Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

Jeg og lurte på om du klarte å holde deg unna M&M'n?

Synes du har vært veldig flink med kostholdet!!!

God tur til helga!! Du fortjener å kose deg litt! (men alt med måte) :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeeeei.......... ;)

Noen er veeeeldig glad for at det er helg ja.....ENDELIG!!!!!! :romeo::romeo::romeo: Men det kjipe er at timene går ikke raskt nok, har en halv dag på jobb og reiser rett til flyplassen fra jobb! Men timene går såååååå sakte;(

Ja, makan hvrodan er det mulig å kutte ut frukt og sette frem godis!! :kjefte::kjefte: Den dumme dumme skåla sto jo der og bare ropte at jeg skulle putte hånden nedi og fange noen ..Også M&M da, som er det beste jeg vet! Nesten at det ble klage til sjefen :gjeiper: Men jeg stod over, håpet at noen skulle tømme skålen fort og jammen skjedde det!! Vips så var det tomt og da var det ikke så ille lenger..;)

Jeg er fryktelig fryktelig redd for at denne helgen ødelegger alt!!!!! Tror det blir myyyye usunt denne helgen. MEN det skal sies, hvor ofte reiser man vekk slik? Man må få lov til å kose seg, MEN (!!!!) da gjelder det å være EKSTRA streng mot seg selv fra uken igjen og til uken SKAL det blir både roing og svømmin på det sterkeste!! ( Dere er vitne til at jeg sa det nå, så her er det frem med pisken om jeg prøver på noe annet)

Det ble faktisk ikke salat i går. ville så gjerne ha kyllingsalat til middag ja, så dro litt tidlig fra jobb for å rekke butikken før bussen kom! Droppet innom butikken og tror du ikke det var tomt for salatkylling! Utrolig skuffa ble jeg, som et lite barn som satte frem truten og ikke fikk viljen sin :snurt: ... Så det ble ingen salat dessverre..MEN til uken skal jeg lage meg salat!

Istedenfor ble det fiskegraten, er jo veldig godt da...Men jeg droppet smøret!! Flink jente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester! Du klarte og stå over M&M, og jeg klarte og stå over kake! Klapp på skulderen for oss!

Jeg skal også kose meg i helgen, må ha noe å se frem mot, ellers orker jeg ikke "kostholds-planen" i lengden. (kostholds-plan høres bedre ut en diett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!;)

Er vel rettere sagt god formiddag i grunnen, men er så trøtt og sliten! Akkurat kommet hjem fra en fantastisk tur til utlandet og nå venter sengen på meg.Måtte inn og sniktitte litt på nettet før jeg kryper til sengs og bare slapper av resten av dagen!

Kan dessverre ikke skryte på meg at det har vært en sunn helg, men heldigvis har den ikke vært helt grusomt usunn heller!

Gikk absolutt ikke inn på taxfree godis avdelingen på flyplassen i den hensikt å unngå å kjøpe godteri! DET synes jeg var vanskelig, men litt stolt av meg selv! Blir å slappe av idag, men nå er det HARDKJØR!!! Det har est ut her og der og nå er det absolutt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Twinklestar, helgen var KNALL! men så kjedlig å komme tilbake til hverdagen, idag var det jobb igjen! På`an igjen............. :tristbla:

Var ikke så flink i går, skal jeg ærlig innrømme..... Men idag er det fult kjør! Jeg følte meg ganske flink når jeg totalt overtalte min vennine til svømming på torsdag! Hun hadde ikke så lyst, og da sa jeg at dersom hun ikke bli med, drar jeg faktisk alene! Imponert av meg selv! Så på torsdag blir det svømming!

Idag skal det også bli en eller annen form for trening! ;) Jeg skal virkelig virkelig skjerpe meg nå ja!

Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med denne maten. Jeg føler meg konstant stappa, og føler jeg ser likedan ut når jeg spiser hver eneste time! Hva anbefales? spise hver time eller regelmessig frokost,lunjs, middag og kvelds? Hm......

Dagens inntak;

Frokost_; to grove brødskiver med mager leverpostei og et glass vann!

Drikke: 2 stk kopper grønn te :kaffekopp: .....

Lunsj: to stk knekkebrød med tine kremost krydder

MM: banan og en klementin og en kiwi

Middag: Sunn middag idag, ble byggris med oppskåret kyllingbiter surret i champoion, løk og minigulerøtter. Mmmm var godt! ;) Glass vann ved siden av

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at motivasjonen min til jobb er meget lav idag ja......Sittet og lest litt på kk sine hjemmesider og funnet ut at knebøy med samlede ben er visstnok en kjempe øvelse for rumpe! Jeg har aldri tenkt tanken: samlede ben! Alltid gjort denne med benene godt fra hverandre og det er sååå vondt og jeg holder ikke ut! Hehe, ikke le..... Men jeg reiste meg opp her og utførte øvelsen med samlde ben!! Ti stk!! ;) imponert!haha...Skal hjem ikveld, finne frem joggebuksa og gjøre mer;)

Utrolig hva man får gjort på jobb gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært ute i butikken en liten tur, kjøpt minigulerøtter, champion, mais og paprika. Skal lage meg en sunn middag idag...Idag blir det:

ris med kyllingbiter, gulerøtter, champion og mais blandet og oppå det hele soya saus...

Får jeg til dette er jeg imponert.

Lurer påen ting, slik som på torsdag hvor jeg skal svømme og middagen lar vente på seg, vet jeg at jeg blir fort sulten av å spise knekkebrød. Hvor FY FY er det å spise grovt rundstykke?

Nå venter et lite morsomt møte på jobben...Isj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

Hei:-) høres ut som om det er litt av en livsstils endring du er i gang med:-) du er jo kjempe flink:-) tentke på en ting, det virker som om du er glad i brus, så om du ikke greier å kutte det ut, kan du kjøpe en sånn brusmaskin å lage brus av funlight?

var bare en tanke, er ikke sikkert det blir godt i det hele tatt..

selv om du ikke er noen treningsfan så er det en ting jeg må få anbefale..

Ta knebøy og utfall med så tunge vekter at du neste ikke greier den siste rep'en. (du kan ta flasker med vann i en ryggsekk for å få tung nok vekt) ikke begynn på 3kg eller noe,, minimum 10kg.

Gjør 3x10 rep, hvis det høres mye ut med både knebøy og utfall, kan du gjøre bare utfallene.

Gjør det sakte, gjerne forran et speil, sørg for at kneet du bølyer bare er et par cm over gulvet før går opp igjen.

Det tar deg 10 minutter, gjør det 2-3 ganger i uka. Det greier du i 2 uker:-)

Jeg skal love deg det er motiverende trening, etter den første uka ser du at rumpa har løfta seg, etter den andre uka begynner andre å legge merke til det:-)

Lykke til

(jeg må få høre hvordan det går om du gjør utfallene dine:-)

det var etter to uker med utfall, å synlige resultater jeg begynte å trene resten av kroppen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) høres ut som om det er litt av en livsstils endring du er i gang med:-) du er jo kjempe flink:-) tentke på en ting, det virker som om du er glad i brus, så om du ikke greier å kutte det ut, kan du kjøpe en sånn brusmaskin å lage brus av funlight?

var bare en tanke, er ikke sikkert det blir godt i det hele tatt..

[b]

Joda, dette er kjempe godt, for det har jeg allerede gått til anskaffelse av. Nettopp av den hensikt du nevner, jeg klarer meg ikke uten den brussmaken eller er det kullsyre(?) Hehe.... Men jeg kjøpte nå en slik kullsyremaskin og testet ut med funlight. Iste anbefales ikke :nei: SMaker IKKE godt! Men Funlight med eple og pære er NAM NAM NAM.... Det smaker faktisk som brus, så er virkelig å anbefale for andre som sliter å kutte ut brus!

selv om du ikke er noen treningsfan så er det en ting jeg må få anbefale..

Ta knebøy og utfall med så tunge vekter at du neste ikke greier den siste rep'en. (du kan ta flasker med vann i en ryggsekk for å få tung nok vekt) ikke begynn på 3kg eller noe,, minimum 10kg.

Gjør 3x10 rep, hvis det høres mye ut med både knebøy og utfall, kan du gjøre bare utfallene.

Gjør det sakte, gjerne forran et speil, sørg for at kneet du bølyer bare er et par cm over gulvet før går opp igjen.

Det tar deg 10 minutter, gjør det 2-3 ganger i uka. Det greier du i 2 uker:-)

[b]Jeg er ufattelig glad for at du anbefaler, setter stor pris på det, og nettopp litt av håpet bak denne dagboken er at noen kan hjelpe meg på rett vei.. Det har du nå gjort..Selvom jeg fikk vondt ihele kroppen av å lese det du skrev! Jeg sliter jo med å ta rene utfall og knebøy UTEN noen form for vekt! Utfall gjør jo ufattelig vondt og det knekker i knærne!!! Men som jeg skrev tidligere, knebøy klarte jeg for første gang istand, men måtte stå med bena samlet da..Men alt er bedre enn ingenting! Jeg tror jeg skal gi det en sjanse Smurfen..Skal hjem i kveld og ta utfall og knebøy, skal nok starte litt forsiktig med å ta uten vekter, for så å styrke meg opp med vekter. Eller flasker med vann blir det for min del. :fnise: Hvor mange 1.5. l flasker tror du jeg kan kjøre på? Og hvor mange rep klarer du i en serie? Om jeg tørr spørre :rødme: :filer:

Jeg skal love deg det er motiverende trening, etter den første uka ser du at rumpa har løfta seg, etter den andre uka begynner andre å legge merke til det:-)

[b]Dette ee motivasjon god nok for meg, gjett om det skal testes ut! Det må jo ha en hensikt på cellulittene på lår også dette? Et spm, holder du fast i noen ting når du gjør dette?

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

det er en herlig følelse når rumpa begynner å krype opp mot nederste del av korsryggen :ler:

det er tungt uten vekter også, men jeg tror at selv om du synes det er sykt tungt uten vekter så tror jeg nok du greier litt vekter, prøv det så får du se:-)

4 store flakser blir ca. 6kg, også veier jo ryggsekken litt også, så du kan jo prøve med det, husk at det er store muskler, så etter en til to ganger, bør du øke vekten med en flaske igjen:-)

Nå tar jeg 22,5kg 8 reps på hver fot 3 ganger.

Sist jeg trente var jeg oppe i 40 kg, men da brukte jeg et stativ, nå bruker jeg frivekter å greier ikke å holde balansen med tyngre vekter enda.

Rumpe og lår er muskler som vokser fort, artig å hele tiden kunne øke på:-)

husk bare på å ha helt rett rygg, å at knærne å tærne skal peke samme vei, hvis ikke risikerer du at det blir for stor belastning på knærne.. (kanskje det er derfor det knaker i dem?)

Gleder meg til å høre hvordan det går nå asså.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da avslutter jeg arbeidsdagen (skrubb sulten) og skal hjem og lage meg en sunn middag! Også blir det en eller annen form for trening etterpå, og da skal det testes ut Smurfen...Kommer med tilbakemelding imorgen;) Om jeg fortsatt lever :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er forsåvidt enig med smurfen: Motstand og vekter er kjempeviktig! Men dersom du aldri har trent styrke eller slike type øvelser ville jeg anbefalt at du ikke begynner rett på med motstand! Pass på at du behersker øvelsen i forhold til teknikk først. Hvis ikke er det fare for at du kompenserer med uheldig belastning!

Bruke gjerne speil hvis du har det, se deg selv fra siden, hvordan ryggstillingen er bl.a.

Men enig i at du etter hvert må prøve å legge på motstand - og ja en ryggsekk med noe tungt er lurt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good morning people :kaffekopp:

Åjada, var rimelig fornøyd med dagen min i går! Det ble sunn mat, og ikke noe unnasluntring. Dro hjem fra jobb suuuper sulten, så sulten at det gjorde vondt. Tok en liten brødskive for jeg fant fort ut at det var umulig å trene på en så sulten mage.

Så dro jeg frem joggeskoene og hoppetauet, satte på full guffe av musikk og hoppet i vei! skal love dere at pusten fikk kjørt seg, ble fort andpusten ja! Men det som dessverre stoppet meg var at jeg fikk sånn håll at det gjorde vondt;( :snurt: Mulig det kanskje bedrer seg etterhvert?

Så gikk jeg rett over på denne nye flotte romaskinen min! Trodde ikke det skulle være så slitsomt jeg, men jammen.......Det kjentes godt i bena! Og jeg presset meg selv til å bare holde ut litt lenger (Nettopp det som er problemet med meg og trening, vi passer rett og slett ikke sammen for jeg syens det er kjedlig og gir opp for lett) Jeg satte på et tvprogram og forsøkte å tenke mer på det, enn å tenke på at jeg skal gi meg. Jeg rodde meg svett hvvertfall, men måtte gi meg da jeg kjente det _BRANT i lårene og bena generelt. Og tror du ikke det ringte på døra da ja...Heldigvis bare en nabo, men jeg sjanglet jo bort til døra (så super teit ut) :gjeiper: :gjeiper:

SÅ dro jeg frem en stol, og forsøkte først med vanlig knebøy med samlede ben! Jeg fant ut at jeg ikke kan telle, men bare må gjøre det til jeg ikke klarer mer for så å ta pause. Blir helt opphengt i tellingen ellers... Jeg forsøker å ikke holde meg fast i stolen, men bare få litt støtte. Merket adersom jeg holdt meg fast ble det lettere å utføre øvelsen, og det vil vi vel ikke ha noe av :yvonne:

Så stelte jeg meg ved siden av og tok utfall og dæææææven døtte steike, det var tungt!!!!!! Tror ikke jeg klarte mange av dem gitt! Skikkelig vondt var det! :ler:

Skal være ærlig og innrømme at det ikke var med vekter også...Jeg tror det blir slik twinklestar nevner, at jeg må gå litt forsiktig ut!

Så fant jeg frem fitnessballen min som jeg har gått til innkjøp av og tok diverse pilates øvelser som går på rumpe, lår og mage....MEN jeg fant ut at jeg kan ta denne ballen bak ryggen og stelle meg inntil veggen og ta knebøy på denne måten! Så det gjorde jeg...

Føler meg ganske fornøyd med treningen, bedre enn ikke noe! Og dessuten ble jeg svett! MEN jeg er ikke støl i bena idag, til tross for smertene i går! Men jeg kjenner det i magen! Nesten litt digg...... :enig:

Jeg kjenner jeg sliter litt med maten...Vet ikke helt hvilken retning jeg skal gå! Skal jeg spise ltie ofte (da føler jeg meg proppa og at jeg ikke er sunn og flink med mat) Eller skal jeg forholde meg til de faste måltdidene med mellommåltider iform av frukt? Og jeg må innrømme, jeg blir ikke særlig mett av knekkebrød! Må lissom ha brød jeg..Kan jeg spise et GROVT rundstykke med god samvittighet til lunsj? Håper noen kan hjelpe meg litt på denne fronten!

PS: fornøyd med gårsdagen,d essuten er jeg veldig fornøyd med at jeg går rask gange 10-15 min hver dag istedenor å ta bussen! ;)

Litt bedring er det hvertfall;)

Nå er jeg sulten igjen....Blir F...meg sulten med engang!! Er bare to timer siden jeg spiste!!!!!!!! :nei::nei::nei::kjefte::kjefte::kjefte:

Dagens inntak av mat:

Frokost;: to grove brødskiver med skinke og et glass vann

Lunsj: tre stk knekkebrød idag (!)funlight med kullsyre

MM: druer og to stk klementin

Hm....aner ikke hva jeg skal ha til middag idag ...hm...

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå har jeg lest gjennom boka di og jeg syns du er kjempeflink! :) Litt av en forandring du har gjort! Syns det er veldig lurt av deg å begynne med litt trening også, sånn som du gjorde i går, da ser du nok fort resultater! Stå på! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med "besøk" Shamim;) Velkommen igjen...Og tusen hjertelig takk for motivasjon og oppmuntring :yvonne: Har du bok her inne du også?I så tilfelle skal du ikke se bort i fra at jeg kommer innom en tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi! :) Skal følge med hos deg framover jeg, og prøve å komme med litt motivasjon (eller spark bak) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi! :) Skal følge med hos deg framover jeg, og prøve å komme med litt motivasjon (eller spark bak) :fnise:

Åjada, trenger begge deler til tider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

høres ut som en kjempe bra treningsøkt det der! Du burde være veldig stolt av deg selv! Jeg har ikke selv kontroll nok til å trene hjemme. sofaen er for nære:-)

Tror du må varme opp mer for å unngå hold når du hopper i hoppetauet.

Du er så flink asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...