Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?


twinklestar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen :)

Det ble styrketrening i går :):trene:

Oppvarming: 15 minutter på elipsemaskin + 5 min (1000m) på romaskin

1) armhevinger 9+7+6 på strake bein (fullførte med knærne i bakken opp til 12 repetisjoner)

2) nedtrekk triangel 25kg 3x12

3) Flyes på flat benk 4kg 3x12 (kunne nok løftet litt tyngre her)

4) Stående roing med stang (4x3)x3 30kg (på stang som er festet til apparat, hadde på 10 kg, usikker på om denne veier så mye som 20kg utenvekter... Noen som vet?)

5) Triceps, stående med vekt over hodet. 10 kg 12+12+10

Noen som har noen kommentarer til programmet mitt??

Litt usikker på om det blir trening i dag, må se an litt.

Kostholdet i går:

Frokost: havregrynsgrøt med melk, kanel og 1 banan

MM: 1 klementin

Lunsj: 1 wraps med kylling i salsasaus, paprika og løk med hummus på.

MM: 2 klementiner

MM: 1 stor neve nøtte- og rosinblanding (uten salt!)

MM: 1 liten tomat og en neve sukkererter

MM: litt cottagecheese med kanel og noen biter ananas (Før trening

Middag (kl21!): wok med svin og masse godt, ingen ferdigproduserte sauser! quinoa og kikerter til

Dessert: 1/2 mango mmmmm..... :strix:

Nå er det snart tid for frokost :)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er å trene:-)

den triceps øvelsen du beskriver synes jeg er så sinnsykt tung.. jeg greier ikke mer enn 4 kg hvis jeg skal ha en del reps på den jeg..

bra delmål og, armhevinger er tungt!

ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du er å trene:-)

den triceps øvelsen du beskriver synes jeg er så sinnsykt tung.. jeg greier ikke mer enn 4 kg hvis jeg skal ha en del reps på den jeg..

bra delmål og, armhevinger er tungt!

ha en fin dag:-)

Brukte begge hendende på en gang på den tricepsøvelsen da :sjenert:

Burde kanskje gjøre den ensidig.. Da klarer jeg ikke så mye, kanskje samme som deg... Prøve det neste gang!

Det er så mange fine tricepsøvelser :) Og så morsomt når man begynner å kjenne og antyde en liten bulk av tricepsen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er med beggen hendene jeg greier 4 kg :fnise:

så som du skjønner aner jeg ikke hvordan det føles med en antydning av en triceps bulk.. hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er med beggen hendene jeg greier 4 kg :fnise:

så som du skjønner aner jeg ikke hvordan det føles med en antydning av en triceps bulk.. hehe:-)

:fnise: den kommer nok etter hvert - og det er gøy! Jeg er ganske heldig og har lite underhudsfett på overkroppen - og dermed blir muskulaturen relativt fort definert her :) Men det er værre med rumpe og lår.... :sjenert:

Merker jeg har blitt litt kroppsfiksert i det siste, men jeg tror ikke det er på en negativ måte... Det jeg ønsker meg nå er definerte lår, der man ser antydning til hamstrings :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: den kommer nok etter hvert - og det er gøy! Jeg er ganske heldig og har lite underhudsfett på overkroppen - og dermed blir muskulaturen relativt fort definert her :) Men det er værre med rumpe og lår.... :sjenert:

Merker jeg har blitt litt kroppsfiksert i det siste, men jeg tror ikke det er på en negativ måte... Det jeg ønsker meg nå er definerte lår, der man ser antydning til hamstrings :fnise:

Jeg vil og ha........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg flink :) stolt av meg selv, for spiste lunsj på et typisk pastasted og hadde veldig lyst på pasta, men endte opp med tunfisk carpaccio istedet med masse ruccola til :) Sunnere lunsj tror jeg man skal lete lenge etter...

Hadde på olivenolje, balsamico og sitron :sikle:

Cappucino etterpå da... men klarte i dag å drikke den UTEN sukker, og det er bra til å være meg :nigo:

Etterpå gikk jeg innom butikken og kjøpte litt snack som jeg kan kose meg med mens jeg leser på biblioteket: klementiner, blåbær, nøtter (uten salt!) og tranebær juice (uten tilsatt sukker).

Spent på hvordan det skal gå med intervalltreningen i kveld, gruer meg litt til det... Men hjelper å tenke på at matvraket skal jobbe hardt med knebøyene og utfallene sine, som hun ikke liker :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg flink :) stolt av meg selv, for spiste lunsj på et typisk pastasted og hadde veldig lyst på pasta, men endte opp med tunfisk carpaccio istedet med masse ruccola til :) Sunnere lunsj tror jeg man skal lete lenge etter...

Hadde på olivenolje, balsamico og sitron :sikle:

Cappucino etterpå da... men klarte i dag å drikke den UTEN sukker, og det er bra til å være meg :nigo:

Flink jente!!! Dette hørtes faktisk kjempe godt ut!!!! :popcorn:

Etterpå gikk jeg innom butikken og kjøpte litt snack som jeg kan kose meg med mens jeg leser på biblioteket: klementiner, blåbær, nøtter (uten salt!) og tranebær juice (uten tilsatt sukker).

åååå ikke noe er så godt som blåbær da..tranebær er sunt og veldig godt for urinveiene, spesielt hvis du er plaget emd blærekatarr!

Spent på hvordan det skal gå med intervalltreningen i kveld, gruer meg litt til det... Men hjelper å tenke på at matvraket skal jobbe hardt med knebøyene og utfallene sine, som hun ikke liker :bolledeig:

:fnise::fnise: Nå lo jeg godt for meg selv her, ikke ofte jeg humrer for meg selv høyt altså... Hehe...Men det skjedde nå! Ja du, tenk på det !!1 Jeg kjenner jeg gruer meg! PLanen er da, etter alt styret, at jeg skal finne frem joggebuksa og utføre disse GRUSOMME knebøyene som jeg virkelig hater!!!!!! Hvor mange synes du jeg skal gå for??? Nå skal du få lov til å bestemme! Det er UTEN vekter altså! Så skal jeg utføre disse, skikkelig! Sånn at det brenner (skal det gjørras, så skal det gjørras ordentlig) også skal jeg ta meg en lang dusj og legge meg tidlig...Det er planen! Så vet du det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matvraket:

Spørs om dette kommer opp for sent, for vet du er mest inne på KG på dagtid, men prøver likevel...

Hva med 4x15 knebøy, deretter 3x20 utfall ??

:erter:

Snart tid for meg å komme meg hjem og forberede meg på intervalløkten min :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 strake pus-ups klarer du, tror jeg kan... 2! :ler:

Så mange push-ups har jeg ikke kunnes siden jeg var 10-11 år, og veide ingenting.

Jeg synes det er veldig gøy å ha sånne type delmål :) Og jeg kan garantere deg at du ser fort fremgang hvis du gjør det regelmessig!

Start med 2 på strake bein, deretter fullfør med knærne i bakken opptil 12 repetisjoner (x3) uka etter er det stor sjanse for at du klarer 3 med strake bein osv.

Blir mye morsommere å trene styrke når man kan ha noen delmål som det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Takk KG :kghjerte: og Takk Matvraket for at du ble med på challengen min :5:

Hadde det ikke vært for deg hadde jeg ikke dratt på trening i går! Helt sant!

Men jeg dro nå til slutt, med tanken om at det ville vært flaut og et skikkelig nederlag å måtte komme masse unnskyldninger i dag...

Min intervalltrening:

Oppvarming på tredemølle 10 min

Deretter:

2 min 9km/h

1 min 11 km/h

2 min 9 km/h

1 min 11 km/h

+++ opp til 20 min

Det var en veldig forsiktig start på intervalltreningen... målet er å få til litt lengre intervaller og kortere "pauser".

Jeg fikk pulsen opp i maks 177. Problemet var at jeg ikke kom så veldig langt ned i puls i "pausene"... (mellom 168 og 172)

(PS jeg har aldri testet makspulsen min, så går utifra det litt usikre målet på 220-alder, altså 193)

Til dere som kan det: burde jeg heller gå i pausene dersom jeg ikke får ned pulsen?? Og så kjøre litt lenger og hardere intervaller? :klø:

Håper noen leser det og kan gi meg litt tips!

Etter intervalltreningen trente jeg mage/rygg!

Og til slutt: Jeg følte meg utrolig mye bedre etter trening :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...måtte lissom besøke deg.Har blitt en vane det der om morgenen;) Titter alltid innom. Og jeg er alltid først ute, også kommer du like etterpå;) Hehe.....Avhengighet??? Næææææææ :fnise::fnise::fnise:

Jammen har vi grunn til å være stolt av oss selv! Hehe.....Vi klarte å gjennomføre det! Men hele er lit absurd da, jeg stod i går og gjennomførte disse øvelsene og tenkte: jeg må, jeg må, jeg må gjøre det fordi jeg lovet twinklestar....Hehehehehehehe....så rart å tenke, hvem er twinklestar, hvem er matvraket osv...Man føler man kjenner hverandre selvom man faktisk ikke kjenner hvenadre, og det er litt morsomt! Men det viktigste er ikke hvem vi er, men hva vi får til sammen!!!!

Ønsker deg en fantastisk fin fredag!!! Finally weekend!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe nå postet vi likt :fnise:

:fnise:

Vi er flinke vi!

I helga skal jeg være med på veldedighetsløp... Jogging - bare flatt, men kjenner jeg gruer meg... Skal oppdatere mer underveis. Ho jeg skal løpe med har som mål 50km i løpet av 5 dager... Tja, vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kult!!! Dette synes jeg var en god ide! Da må man bare gjennomføre;) Misunner deg ikke, men det står respekt av du har meldt deg på og gjennomfører;) Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ kult!!! Dette synes jeg var en god ide! Da må man bare gjennomføre;) Misunner deg ikke, men det står respekt av du har meldt deg på og gjennomfører;) Tvi tvi

meldt meg på iallfall... så får vi se på resten... Gruer meg virkelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...