Gå til innhold

Fra fett til muskler - jeg skal bli fit!


Diddles

Anbefalte innlegg

ONSDAG 07.10

Vekt: 67,6 kg

Fettprosent regner jeg med at PT måler idag :haar:

Mål: Disse må jeg ta imorgen, jeg finner ikke målebåndet mitt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Hei Diddles og vel overstått første veiing! :klappe: Da er det verste over i vår challenge! Etter dette går det som en lek! :jepp::duskedame:

PT kan ikke måle han da??

Må man ha en PT for å finne fettprosent? Har aldri prøvd å finne det på meg jeg... :)

Ha en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diddles og vel overstått første veiing! :klappe: Da er det verste over i vår challenge! Etter dette går det som en lek! :jepp::duskedame:

PT kan ikke måle han da??

Må man ha en PT for å finne fettprosent? Har aldri prøvd å finne det på meg jeg... :)

Ha en fin dag!

:klemmer:

Neferet: :fnise: Ja jo, det kan jo bare gå en vei nå, og det er nedover :regler: Jeg regna jo med at jeg hadde lagt litt på meg etter Starbucks-invasjonen min, og det hadde jeg jo; men ikke verre enn 600 g - så da er jeg rimelig hæppi ;) De skal fort av igjen!!

Fettprosent kan måles på flere måter, men den beste er å få noen til å "klype deg i flesket" med en sånn fettklype :haar: Da får du de mest nøyaktige målene :jepp: På treningssenteret kan de hjelpe deg med det :Nikke: Trenger ikke PT for det!

Hvis jeg kommer meg på trening imorgen så har PT lovt å klype og måle meg...

Det ble ikke trening med meg idag, PT ville ikke presse meg siden jeg har vondt etter kiropraktortimen igår og jeg hadde bestemt meg for å gå på quickspin istedet..dumme meg gjorde øvelsene kiropraktoren ga meg før jeg skulle gå, noe som endte med et lite smertehelvete og jeg ble hjemme :sjenert: Liker ikke at dette griper såpass inn i treningen min :kjefte:

Imorgen er det på an igjen med stikking, men jeg satser stort på en spinning - intervalltime imorgen kveld....Hvis ikke så må jeg trene fredag, lørdag og søndag - og DET frister ikke akkurat :sukk: PT og kiropraktor sier jeg skal gi meg selv lov til å ha treningsfri nå, at jeg må lytte til kroppen min - men det blir jeg bare dødsfrustrert av :grine: Jeg har jo vært smertefri så lenge, og nå er det på an igjen pga behandling..Så nei, jeg vil IKKE lytte til hva kroppen min sier :snurt:

Jeg er blitt flink med frokost og kvelds nå, kjører kun havregryn med frukt og mandler eller AllBran med frukt og mandler. Bruker kun ekstra lettmelk og ingenting sukker på! Idag kjøpte jeg et nytt knekkebrød; Sport+ som visstnok skal være kjempesunt og en god erstaning for brød :nigo:

Til middag idag hadde vi entrecôte, løk, sjampinjong og paprika med chili-sjysaus og pasta *nam* så kostholdsmessig klarer jeg å holde meg innenfor det jeg skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:klappe: for kosthold! :jepp:

Og det er vel kanskje en grunn til at kiropraktor og PT sier du må ta hensyn til kroppen din eller? :sjenert: Men jeg skjønner godt det er frustrerende og ikke frister det aller minste!

Håper det går bra på behandling i dag! :klemmer:

(Og en sånn klype tror jeg ikke jeg har lyst til å utsette meg for på en god stund enda!!! :dåne: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar vondt være vondt, idag er jeg bedre enn de andre dagene - spinning here I come :trene: Jeg klarer ikke å ikke prøve :sjenert: Imorgen er det meningen jeg skal ha styrke med PT, vi snakka litt om det idag, det blir lite vekter og mye mageøvelser :dåne:

Helg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var verdens beste spinningtime :hjerte: Musikken var FANtastisk, instruktøren var FANtastisk og skuldera mi oppførte seg ca ganske ålreit :tommelopp:

Imorgen tidlig er det styrke med PT, veiing, måling og fettprosent :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:duskedame::trene::duskedame:

Synes det er imponerende å bruke fredagskvelden til trening, det har aldri jeg fått til... :ler: Og attpåtil være klar igjen i dag tidlig!

Ha en fantastisk trening og lørdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPER BRA Diddles :danse:

For en flott helg for deg som har klart det,nå kan du være stolt av deg selv og nyte helgen og det fine været.

GØY med spinn med bra musikk og instruktører......

Har akkurat kommet fra en super time selv kl 9 på lørdagsmorgen......

Pang start,men så mye energi en får av å trene og komme seg opp!!!!!

Klem :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fremskritt - målinger med Personlig Trener (PT):hoppe:

For å vise endringene legger jeg inn fett% fra aller første måling i mai og de målingene fra sist som var 02. august :nigo:

FØRSTE MÅLING 15.MAI 2009:

Vekt - etter trening, med treningsbukse og topp:

70,2 kg

Her gikk faktisk vekta opp etter noen uker og jeg var oppe i 71 kg!!

Fett% på tredemølle: 28,6 %

MÅLING 02.AUGUST 2009:

Vekt - etter trening, med treningsbukse og topp:

69, 4 kg

Fett% på tredemølle: 24,6 %

Fett% med klype: 29 %

  • Midje (referansepunkt; navlen)
  • 83 cm
  • Arm V (referansepunkt; festedelta)
  • 30,5 cm
  • Arm H (likt referansepunkt som venstre)
  • 31 cm
  • Lår V (referansepunkt; den mykeste delen :fnise:)
  • 64 cm
  • Lår H (likt referansepunkt som venstre)
  • 64,3 cm

MÅLING 10. OKTOBER 2009

Vekt - etter trening, med treningsbukse og topp:

68 kg

Hjemme var jeg 67 kg om morgenen, uten klær..

Fett% vekt: 29,6 %

PT har kjøpt ny vekt som måler ALT, dette er første måling på vekt..

Fett% tredemølle: 23,4 %

Her viser fremskritt, men dette er en unøyaktig måte å måle fett% på, så PT ber meg egentlig se vekk fra denne..

Fett% klype: 25 %

Her viser fremskritt, sist måling 2.8.09 var fett% med klype 29 % - dvs at jeg har gått ned 4 % i kroppsfett på 2 mnd - PT var kjempefornøyd!!

Vann % andel i kroppen: 52,3 %

Beinmasse: 2,4 kg

Muskelmasse: 45,5 kg

Nok en gang ros fra PT - hans ord; dette er dritbra!!! :nigo:

Metabolsk alder: 31 år

  • Midje (referansepunkt; navle)
  • 79 cm
    Her viser fremskritt, jeg har minsket midjemålet med 4 cm på 2 mnd :tommelopp:
  • Arm V (referansepunkt; festedelta)
  • 30,5 cm
  • Arm H (likt referansepunkt som arm V)
  • 30 cm
  • Lår V (referasnepunkt; den mykeste delen)
  • 64 cm
  • Lår H (likt referansepunkt som lår V)
  • 64 cm

Tro det eller ei, idag overlevde jeg måling, klyping og veiing uten å felle en eneste tåre :) Har nok noe med at resultatene begynner så smått å bli synlige, om ikke vekten er bestevennen min så gjør jeg store innhogg på fett% og det er tross alt den som er viktigst ifølge PT!

Det var en forsiktig styrkeøkt idag pga skulderen min og behandlingen jeg går gjennom nå, men imorgen er jeg klar for spinning igjen - denne gangen 1 time intervall :bolledeig: Da har jeg nådd målet mitt om 4 treninger denne uka også til tross for vond skulder *stolt*

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - så utrolig bra resultater!!! :klappe: Kjenner jeg blir litt sjalu... :Nikke:

Men dette viser jo virkelig hvor lite viktig vekta er! Mye bedre å se resultater på klyping og måling :)

Ha en super helg!!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super bra!!!!!! :blomst:

Godt å høre at det er flere som sliter med vekta.

men det er godt å høre at det er fett prosent og muskelmasse som teller!!!!

Jeg bruker målebånd på kroppen,og ser jo at jeg minker i cm.

Instruktørene sa til meg også at så sant du minker i cm så kommer vekta etterhvert!!!!

Vi får bare fortsette å jobbe mot målet,de er jo på god :danse: vei

LYKKE TIL videre...... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:pls:

Kjempebra resultater Diddles!!! :duskedame:

Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på min egen fett% her jeg sitter, men tror fortsatt jeg skal vente litt med å finne ut av den... :ler:

Ha en knallfin lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - så utrolig bra resultater!!! :klappe: Kjenner jeg blir litt sjalu... :Nikke:

Men dette viser jo virkelig hvor lite viktig vekta er! Mye bedre å se resultater på klyping og måling :)

Ha en super helg!!! Lykke til videre!

TAKK *stolt*

Ja det er sant at vekta har mindre å bety i det store og hele - men man er da ikke jente for ingenting; jeg kommer aldri til å slutte å hige etter å veie minst mulig uten å se syk ut :sjenert: Grunner vel i at jeg en gang har vært nede i 50 kg og stortrivs der :ler: DEN båten er seilt for leeeenge siden :dåne:

Helg er alltid gudd, nå lager mannen min middag til oss her - det lukter FANtastisk :sikle:

God helg til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Super bra!!!!!! :blomst:

Godt å høre at det er flere som sliter med vekta.

men det er godt å høre at det er fett prosent og muskelmasse som teller!!!!

Jeg bruker målebånd på kroppen,og ser jo at jeg minker i cm.

Instruktørene sa til meg også at så sant du minker i cm så kommer vekta etterhvert!!!!

Vi får bare fortsette å jobbe mot målet,de er jo på god :danse: vei

LYKKE TIL videre...... :hjerte:

Takk :nigo: Ja idag er jeg ganske fornøyd - godt å ha noen sånne dager innimellom også :jepp:

I følge PT er jeg rimelig fit etterhvert, så jeg skal ikke klage for mye :sjenert: Jeg ser jo resultatene selv også, og begynner faktisk å kjenne igjen rompa mi :hoho: HEIHEEEEEI, nå begynner den å ligne på "seg selv" igjen :fnise:

Fint å ha folk som kan sakene sine til å backe seg opp, det er helt sant det instruktøren din sier; vekta kommer etterhvert :Nikke:

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pls:

Kjempebra resultater Diddles!!! :duskedame:

Kjenner jeg blir veldig nysgjerrig på min egen fett% her jeg sitter, men tror fortsatt jeg skal vente litt med å finne ut av den... :ler:

Ha en knallfin lørdagskveld! :klemmer:

Takk :hoppe: Så gøy med så masse positive tilbakemeldinger!! Du trenger ikke å være redd for å måle fett%, det er pyton den første (og kanskje andre) gangen, så begynner du å venne deg til det :ler: Min er fortsatt høy, og når jeg tenker på at jeg har minket % såpass mye som jeg har med fettklypa, så lurer jeg litt på hva vekta til PT hadde målt den til før jeg begynte å trene :haar: *tør ikke tenke på det* Ihvertfall så er målet om å nå 20-22 % ikke uoverkommelig lenger!!Er visst lettere å minke fett% enn vekt :slåss:

Super lørdag til deg også vennen, jeg venter spent på dine målinger :popcorn: selv om det aner meg at du glatt vinner denne greia og når 60 kg leeeenge før meg..............

Flinka! :klappe:

:Nikke::fnise:

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

og nå har jeg fått med meg *Aprin* på trening også *juhuuuuu* Imorgen skal hun tortureres på intervall-spinning :hoho: Spørs om hun vet hva han går til :ler:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
og nå har jeg fått med meg *Aprin* på trening også *juhuuuuu* Imorgen skal hun tortureres på intervall-spinning :hoho: Spørs om hun vet hva han går til :ler:

Fritt for å få referat! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ANER ikke hva jeg går til, men jeg grugleder meg! :fnise:

Nå er det hvertfall på tide å ta meg selv i nakken å begynne å trene igjen.. :dåne: Tok en joggetur i dag for å komme i gang, og rumpa dissa sånn at det gjorde VONDT! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...