Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?


twinklestar

Anbefalte innlegg

Tja, kjempeflink kan jeg ikke si, men ikke så værst...

Men nå er det ny uke - Mandag.

UKE 43

Desverre ingen veing eller måling denne uken eller neste... Fordi jeg er bortreist. Så det blir to uker til neste veiing... Det blir jammen spennende...

Ukas treningsplan:

Mandag: Ingen trening

Tirsdag: Styrketrening overeks.

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: Joggetur eller annen kardiotrening

Fredag: Styrke undereks.

Lørdag eller søndag: Fjelltur

Blir utfordrende for meg å få til dette denne uka, men jeg skal prøve så godt jeg kan!

Dagen i dag:

Ingen trening...

Kosthold i dag:

Frokost: havregrynsgrøt med 1 banan og kanel

MM: 1 gulerot

Lunsj: Broccolisuppe + 1 skive rugbrød

MM: 2 fiberrik solsikke med lett kremost på tube med reke

MM: Yoghurtnøtter, en stor neve...

Middag: Fullkornspaghetti med 2 stekte egg

Jeg er ikke fornøyd med dagens middag.... Men kunne sikkert vært værre...

Det viktigste når man sklir litt ut er å komme seg fort tilbake og ikke miste kontrollen!!

Lite fysisk aktivitet i dag også... men sånn måtte det bare bli.

Jeg gir IKKE opp! :tommelopp: (Kjente jeg ble litt motivert av innlegget i din dagbok Matvraket! :klem: )

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er klokka halv ti og jeg spiste middag litt før klokka seks. Etter dette har jeg ikke spist noenting... Er dette dumt? Eller er det greit når det er kvelden og jeg har kun sittet i en stol...?

Vil ned i vekt, men vil ned i vekt på riktig måte... Hva synes dere som er innom?? Var det dumt at jeg ikke fikk i meg noe mer...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er klokka halv ti og jeg spiste middag litt før klokka seks. Etter dette har jeg ikke spist noenting... Er dette dumt? Eller er det greit når det er kvelden og jeg har kun sittet i en stol...?

Vil ned i vekt, men vil ned i vekt på riktig måte... Hva synes dere som er innom?? Var det dumt at jeg ikke fikk i meg noe mer...??

Du har jo ikke spist så veldig mye i dag, så jeg synes du kan ta deg litt kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke spist så veldig mye i dag, så jeg synes du kan ta deg litt kveldsmat.

Var en stoor porsjon pasta, fullkorn.

Problemet er vel at det er først nå jeg kjenner at jeg kanskje er litt sulten... og det begynner å bli litt sent... Men kanskje greit å få i seg noe. Får gå å se om jeg finner noe å dytte i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en stoor porsjon pasta, fullkorn.

Problemet er vel at det er først nå jeg kjenner at jeg kanskje er litt sulten... og det begynner å bli litt sent... Men kanskje greit å få i seg noe. Får gå å se om jeg finner noe å dytte i meg.

Gjør det. Jeg skal ta meg et par knekkebrød snart, spiste en porsjon lapsaus kl halv ni, men nå er jeg litt småsulten igjen. :sjokkert: Er det ikke bare en myte det der at man legger lettere på seg av å spise om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Jeg skal ta meg et par knekkebrød snart, spiste en porsjon lapsaus kl halv ni, men nå er jeg litt småsulten igjen. :sjokkert: Er det ikke bare en myte det der at man legger lettere på seg av å spise om kvelden?

jo, det tror jeg. Man trenger energi for å sove også. Men jeg fant ingenting som frista, så nå går jeg og legger meg. Veldig sjelden jeg ikke spiser på flere timer før jeg legger meg, men orker ikke tvinge i meg noe nå.

Må planlegge bedre neste gang! God natt Pet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er klokka halv ti og jeg spiste middag litt før klokka seks. Etter dette har jeg ikke spist noenting... Er dette dumt? Eller er det greit når det er kvelden og jeg har kun sittet i en stol...?

Vil ned i vekt, men vil ned i vekt på riktig måte... Hva synes dere som er innom?? Var det dumt at jeg ikke fikk i meg noe mer...??

Akkurat dette lurer jeg også på, som du ser i mitt siste innleggg i bloggen.... Har hørt at man ikke skal spise rett før senga venter, men vet nå ikke hva som er værst: legge seg sulten eller spise rett før? ..... hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette lurer jeg også på, som du ser i mitt siste innleggg i bloggen.... Har hørt at man ikke skal spise rett før senga venter, men vet nå ikke hva som er værst: legge seg sulten eller spise rett før? ..... hmm...

Tror bare vi må være flinkere til å planlegge jeg... I dag f.eks. har jeg akkurat spist middag (kl 17.40), planen er derfor å spise en yoghurt (dobbel 0%) en gang mellom 20 og 20.30. Og evt. ha i litt haregryn. I tillegg har jeg spist noe mindre til middag enn det jeg gjorde i går. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag:

Frokost: havregryn laget med ekstra lettmelk, med kanel og 1 banan

MM: 1 lite rødt eple

Lunsj: 1 stor skive grovt rugbrød med makrell i tomat + 1 gulrot

MM: 2 små fiberrik solrik med solsikke med lettkremost med reke

Middag: halve tallerken fyllt med blanda salat + fullkornsspaghetti med kyllingkjøttdeig i tomatsaus.

Resten av kvelden: Planlegger en yoghurt dobbel 0% i åtte -halv ni tiden. Evt. med litt havregryn i.

Trening:

Gått rask gange til og fra skolen, tilsammen 7km. Skulle egentlig trent styrke, men er så sliten etter lang dag på skolen, så tror jeg må droppe det i dag... :kjefte:

Visste jeg antagelig har gapt for høyt denne uka...

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdsmessig er jeg veldig fornlyd med dagen :) Til kvelds spsite jeg en appelsin + 1 yoghurt med litt havregryn i.

Og en kopp grønn te.

Men ingen trening :( skal se hva jeg får til i morgen...

God natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

ja det ligger nok noe i denne planleggingen slik du sier..... Vi får bare stå på og prøve ut det!

Litt trening er bedre enn ingenting;)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i dag heller :sukk:

Superstressa med studier og hjemme skrubbsulten halv syv... middag.. trøtt og så blir det ikke trening...

Men jeg er veldig flink med kostholdet :enig:

Idag:

Frokost: Havregrynsgrøt med kanel og 1 banan

MM: 1 gulrot

Lunsj: 1 skive rugbrød med ett egg + 1 eple

MM: 3 fiberrik solsikke med lett kremost med reke

Middag: Fullkornsspaghetti med kyllingkjøttdeig i tomatsaus (litt for stor porsjon) + salat

Blir en yoghurt eller en brødskive i nitiden tenker jeg.

Kjenner jeg begynner å bli spent på veiing og måling... men lenge til jeg har tilgang, så får smøre meg med tålmodighet og håpe jeg ikke blir skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Twinklestar!

Noen ganger blir det bare ikke tid til trening, kjenner meg igjen der! Men da er det jo veldig positivt at du er flink med kostholdet! :) Jeg synes det er vanskelig med kostholdet, merker jeg tyr alt for lett til "lettvinte løsninger" og er fryktelig dårlig på å motstå sjokolade og potetgull av alle typer! Noen tips for å bli mer disiplinert og motstå fristelser?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Twinklestar!

Noen ganger blir det bare ikke tid til trening, kjenner meg igjen der! Men da er det jo veldig positivt at du er flink med kostholdet! :) Jeg synes det er vanskelig med kostholdet, merker jeg tyr alt for lett til "lettvinte løsninger" og er fryktelig dårlig på å motstå sjokolade og potetgull av alle typer! Noen tips for å bli mer disiplinert og motstå fristelser?? :)

Hei Ilia:) Koselig at noen titter innom. Skal ta meg en tur innom boka di også når jeg får tid i morgen... Nå er det natta for meg :søvn:

For min del funker det kun å nesten motstå helt fra fristelsene... Iallfall i ukedagene, da kan jeg ikke ha noe tilgjengelig i det hele tatt. Så kan jeg evt. kose meg litt i helgene... Jeg må gå skikkelig inn i meg selv for å klare å motstå! Det er ikke lett bestandig. Men det føles veldig godt etterpå hvis du har klart å motstå!

Og pass på å ha god frukt og sånn tilgjengelig. Mango er en søt frukt, så funker fint for meg hvis jeg kjenner søtsuget!

Resten av kvelden min gikk som planlagt: spiste en yoghurt, dobbel 0% i ni-tiden.

God natt

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;)

Et råd er å bruke KROM, det funker faktisk for meg og da burde det funke for andre også ettersom jeg er det store matvraket... :fnise::fnise:

Ellers så er jeg enig med at mango er kjempe godt og litt søtt ja....Også kiwi hjelper meg mye! Det er også godt! Men hvorfor ikke lage himmelsk lappskaus, det er super godt!! mmmm

Twinklestar: synes du er kjempe flnim med kostholdet ditt, så får bare treningen komme etter..Så lenge du holder deg innenfor riktig kosthold er du jo godt på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening: :snurt: Liten sykkeltur bare. Lang historie, men skulle egentlig trene!

Så da er det igjen kun kostholdet å skrive om:

Frokost: 1 skive grovbrød med kalkunskinke og 1 skive med 1 egg og tomat

MM: 1 kaffe latte (lettmelk) med litt vaniljesmak

MM: 1 gulrot

MM: 1 kopp te

Lunsj: tunfisksalat med salat, egg, paprika, litt mais, agurk + tunfisk

MM: 1 pære

MM: 2 fiberrik solsikke med lett kremost med reke

Middag: Spiste ute, urtebakt steinbit med grønnsaker og mandelpoteter (litt stor porsjon, men ganske sunn og VELDIG god!)

Så blir det vel en yoghurt snart tenker jeg.

Har hørt om krom ja, men kjenner ingen som har prøvd det. Selv wer jeg egentlig litt skeptisk... Men tror nok ikke det er farlig, så hjelper det for deg er det jo bra! :)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Shady Lady

Så flink du er til å ete mange små måltid då!! Blir heilt imponert over den matlista di. Eg får i meg alt for lite føler eg. Evt altfor mykje under eit måltid, så aaaltfor mange timar til neste. Skulle gjerne klare å putte inn nokre mellommåltid til.

Middagen din ute høyrtes kjempegod ut!!! :wow: Nam!

Forresten, skal ikkje vi få den lange sykkelhistoria? Hmm!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å ete mange små måltid då!! Blir heilt imponert over den matlista di. Eg får i meg alt for lite føler eg. Evt altfor mykje under eit måltid, så aaaltfor mange timar til neste. Skulle gjerne klare å putte inn nokre mellommåltid til.

Middagen din ute høyrtes kjempegod ut!!! :wow: Nam!

Forresten, skal ikkje vi få den lange sykkelhistoria? Hmm!! :gjeiper:

Kanskje jeg spiser for mye.... tiden får vise når jeg finner veien til :vekt: etter hvert...

Klokkeslettene for hovedmåltidene var:

Frokost: 7.30

Lunsj: 12.00

Middag: 17.00

4-5 timer mellom hvert måltid, det vil si at jeg bør putte inn noen små måltider. Det hjelper veldig på mengde middag syns jeg, ikke fullt så sulten hvis jeg har spist litt mellom lunsj og middag.

Men du har jo bra resultater da Shady Lady!! :tommelopp:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja hva skjedde med sykkelturen/treningen??? ;)

Mmm tunfisk salag hørtes nam nam nam ut :popcorn:

Synes også du er flink med kostholdet, regelmessig og passelige porsjoner! Good girl!

Det er jo opp til enhver om man vil teste ut KROM, men jeg fikk høre av en vennine at dette virket på henne. Dessuten koster det jo ikke så mye, så er ikke penger ut av vinduet om det ikke skal virke. Men for meg virker det hvertfall, du vet jo hvordan mitt forhold til mat er så at det faktisk virker for meg er jo et pluss;)

Så jeg kan bare anbefale det altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag: :danser: trening :danser: Styrke overeks. Føltes utrolig godt!!

I morra blir det fjelltur og håper på en liten treningsøkt på søndag også.

Kosthold i dag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med prior krydder kalkun skinke

MM: 1 kaffe latte med litt vaniljesmak (burde kanskje unngått det siste men...)

MM: 1 pære

Lunsj: 1 liten baguett med salami og egg + 1 appelsin (er ikke for salami i disse sunnhetstider, men det var så lite som frista i kantina i dag...)

MM (Etter trening): yoghurtnøtter (litt for mange, for var skrubbsulten)

Middag: litt mindre enn en halv kylling + litt salat og noen cherrytomater + litt hveteris (inneholder mye fiber!!)

Nå er jeg kjempemett... så lurer på om jeg kanskje spiste litt mye kylling... Men var flink og tok av skinnet. Vanligvis synes jeg skinnet er kjempegodt... Men det er jo skikkelig usunt, så tok meg sammen og la det til siden :)

Blir nok en liten kveldsmat etter hvert... og har kjøpt in 70% sjokolade... er jo fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...