Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg veier 50 kg og tar 30 mg hver dag ( annen hver dag med 1 og 2 tabletter ). Det blir 0,6 mg/kg pr. dag.

Jeg veier én kilo mer enn deg, altså 51 kg. Og jeg tar 2 og 3 tabletter annenhver dag.

Et strålende eksempel på at leger er forskjellige.... :klø: for vi skulle vel da, logisk sett, ha hatt samme dosering! Jeg begynte med å ta 2 tabletter hver dag i 1 mnd, for å se reaksjonen min. Etter første blodprøve/legesjekk trappet jeg opp til 2 og 3, da disser var helt fine (uforandret!). Hadde jeg veid 60 kg skulle jeg tatt 3 hver dag sa legen min, men i og med at jeg var såpass lett ble det litt for mye - derfor 2 og 3. Han fortalte meg at 1 mg/kg pr.dag var det optimale.

Her er forresten alt som før :) ingen nye plager eller forverrede plager. Utslettet på hendene begynner å bli borte, og prolip'en gjør sitt til at leppene er helt ok (blir tørr uten). Effaclar H - hudkremen min gjør susen for ansiktet, ikke tørr i det heletatt! :) sauser på så jeg glinser når jeg legger meg, og smører meg godt om morgenen også. Det holder i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

Ja, leger er forskjellig. Ringte i dag og han sa vi fikk se på dosering når jeg skal dit den 19. Nå har jeg jo verken spesielt tørr hud eller lepper. Klarer meg fint uten fuktighet på både hud og lepper en hel dag, men det hadde absolutt ikke gjort meg noe å trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Det er bra at det ikke er så ille med dere da! Jeg var hos hudpleier igår og fikk ordnet litt av hvert, har nå satt opp laser for arrfjerning etter kuren.. Gleder meg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at det ikke er så ille med dere da! Jeg var hos hudpleier igår og fikk ordnet litt av hvert, har nå satt opp laser for arrfjerning etter kuren.. Gleder meg, haha.

Hvor lenge etter kuren fikk du satt opp arrfjerning? Har lest at man må vente 1 år etter kurens slutt før man kan ta laser..... :sukk:

-------------

86 piller tatt - 244 piller to go! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Hvor lenge etter kuren fikk du satt opp arrfjerning? Har lest at man må vente 1 år etter kurens slutt før man kan ta laser..... :sukk:

-------------

86 piller tatt - 244 piller to go! :popcorn:

aaaner ikke, 2 mnd etter endt behandling eller noe. helt ærlig bryr jeg meg fint lite om den "et år etter kurens slutt" reglen, kunne godt gjort det nå om jeg vil. men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå funnet ut at jeg vil komme til å ta min siste pille 14.februar :jepp: selveste valentinsdagen da, gitt! :hjerte:

Ellers så går det veldig fint med meg fortsatt :) ingen fæle plager :) helt utrolig! Fatter ikke hva jeg var redd for...er så glad jeg opplever det sånn! :biggrin: Synes alt bare er fryd og gammen fortsatt, elsker det nye håret mitt og at huden aldri blir fet lenger :bolledeig:

Er glad jeg investerte i ladycup, for å si det sånn... 2 uker unnagjort med mensen igjen nå snart - håper den stopper nå snart. Jeg hater disse p-pillene! :sur: men jeg ser ikke poenget, og har heller ikke ork til å begynne å surre med noen nye....skal jo slutte så fort kuren er ferdig (evt 1 mnd etter, da) - og da blir det jo bare tullball og skulle begynne på en ny sort...bare for 3 mnd :filer: jeg har holdt ut 2 mnd med dette nå, og har 3 mnd igjen.... jeg skal prøve å holde ut, men gjør jeg ikke det - så blir det ingen ny pille på meg iallefall. Da dropper jeg p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Jeg tar min siste pille 10. januar eller så, gleder meg til og være ferdig. Nermer meg ferdig med boks nr. 2 nå, så det er godt og se det blir mindre. Liker og se det blir færre og færre brett.. Merker også en drastisk minskning i "kuler" som dukker opp, noe som er kjempegodt!

syntes synd på alle med konstant mensen pga. p-piller ;) glad jeg er under 16 så slipper det greine der! Haha.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-a.... det er ikke så kult med mensen konstant. Men heller det enn fare for graviditet nå, så...

Men det er neimen ikke enkelt å holde ut :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo bedre enn og få et misdannet barn, for man vet jo aldri om HVILKE missdannelser det blir..

?

Missdannelser blir det visst, uansett. Å beholde barn ved evt graviditeter er ikke aktuelt om man går på roaccutan, så det er jo ikke et alternativ. Iallefall ikke hos legen jeg går hos. Jeg måtte jo skrive under på at jeg var inneforstått med alvorlighetsgraden av fosterskader og at graviditet var lik abort, før jeg begynte. Og hadde jeg ikke gått med på å ta p-piller, hadde jeg måttet skrive under på enda et eget ark, at jeg, på forhånd, godtok abort om jeg ble gravid under kuren.

Så da er det er bedre å pine seg gjennom p-piller og konstant mens for å unngå å bli gravid og ta abort, mente jeg.

Hvordan går det med deg? Fortsatt forbedringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo forresten ta en oppdatering :)

Dag 43:

Utslettet på hendene kommer og går. Er ikke verre enn at det er til å takle. Holder seg bare til 'mellom knoklene og håndleddet' - og ikke vises det så forferdelig godt heller. Ser ut som jeg er knusktørr mest, og bare når jeg smører på krem, blir det rødere og mer synlig.

Ellers har jeg vært litt støl i korsryggen siste to dagene (nesten helt nede ved halebenet), og mest på hver side. Altså over hver rumpeball ca :gjeiper: bakpå hoftene liksom. Aner ikke om dette kommer av tablettene. Godt mulig at jeg har gjort noe som forårsaker det, uten at jeg er klar over det selv - men jeg føler ikke at jeg har gjort noe som skulle tilsi at jeg blir støl bare :gjeiper: Men det er ikke vondt :) så om det er en bivirkning, er den fullt overlevbar så langt den også :)

Fremdeles ingen nye kviser da :) endel hudormer igjen (men sikkert...80% av de også er forsvunnet), var endel hudormer å ta av for å si det sånn - så jeg er fornøyd så langt. Men alle skal bort! ;)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg investerte i ladycup, for å si det sånn... 2 uker unnagjort med mensen igjen nå snart - håper den stopper nå snart. Jeg hater disse p-pillene! :sur: men jeg ser ikke poenget, og har heller ikke ork til å begynne å surre med noen nye....skal jo slutte så fort kuren er ferdig (evt 1 mnd etter, da) - og da blir det jo bare tullball og skulle begynne på en ny sort...bare for 3 mnd :filer: jeg har holdt ut 2 mnd med dette nå, og har 3 mnd igjen.... jeg skal prøve å holde ut, men gjør jeg ikke det - så blir det ingen ny pille på meg iallefall. Da dropper jeg p-piller.

Hvordan gikk det? Stoppet TR når hun "skulle" ? :regn:

Jeg venter på henne ennå... :filer:

Skulle ønske hun bare kunne komme nå, sånn at jeg vet litt mer om syklusen min...

Det med håret ditt - ønsker jeg meg også!!!

Jeg må dusje hver dag nesten nå! Har pleid å holde med annen eller tredjehver dag, men nå de siste mnd har det vert heeeelt umulig! ser ut som om jeg ikke har dusjet på to uker jo.... :grine:

Håper det er en ting som følger med pilleslutt - at det blir mindre fett hår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det? Stoppet TR når hun "skulle" ? :regn:

Jeg venter på henne ennå... :filer:

Skulle ønske hun bare kunne komme nå, sånn at jeg vet litt mer om syklusen min...

Det med håret ditt - ønsker jeg meg også!!!

Jeg må dusje hver dag nesten nå! Har pleid å holde med annen eller tredjehver dag, men nå de siste mnd har det vert heeeelt umulig! ser ut som om jeg ikke har dusjet på to uker jo.... :grine:

Håper det er en ting som følger med pilleslutt - at det blir mindre fett hår...

joda, tanta hadde vett på å gå om manda'n - etter å ha vært på besøk i 2 uker og 1 dag... Nå er det bare litt spotting (såvidt det er farge), og det rekker nok akkurat såvidt og bli "blankt" før tanta banker på døra igjen på søndag - hvis det følger det mønsteret det pleier.. :regn: Det er jo rasende festlig å ha den mens-turnusen... :sukk: men men!

Får bare glede meg over disse fridagene som er igjen nå :sengekos::fnise:

(forresten! Jeg fant ut at den pillen jeg trodde jeg hadde glemt var tatt ja ;) hadde tatt torsdagspilla for denne uken istedetfor forrige :fnise: blingsa på rekka, rett og slett - snakker om å være fjern :gjeiper: men da skal jeg virkelig nyte friperioden min ekstra godt!! :ler: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, tanta hadde vett på å gå om manda'n - etter å ha vært på besøk i 2 uker og 1 dag... Nå er det bare litt spotting (såvidt det er farge), og det rekker nok akkurat såvidt og bli "blankt" før tanta banker på døra igjen på søndag - hvis det følger det mønsteret det pleier.. :regn: Det er jo rasende festlig å ha den mens-turnusen... :sukk: men men!

Får bare glede meg over disse fridagene som er igjen nå :sengekos::fnise:

(forresten! Jeg fant ut at den pillen jeg trodde jeg hadde glemt var tatt ja ;) hadde tatt torsdagspilla for denne uken istedetfor forrige :fnise: blingsa på rekka, rett og slett - snakker om å være fjern :gjeiper: men da skal jeg virkelig nyte friperioden min ekstra godt!! :ler: )

Ja da er det nå virkelig bare å :humpe: i vei! :danser:

Så får vi håpe TR bestemmer seg for å holde seg unna snart... Ønsker deg virkelig det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Til knøttet:

joda, bedringer og bedringer. får ikke så mange nye, men mistenker at det er en slags stabiliserings-tid eller så for meg. Har fått litt kviser rundt kjeven i det siste, ganske irriterende ettersom jeg plukker så det blir sår.. Alikevel! Det kommer seg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Jente21_*

Hei Knøttet:)

Jeg snikleser litt jeg også:) tenkte og dele mine erfaringer med dere, er så spennende og lese hvordan andre opplever kuren.

Jeg er en jente på 21, som er 165cm høy, og 51 kg, veldig lett benbygning. Så da er vi omtrent like i vekt og høyde:) Jeg skal ta ca 330 kapsler. Det er noe med at alle skal ha så og så mye milligram per kg, og så ganger de dette med kroppsvekten. Derfor er det jo en kjempefordel å være liten og lett, for da blir kuren myyee kortere :)

Jeg begynte den 27.august i år. Jeg var veldig usikker, vekslet frem og tilbake mellom å ville ta kuren, og mellom å ikketørre. Til slutt hoppet jeg bare i det, så møkk lei hudproblemer. Legen sa jeg ikke var en "typisk" pasient for denne kuren, så jeg er ikke sånn mega-pizzatryne. Men det er alltid endel underjordiske kviser på hake, og panne, konstant. Og får masse arr. Jeg startet med 2 kapsler daglig, og merket tørrheten etter en ukes tid. Etter 3 uker gikk jeg opp på 3 kapsler daglig, og har fortsatt med det siden. Jeg merket ganske kjapt at jeg ble verre i starten, etter ca 3 uker. Etter jeg gikk opp i dose ble jeg bare enda verre, og jeg merket null bedring inntil etter ca 9 uker. Nå har jeg kun 5 uker igjen av kuren, og er strålende fornøyd. Får nesten ingen nye kviser, det er så herlig!! :)

Av bivirkninger jeg har merket er selvfølgelig tørrhet, spesielt munnviker, og tørr nese. Ikke noe neseblod, men hvis jeg snyter meg kommer det litt rødt på papiret. Tørre øyne, men dette overlever jeg. Og i de to siste ukene har jeg merket endel muskelsmerter, men begynt å ta omega3, og da har det blitt mildere. Troor kanskje jeg også har blitt litt mere følsom(overfølsom?), tar meg lettere nær av dumme filleting, f.eks krangling med kjæresten, men dette er jeg ikke helt sikker på da.

Jeg bruker dermalogica spescial cleansing gel, kjempeegod rens som ikke tørker ut, og som er veldig drøy i bruk.

Fuktighetskremen jeg bruker heter dermalogica smoothing cream. Jeg brukte først en krem fra apoteket, som heter noe fransk ett eller annet(La roche posay?). Var vist beregnet for de som var tørr av medisinke årsaker. Den var bedre enn vanlige apotekkremer, men hadde fortsatt store flak på siden av nesen, og jeg merket straks forskjell da jeg skiftet til dermalogica. De siste ukene har jeg også bynt og bruke en peeling jeg brukte før jeg startet kuren, den er også fra dermalogica. Den er kjempemild og er ment til daglig bruk. Jeg vegret meg egentlig for dette, siden huden er såpass skjør, men gjett hva, huden min ble kjempefin, og ikke noen stygge tørre flak, så bruker den kanskje 2 dager i uka nå. Den beste lypsylen jeg har prøvd er faktisk fra apoteket. Også av merket La roche posay, den er beregnet for de som tar medisiner som er uttørrende. Den fjerner sprekker i munnvikene, kjempegod.

Det verste med denne kuren for meg er vel egentlig bare tanken at jeg går på disse sterke medisinene. Tørrheten overlever jeg, muskelsmertene er kjipe. Å ikke kan drikke mye alkohol er kjipt hvis du ønsker å ta deg en real bytur, men det er lite å ofre for resultatet da! :)

Nå ser jeg sinnsykt mye frem til å være ferdig om 5 uker, det kommer til å bli så vannvittig deilig :) jeg var til legen tidligere denne uka, og nå skal jeg ikke på kontroll før om 10uker :O (5 uker etter avsluttet kur).

Ser nå at dette ble veeeldig langt, men er så spennende å få dele dette med andre i samme situasjon. Merker at det ikke er så mange andre som skjønner det, du er nødt til å ha hatt dette problemet selv.

Ønsker deg masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle dere som sliter dere gjennom kuren.

Jeg avsluttet min kur for snart 24 år siden (oi, begynner jeg bli voksen tro) :-)

Jeg kjenner meg sånn igjen på det dere forteller, men vil forsikre dere om at det er SÅ verd det. Det er så godt når en kjenner selvtilliten kommer og man slipper føle alle glor på deg....

som dere skjønner er det lenge siden jeg gikk på kuren, og lever i beste velgående enda :-)

vil bare ønske dere alle sammen masse lykke til fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
hei alle dere som sliter dere gjennom kuren.

Jeg avsluttet min kur for snart 24 år siden (oi, begynner jeg bli voksen tro) :-)

Jeg kjenner meg sånn igjen på det dere forteller, men vil forsikre dere om at det er SÅ verd det. Det er så godt når en kjenner selvtilliten kommer og man slipper føle alle glor på deg....

som dere skjønner er det lenge siden jeg gikk på kuren, og lever i beste velgående enda :-)

vil bare ønske dere alle sammen masse lykke til fremover :-)

JAAA, skolskinnshistorie! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knøttet:)

Jeg snikleser litt jeg også:) tenkte og dele mine erfaringer med dere, er så spennende og lese hvordan andre opplever kuren.

Jeg er en jente på 21, som er 165cm høy, og 51 kg, veldig lett benbygning. Så da er vi omtrent like i vekt og høyde:) Jeg skal ta ca 330 kapsler. Det er noe med at alle skal ha så og så mye milligram per kg, og så ganger de dette med kroppsvekten. Derfor er det jo en kjempefordel å være liten og lett, for da blir kuren myyee kortere :)

Jeg begynte den 27.august i år. Jeg var veldig usikker, vekslet frem og tilbake mellom å ville ta kuren, og mellom å ikketørre. Til slutt hoppet jeg bare i det, så møkk lei hudproblemer. Legen sa jeg ikke var en "typisk" pasient for denne kuren, så jeg er ikke sånn mega-pizzatryne. Men det er alltid endel underjordiske kviser på hake, og panne, konstant. Og får masse arr. Jeg startet med 2 kapsler daglig, og merket tørrheten etter en ukes tid. Etter 3 uker gikk jeg opp på 3 kapsler daglig, og har fortsatt med det siden. Jeg merket ganske kjapt at jeg ble verre i starten, etter ca 3 uker. Etter jeg gikk opp i dose ble jeg bare enda verre, og jeg merket null bedring inntil etter ca 9 uker. Nå har jeg kun 5 uker igjen av kuren, og er strålende fornøyd. Får nesten ingen nye kviser, det er så herlig!! :)

Av bivirkninger jeg har merket er selvfølgelig tørrhet, spesielt munnviker, og tørr nese. Ikke noe neseblod, men hvis jeg snyter meg kommer det litt rødt på papiret. Tørre øyne, men dette overlever jeg. Og i de to siste ukene har jeg merket endel muskelsmerter, men begynt å ta omega3, og da har det blitt mildere. Troor kanskje jeg også har blitt litt mere følsom(overfølsom?), tar meg lettere nær av dumme filleting, f.eks krangling med kjæresten, men dette er jeg ikke helt sikker på da.

Jeg bruker dermalogica spescial cleansing gel, kjempeegod rens som ikke tørker ut, og som er veldig drøy i bruk.

Fuktighetskremen jeg bruker heter dermalogica smoothing cream. Jeg brukte først en krem fra apoteket, som heter noe fransk ett eller annet(La roche posay?). Var vist beregnet for de som var tørr av medisinke årsaker. Den var bedre enn vanlige apotekkremer, men hadde fortsatt store flak på siden av nesen, og jeg merket straks forskjell da jeg skiftet til dermalogica. De siste ukene har jeg også bynt og bruke en peeling jeg brukte før jeg startet kuren, den er også fra dermalogica. Den er kjempemild og er ment til daglig bruk. Jeg vegret meg egentlig for dette, siden huden er såpass skjør, men gjett hva, huden min ble kjempefin, og ikke noen stygge tørre flak, så bruker den kanskje 2 dager i uka nå. Den beste lypsylen jeg har prøvd er faktisk fra apoteket. Også av merket La roche posay, den er beregnet for de som tar medisiner som er uttørrende. Den fjerner sprekker i munnvikene, kjempegod.

Det verste med denne kuren for meg er vel egentlig bare tanken at jeg går på disse sterke medisinene. Tørrheten overlever jeg, muskelsmertene er kjipe. Å ikke kan drikke mye alkohol er kjipt hvis du ønsker å ta deg en real bytur, men det er lite å ofre for resultatet da! :)

Nå ser jeg sinnsykt mye frem til å være ferdig om 5 uker, det kommer til å bli så vannvittig deilig :) jeg var til legen tidligere denne uka, og nå skal jeg ikke på kontroll før om 10uker :O (5 uker etter avsluttet kur).

Ser nå at dette ble veeeldig langt, men er så spennende å få dele dette med andre i samme situasjon. Merker at det ikke er så mange andre som skjønner det, du er nødt til å ha hatt dette problemet selv.

Ønsker deg masse lykke til :-)

Hyggelig at du snikleser, vil gjerne høre erfaringer fra andre brukere :hoppe: og jo lengre og mer detaljert innlegget er, jo bedre :fnise: vi har jo nesten helt like utgangspunkt og behandlingsdoser også :jepp: bare at jeg får ikke ta 3 tabletter mer enn annenhver dag :sjenert: derfor dryger kuren min mer ut enn din. Men men! Glad jeg kom over frykten og begynte iallefall, angrer ikke et sekund!

Får jeg spørre hva du har tenkt å gjøre med arrene etter behandling? Hvis du har tenkt det? Jeg leser om så mangt (forskjellige lasertyper osv..), men aner jo ikke hva jeg skal gå for...... :sukk: synes det er kjipt å sitte igjen med arr som minner om den vanskelige tiden, da er jo halve morroa ødelagt... og jeg vet det er arr som ikke forsvinner av seg selv, da de allerede har vært der i årevis.

Har faktisk blitt støl i ryggen siste dagene, mulig det er en virkning av opp-doseringen min. Men jeg takler den!

Lykke til selv! hærlig å snart være ferdig da, heldigrisen :biggrin:

hei alle dere som sliter dere gjennom kuren.

Jeg avsluttet min kur for snart 24 år siden (oi, begynner jeg bli voksen tro) :-)

Jeg kjenner meg sånn igjen på det dere forteller, men vil forsikre dere om at det er SÅ verd det. Det er så godt når en kjenner selvtilliten kommer og man slipper føle alle glor på deg....

som dere skjønner er det lenge siden jeg gikk på kuren, og lever i beste velgående enda :-)

vil bare ønske dere alle sammen masse lykke til fremover :-)

24 år ja! Trodde ikke kuren hadde eksistert så lenge jeg, men det er jo fantastisk! :) (da var jeg faktisk ikke mer enn 1-2 år :gjeiper: ). Ja, jeg har funnet ut at denne kuren er ikke så ille som jeg trodde. Og det er jeg gla for! Så nå har jeg god trua på at jeg skal overleve dette jeg også ;)

Jeg kjenner det allerede nå, etter 1 1/2 mnd at selvtilitten har bedret seg.. TENK å få oppleve å ha kvisefri hud! Jeg kommer jo nesten ikke på hvordan det var. Så det er stort! :)

Takk for lykkeønskningene - håper jeg er like heldig som deg og er kvisefri fortsatt om 24 år ;)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...