Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er her vennnen :kose: Det har bare vært lite tid til treningsdagbok, lite tid sånn rent generelt :roll: Men jeg er nå klar for veiing og måling imorgen, selv om jeg merker på hele kroppen min at jeg nærmer meg møkka-perioden sånn rent syklusmessig sett :slåss: Jeg fikk skjenn av PT idag fordi jeg er altfor opptatt av vekta, og han sier det er derfor det skjer så lite på det området :sjenert: Hm.... :sjenert:

Jeg har ikke vært mye på trening denne uka pga behandlingen jeg går til, men jeg skviste inn en spinn 45 på mandag og en intervall-spinn med PT ikveld :nigo: Imorgen prøver vi på styrke igjen, det er jo en stor utfordring for tida siden jeg vegrer meg noe inni granskauen for enkelte øvelser; jeg er livredd det skal gjøre vondt :sukk: Jeg har begynt å grine de 3 siste gangene med styrketrening, for jeg har kjent noe i skuldra, og blir livredd for at det skal skjære seg totalt :sjenert: Det er ikke spesielt kult å stå og tørke tårer rundt muskelbuntene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så meldte jeg meg på spinning-maraton idag; 14. november skal jeg ha 3 spinningtimer etter hverandre, med 5 små minutter pause mellom hver time :dåne:

Opplegget er følgende:

Spin 1 (grønn time)

PT anbefaler meg å ta denne som oppvarming, varer 45 minutter

Spin 2 (blå time)

Her er det fullt kjør i 60 minutter :overrasket:

Spin 1 (grønn time)

Hvis jeg overlever spin 1 og spin 2 etter hverandre tar jeg ut aller siste rest disse 45 minuttene.............

Blir spennende å være med på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får vondt, burde du kanskje få noen andre øvelser...?

Fikk selv det da jeg hadde operert en gang, og en annen gang viste de meg andre "grep" for å avbelaste skuldrene mine. (som svei selv uten vekter på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får vondt, burde du kanskje få noen andre øvelser...?

Fikk selv det da jeg hadde operert en gang, og en annen gang viste de meg andre "grep" for å avbelaste skuldrene mine. (som svei selv uten vekter på)

Det som kalles "vondt" nå er egentlig ingenting, men jeg er så redd så redd - derfor spenner jeg meg og bruker kroppen min feil :sjenert: Derfor "nykker" det litt i skuldera mi og jeg blir lettere hysterisk :ler: PT har gjort en kjempejobb og oppdaterer hele tiden treningsopplegget mitt i samarbeid med kiropraktoren jeg går til, så det er kun meg det går på; jeg må tørre å slippe sperrene mine igjen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OFFISIELL VEIIENG OG MÅLING I CHALLENGEN MELLOM DIDDLES OG NEFERET

24.10.09

Vekt: 67 kg

Denne står bare stuck :sur:

Midje (referansepunkt; smaleste del)

68 cm

- 1 cm

Midje (referansepunkt; navle)

78 cm

Ingen endring :slåss:

Lår (referansepunkt; mykeste del)

62,5 cm på begge

- 1 cm på ene låret og - 0,5 cm på andre låret :nigo:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt er unnagjort; 1 time lett styrke med PT med en påfølgende spin 1 som jeg gjorde om til spin 2 :fnise: Nå er det helg helt til imorgen kveld, da er det intervall klokka 18.30 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Du er så mye smalere enn meg både på midje og navle!! :dåne: Tror nok PT kan ha rett med at det tar ekstra energi å tenke på vekta, men det er jo så utrolig vanskelig å la være!!

Og syklusvekt vet jeg jo alt om, var jo der i halvannen uke fram til nå! Kjedelig! Spennende med sykkelmaraton, der hadde jeg nok kommet til kort, og svimt av fra sykkelen før første timen var over... :ler:

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer::hug::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så mye smalere enn meg både på midje og navle!! :dåne: Tror nok PT kan ha rett med at det tar ekstra energi å tenke på vekta, men det er jo så utrolig vanskelig å la være!!

Og syklusvekt vet jeg jo alt om, var jo der i halvannen uke fram til nå! Kjedelig! Spennende med sykkelmaraton, der hadde jeg nok kommet til kort, og svimt av fra sykkelen før første timen var over... :ler:

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer::hug::kose:

Ser ikke ut for at vekta mi har tenkt å rikke på seg, så jeg får nyte at jeg har noe som er mindre enn ditt :ler: Du raser jo ned i vekt :dåne: Jeg er ûberimponert!!!!!!!!! Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal klare å la være å tenke vekt, men jeg får prøve :jepp:

Merker på hele kroppen at jeg snart skal ha mensen, så jeg håper jo at på magisk vis så viser vekta det magiske 5 tallet når jeg er tilbake i normal syklus igjen *drømmer seg bort*

Spinningmaraton har jeg aldri vært med på, så det måååå jo bare prøves :hoppe: Lurer på om jeg klarer å lure med meg PT :nigo: Orker ikke alene tror jeg :sjenert:

Nyyyyt "jeg-har-nådd-målet-mitt-lørdagen" din :kline:

Du er FLINK!!!!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Tusen takk for skryt Diddles!! :kose::klemmer::kline:

Jeg var veldig stolt og fornøyd i går ja, hoppet opp og ned og ropte på kjære da jeg sto på vekta, det er jammen ikke vanlig prosedyre her i huset... :ler: 4-tallet har jeg ikke sett på ihvertfall et år, så kanskje det lar seg gjøre dette likevel??

Og jeg synes ikke du skal :slåss: så hardt så lenge cm blir færre, det betyr jo framgang!! :jepp:

Ha en kjempefin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en laber uke mtp trening :sjenert: og det er ikke sikkert jeg når spin 2`en min klokka halv 6 ikveld - siden jeg egentlig skal jobbe til halv 6 :slåss: Får se om jeg kan snike meg fra litt før :lur:

Imorgen er det veiing og måling, og denne hormonbomba gruuuuer seg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFFISIELL VEIING OG MÅLING I CHALLENGEN MELLOM DIDDLES OG NEFERET

31.10.2009

Vekt: 66,9

Jeg er så glaaaad, vekta viser under 67 og jeg er midt i den verste delen av syklusen - gleder meg til å veie meg om 1 uke :strix:

Midje - referansepunkt; smaleste delen:

68 cm

Lik som sist :jepp:

Midje - referansepunkt; navle:

77 cm

- 1 cm

Lår V - referansepunkt, mykeste del:

61 cm

- 1,5 cm :overrasket: :klø:

Tro om spinningen begynner å gjøre nytten sin..

Lår H - referansepunkt; mykeste del:

62 cm

- 0,5 cm

....Tydeligvis så gjør spinning nytten sin best på det venstre låret :ler:

Alt i alt er jeg ganske fornøyd med at vekta viser mindre midt i den verste syklusen :jepp: Om enn bare 100 g mindre enn sist, men alle monner drar :hoho: Cm går nedover sakte men sikkert, og jeg merker det etterhvert godt på klærne :nigo: Snart skal jeg begynne å glede meg til å ta på bikini til sommeren - sånn som jeg gjorde for noen år siden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:klappe: :klappe: :klappe: :klappe:

Her går jo alt riktig vei!!! Og jeg er kjempelei meg for at jeg ikke fikk vært innom her i går, tenkte masse på deg, og hadde egentlig tenkt å prøve å finne nr. ditt på 1881, men husket ikke hele navnet... :ler: Så morsomt å logge på i dag og se at det er fremgang alle veier! :duskedame:

Ha en fin søndag Diddles!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening uke 44:

En rolig uke mtp trening, jeg droppa trening på torsdag til fordel for å lage boller til kvelds til lille snuppa :rødme: Men det var det absolutt verdt; stjernene i øynene hennes når jeg sa "jeg dropper trening for å være hjemme med deg og bake boller" :hjerte: Små gleder :Nikke:

Mandag:

Spin 45 - blå time

45 minutter intens spinning, bare tempo tempo tempo!!

Fredag:

Spin 2

60 minutter spinning, mye klatring, et par sletter og 2 minutter pause

Søndag:

PT styrke :nigo:

Nå kjører vi igang opptrening på skuldera mi, så det er ikke spesielt tunge vekter men mer fokus på rette teknikker..gudhjelpemeg så mye tyngre ting blir idet rett teknikk slår inn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: :klappe: :klappe: :klappe:

Her går jo alt riktig vei!!! Og jeg er kjempelei meg for at jeg ikke fikk vært innom her i går, tenkte masse på deg, og hadde egentlig tenkt å prøve å finne nr. ditt på 1881, men husket ikke hele navnet... :ler: Så morsomt å logge på i dag og se at det er fremgang alle veier! :duskedame:

Ha en fin søndag Diddles!! :klemmer:

Hei vennen :klemmer:

Savnet deg her inne igår ja, men jeg har skjønt du har hatt en heftig bissi uke - så du trenger ikke være lei deg for meg, jeg var lykkelig som få jeg for at vekta viser 100 g mindre med alt det vann jeg har i kroppen nå :ler: Søtingen som ville finne nr mitt, det kan du da få hvis du vil :jepp:

Fryder meg stort over søndag og at dagens treningsøkt er over :strix: Ikveld skal vi bare kose oss :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet
Hei vennen :klemmer:

Savnet deg her inne igår ja, men jeg har skjønt du har hatt en heftig bissi uke - så du trenger ikke være lei deg for meg, jeg var lykkelig som få jeg for at vekta viser 100 g mindre med alt det vann jeg har i kroppen nå :ler: Søtingen som ville finne nr mitt, det kan du da få hvis du vil :jepp:

Fryder meg stort over søndag og at dagens treningsøkt er over :strix: Ikveld skal vi bare kose oss :hjerte:

Ja takk! :jepp: Sender deg mitt på PM jeg, så kan du melde meg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy, det er torsdag allerede :dåne: Nok en rolig uke på treningsfronten :slåss: Mandag var jeg utav-en-annen-verdens støl etter styrketreninga på søndag, så jeg klarte simpelthen ikke å gå på trening :fnise: Gikk som ei kalveferdig ku, og stønna hver gang jeg måtte bevege meg :hoho: Tirsdag fikk jeg ikke lov etter behandling og onsdag..tja..der hadde jeg ingen annen unnskyldning enn at mannen min kom hjem fra Oslo :strix: På toppen av det hele så har treningssenteret kurs for spinning-instruktørene sine heeeele helga :kjefte: Jeg kjenner jeg får abstinenser; ingen fredagsspinning :bond:

Trening uke 45

Torsdag:

Styrketrening med PT :trene:

Nå har jeg opplevd det også; få ros for at jeg IKKE har vært på trening :overrasket::ler: PT sa at han merket på meg at jeg hadde godt av noen dager fri, for idag har jeg gått inn for styrketrening med liv og lyst, og klart mye mer enn de siste gangene :trene::hoppe: Så da kom det noe godt utav latmannsuka mi likevel :ler:

Lørdag:

O2 Low står på planen

Søndag:

Mulig vi legger inn en styrketrenings-økt med PT her også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFFISIELL VEIING OG MÅLING I CHALLENGEN MELLOM DIDDLES OG NEFERET

06.11.2009

Vekt: 67,2 kg :hakeslepp:

+ 0,3 kg!! Det er feeeeiiiiiilllll veeeeeeiiii :slåss: :slåss: :slåss:

Midje - referansepunkt; smaleste delen:

68 cm

Lik som sist

Midje - referansepunkt; navle:

77 cm

Lik som sist

Lår V - referansepunkt, mykeste del:

61 cm

Lik som sist

Lår H - referansepunkt; mykeste del:

62 cm

Lik som sist

Hva er dette for noe da? Kroppen min boikotter meg :kjefte::regler: Der fikk jeg igjen for å være for hæppi sist uke :sukk: *tar seg selv i nakken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...