jo at man ikke skal spise etter kl 19 på kvelden. jeg spiste middag kl 17 igår, også i 20 tiden spiste jeg himmelsk lappskaus (frukt) i 21 tiden ble jeg faktisk sulten..Og jeg fikk for meg at jeg ikke kan spise noe så sent og rett før sengetid.... Derfor gikk jeg sulten i seng...Noen råd?

Joda :enig: jeg trente i går!!!!!! :jepp: Det ble romaskin og manualene mine!!!! jippi;)

en god start hvertfall........

Idag skal jeg ut med jobben, og det blir garantert mat....Skal forsøke å finne et sted i Oslo hvor de serverer salat...noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morn morn.........

Litt kjedlig idag merker jeg..Klokken KRYPER seg sakte fremover og ett minutt virker som ti!!! Vil ut fra jobben! Vi skal ha sosial happening etterpå så håper å bli ferdig snart.... Noen dager passer det seg bare ikke å være på jobb :gjeiper:

Dette har jeg spist idag:

Frokost; Et glass vann, to grove brødskiver med mager leverpostei og agurk på toppen.

Lunsj: 4 stk grove knekkebrød med tine krem ost og paprika på toppen.

Middag idag blir salat med glass vann.

Kvelds i 20 tiden: en grovbrødksive med leverpostei. Glass vann

Imponert over meg selv som har paprika og agurk på maten, jeg er ikke noe særlig flink til dette ellers, men det smaker faktisk ganske godt;) Gir lissom maten en ekstra piff..... En annen ting jeg har lært meg nå er å NYTE maten og ikke bare hive innpå....

mmmmmmm

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig imponert over deg! Du er jo som en ny person. Keep up the good work!

Håper du har en koslig dag ute!

Angående å spise sent så tror jeg, som jeg skrev i min dagbok at vi bare må planlegge litt bedre... Men jeg tror egentlig det er dumt å legge seg sulten... sånn som jeg også gjorde i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei! Måtte innom og hilse på i dagboken din! :)

Håper du har hatt en fin kveld ute og kosa deg! Virker som du er blitt veldig flink til å holde styr på kostholdet, der er jeg ute å kjøre! Veldig smart å renske vekk alt det usunne i skapene, tror jeg også skal prøve på det, men det blir vel bare til å jeg spiser det opp i stedet... :)

Vil gjerne høre hvilken erfaring du får med svømming som trening, det kunne jeg også tenke meg å prøve, men er ikke akkurat noen svømmeatlet så er usikker på hva hvor lenge jeg må svømme for å få treningseffekt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :yvonne:

Så var det atter en ny dag ja...ukene flyr så fort unna, samtidig som jeg synes det er evigheter til helgen...... Men dette har vel litt med at jeg sliter litt med motivasjon om dagen og gleder meg bare til helg...

Ja, jeg kan nok være litt stolt av meg selv, jeg klarer faktisk (så langt) å holde meg unna det usunne! Men det har faktisk ikke vært så tøft heller. Jeg tror det hele henger litt sammen med at jeg abre har innsett at jeg MÅ! Fant frem en ny ejans idag, og jammen har også den blitt trang i lårene! SÅ det har skjedd en forandring med kroppen min som tilsier at jeg må skjerpe meg! :kjefte: Så der har vi målet! Gleder meg til den dagen jeg kan ta påjeansen og ikke merke noe til dette "problemet". Og det burde vel skje når jeg er flink! SÅ får se frem til det...

Men ja, det er jo fremgang i forholt til det matvraket jeg var som puttet alt som kunne puttes i munnen! Hehe...Men det ser ut til å gå greit, men må innrømme at jeg helst må ha noe å gjøre på kveldstid. Det nytter ikke å sette seg foran tvn hele kvelden, da kommer søtsuget!

Var som sagt ute med jobben i går, vi landet på Egon og jeg bestilte meg en grønn salat. Stolt av meg selv, og fktisk var det veldig godt! Salat viser seg å ære godt visstnok, det kjedlige er at det er så kjedlig å stå å lage....

Ja, jeg håper å få til svømming i morgen men min vennine har blitt forkjølet denne uken, så vi håper hun er i form til å svømme! Jeg er heller ikke akkurat dyktig på å svømme, ser nok rimelig teit ut der jeg svømmer også kommer disse superraske krålerne forbi meg to ganger på en av mine turer... Men mitt motiv: litt er bedre enn ingenting! :gjeiper: Vi får se omd et blir noe av imorgen og om det er en effektiv trening for meg...

Blitt med denne ene gangen på romaskinen, tiden min strekker ikke til.

Dagens mat:

Frokost: to grove brødskiver med glass vann

MM : En banan og en kiwi

Lunsj: Et grovt rundstykke med tine smøreost og masse paprika på.

middag: to stk fiskeboller og en potet. med vann

Dessert: bitteliten bit med karamellpudding

Middag 2: quesedillas med vann

Jepp! Sånn ble det idag, tror du jeg har dårlig samvittighet eller? Ble invitert på to stk middager igår og måtte jo dukke opp! Men jeg inntok et mye mindre inntak enn det jeg normalt ville gjort da..Får trøste meg med det...

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen

Var ikke så imponert over gårsdagen gitt, ble litt for mye mat!

Idag fant jeg frem finbuksen min og jammen meg den oså har blitt skikkelig stram! Når de er så stramme at det gjør vondt å sitte fordi dem strammer midt i mellom :sjenert: da er det ille.......

Jeg bare må klare dette, for sånn kan jeg ikke leve! Reiser som sagt bort på tur til helgen, hvilket betyr mye mat! Men fra mandagen er det TOTALT skjerpings og mer trening!

Ble dessverre ikke noe av svømmingen idag;( Får håpe på neste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal den sunne dagen byttes ut med M&M?

Hver onsdag får vi en kurv med masssse frukt, men idag har de av en eller anna dum grunn byttet den ut med en STOR skål med M&Ms... :snurt::kjefte::kjefte::kjefte::kjefte::kjefte::kjefte::kjefte::snurt::snurt::snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så er snart denne arbeidsdagen over også...Gått sneglesakte idag faktisk!!

Dagens inntakt av mat:

Frokost; to stk grove brødskiver med leverpostei og agurk, glass vann

Lunsj: Et grovt rundstykke og et knekkebrød. funlight

Mm: kiwi.

Middagen sitter jeg å fantaserer om nå, for kjenenr at mangen er sulten... hm....... Var innom butikken istad og kjøpte litt funlight på 40% på ica, og da stoooood godishylla og regelrett roptepå meg meget desperat...DET var tøft!! Jeg kom meg vekk derfra rimelig kjapt ja..Men ekstra vanskelgi når man er sulten!!! Må komme meg hjem og få laga noe mat ja... Veeeldig lyst på salat med kylling..mmmmmm Hvorfor skal salat være så dyrt å kjøpe ferdig ute?? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shady Lady

Klarte du å holde deg unna M&M?!?

Fliiiink jente!!! :bolledeig::klemmer:

Syns det er ein forferdelig dårlig idè å bytte ut frukt med sjokolade gitt. Har dei ingen respekt for oss KG-damer som har begynt eit nytt og betre liv?!? :fnise:

Vart det kyllingsalat forresten? Eg skulle til å lage ikveld, som eg skulle ha til kvelds og lunch på skulen imåra. Men eg gadd visst ikkje likevel... :rodme:

Gode oppskrifter mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...