Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!

Diddles

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har fulgt med litt i dagbøkene til deg og Neferet. Har vært gøy å lese. Stå på og ikke gi deg!!

Jeg synes også det går sakte, og veier bare litt mer enn deg (67,6). Gikk 200g siste uka... Men bestemt meg for å være fornøyd selvom det går sakte... Det er ikke lett, men man kan ikke gi seg!

Plutselig løsner det! (Håper jeg...) :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Har gått ned 100 g etter å ha trent regelmessig i åtte uker, men har mistet en del cm. Tror jeg skal kaste vekta.

PT sier det er fettprosent som er viktigst, og cm er mer målbart en kilo siden en tross alt legger på seg den første tida en trener :jepp: Så bra at du allerede merker forskjell i cm, det er jo kjempegøy når klær som har strammet passer bedre osv :dåne: Flinka - you go!!!!

Jeg gir ikke opp, og jeg kaster heller ikke vekta - den er jeg nemlig avhengig av :ler: Dette kan vi klare :hoppe::trene::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har fulgt med litt i dagbøkene til deg og Neferet. Har vært gøy å lese. Stå på og ikke gi deg!!

Jeg synes også det går sakte, og veier bare litt mer enn deg (67,6). Gikk 200g siste uka... Men bestemt meg for å være fornøyd selvom det går sakte... Det er ikke lett, men man kan ikke gi seg!

Plutselig løsner det! (Håper jeg...) :goodbye:

Å nei, denne jenta gir seg ikke så lett :ler: Nå har jeg gjort som Neferet og meldt meg inn i vektklubb.no - la oss håpe det utgjør den store forskjellen for meg også *krysser fingrene* :pls: Jeg er lei av labre resultater på vektfronten, selv om cm og fettprosent krymper jevnt og trutt :sjenert:

Alle monner drar - 200 g mindre er 200 g mindre :klappe: Jeg derimot la på meg 300 g :kjefte: Skjerpings :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee, 2 økter med spinning er unnagjort, og spinningmaraton på lørdag nærmer seg med stormskritt :hoppe: Jeg gleder meg som en liten unge :ler: Hvor sykt er det liksom :sjenert: PT sier jeg er skrudd sammen på rart vis som blir gira opp 5 hakk av en 60 minutters spinningtime :ler: Koser meg jeg :nigo:

Idag var jeg på en blå spin 45 time og trødde fra meg, kjørte hjem og hjalp mannen min med å sette klips på spinningskoene hans før vi dro opp på treningssenteret for hans aller første spinningtime ever og min 2. for idag :fnise: Han var kjempeflink - jeg er såååå stolt :strix: Nå småkjefta han litt på meg, siden jeg ikke er istand til å ta det med ro..........:ler: og tråkka som en gal, ny energi og motivasjon på topp - jeg skal bli tyyyyyyyyynnnnnn :hoho: Lovte egentlig å ta det kuli siden jeg allerede hadde vært på en time og skulle bare følge han som litt moralsk støtte........men :trene: Må man så må man :ler:

Nå er det middag :sikle: Rester fra gårsdagens biff stroganoff - NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 46

Mandag:

Spin 45 - blå time; 45 minutter intens spinning

Quickspin - grønn time; 30 minutter spinning

Tirsdag:

Spin 2 - blå time; 60 minutter spinning

Her kjørte vi intervall idag: 4-2,4-2,4-2,4-2,6-2 og tilslutt en 5 minutters :trene: Herlig!!

Onsdag:

Treningsfri

Torsdag:

Kiropraktor = treningsfri, men jeg sniker inn en tur med bestis :hjerte:

Fredag:

Mulig lett styrke med PT :klø: Må se an skuldera!

Lørdag:

:trene: SPINNINGMARATON :trene:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kjeft idag :sukk:

Først av PT, og når jeg da forteller mannen min om det så er han pokker meg enig :hakeslepp: Har de to rotta seg sammen MOT meg nå plutselig??? Det burde finnes :regler: for sånt!!!

Greia her er at jeg har vært på styrketrening med PT, og der fører han treningsdagbok..Han har vært litt urolig for at jeg kjører på for hardt og at jeg vil gå på en smell..Idag fikk jeg beskjed om å roe treningen ned og han skulle bestemme hvor mye jeg fikk lov å trene :overrasket: Han sa jeg var blitt treningsnarkoman og han var redd for meg, i og med at han vet om bakgrunnen min i forhold til trening og vekt :sukk: Alt dette bare fordi jeg sa jeg følte meg så tung i kroppen :dåne: DET var et tegn på at jeg var overtrent :klø: Tenkte mer på det som fredagstretthet jeg da men :sjenert:

Jeg bleekstremt opptatt av kropp for noen år tilbake og fikk et sykelig forhold til det å veie meg :vekt: På slutten veide jeg meg etter hvert måltid, og la virkelig sjela i å ikke spise mer enn at jeg la på meg så og så mye fra morgen til kveld :sjenert: Det endte jo selvfølgelig i et voldsomt vekttap og en selvopptatthet som ikke ble bra for verken meg eller de rundt meg...Klart jeg vil ikke der igjen, og føler selv jeg har kontroll, jeg er ekstremt obs på å ikke bli sånn igjen - men der er verken PT eller mannen min enig :slåss: Så nå er det altså sånn at jeg får bare trene det PT sier er greit, og jeg må trappe ned på intensiteten så og så mange ganger per uke...

Mannen min vet i tillegg om treningsdagboka mi her inne, og syns ingenting om challengen mellom meg og Neferet :snurt: Hvis han fikk bestemme (noe han IKKE får) så ble den avsluttet her og nå..

Jeg er frustrert og lei meg - og litt sint :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, viser det seg at de har rett, og at det ikke blir helsebringende, men heller ødeleggende, da avslutter jeg den umiddelbart!!! Så det så. Vi skal ikke ha noe av gryende spiseforstyrrelser her inne heller! Og det sier jeg bare fordi jeg ofte vet at min kjære kjenner meg bedre enn jeg gjør, er det kanskje sånn for deg også? :sjenert:

Får du ikke dra på spinningmaraton i morra da kanskje?

Prøv å slappe av og nyte fredagskvelden! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, viser det seg at de har rett, og at det ikke blir helsebringende, men heller ødeleggende, da avslutter jeg den umiddelbart!!! Så det så. Vi skal ikke ha noe av gryende spiseforstyrrelser her inne heller! Og det sier jeg bare fordi jeg ofte vet at min kjære kjenner meg bedre enn jeg gjør, er det kanskje sånn for deg også? :sjenert:

Får du ikke dra på spinningmaraton i morra da kanskje?

Prøv å slappe av og nyte fredagskvelden! :klemmer:

Men jeg føler ikke det er noe i nærheten av hvordan det var, så jeg skjønner ikke helt hva de snakker om :vetikke: Jeg trener fordi jeg synes det er godt og for å holde meg i form, ikke for å vinne noen challenge :sukk: Den er jo bare for moro skyld :jepp: Litt ekstra motivasjon liksom :fnise: Det er jo ikke sånn at jeg har rast ned i vekt heller da, 4 kg på 5 mnd liksom :roll: Det er jo ikke litt imponerende engang :fnise:

Målet mitt er veeldig langsiktig; jeg tror nemlig ikke jeg når målet mitt om 60 kg før sommeren 2010 - ihvertfall ikke om det fortsetter i denne sniglefarten :ler: Jeg har ikke tenkt å ty til annen hjelp enn trening og sunt kosthold for å vinne, konkurransemenneske ja, men ikke ekstrem! Tar jeg av så tar jeg av - hvis ikke så får jeg heller sikte mot å være fast i fisken i stedet for "tynn" :sexy:

Joda, min kjære er nok også den som kjenner meg best, men her er jeg altså ikke enig med han :snurt: Hadde jeg merket at jeg ble unormalt opptatt av kropp og vekt igjen så hadde jeg vært førstemann til å avslutte dette, jeg ønsker jo som sagt å være sunn - ikke syk...

Spinningmaraton er det ingen som har prøvd på å nekte meg - tror begge vet hvor mye jeg har gledet meg til det :hoppe: De skulle nå bare prøvt seg :trampe::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiing og måling i challengen mellom Diddles og Neferet 14.11.09

VEKT: 67 kg

- 0,2 kg siden sist :skratte: Dette kan ta tid, håper ikke noen holder pusten mens de venter :filer:

MIDJE (ref. smaleste del)

67,5 cm

- 0,5 cm

MIDJE (ref. navle)

77 cm

Lik som sist

Lår V (ref mykeste del)

62 cm

Opp 1 cm :klø:

Lår H (ref. mykeste del)

62, 5 cm

Opp 0,5 cm :klø:

Jadda...her skjer lite og ingenting...Meeeen - jeg hadde en uoffisiell måling og veiing med PT igår og den viser følgende:

FETT% VEKT: 28,1 %

- 1,5 % siden sist (10.oktober)

FETT% KLYPE: 23 %

- 2 % siden sist (10. oktober) Denne er litt unøyaktig sier PT, men de viser jo nesten det samme - så nedgangen er reell :nigo:

MUSKELMASSE: 46,3 kg

+ 0,8 kg :hoppe: Dette er bra, ned med fettprosenten og opp med muskelmasse :strix: Og her kommer grunnen til at jeg ikke tar av sier PT...jeg bygger muskelmasse, som jo er tyngre enn fett!

METABOLSK ALDER: 28 år

- 3 år siden sist (10.oktober)Metabolsk alder kan en lese om her

VISCERAL FAT: 3

Visceral fat er det fettet som befinner seg i kroppens hulrom rundt mageregionen. Alt fra 1-12 er sunt og normalt, så jeg ligger bra an her :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningmaraton here I come :buss:

Hvis jeg overlever så er jeg innom her igjen og skriver referat om noen timer...Hvis ikke...well, nice knowing you all :hoho: Jeg føler på meg dette blir bad ass :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Lykke til i dag vennen! :duskedame:

Når det gjelder meningene til mannen din og PT så må jeg si at jeg er helt enig med dem. Jeg vet du ikke liker å høre det, men jeg har vært redd for deg jeg også med tanke på dine tidligere erfaringer med trening og vekt og hvordan du har tatt av nå... jeg regner med du blir litt sur nå, men noen ganger må man gjerne få det inn flere steder? Du er kjempefin som du er nå, og når du trener jevnt holder kroppen seg så fin og flott :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag vennen! :duskedame:

Når det gjelder meningene til mannen din og PT så må jeg si at jeg er helt enig med dem. Jeg vet du ikke liker å høre det, men jeg har vært redd for deg jeg også med tanke på dine tidligere erfaringer med trening og vekt og hvordan du har tatt av nå... jeg regner med du blir litt sur nå, men noen ganger må man gjerne få det inn flere steder? Du er kjempefin som du er nå, og når du trener jevnt holder kroppen seg så fin og flott :)

:klemmer:

:snurt: har han fått med seg deg også nå?! :slåss: :fnise: Neida, jeg blir ikke sur - bare takknemlig for at dere er glad i meg :rødme: Men dere trenger ikke å bekymre dere, ingen av dere :klemmer: Jeg har det fint, tar av i et sunt tempo og må altså nå da trappe litt ned på intensitetsnivået i treninga mi :Nikke: Jeg skal kjøpe meg pulsklokke når jeg får lønn den 20. og får nøye oppfølging både av PT og mannen min :hjerte: Jeg har det kjempefint!!

En litt annen tone på meg idag enn igår - men igår ble jeg helt tatt på senga og skikkelig fornærma på både PT og snille mannen min :sjenert: Nå når jeg har sovet på det ser jeg jo hva de mener...Men jeg er ikke på vei tilbake der jeg var - jeg føler jeg er bedre enn rett etter sommerferien, da tenkte jeg ikke på annet og måtte ta meg selv kraftig i nakkeskinnet og riste til :kjefte: Jeg er liiivredd for å bli sånn igjen, så jeg passer godt på meg selv også :Nikke:

Tusen takk vennen, du er kjempegod å ha :kose::klemmer::roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forressten så er jeg utavenannenverden sliten :dåne: :dåne: :dåne: Tør ikke tenke på hvilke nivåer pulsen min har vært oppe på!!!! Jeg har hatt det ufattelig gøy, og adrenalinet pumper fortsatt intenst *weeeee* Godt å tenke på at det er 2 dager treningsfri nå :nigo:

Nå skal jeg dusje leeeenge, kle meg i myke klær og kjøre inn til bestis og skravle :hjerte: Ikveld er det bare meg og mannen min - vi skal nyyyyte å være sammen alene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at noen i det hele tatt kan vurdere å være med på spinningmaraton jeg, og i tillegg like det er laaangt utenfor min fatteevne! :pls: Godt gjort Diddles!! :klappe: Og selvfølgelig :hoppe: :hoppe: :hoppe: for flott reduksjon i fett%!! Nyt lørdagskvelden! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er virkelig imponert over dagens bragd! :dåne: Kos deg masse med lang dusj, myke klær, venninnebesøk og kos med mannen! :klemmer:

Kan faktisk ikke beskrive hvor godt det var med en lang varm dusj, rene og ikke minst tørre klær :dåne: Priceless!!!! Nå har jeg innvilget meg selv 1 time :sove: på sofaen før vi lager god mat og ser "skal vi danse" Plutselig tar vi et slag yatzy også :fnise:

Ha en fin lørdag du også vennen :kose:

Jeg er imponert over at noen i det hele tatt kan vurdere å være med på spinningmaraton jeg, og i tillegg like det er laaangt utenfor min fatteevne! :pls: Godt gjort Diddles!! :klappe: Og selvfølgelig :hoppe: :hoppe: :hoppe: for flott reduksjon i fett%!! Nyt lørdagskvelden! :klemmer:

Spinning blir man hekta på, på lik linje med all annen trening som "treffer" - som du og strippedans :jepp: Jeg får nesten ikke nok :fnise: Men ikveld er det innvilget både det ene og det andre, så det blir kos så langt øyet rekker :strix:

Ha en fiiiin lørdag du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 47

Ny timeplan på treningssenteret - og de har kutta ned på de kjekke (tunge) spinningtimene "fordi de vet av erfaring at det dabber av fremover mot jul" :slåss: Kan vel ta av de kjedelige timene da vel?!? *fnys*

Jaja...men jammen har jeg ikke vært flink pike og hørt på hva PT og "alle andre" rundt meg sa i forrige uke; idag var første økt denne uka :nigo: Det var grisetungt, lårene mine er fortsatt ganske skakk-kjørte etter helgas strabaser på spinningsykkel og jeg måtte slippe vektstanga 2 ganger på knebøyen :slåss: Gikk for fort ned :murvegg: Så blir jeg så eitrandes forbanna når jeg ikke får det til også :kjefte::fnise: Stakkar PT!!! Så "straffa" han meg med noen syke mageøvelser på slutten, så jeg har vondt bare jeg puster :dåne: Nå skal magen bli fiiiin :hjerte:

Mandag:

Treningsfri

Tirsdag:

Treningsfri

Onsdag:

Styrke med PT

Torsdag:

Treningsfri :sur: Denne er ufrivillig altså!!!

Pappa har bursdag, og for første gang ever så lar de være å ha selskapet i helga :klaske:

Fredag:

Spin 2

Lørdag:

Spin 1

Søndag:

Treningsfri

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag vil jeg gjerne trene sammen med deg om jeg får lov..? :sjenert: Første dag i mitt nye og bedre liv :fnise:

Jippiiiiij :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...