Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

En liten oppdatering fra krullekruksa som har vært hos hudlegen i dag

Ingen baby i magen så jeg får lov til å fortsette behandlingen :jepp:

Endelig økte han dosen etter at jeg fikk sutret litt om liten fremgang. :) Jeg har ingen underhudiske lenger, men en del røde sår etter de jeg ikke har klart å la være i fred. Beskjeden fra legen var slutt å plukk på de! -Du blir bare verre! :kjefte: Ja, jeg vet jo det, men det er ikke så lett. Tviler på at han har hatt så mye kviser, og hatt lyst til å klemme-skvise. :sukk:

Har snart spist 120 kapsler og føler jeg har en halv evighet igjen, men nå går det forhåpentligvis litt fortere når man tar 2 om dagen.

Vet fortsatt ikke når jeg er ferdig med behandlingen, men han sa at innen neste gang jeg hadde time så vile jeg nok ikke få flere underhudiske. :D Hudormer trodde han derimot ikke at ville bli borte med Roaccutan, i hvertfall ikke de på nesa.

Håper dere har en fin dag jenter, det har krullekruksa :goodbye:

Yay! :danse: Da får vi håpe den økte dosen snart gir resultater :)

Jeg er som før igrunn, intet nytt :) unntaket er at det har kommet 1 kvise... den er ikke av den værste typen, men har hatt den i 2 dager nå - så den er heller ikke av den snilleste typen. Jeg tror jeg tar litt mer på vei av en kvise nå om dagen enn jeg gjorde før :fnise: nå har jeg ikke hatt sånne kviser på noen uker, og da blir det brått et problem når det dukker opp en midt på kinnet :overrasket:

Hudormene mine på nesa er ikke borte ennå, men kanskje...70%..80% mindre enn det jeg hadde..! Så jeg har et håååp om at de skal forsvinne helt :jepp: (det skal sies at jeg har måttet hjelpe dem ut. Men de begynte å tyte ut såppass og bli så myke at det gikk greit å presse dem!)

Ha en fin-fin kveld videre alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 55:

Om 2 uker har jeg spist halvparten av tablettene! :hoppe:

Kvisa jeg har på kinnet er fortsatt der..... meeeen den begynner å tørke inn litt ser det ut til nå. Blitt litt skorpe på den (...som er så fint å se på... :filer: funker jo ikke å sminke bort kviser med skorper :murvegg: ).

Ellers så skjønner jeg fortsatt ikke dette med "ekstrem-tørr" hud :klø: er det noe som ikke funker som det skal, siden jeg ikke er plaga med rød, flassende tørr hud i ansiktet..?? :sjenert: Jeg har ikke til dags dato under kuren hatt tørr hud i ansiktet utenom på nesa. Ja, jeg er veldig flink til å smøre meg (morgen og kveld), med en god krem - men jeg så for meg at det var umulig å unngå dette med tørrhet.

utslettet på hendene er nå borte - igjen :) har vel hatt 3 runder med utslett, som har gått bort igjen etter noen dager, hittil.

Tørr i nesa? Tjo.. er vel det. Men så har jeg vært forkjøla en stund, og tett i nesa av den grunn. Dermed størkner (unnskyld :overrasket: ) det jo i nesa og blir tørt..

Menmen! håper jeg holder denne linja helt ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knøtteliten hadde heller ikke bebbi i magen, så hun fikk 100 nye tabletter i dag og skal ikke tilbake før etter nyttår! :biggrin: alle prøvene var i skjønneste orden, og jeg skulle fortsette med doseringen min.

Jeg spurte om dette ang at jeg ikke merker noe spesielt til tørrhet under kuren, lurte på om det var noe galt...som ikke virket.. :sjenert: Men han sa at jeg bare var veldig heldig som tålte den så godt som jeg gjorde, og at jeg hadde fått kred for god fuktighetsbehandling av huden fra første stund. Og forsikret meg om at kuren virket på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Knøtteliten hadde heller ikke bebbi i magen, så hun fikk 100 nye tabletter i dag og skal ikke tilbake før etter nyttår! :biggrin: alle prøvene var i skjønneste orden, og jeg skulle fortsette med doseringen min.

Jeg spurte om dette ang at jeg ikke merker noe spesielt til tørrhet under kuren, lurte på om det var noe galt...som ikke virket.. :sjenert: Men han sa at jeg bare var veldig heldig som tålte den så godt som jeg gjorde, og at jeg hadde fått kred for god fuktighetsbehandling av huden fra første stund. Og forsikret meg om at kuren virket på meg :)

Hei Knøtteliten

Supert at det går så fint med deg.

Jeg spurte deg tidligere i bloggen din litt om slike små arr/groper som kom etter pigmentflekker, du skulle forhøre deg litt selv hos

hudlegen din, lurte bare på om du hadde gjort det?

mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knøtteliten

Supert at det går så fint med deg.

Jeg spurte deg tidligere i bloggen din litt om slike små arr/groper som kom etter pigmentflekker, du skulle forhøre deg litt selv hos

hudlegen din, lurte bare på om du hadde gjort det?

mvh meg

heisann :goodbye:

eh.. :sjenert: :dåne: :klaske: Jeg hadde tenkt det ja :sjenert: men den gang ei.. Men Jeg skal nok få forhørt meg skikkelig om det ja, for jeg plages så med mine groper/arr, at jeg skal få fjernet de på et eller annet vis.

Jeg satt igrunn og tenkte mest på at parkometer-tiden gikk ut mens jeg hadde time, og hadde maur i ræva for å prøve å nå bilen før parkeringsvakta gjorde det :fnise: (og det høres jo helt absurd ut at det skal gå ann å ha så borti natta flax, men da jeg travet mot bilen, som da hadde stått 20 min over tiden, sto parkeringsvakta og skrev i blokka si 2 biler bortenfor min!! :skratte: da var det bare og smile, se uskylig ut og kjøre sakte bort fra åstedet... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lille meg_*
Jeg har i alle fall ingen hudormer lenger, de forsvant fort :) Men har begynt og få litt kviser igjen, tipper det er pga. maksimalt med stress om dagen..

Hei

Hvor har det blitt av deg ?

Savner oppdateringene på hjemmesiden din!

Hvor mange tabletter hadde du tatt når kvisene sluttet å komme ?

Hilsen lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest youlookslashy

Meg har det blitt av.. joda, har egentlig forsømt dere bort litt her, men måtte endre litt prioriteringer! Plutselig døde bestefar, tentamen og prøver kom på strak arm i tilleg til en syke-periode, så.. aner ikke når kvisene sluttet og komme, men var mellom mnd 2 og 3.. snart ferdig nå, 9 januar!!

Går det bra med dere andre også? Ligger bilder på bloggen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så den ble plutselig flytta tråden? Jaja..

Her går det iallefall bare bra :)

168 tabletter tatt, 162 igjen..!! :danse: jeg har med andre ord passert halvveis :biggrin:

Lite å se til nye kviser, bare arr igjen nå! Fortsatt like tørr og fin i huden (behagelig tørr), og håret holder seg fint :)

Tror også at det har minket enda mer hudormer.

Ellers er alt som før igrunnen! Ingen spesielle plager, bortsett fra litt skorpete i nesa og småtørr på leppene. Holder seg veldig stabilt, og det er jeg gla for :) men ser veeeeldig frem til å bli ferdig med kuren nå, og det er ene og alene pga p-pillene. 6.uken i strekk med mens/spotting nå...gav seg aldri helt i mellomtiden med spottingen og kjørte på med mens igjen- som bare har vart og vart....og vart... bah! :sukk:

Og youlookslashy: FOR EN FREMGANG :jepp: virkelig! helt utrolig å se forandringen på deg :) snart ferdig du da! Yay! :5:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Yess, tråden ble flyttet.. har ekstreme problemer med og finne den igjen!! finner ikke "dagbok" trådene. herredussen, vanskelig ska de værra. Har blitt veldig tørr (EKSTREMT) i det siste, og ei ny kvise i panna.. men men, opp og ned!

Er også skorpete i nesa (veldig) fordi.. jeg plukker ut skorpene hele tiden.. leppene er det ikke noe ille med.

fælt med den mensen da.. kanskje effekten er at man får mensen og ikke vil ha sex pga det? haha..

takk for koslig kommentar forresten :) ferdig nå straks, bare bittelitt over en mnd igjen! INGENTING!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

youlookslashy: Huden din har blitt fantastisk fin. :)

Jeg har nå akkurat passert 150 kapsler, forbikjørt av Knøtteliten også gitt. Skal til hudlegen neste uke, da skal vi avgjøre fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thehe..ja jeg har pusta deg i nakken lenge nå, Krullekruksa - og nå tok jeg jaggu meg innersvingen på deg :lur: Når er du ferdig forresten? Eller hvor mange kapsler skal du ta til sammen? (mulig du har sagt det før men.. :gjeiper: ) vi kommer vel til å bli ferdig sånn nogenlunde samtidig vi sikkert :) hvordan går det sånn ellers da?

Youlookslashy: jeg måtte klø meg i huet et par ganger jeg også :klø: men hvis du ser på "mine innlegg" ligger den der...slipper å rote neddi dagbok-jungelen for å finne den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. :klaske: la merke til nå at du skulle til hudlegen neste uke.. :gjeiper: da får du vel vite mer ja :)

og forresten, youlookslashy: jeg sa til legen forrige gang jeg var der, nettopp at "jeg skjønner hvorfor du kaller dette et prevansjonsmiddel og anbefalte det, gåkke ann å ha seg når man blør på dette viset hele tia - ergo blir det ingen bebbi i magen heller." :fnise: hehe, han bare lo litt, med lett rødmende kinn og sa at han kunne forstå min og min kjæres seksuelle frustrasjon rundt dette, og tilbydde meg et annet merke hvis jeg syntes det gikk for mye utover sexlivet :gjeiper: da sa jeg at hadde jeg bitt sammen tenna i 3 mnd allerede, skulle jeg fanden klype meg klare drøye 2 mnd til med blodpøl :ler: kunne ikke dy meg, men han er dog en humoristisk skrue, så han tålte den godt...hehe :gjeiper:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krullekruksa

Nå er det ingen store kviser hos meg lenger. Det eneste jeg får er "merker" eller sår etter at jeg klemmer hudormer. Merker at huden er litt skjør, selv om den er litt tørr.

Vet ikke hvor lenge jeg skal holde på, får vel vite det neste torsdag :)

Må si jeg er veldig fornøyd med Cerazette jeg da. Kan fort gå 2-3 måneder uten noe som helst mensen, og så får jeg det plutselig i 3-4 dager, før lang pause igjen..

Jo, jeg har forresten kjent skikkelig på muskelsmerter etter doseøkning. Gått som en nyfødt kalv i 2 uker nå. Hatt vanvittige smerter i høyre hofte. Nå er jeg heldigvis fin igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! :) er virkelig deilig når de store kvisene begynner å slippe taket.... :) merker jeg også at det skal ikke mye til før jeg klemmer hull på huden om jeg skal knerte en hudorm. Blir et sår om jeg prøver å klemme. Så huden er nok veldig sårbar.

Heldig du da...som slipper dette styret med cerazette'n. Blødde du ikke i starten heller? Legen sa at jeg måtte regne med 3 mnd, men...herremin da..trodde det skulle være litt mer av og på :sukk: jaja! Får bare holde ut!

Jeg har ikke merket noe til muskelsmerter nå... var støl i korsryggen/hoftene ei stund, men det gikk over. Vet ikke om det var det eller noe annet jeg :)

Da var 173 tatt og 153 igjen... :popcorn: (blir jo helt nazi på å telle..hehe. Har DEN oversikten over "piller tatt" "piller igjen" vettu :fnise: ) blir vel sånn når man gleder seg så sykt til å bli ferdig. Hadde det ikke vært for p-pillene hadde jeg ikke vært så stressa med å bli ferdig tror jeg, for jeg plages jo ikke noe særlig i hverdagen av roaccutanen..mulig denne cerazetten overskygger alt som kommer opp av de små bivirkningene (utslett, tørre lepper og skorper i nesa), og at jeg heller hadde gått å irritert meg over det istedet hvis jeg ikke hadde gått å hatt mensen 24/7 :gjeiper:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

Hei Knøtteliten

Det var baluba de første 3 månedene med meg også.. Var på nære nippet til å bytte, hadde fått meg ny resept og greier. Skulle bare fullføre 3 brettet før jeg byttet over, men da ga det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ahaaa...beroligende å høre :) jeg starta 4.september, så jeg har akkurat runda 3 brett jeg da.. holder på med mitt 4. Så det bøøøøør begynne å gi seg snart :kjefte:

Jeg har det med å ha max uflax føler jeg... :sukk: så skal nok se at de stabile syklusene mine er fucka opp for alltid når jeg slutter også, som om ikke denne evige blod-plagen er nok mens jeg holder på. Blir vel til at mensen og eggløsning aldri kommer når jeg har slutta :fnise: *bank i bordet* galgenhumoren er på plass kjenner jeg.... :sjenert:

Peiling på hva som gjør at noen opplever å blø, mens andre slipper unna egentlig? Har ikke funnet noe svar på det... Det må jo ha noe med mengde hormoner i kroppen eller noe "anatomisk" opplegg...? :klø: sitter her og fantaserer om at jeg kanskje får for mye hormoner i meg (er jo ganske spinkel av meg), at det er derfor jeg har evigvarende blødninger :gjeiper: heh..selverklært hobby-doktor på si da, serru :ler:

Nei hoffameg..jeg har vært farlig nær å slutte på pillene flere ganger disse 3 mnd. Har mine svake øyeblikk innimellom, men så glimter fornuften (heldigvis??) til i siste liten.. Men om dette fortsetter ser jeg ikke bort ifra at fornuften streiker og jeg kaster pilla... må si jeg unner ingen å blø i 6 uker (...og sikkert enda flere uker... :filer: ) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

183 tabletter tatt, 147 igjen :)

OG...alt som før med kropp og skjel :) dette går bra! :jepp:

Jeg vet ikke om jeg tør å si det, men....jeg har hatt så lite spotting de siste par dagene at...at..ja..jeg..eller vi..kunne levd litt normalt igjen! :sengekos::fnise: Endelig! Men nå sa jeg det, så da strømmer vel blodet i morgen igjen sikkert... :sjenert: Håper jeg slipper unna for resten av perioden nå altså - fytti grisen, jeg kjenner bare hvordan humøret har tatt helomvending de siste par dagene pga at jeg slipper å gå å furte over denne h******* mensen som ingen ende tar :snurt: Jeg fortjener iallfall fri til over jul, eneste jeg ønsker meg til jul i år :nisseblunk:

Ser forresten ut til at vi blir her alene etter tråden ble flyttet.... :filer: ingen som kommer på å gå inn på generell dagbok I-K for å lese om behandling av kviser da vel..?? Kan den ikke få stå på kropp og helse da, moderator? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

sånn ellers: fikk et par kviser i går (?) den ene er forsåvidt borte, og den andre var en slags innvendig "kul" som jeg SKULLE ha bort, så nå er det et sår. hurra!

Enig med det om tråden: den andre roaccutan tråden sto i EVIGHETER (står der enda) uten og bli flyttet, og denne er akkurat lik. ingen leter her inne for og finne behanding av kviser. være så snille og flytte den til kropp og helse? :)

forresten knøtteliten: gratulerer med minimal spotting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk-takk, jeg føler meg i himmelen om dagen som slipper å blø sånn som jeg har gjort :biggrin: håper bare det holder seg nå da... :sjenert:

Har skrevet på ris, ros og tips nå om de kan flytte tråden tilbake. Kanskje noen av dem ser der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...