Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?


twinklestar

Anbefalte innlegg

Takk Matvraket :) Ja, jeg har glemt helgen...

I går var jeg ute og spiste, og jeg klarte ikke å holde meg unna vinen... Ble nesten 3 glass hvitvin. Det var en litt spesiell anledning, så var ikke så lett å unngå :sjenert:

Men jeg var kjempeflink og spiste ikke en teskje dessert en gang, selvom de andre bestilte dessert :)

Planer om å løpe litt for veldedighet i dag også... men ikke helt sikker på hvor langt. Har bestemt meg for å la kroppen bestemme, fordi det er ganske tungt å løpe så mye på asfalt. Kjenner jeg det i hofter og knær i dag, da stopper jeg.

Ha en fin dag alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo helt utrolig! Vinen er hvertfall borte, etter de 10 km! Du er utrolig, utrolig flink! Tenk hvor mange km du har unnagjort de siste dagene! Utrolig stolt av deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig! Vinen er hvertfall borte, etter de 10 km! Du er utrolig, utrolig flink! Tenk hvor mange km du har unnagjort de siste dagene! Utrolig stolt av deg! :klemmer:

Takk matvraket :yvonne:

Dagens kosthold:

Frokost: Havregryn kokt på melk, med kanel og 1 banan

MM (Underveis under trening): 1/4 appelsin + 1 lite kakestykke, krydderkake. - for å få hurtig energi, siden jeg var aktiv i over en time....(dette er tilgjengelig for alle som løper/går)

Lunsj: 2 knekkebrød, 2 kokte egg, 5 små tomater

Og skal nå ordne meg litt mango -- mmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og lurer veldig på hva jeg skal gjøre... Skal jeg komme meg i treningsklærne og gjennomføre 10km til med veldedighet?? Eller skal jeg lese? Jeg reiser kl 11, så har ikke så mye tid i dag... Fornuften sier at jeg bør lese, men konkurranseinstinktet sier løpe... :bolledeig:

Jeg skal reise bort, kommer tilbake fredag. Håper på å få lest litt, men blir nok ikke så mye. Håper på å få en treningsøkt på hotellet i morgen tidlig - lenge siden forrige styrkeøkt.

Middagen i går ble svenske kjøttbullar, gräddsaus, broccoli og raspa gulrøtter. Glemte å lage quinoa som jeg hadde tenkt :fnise: Spiste 9 kjøttbullar, en del gulrot og masse broccoli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fornuften vant... Har nå spist havregryn med litt mango i + kanel. Tatt en lang dusj, skal ta oppvasken, og så er det klart for litt intensiv lesing :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen

Ja se der ja, det frister med løping nå....Da har du kommet godt inn i det;=) Det synes jeg er bra! Den dagen det frister med løping for min del så sett et kryss i taket :fnise:

Da blir vi uten deg resten av dagen og imorgen da? :tristbla: Hehe....Ønsker deg hvertfall en kjempe fin tur, kos deg også snakkes vi snart igjen..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe matvraket - jeg har kommet langt hvis jeg nå begynner å like løping... :fnise: Men savner styrketreninga, så håper jeg får til en økt i morra tidlig! :trene:

Takk, jeg håper det blir en fin tur :) Og at det finnes sunne valg på menyene på restaurantene vi skal på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så vanskelig å velge sunt på restaurang.. stort sett bare salater å velge i, som regel dynka i olje og dressing..

(også er det jo så mya annet godt man heller vil ha) :-)

Husker ikke hvilken hotell kjede det er som har så sykt god frokost jeg.. Er Rica en kjede? Da er det isåfall der, cottagechees, bær, nøtter, grønnsaks shot.. herlig :-)

Ha en god tur, å husk at man må unne seg en utskeielse nå og da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Jeg er tilbake. Har hatt noen dager med mye GOD mat!! Har kosa meg. Klarte å holde meg unna desserten på onsdagskvelden - men desverre ikke på torsdagskvelden. MMM... var så godt! Og MYE vin har det blitt igjen :kristin:

I går ble det :is: på dagen og bestillingspizza på kvelden...

( :humpe: litt aktivitet har det blitt da...)

Jaja, det var mine tilståelser :fnise:

Nå har hjemmeeksamen begynt, så er ikke kjempestreng den kommende uka heller, men skal prøve å holde meg selv litt i tøylene... Blir ikke trening i dag, men skal prøve å få det til i morgen :trene:

Ha en fortsatt fin helg alle sammen - tilbake til oppgaven for min del :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kosthold så langt:

Frokost: havregrynsgrøt kokt på vann (tom for melk) med bare kanel - det var ikke videre godt, men spiste ikke noe annet iaallfall...

Lunsj: et kokt egg, 2 fiberknekkebrød og tomatsuppe - rett i koppen med lavt kaloriinnhold - ikke godt!! Så fikk et par biter av min manns ravioli med sopp og rød pesto...

MM: Noen biter frosne ananas (ikke tilsatt sukker!)

Aner ikke hva jeg skal spise resten av dagen... men har lyst på en sunn middag siden jeg har spist VELDIG usunnt de siste dagene.

Men vil gjerne ha noe som jeg kan nyte litt bedre enn dagens lunsj og frokost!

Tilbake til oppgaven.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne: ja, jeg har det veldig bra smurfen

Kostholdet resten av dagen i går etter lunsj:

MM: 3 små kjeks...

MM: 1 klementin

Middag: hjemmelaget hamburger (karbonadedeig) uten brød :) masse ruccola salat og grillet paprika mmm... men med usunn ost på....

I dag:

Frokost: havregrynsgrøt kokt på melk og med en liten banan og masse kanel.

Snart blir det nok en klementin!

Håper på å få til en treningsøkt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Twinkle er tilbake fra trening :) Hadde planer om å jogge litt på tredemølle, men i dag føltes det som om middagen kom opp med gang jeg satt opp farten... så ble rask gange i 40 minutter isteden (maks puls 157, gj.puls 123 - ca. 300 kalorier forbrent)

Trente styrke overkropp etterpå. :trene:

Økt antall push ups med strake bein til 9 :hoppe: (nærmer meg målet som er 12 - der jeg en gang var da jeg var godt trent)

Ellers har jeg spist greit i dag, bortsett fra 1 rute melkesjokolade som lå på bordet foran meg og ropte: "twinkle- spis meg!!" :sjokolade: og borte var den siste ruta...

Middag i dag var kylling, paprika og løk i salsa i tortillawraps , med hummus. (2 wraps - kanskje jeg hadde klart å jogge hvis jeg hadde holdt meg til 1...)

Kvelds (etter trening): 1 knekkebrød med sursild - var faktisk kjempegodt! Veldig lenge siden sist.

En time til med eksamensskriving så er det snart kvelden for meg.

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knekkebrød med sursild... skeptisk..

du har jo vært flink, hvis du hadde spist en wrap å så jogga hadde du spist mye mer etter trening. Sånn er det ihvertfall for meg. Jeg må være mett 1 time før trening om jeg ikke skal proppe i meg energi resten av dagen etter trening.

Ha en god natt Twinkle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 41

Vekt: 69,3kg

Uke 42

Vekt: 69kg (-0,3kg)

Uke 43

Ingen måling

Uke 44

Ingen måling

Uke 45

Vekt: 67,8kg (-1,2kg)

Uke 46: 67,6kg (-0,2kg)

UKE 47

Vekt: 67,6kg (ingen endring siden sist - total vektnedgang -1,7kg)

UKE 48

Vekt: må veie meg i morgen

Målinger: (tallene i rødt er endringer fra forrige måling for 3 uker siden, uke 45)

Midje (smaleste punkt): 64,5 (-3cm)

Legg: 34,5 (-1cm)

Lår: 56,5 (-2,5cm)

Sete: 101,5 (-2,5cm)

Hofter: 91 (-4cm)

Overarm: 27 (-1cm)

Totalt -14,0cm!!!

Så det var en bra start på dagen! :danse:

Kjempefornøyd! Nå blir det liksom ikke så nøye om vekta viser endring... men skal sjekke den i morgen tidlig likevel.

Tid for frokost! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt med fremgang ja :) Men det beste av alt er at jeg har hatt utrolig mange dager der jeg har unnet meg både det ene og det andre og mye vin :) Så det er et bevis på at man ikke MÅ leve på en streng diett - men kan kose seg likevel så lenge man er flink de fleste dagene i løpet av uka!

Men man må være tålmodig - det har jeg lært!

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrynsgrøt kok på melk, med 1 banan og masse kanel

MM: 2 klementiner

Lunsj: eggerøre (2 egg, litt melk, litt gul paprika + salt og pepper) + 2 skiver røyka laks + litt ruccolasalat

MM: 1 knekkebrød med sursild :fnise:

I kveld skal jeg prøve meg på en ny oppskrift lavkarbo hotte kjøttkaker. min mann skal holde seg til lavkarbo i 2 uker nå for å få en kick start på vektnedgangen. Kjøttkakene inneholder følgende:

Ca 400 gram kjøttdeig (storfe)

1/4 brokkoli

Et par kvaster blomkål

Tre fire cm purreløk

To fedd hvitløk

To ss chunky salsa saus -hot!

To ts tabascosaus

En tanke sitron

Et egg

Salt

Pepper

Alt skal blandes sammen med stavmikser, grønnsakene først.

Jeg skal fortelle her senere hvordan det ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 41

Vekt: 69,3kg

Uke 42

Vekt: 69kg (-0,3kg)

Uke 43

Ingen måling

Uke 44

Ingen måling

Uke 45

Vekt: 67,8kg (-1,2kg)

Uke 46: 67,6kg (-0,2kg)

UKE 47

Vekt: 67,6kg (ingen endring siden sist - total vektnedgang -1,7kg)

UKE 48

Vekt: må veie meg i morgen

Målinger: (tallene i rødt er endringer fra forrige måling for 3 uker siden, uke 45)

Midje (smaleste punkt): 64,5 (-3cm)

Legg: 34,5 (-1cm)

Lår: 56,5 (-2,5cm)

Sete: 101,5 (-2,5cm)

Hofter: 91 (-4cm)

Overarm: 27 (-1cm)

Totalt -14,0cm!!!

UKE 48

Vekt: 66,4 (-1,2kg siden forrige veiing)

Totalvektnedgang: 2,9kg

:danser: Over all forventning :danser:

Så utrolig deilig at det løsner - men har vanskelig for å tro at vekten er riktig... :fnise:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...