Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?


twinklestar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå funnet at noe må gjøres, kroppen begynner å forfalle...

Litt om meg selv først:

Jeg er lykkelig gift (i snart 2 måneder :) ) og bor i en storby. Har passert 27 år. Jeg har alltid vært opptatt av trening og kosthold og har trent jevnlig hele livet, med noen unntak av kortere perioder.

Jeg er ikke overvektig, men merker en forandring i kroppen og ønsker derfor å stramme opp og evt. gå ned 4-5 kg :)

Så mitt håp er at det vil hjelpe å skrive litt her... Kanskje noen kan komme med litt oppmuntringer når det ikke går så bra eller gi meg et skikkelig spark bak.

Mitt første mål er å komme i gang med en rutine igjen med 3-4 økter i uka.

UKE 41

Noen fysiske mål:

høyde: 176cm

antall kg: 69,3kg

BMI: 22,4

Langsiktig mål: gå ned til rundt 65kg vha sunnere kosthold og trening. Ingen direkte slanking!

Dagens mål: joggetur - ikke så viktig hvor langt eller hvor lenge, men må komme meg en tur ut!

Kan jo også legge til at vi vurderer å sette i gang med prøving neste sommer :sengekos: , noe som også er en motivasjon for å holde kroppen i form :)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kanskje ikke den beste tiden å starte med dette siden jeg nå er midt oppe i hjemme eksamen... Men trenger desto mer å komme meg ut og ta pauser for å klarne opp i hjernen.

Burde vel heller bruke tiden på trening enn her inne på KG... Noen ganger kunne jeg ønske internet brøt sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo egentlig skrevet på oppgaven, men blir så lett distrahert...

Det ble til at jeg tok litt mål av meg selv i steden. Skriver det opp her, så får jeg se om det blir noen endringer etter hvert...

Midje (smaleste punkt): 69cm

Legg: 36,5cm

Lår: 60 cm

Sete: 106 cm

Hofter: 94,5cm

Overarm: 28 cm

Nei, nå må jeg tilbake til oppgaven min... Spise litt og så en joggetur senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål er nådd :klappe:

35 minutter løpetur:) stoppa en gang i max 1 minutt og måtte gå opp de siste trappene... (det er maaaange trappetrinn) Men disse trappene kan jo bli en fin måte å måle fremgang på etter hvert.

Ukesplan må til så fort denne eksamensuka er over! Nå skal jeg forberede middag: kyllingfilet med brokkoli, tomater, gulrot og løk i ovnen :) Skal prøve å begrense karbohydratene, men ikke fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann : ))'

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding i min dagbok.

Tror vi er litt i samme løype,merker at det skjer noe med kroppen som vi ikke ønsker.

Hyggelig at vi er flere i samme båt som kan dra hverandre i land!!!!

Søtsuget er kjennt for både deg og meg.da skal vi klare det sammen!!

Lykke til og jeg titter innom deg titt og ofte.

Vi sees

Ha en fin kveld :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv! Skummelt likt, faktisk... Har akkurat samme høyde som deg, og har veid det samme. Nå ligger jeg på rundt 66 kg, men trives best under 65.

Jeg har vært slapp med trening i det siste, alt for mye stress med skole og jobb. Men i morgen skal jeg også ut å jogge igjen for første gang på over en måned, regner med det blir en ca 45-minutters tur. Ønsker deg lykke til! Og du; magen din er fortsatt riiimelig flat med de målene der ;) Min er i hvertfall det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann : ))'

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding i min dagbok.

Tror vi er litt i samme løype,merker at det skjer noe med kroppen som vi ikke ønsker.

Hyggelig at vi er flere i samme båt som kan dra hverandre i land!!!!

Søtsuget er kjennt for både deg og meg.da skal vi klare det sammen!!

Lykke til og jeg titter innom deg titt og ofte.

Vi sees

Ha en fin kveld :yvonne:

Gøy at noen følger med :) Så kan vi hjelpe hverandre med det der søtsuget... I dag skal jeg prøve å se om gulrøtter kan hjelpe... Også skal jeg kjøpe inn mango :)mmm... det pleier å hjelpe. Ha en fin dag miss!

Jeg har også samme mål som deg, så her kommer jeg til å følge med! Lykke til!

Supert, skal ta meg en tur innom dagboka di jeg også! Stå på! Ha en super dag!

Dette er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv! Skummelt likt, faktisk... Har akkurat samme høyde som deg, og har veid det samme. Nå ligger jeg på rundt 66 kg, men trives best under 65.

Jeg har vært slapp med trening i det siste, alt for mye stress med skole og jobb. Men i morgen skal jeg også ut å jogge igjen for første gang på over en måned, regner med det blir en ca 45-minutters tur. Ønsker deg lykke til! Og du; magen din er fortsatt riiimelig flat med de målene der ;) Min er i hvertfall det!

:fnise: Det var litt morsomt. Jeg var på det meste oppe i 72 kg... og jeg vil ikke at det skal skje igjen, derfor må noe settes i gang igjen:) Hvor gammel er du Fat Sally Lee? (Kan jeg kalle deg bare Sally Lee isteden?? :) )

Lykke til med treningen! Hvis du vet du har vært slapp trening, så er det nok det som skal til hvis det bare er et par kilo du vil bli kvitt!

Ha en fin dag og god joggetur i kveld!

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål:

Trene styrke på treningssenteret i kveld, overkropp. :trene:

Delmål:

- Holde meg unna usunn sjokolade, men har lov til å kjøpe en 70% siden det er eksamen....(det er lov det?? :sjenert: )

- Skal ta med meg en gulrot på biblioteket. Og kanskje kjøpe meg noen nøtter på veien...

Ha en super dag alle sammen!

Nå er det på tide med en kopp grønn te :kaffekopp: Det beste med høsten er å kose seg med te! mmmm...

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det var litt morsomt. Jeg var på det meste oppe i 72 kg... og jeg vil ikke at det skal skje igjen, derfor må noe settes i gang igjen:) Hvor gammel er du Fat Sally Lee? (Kan jeg kalle deg bare Sally Lee isteden?? :) )

Lykke til med treningen! Hvis du vet du har vært slapp trening, så er det nok det som skal til hvis det bare er et par kilo du vil bli kvitt!

Ha en fin dag og god joggetur i kveld!

Maksen min er også på 72 kilo, og har intet ønske om å veie det igjen (selv om det fortsatt er godt innenfor bmi-grenser og alt) ;)

Kall meg Sally Lee du, jeg er da ikke feit! :ler: Har lenge planlegt å bytte både nick og avatar, men det har bare ikke skjedd... Samme som med treningen min, men jeg skal virkelig i gang igjen veldig snart, for jeg trives jo så godt med det! Jeg er 23, forresten :)

Og te er et supert triks mot søtsug! Mmmm, superkoselig om høsten ,ja!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff... nå ringte mannen min og sa at han og kameraten skulle bestille pizza og se på film i kveld og ville at jeg og skulle komme... Og det har en sliten student som trenger avkobling lyst til!!

Prøver å si til meg at det er greit denne uka, pga eksamen. Noen andre som kan holde med meg og si at det er greit? Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for at det ikke blir trening og at det blir usunn middag...?? :frown:

Men hvis noen sier at det er greit, så ikke gjør det en annen gang når jeg ikke har eksamen! Da trenger jeg noen som kan være litt strenge med meg. :slår:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff... nå ringte mannen min og sa at han og kameraten skulle bestille pizza og se på film i kveld og ville at jeg og skulle komme... Og det har en sliten student som trenger avkobling lyst til!!

Prøver å si til meg at det er greit denne uka, pga eksamen. Noen andre som kan holde med meg og si at det er greit? Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for at det ikke blir trening og at det blir usunn middag...?? :frown:

Men hvis noen sier at det er greit, så ikke gjør det en annen gang når jeg ikke har eksamen! Da trenger jeg noen som kan være litt strenge med meg. :slår:

Kos deg med pizza, du! Du trenger jo ikke å spise til det tyter ut av øra på deg, ta to stykker, eller tre hvis de er små. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg et pizza stykke,spis sakte og nyt det!!!!!!

Er ikke så ofte det skjer at du blir bedt ut sånn,må lære seg å nyte det,men alt med måte.

LYKKE TIL :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk begge to :)

Og jeg kosa meg... og det gjorde jeg i går og. Har skjønt at det var veldig teit å begynne med treningsdagbok midt i eksamen... :sukk:

I tillegg har TR kommet på besøk... Og jeg var dum og gikk på vekta i dag... 1kg!!!! mer enn mandag... Dvs 70,3kg

Noen sier man går opp i vekt når man har mensen. Stemmer det? Kan man gå opp så mye som én kg??

Dagens mål: Liten joggetur i kveld!

Ellers må jeg holde det her litt på hold frem til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shady Lady

Heisann!! :goodbye:

Har akkurat starta treningsdagbok, og treng litt inspirasjon. Likte boka di, så tenkte eg kunne "abbonere" på den. :)

Vi har ikkje heilt samme målet med det her, så eg syns det er litt kjekt å lese korleis ein som er slank og vil stramme opp gjer det.

Og du; eg syns det er ganske smart å starte i eksamensperioden eg! Viss du klarer å vere LITT flink ifht trening og mat i ein sånn periode, så er det desto meir sannsynlig at du klarer det når kvardagslivet slår inn igjen. Litt for lett å skeie totalt ut i eksamensperiodar, så eg syns du er veldig flink!! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!! :goodbye:

Har akkurat starta treningsdagbok, og treng litt inspirasjon. Likte boka di, så tenkte eg kunne "abbonere" på den. :)

Vi har ikkje heilt samme målet med det her, så eg syns det er litt kjekt å lese korleis ein som er slank og vil stramme opp gjer det.

Og du; eg syns det er ganske smart å starte i eksamensperioden eg! Viss du klarer å vere LITT flink ifht trening og mat i ein sånn periode, så er det desto meir sannsynlig at du klarer det når kvardagslivet slår inn igjen. Litt for lett å skeie totalt ut i eksamensperiodar, så eg syns du er veldig flink!! :tommel:

haha :fnis: nå skrev vi i hverandres bøker akkurat samtidig :)

Og, ja du har nok et poeng der... Så jeg skal komme meg på trening i dag!!!!

Men litt må jeg få unne meg mens jeg sitter i timesvis foran pc'n og skriver... :hallo:

Lykke til med opplegget ditt Shady Lady :):pisk: Jeg kan være streng! Iallfall mot andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, da er jeg klar for trening. Plan endret fra jogging til styrke. Tror det blir undereks. i dag :)

Kostholdet har igjen vært ganske elendig... men men... så lenge jeg får til en treningsøkt er jeg fornøyd.

For min del er det det typiske at så fort en liten ting går galt så gir jeg meg og ALT går galt... Spiser jeg en sjokolade ender det ofte med dårlig kosthold resten av dagen, ikke ork til å trene osv osv... så må man begynne på nytt neste mandag igjen. Noen som har hatt det på samme måte?

Men som sagt, denne gangen skal jeg IKKE gi meg! :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn du skriver der har jeg det oxo tar en sjokolade så tar jeg hele posen.... og mere til!!!! og føler alt er øddelaggt,men det er det jo faktisk ikke om en klarer å kose seg med 1 sjokolade og nyte den og begrense seg!!!!!!

Det handler om og forandre livsstilen.....

Jeg hadde jo en sånn dag på onsdag,hvor jeg spiste sjokolade,men klarte å hente meg inn i går da: )))

Lykke til dette Klarer vi!!!!

Endret av miss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo en sånn dag på onsdag,hvor jeg spiste sjokolade,men klarte å hente meg inn i går da: )))

Så fint du klarte å hente deg inn igjen :tommelopp:

Treningen i går var litt skuffende. Jeg var nemlig veldig innstillt på å trene styrke bein, men fikk selvfølgelig skikkelig krampe... :sur: og da ble hele opplegget litt ødelagt. Men, men alt er bedre enn ingenting...

Ny dag, nye muligheter :) so far so good. Spist havregrynsgrøt til frokost og ellers drukket vann. Skal straks møte en venninne til lunsj, så da får jeg håpe de har en god salat der vi skal :D

Litt usikker på trening i dag, ettersom det nærmer seg innlevering :sjokkert: Så tror bare jeg skal ta det som en bonus hvis jeg får det til!

Til dere som titter innom: Ha en fortsatt fin dag! Det er snart helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...