Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?


twinklestar

Anbefalte innlegg

Godt med fremgang, men jommen tar det tid... 1,7kg på 6uker... Men så lenge det går den rette veien er jeg fornøyd... Men hadde vært deilig å nå 66kg før jul... For jeg vet at med jul kommer det mye fristelser... Og jeg har en kakefamilie... Og de to kiloene kommer så fort tilbake... Har ikke lyst til å begynne på nytt igjen..

Med andre ord: Nå må jeg stå på!

Koser meg nå med grønn te :kaffekopp: Og neste gang jeg er i butikken skal jeg se etter sharonfrukt ;)

(les dagboka til matvraket)

Men i dag har jeg en hel mango som venter på meg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmm mango r jo også godt, men prøv ut sharonfrukten ja! Den er faktisk bedre (synes jeg da, mend et er det nok delte meninger om).

Sitter med en kopp grønn te selv, er godt ja..Men er det flere enn meg som synes dette er VELDIG vanndrivende? :kaffekopp::sjenert: Jeg kan hvertfall ikke drikke dette om jeg skal ut et sted uten toalett tilgjengelig :sjenert:

Ja jeg kan forstå deg at du synes det går litt tregt i henhold til vektreduksjon og tidsbruk, jeg er ingen ekspert på området så jeg skal la andre kommentere det, men la meg si det slik at jeg er enig og forstår deg...

Også vard et denne julen ja!! Skrekk og gru...Har tenkt samme tanken, hva gjør vi? Julen er for meg MAT!!!!!!! Jeg baker gjerne 7 slag og koser meg hver kveld hele desember med juleknask! Det er lissom en stor del av julen for min del, og sikkertf or deg og mange andre... Funker jo veldig dårlig i forhold til denne kostholdstiden. En tanke er jo å forsøke å kose seg litt (må jo være lov når det er jul :nissevink: )men forsøke å begrense seg i forhold til hva man ville gjort, feks i fjor? Mend et funker dårlig å sitte på julaften og tenke at : nei jeg skal ikke unne meg en tallerken til med julemiddag og jeg tror jeg hopper over desserten(som jeg får kun en gang i året, og det på julaften) og julestrømpen, nei den får jeg dele opp og småspise på litt dann og vann.... Den der funker GARANTERT ikke på meG! :fnise::fnise::fnise: Så ja, vi har et problem! Hva om vi koser oss, begrenset, men er like flinke igjen 1 januar? :fnise: Må inngå et kompromiss med oss selv der ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose oss begrenset ja :)

Og kanskje ikke julekaker hver eneste dag i desember...

Men det vi iallfall kan er å trene mer! Så vi iallfall kanskje kan klare å holde oss på stedet hvil... Håper det skal gå bra!

Men som du sier, ikke snakk om å måtte begrense seg på selveste julaften!! :D Nei, vet du hva, Vi lever bare en gang!

Heller gå en lang tur på 1. juledag :Nikke:

Og matvraket: angående tedrikking, så synes ikke jeg grønn te er så ille... Kanskje litt mer vanndrivende enn vann, men svart te er MYE verre!

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg aldri teste svart te hvertfall, for da tørr jeg ikke tenke tanken på hva som skjer med den stakkars kroppen min :fnise::fnise::fnise:

Ja, ingen dum ide med en lang tur første juledag - det er faktisk en tradisjon hos oss, men tenkte ikke over det! Det er alltid så koselig å gå ute da, gjerne litt om ettermiddagen når mørket begynner å senke seg..Se folk samles, lysene inne og den koselige stemningen.. Jepp, jeg fikk julestemning nå! Men enig i teorien: vi lever bare en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg aldri teste svart te hvertfall, for da tørr jeg ikke tenke tanken på hva som skjer med den stakkars kroppen min :fnise::fnise::fnise:

:lol:

Nå må jeg bare dele med dere hva jeg har spist til lunsj, for jeg koste meg så veldig :)

Kylling filet (rester, som var stekt på grillen i helga)

miksa ferdigsalat, 1 stor RØD tomat + masse hummus Mmmm... elsker hummus.

namnam. Anbefaler hummus som en variasjon i ny og ne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en elendig lesedag... :sur:

Men kostholdet har vært som følgende:

Frokost: Havregrynsgrøt med kanel og 1 banan

MM: 1 klementin

Lunsj: salat, kyllingfilet, 1 stor tomat + 2 spiseskjeer hummus

MM: 2 klementiner

MM: en liten neve frosne blåbær

Trening om halvannen time, så skal ta meg et knekkebrød nå. Til middag blir det kyllingfilet i salsa i wraps tror jeg.

Ble mange klementiner, men det er jo så godt - og minner meg på at julen nærmer seg :) Klementiner er vel en av få nytelser som er sunne i jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
:lol:

Nå må jeg bare dele med dere hva jeg har spist til lunsj, for jeg koste meg så veldig :)

Kylling filet (rester, som var stekt på grillen i helga)

miksa ferdigsalat, 1 stor RØD tomat + masse hummus Mmmm... elsker hummus.

namnam. Anbefaler hummus som en variasjon i ny og ne :D

Hvor bor du hen som gjør at du kan grille nå om dagen? Heldiggrisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du hen som gjør at du kan grille nå om dagen? Heldiggrisen :)

hehe... måtte spise inne. Men bor ikke i Norge nei. Føler meg ganske heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi nå ble jeg super nysgjerrig gitt......Du bor faktisk ikke i Norge nei..Spennende, nå ble du mystisk :fnise::fnise:

:lol: ja nå kan du lure nå :fnise:

Ikke lyst til å si for mye, synes det er greit å være anonym her på KG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jeg enig i, twinklestar og det var ikke meningen at du skulle røpe det heller...Men nå ble du bare litt mer mystisk og spennende gitt...... Det store utland, alt er spennende der! Hehe.... Men synes som deg, at det er veldig greit å forholde seg litt "fremmed" her inne, selvom vi lærer å kjenne hverandre på andre måter. Men akkurat den delen hvor vi faktisk kan avsløre oss, er greit å holde for oss selv..Tenker ofte på det, når jeg skriver innlegg....Så enig med deg;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er hummus? Vanskelig å lage? Sunt, går jeg ut fra? :sjenert:

Sharonfrukt tror jeg ikke jeg har hørt om engang :)

Jeg er ikke et kakemenneske, så slik sett er ikke jula noen trussel. Verre med de nydelige sjokoladene fra Freia, de søte med nissepapir på, og de kulene de lager... mmmm...

Neinei, tenke på noe annet!

Fem kilo virker liksom som ingenting, når man selv skal ned ti, ideelt sett 12-15... men det er sikkert like vanskelig, når man er der.

Grønn te, jeg er veldig glad i grønn te. Det skal øke forbrenningen, og det liker vi :Nikke:

Stå på :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummus er en arabisk kikertpuré :) Veldig godt og kan spises med mye forskjellig. I helgen spiste jeg pitabrød med hummus, raspa gulerøtter, salat, tomat og kyllingfilet. Må ikke ha kjøtt, men kan bare ha oppi masse gode grønnsaker. Jeg synes det er veldig godt med sukkerterter oppi! Det er kjempegodt!

Ellers er det bare å bruke fantasien. Kan brukes som dip eller sammen med en salat. Mannen min elsker det. Ofte servert sammen med falaffel.

Jeg har tenkt mange ganger at jeg skulle laget det selv, men aldri kommet så langt. Jeg vet ikke hvilke butikker som selger det i Norge, men tipper Meny eller invandrerbutikker. Men man kan sikkert lett finne oppskrift på nettet!

Det skal være sunn, men inneholder nok litt olje, ikke sikker på hvor mye...

Det ble et langt innhold om hummus, men håper jeg klarte å friste noen til å prøve noe nytt!!

Ja, har sett sharonfrukt på meny. Hvis man tenker på at man gjerne betaler 10-15kr for en sjokolade, så er ikke 9kr så ille... :nigo:

5 kilo høres nok ikke så mye ut nei... men de sitter ganske godt når man ikke er overvektig... tror jeg... Og jeg er jo litt for glad i mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg er en av de som burde spise sånn da ja...Dette må jeg teste ut...takk for råd, og ja du klarte å friste;=)

Nei en plate sjokolade koster nå borimot 30 kroner, og tenk hvor mye fett den inneholder. Mot en sharon frukt på 9 kroner eller billigere...Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ingen trening... ble sittende lenge på biblioteket, noe jeg også trengte. Men i dag er det ingen unnskyldning! Styrke overkropp!!

Kosthold i går:

Frokost: havregrøt med melk, kanel og noen blåbær

MM: 1 klementin

Lunsj: Pasta med tomatsaus og tunfisk + aubergin

MM: 2 klementiner

MM: En liten neve nøtte og rosinblanding

Middag: Kyllingsalat, med salat, paprika, tomat, sukkererter og fersk mozzarella mmm... Med olivenolje og balsamico.

I dag har jeg så langt spist havregrøt med kanel og 1 banan. Og til mellommåltid spiste jeg en neve nøtte- og rosinblanding.

Snart blir det lunsj, har noen rester av kyllingwrap i salsa som MÅ spise i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart blir det lunsj, har noen rester av kyllingwrap i salsa som MÅ spise i dag.

Lunsjen er inntatt - og jeg hadde jo mer hummus i kjøleskapet :danse: mmm...

Da er det på tide å tusle til biblioteket! Klementiner er visst tingen om dagen... så har med meg et par :) + noen sukkererter, som er supert å knaske på hvis man er sugen på noe!

Middag i kveld blir wok med svinefilet, har kjøpt inn broccoli, gulerøtter, paprika, bambus (på boks), fersk ingefær, fersk koriander, sitron - Ellers har jeg sojasaus, chillisaus, olivenolje ++

håper jeg klarer å smelle sammen noe godt :)

Bare å komme med ideer hvis noen har noen!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...