Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt


Matvraket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaaa :heiajente: twinklestar det er SHARONFRUKT det heter ja...Da lærte jeg noe nytt! Har du ikke smakt det såhar du gått glipp av noe...mmmmmmmmmmm

Egenskaper

Sharon inneholder mye karoten som omgjøres til A-vitamin i kroppen. 100 g sharon dekker dagsbehovet for A-vitamin. Den inneholder også en del C-vitaminer og og mineraler - særlig kalium. Sharon er en energigivende frukt som ikke feter.

mmmmmm leser dere det samme som meg: "ikke feter: :heiajente:

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ordentlig god! Jeg kjøpte den i en slik grønnsaksbutikk, har faktisk ikke sett den i alminnelig matbutikk, men mulig jeg har oversett den altså...... Verdt sitt kjøp;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

hey:-)

jeg må trene hjemme i dag, så det blir yoga må stua gulvet. Tenkte på deg da jeg fant denne siden: www.yogatoday.com

Vet ikke om du har prøvd yoga jeg, men det er sinnsykt god trening, i begynnelsen merker du det ikke så godt, for det er litt opp til deg hvor tungt du gjør det, å etter hvert som du blir mer tøyelig gjør du øvelsene riktigere å de blir tyngre. plutselig er du støl i muskler du ikke visste du hadde. God holdning er jo også en bieffekt:-)

have a nice day:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioioi....kanskje dette er noe jeg skal forsøke etterpå??? Jeg skal så absolutt sette meg ned og se på linken din når jeg får litt bedre tid, også se om dette er noe for meg! Tusen takk skal du ha!

Og du, hjemmetrening skal du nok fint klare vettu;=) som jeg skrev hos deg, det har sine fordeler også... Tvi tvi og takk igjen :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et spørsmål til dere som kan det, hørte ihelgen at banan er en fy fy ting???????? Da sliter jeg, for jeg spiser jo banan daglig!

Min mening: Banan er ikke usunt!

Men bananer inneholder mange kalorier og mye karbohydrater. Men jeg mener det er bedre enn å spise annet godteri. Men MAX 1 banan om dagen, gjerne ikke hver dag heller. Banan kan være kjekt hvis du trenger noe energi hurtig før trening f.eks. Eller rett etterpå hvis du vet det er en liten stund til du får i deg et ordentlig måltid.

Jeg har i det siste spist 1 banan sammen med havregrynsgrøten min på morgenen... Har tenkt at jeg kanskje burde kutte ned noe, altså ikke spise det hver dag. Men jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet for det!

De som følger streng lavkarbo diett vil nok holde seg unna banan, men jeg tenker heller at det er noen type karbohydrater man bør være forsiktig med, banan er noe man kan unne seg i begrensede mengder!

Det ble et langt innlegg om bananer... :fnise:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Ja men da skal jeg redusere litt der altså, for her går det i en banan daglig i ukedagene! Blir lett et enkelt mellommåltid når fruktkurven står der. Synes ikke klementines og druer metter så mye, og epler er jeg ikke så glad i!

Men sitter og leser litt hos flere, og ser at mange spiser havregrøt ja...Jeg lagde dette i en liten periode hjemme, men nå som jeg er på jobb og litt vanskeligere og stelle istand har jg ikke tatt bryet. jo, jeg lagde det engang med kokende vann og det var IKKE godt. Men kanskje jeg skal forsøke med melk! Jeg har micro tilgjengelig og kokende vann! Hm.....Kanskje jeg ut av dette klarer å lage meg en tallerken til frokost når jeg kommer på jobb, istedenfor brødskiver. Da kan jeg variere litt dag til dag og dessuten tror jeg dette metter litt mer enn brødskiver..En tanke jeg skal gruble litt på.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal prøve havegrøt med litt melk! :jepp: Jeg syns det smaker helt ok uten noe i, men det er skikkelig godt med litt syltetøy/rosiner/tørket frukt! :nigo:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syltetøy er vel en liten kaloribombe i seg selv, eller? :sjenert: Skader kanskje ikke med en liten skje. Tror jeg skal teste ut dette. Skal vel klare å lage det med micro? Står bakpå pakken (som jeg nettopp løp i butikken og kjøpte) at det skal kokes, hvilket blir vanskelig uten kokemuligheter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink å trene fortsatt ser jeg! Der må jeg med skam å melde si at trening er fraværende her hos meg... Neste uke er gubben borte på jobb, så vurderer å kjøpe inn en trenings-spill til nintendo. :)

Føler meg nemlig litt teit å drive med hjemmetrening med mannen er tilstede, trenger ikke ha tilskuer til sit-ups, etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syltetøy er vel en liten kaloribombe i seg selv, eller? :sjenert: Skader kanskje ikke med en liten skje. Tror jeg skal teste ut dette. Skal vel klare å lage det med micro? Står bakpå pakken (som jeg nettopp løp i butikken og kjøpte) at det skal kokes, hvilket blir vanskelig uten kokemuligheter....

Da tror jeg det er bedre med banan :) eller annen frukt enn sukkerholdig syltetøy... men igjen, selvfølgelig alt med måte.

Jeg lager havregrøten min med melk, evt. noen ganger erstatter jeg litt av melken med vann. Husk på å ha litt salt i, ellers blir den smakløs synes jeg iallfall.

Og kanel er et must :gjeiper:

Tror det går fint i mikro, du må nesten bare prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pakken "min" står det at du kan bruke mikroen :)

"Har du en mikrobløgeovn blander du alt i en grøttallerken og setter den inn i ovnen på trinn 8-10 i 2-3minutter" :)

Tja det er vel ikke supersunt, men når det er naturlig lett (:fnise:) og bare en spiseskje, så velger jeg å tro at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink å trene fortsatt ser jeg! Der må jeg med skam å melde si at trening er fraværende her hos meg... Neste uke er gubben borte på jobb, så vurderer å kjøpe inn en trenings-spill til nintendo. :)

Føler meg nemlig litt teit å drive med hjemmetrening med mannen er tilstede, trenger ikke ha tilskuer til sit-ups, etc...

Den er jeg veldig enig i gitt...Jeg forsøker å gjøre det når han ikke er hjemme jeg også..Eller sant skal være sagtm jeg har aldri gjrot det når han er hjemme! det er flaut rett og slett! Hehe... :fnise: Så skyndter meg hjem fra jobb og sikrer meg at jeg har litt tid før han kommer. Men du har den ypperlige anledningen hele neste uke da, kan trene hver dag du da :fnise:

Da tror jeg det er bedre med banan :) eller annen frukt enn sukkerholdig syltetøy... men igjen, selvfølgelig alt med måte.

Jeg lager havregrøten min med melk, evt. noen ganger erstatter jeg litt av melken med vann. Husk på å ha litt salt i, ellers blir den smakløs synes jeg iallfall.

Og kanel er et must :gjeiper:

Tror det går fint i mikro, du må nesten bare prøve deg frem.

Nei jeg skal styre unna syltetøy, blir bare stress å drasse med på jobb også. Men banan og eple tror jeg skal bli et must! Kanel derimot spiser jeg ikke. Jeg tåler det rett og slett ikke så her er det grøt uten kanel..

På pakken "min" står det at du kan bruke mikroen :)

"Har du en mikrobløgeovn blander du alt i en grøttallerken og setter den inn i ovnen på trinn 8-10 i 2-3minutter" :)

Tja det er vel ikke supersunt, men når det er naturlig lett (:fnise:) og bare en spiseskje, så velger jeg å tro at det går bra!

Jepp jeg får prøve og feile med microen..Da har jeg en date med denne microen og havegrøtspakka imorgen tidlig! Veldig greit at jeg starter tidlig på jobb, for da er jeg alene, tilelle det skulle få rett til Hel**** hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Litt oppdatering fra i går først;

Lunsj: et grovt rundstykke med paprika.

MM: druer, klementin

Middag: ovnsbakt laks

Idag har jeg lagd havregrøt! Kan ikke akkurat innrømme at det smakte så godt, hadde i vann, melk og grøtkorna i en skål og puttet det i microen. Den kom meget klissete ut igjen og var i grunnen ikke godt! Blandet med litt epler så fikk det jo i meg. Lurer på omd et er fordi jeg puttet det i microen, eller om det var blandeforholdet!? Ble ikke spesielt mett heller...Hm.....

Ellers så dro jeg hjem i går , fant frem treningsklærne, workout cdn min og satte i gang men ga opp rimelig raskt! Hadde så huepine og var virkelig ikke motivert så jeg droppet det! Kanskje ikke så bra, men.....Følte at det å presse meg ble feil når hodet dundra slik det gjorde!

Dagen idag får vi se hva innebærer, ingen middagsplaner eller noe..Men noe må man finne på! Veldig ryst på ris og soyasaus, så må finne noe attått.....Løpe i butikken etterpå:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke lett å trene med hodepine!

Jeg hadde gjort det samme som deg, gitt meg! :klemmer:

det er godt å høre! Jeg velger å "leve"litt på stølheten fra treningen på søndag!

Dessuten har jeg lagt inn daglige knebøy! Hehe...Høres tåpelig ut, men tar 3 sett md knebøy hver kveld før sengen venter! Bedre enn ikke noe!

Blir ikke svømming denne uken, da badet er stengt. Men jeg skal forsøke meg på trening eller tur imorgen eller torsdag - da strekker tiden til tenker jeg / håper jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :vinke: Synd havegrøten ikke smaker noe godt! Når jeg prøvde meg på det som fast frokost for et års tid siden ble den alltid "limete" i konsistensen og ekkel.. Nå prøvde igjen og plutselig ble den god :fnise: Nå bodde jeg i et annet land i hele fjor da, men regner med at det var blandingsforholdene :)

Det er lov å ikke trene pga hodepine! :) Og det er deilig å leve på stølhet, da føles det liksom som om du har gjort noe! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ikke oppe, skal forsøke på nytt imorgen;) Havregrøten altså.... :fnise: Kanskje ikke alt skal blandes samtidig oppi skålen og inn i microen..hm.. vi får se...Men ja, den ble "limete"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...