Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest Krullekruksa

Jeg smører meg med Dexeryl om kvelden, den er skikkelig fet. Om dagen bruker jeg bare den vanlige lette fuktighetskremen jeg alltid har brukt. Leppepomader har jeg vel 10 forskjellige av, men er vel en del som bruker den oransje prolip stiften.

Huden min er ikke spesielt tørr den heller, og det sa legen at den ikke trengte å bli heller.

Mot tørrhet i nesa kan man bruke Rhinoil som er en neseolje. Den fukter slimhinnen i nesa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest youlookslashy

bruker prolip og Avène Hydrance Optimale Riche for dry to very dry skin, som funker kjempebra for meg! jeg flasset omtrent bort de første ukene, grunnet ukjent og at jeg ikke hadde så bra fuktighetskrem da. Men en kjapp tur til apoteket lønte seg! :)

ANYROAD

jeg får rett og slett stramme inn på kost og trening nå, merker jeg har vært alt for lat de siste mnd og at jeg har spist for mye fy- mat som ikke bare lager kviser men også gjør meg uopplagt.. håper det hjelper både på hud, kropp og sinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg har prøvd å skrubbe litt med en vaskeklut og lunkent vann. Føler at jeg må vaske litt skikkelig selv om huden er sensitiv. Bruker jo ikke noe rens så..bare vann.. Dessuten føler jeg det må litt "peeling" til for å skrubbe vekk flasset. Holder ikke bare å skvette med vann da! Men er forsiktig, så jeg ikke irriterer huden unødig :) Men jeg har enda ikke kommet dit hen at jeg har fått til å skrubbe bort alle hudormene. De sitter på en måte for langt inne enda...enda de tyter bra også :sjenert: Kanskje man må gjøre det kontinuerlig, eller vente til de tyter enda mere ut. Hva brukte du til å skrubbe da? Bare fingrene? Hehe...burde kanskje ikke bekymre meg så mye for de, men synes det ser verre ut enn noe når de har kommet såpass ut av huden :gjeiper: er bare så irritabelt å se på! Ser ut som en kaktus jo....!

Jeg går ike på roccutan, men får til tider veldig tørre partier på nesen når jeg har vert forkjølet og snytt meg mye, og så får jeg tørre flassende partier der jeg har hatt større kviser.

Det jeg gjør da, er å ta en tørr vaskeklut

(Mine er ganske myke siden jeg tromler de, tror ikke det er lurt å bruke en som har hengt til tørk ute kanskje...? )

så gnir jeg den bare forsiktig rundt og rundt det tørre området. Da peeler jeg bort mye av flakene, og det ser mye bedre ut!

Er jo komplett umulig å putte sminke ovenpå sånne tørre partier!!! :kjefte:

Lykke til med kuren, håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre; hvilke merker på fuktighetskrem og leppomade bruker dere? Jeg synes liksom ikke jeg blir så fryktelig tørr som alle sier, men det er vel fordi jeg smører meg.. Eneste jeg blir tørr i, er nesa! holder på å bli sprø - noen som har gode erfaringer med sånn spray for å mykgjøre i nesa?

Jeg bruker "Effaclar H" fuktighetskrem fra LRP (kjøper det på apoteket), og prolip stift til leppene (også kjøpt på apoteket). Fikk anbefalt Effaclar H fra legen min, da dette var en krem som var spesielt tilpasset hud under medisinsk behandling. Og jeg har hatt/har det samme problemet som deg: tørr i nesa! Og der funker Rhinoil sesamolje bra, som noen nevnte tidligere her :) Jeg inhalerer ikke bare, men jeg smører den oppi hele neseboret. Bare så det renner. Og tørker bort det overflødige med papir. Det har hjulpet meg masse!! :jepp:

Jeg går ike på roccutan, men får til tider veldig tørre partier på nesen når jeg har vert forkjølet og snytt meg mye, og så får jeg tørre flassende partier der jeg har hatt større kviser.

Det jeg gjør da, er å ta en tørr vaskeklut

(Mine er ganske myke siden jeg tromler de, tror ikke det er lurt å bruke en som har hengt til tørk ute kanskje...? )

så gnir jeg den bare forsiktig rundt og rundt det tørre området. Da peeler jeg bort mye av flakene, og det ser mye bedre ut!

Er jo komplett umulig å putte sminke ovenpå sånne tørre partier!!! :kjefte:

Lykke til med kuren, håper det hjelper!

Ja, vaskerskluten har blitt min beste venn i disse dager ;) virkelig! det er jo som du sier, umulig å sminke seg på flassete hud. Fremhever jo bare flasset...

Takk for lykke til'en :) jeg har trua!

Og Smaragd....mensen har stoppa!! :danse: (for denne gang iallfall) så nå er jeg i godt humør og ved godt mot - igjen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg bruker "Effaclar H" fuktighetskrem fra LRP (kjøper det på apoteket), og prolip stift til leppene (også kjøpt på apoteket). Fikk anbefalt Effaclar H fra legen min, da dette var en krem som var spesielt tilpasset hud under medisinsk behandling. Og jeg har hatt/har det samme problemet som deg: tørr i nesa! Og der funker Rhinoil sesamolje bra, som noen nevnte tidligere her :) Jeg inhalerer ikke bare, men jeg smører den oppi hele neseboret. Bare så det renner. Og tørker bort det overflødige med papir. Det har hjulpet meg masse!! :jepp:

Ja, vaskerskluten har blitt min beste venn i disse dager ;) virkelig! det er jo som du sier, umulig å sminke seg på flassete hud. Fremhever jo bare flasset...

Takk for lykke til'en :) jeg har trua!

Og Smaragd....mensen har stoppa!! :danse: (for denne gang iallfall) så nå er jeg i godt humør og ved godt mot - igjen :biggrin:

Det er jammen bra! Får håpe den holder seg borte nå da.

Om ikke helt, så iallfall en tre-fire ukers tid før neste runde!

Håper du ender opp helt uten - det er sååå deilig!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

blir bilde i morgen.. har litt problemer med og laste opp nå :) men det ordner seg! Har kommet inn i gode treningsrutiner, som er kjempedeilig! Godt og få beveget seg litt igjen skal jeg si.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Eirik_*

Hei, startet nå med roaccutan etter å ha gått på antibiotika over en lengre tid. da måtte jeg begrense inntaket av melkeprodukter, særlig tett til de tidspunktene jeg tok antibiotika. Hvordan er dette med roaccutan? tror ikke det var på infoen som fulgte med kapslene. Er det forstsatt viktig å f. eks ikke drikke melk når jeg tar den daglige dosen liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Hei, startet nå med roaccutan etter å ha gått på antibiotika over en lengre tid. da måtte jeg begrense inntaket av melkeprodukter, særlig tett til de tidspunktene jeg tok antibiotika. Hvordan er dette med roaccutan? tror ikke det var på infoen som fulgte med kapslene. Er det forstsatt viktig å f. eks ikke drikke melk når jeg tar den daglige dosen liksom?

Med roaccutan spiller det ingen rolle, men ting som melk og ost fremkaller kviser har jeg erfart, så hadde ikke helt på med melk for og si det sånn.. Men ja, du kan ta et glass melk med den daglige dosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 22:

Jeg er så glad for å endelig ha fått noe som ser ut til å hjelpe!! :biggrin:

Jeg har riktignok noen kviser enda, og det kommer alltids noen nye. Men: huden er ikke fet lengre, hudormene på nesa er i full ferd med å skvises ut av seg selv, og håret mitt blir ikke fett!! :) så det er tydelig at det er noe som skjer :jepp:

Jeg blødde riktignok neseblod igjen idag... og nesa er noe tørr, både oppi og utenpå - men jeg klager ikke! Absolutt levelig! Leppene klarer seg fint også, med smurning :)

Har nettopp vært og tatt blodprøve nå, som skal sendes til byen til hudlegen min. Så på tirsdag er det å sette seg inn i bilen med uringlasset sitt og kjøre de 20 milene igjen, for å forhåpentligvis få en ny posjon tabletter å knaske på :popcorn:

Og Erik: Jeg fikk beskjed av legen min om å ta tablettene til middag, men om jeg ikke skulle få til det en dag - skulle jeg ta tablettene med melk sa han. Tablettene tas best opp ved fettholdig mat sa han. Så det har nok, som youlookslashy sier, ingen betydning i forhold til tablettene å drikke melk :)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Krullekruksa

Vil da absolutt tro at man kan bli tørr på puppen. Man blir jo generelt tørr over hele kroppen.

Kjenner jeg er litt små gretten om dagen. Har den suuper underhudiske kvisa på haka, som aldri gir seg. Pluss en hel del andre. Har lyst til å kaste hele Roaccutanpakken ut av vinduet. Er ikke noe tørr på leppene lengre heller. Lurer på om det fungerer i det hele tatt på meg?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått 6 måneder på denne kuren, og dette er ikke kuren for pyser! Har atopisk eksem ennå. Fortsatt masse kviser, og de sa jeg kunne ta en kur til. Ikke F**N! Jeg kjente ca 3 uker etter endt kur at dette svarte store teppe som hadde omsluttet meg endelig lettet. Mine vonde følelser var oxo en bivirkning. JEG KJENTE MEG NEDSTEMT. VIT HVA DU GÅR TIL!

2% av pasientene klarte åog gjennomføre selvmord i 1997, sikkert enda høyere nå. Dette er ikke småtteri, bare vær obs på ... nedstemthet.

Gi meg dokumentasjon på dette med 2% av pasientene er du snill.

Forøvrig så er jeg på tredje dagen og merker ingenting så langt. Tørr, men det var jeg også før jeg startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da absolutt tro at man kan bli tørr på puppen. Man blir jo generelt tørr over hele kroppen.

Kjenner jeg er litt små gretten om dagen. Har den suuper underhudiske kvisa på haka, som aldri gir seg. Pluss en hel del andre. Har lyst til å kaste hele Roaccutanpakken ut av vinduet. Er ikke noe tørr på leppene lengre heller. Lurer på om det fungerer i det hele tatt på meg?! :sjenert:

Jeg kjennte at jeg var litt sår på puppen i går, og når jeg kikke etter så jeg at jeg flassa på brystvorta.....! :fnise: men nok om det. For å gi deg noen støttende ord, så har jeg også hatt noen av de vonde underhudiske djevlene. På haka og langs kjevebenet. Ikke mange i gangen, men de som har vært, har vært store og vonde :snurt: jeg går ut ifra at det er det berømte kviseutbruddet for meg.. Men nå (bank i bordet) har det ikke dukket opp noen flere vonde siste døgnet. Og nå er snart 1 mnd unnagjort :) bit tenna sammen og hold ut - se hva som skjer! :jepp: jeg vet ikke om du er plaget av hudormer også? men nå er mine på god tur til å gå å legge seg! :biggrin: jeg er utolmodig, så jeg klemmer de ut - men de kommer ut ganske lett. Du aner ikke hvor mye bedre "kaktus-nesen" min ser ut :jepp: Ellers så har heller ikke jeg merket dette med ekstremt tørr hud i ansiktet :klø: kinn, panne og hake har ikke flasset. Jeg er bare mindre fet i huden. Og det synes jeg bare er behagelig! :) så det er ikke sikkert roaccutanen virker like uttørrende på alle? Nå har jeg jo endel mnd igjen da...så skal vel passe meg for å si for mye, men :gjeiper:

Gi meg dokumentasjon på dette med 2% av pasientene er du snill.

Forøvrig så er jeg på tredje dagen og merker ingenting så langt. Tørr, men det var jeg også før jeg startet.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i dette, n:). Jeg har gått nå snart 1 mnd på 2 piller for dagen - og føles mer som lykkepille enn depresjonspille på meg iallfall ;) jeg blomstrer opp etterhvert som jeg ser små bedringer som mindre fet hud, mindre fett hår og mindre hudormer :danse: tror det er ekstreeeeemt uvanlig å begå selvmord..men det er ikke usansynlig at noen kropper reagerer veldig på noen stoffer, det skal man ikke se bort ifra. Men om man kjenner at man virkelig blir så deppa at man blir helt ødelagt må man jo for all del slutte tvert. Men jeg, for min del, kommer til å knaske pillene mine så lenge jeg ikke plages med dem.

Så du DEN listen med bivirkninger i pakningsvedlegget, forresten...?? :hakeslepp: Bare det i seg selv var jo nok til å kunne skremme livshiten utav en stakkars roaccutanbruker på jomfrutur :overrasket: (iallefall meg). Også har jeg funnet ut at man må rett og slett bare finne ut hvordan sin egen kropp takler ting, og ikke bli for skremt av dårlige skrekk-erfaringer på forum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

tipper at jeg ikke får selvmordstanker :) Er så syk, så igår tok jeg ikke roaccutanen min.. lurer på om det gjør noe. har nemlig ikke spist noe siden onsdag og hatt 41 i feber.. gjør det noe? skal ta meg litt lett mat nå for og få tatt medisinen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...