Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble satt på 3 tabletter pr dag ved siste besøk. Vet ikke hvor mange mg det blir pr kilo, veier mellom 65-70 kg. Snakker vi mg over tid eller?

Den siste vichykremen fungerer virkelig, nutrologie 2 for ekstremt tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos hudlegen og fått min siste dose tabletter! :)

Jeg skulle egentlig ta 330, men legen valgte å gi meg en stor eske, slik at jeg ender opp på 360. Legen så på meg som "helt fin" nå, men ville likevel gi meg det jeg skulle ha pluss litt ekstra. Jeg benyttet sjansen og spurte litt omkring dette (hadde krullekruksa i tankene), og han sa at det var veldig viktig at jeg tok hele kuren og heller noen tabletter ekstra enn å kutte når jeg ble fin. Det var ofte de som ligger i grenseland (og under) mtp total mengde, som fikk tilbakefall og må ha en runde nr 2. Så takke meg til å knaske 30 stk ekstra når jeg først holder på..... :popcorn: Han nevnte også at jeg ville komme til å fortsette å merke bedring i huden etter endt behandling.

Så spurte jeg om arr:

Arr skulle først og fremst ikke gjøres noe med før minst 6 mnd etter endt behandling. Jeg ville merke en stor bedring iløpet av denne tiden. De røde arrene (pigmentarrene) ville etterhvert forsvinne av seg selv, og søkkene bli mindre tydelige. Alle mine arr (søkk) ville nok alikevel ikke bli borte helt av seg selv, og til mine typer arr (småe søkk i huden) anbefalte han fraxel laser (vet ikke hvordan det skrives..).

Er vel 240 tatt nå da :) og 120 igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert HELT uinteressant for dere men :gjeiper: Jeg skjønner ikke hva jeg driver å surrer med jeg... telte etter hvor mange tabletter jeg har tatt/har igjen, for å finne ut når jeg slutter.. og for det første så kommer jeg bare til 357...men det skal være 360. Og for det andre så har jeg igjen 126 tabletter når jeg telte brettene, hvilket betyr at jeg ikke har tatt 240 men 231 :klø: men det stemmer ikke når jeg teller etter på kalenderen bakover igjen... :dåne:

Ikke at 3 tabl. har så mye å si, men det irriterer meg at det ikke stemmer, for det burde det! :sur: Men er ikke så enkelt å holde tunga rett i munnen når man først skal ta 2 om dagen også 2 og 3 annenhver dag da... :sjenert:

Meeeen etter det jeg har funnet ut er jeg vel ferdig 23/24 februar, med *"tilleggsdosen" min. 23. hvis jeg tar 3 stk de 2 siste dagene, eller 24.hvis jeg tar 1 siste dagen.

....hurra for å telle tabletter riktig ass... :roll::ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Da vil jeg stolt meddele at jeg har 42 piller igjen, eller ca. 14 dager :) Skulle egentlig være ferdig 9. jan, men vi bestemte oss for og da et par tillegsdager, bare for og være sikre :) Hurra meg rundt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay! Da er du jo snaaaart ferdig :) savner å se bilde av hvor BRA du sikkert har blitt på bloggen din ;)

Jeg har nå igjen 114 tabletter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt på 3 tabletter pr dag ved siste besøk. Vet ikke hvor mange mg det blir pr kilo, veier mellom 65-70 kg. Snakker vi mg over tid eller?

Tidligere så satte jeg opp en utregning for meg og min kur, for å se hvor mange kapsler det ble når det skulle være 120 mg/kg. Du kan putte inn det du veier og hvor mange du tar om dagen, så ser du hvordan det blir for deg :)

-------------

120mg pr kg: 120mg x 51kg = 6120mg

20mg pr kapsel: 6120mg / 20mg = 306 kapsler

2 kapsler pr dag: 306 / 2 = 153 dager

153 dager: omtrent akkurat 5 mnd

--------------

Nå har det blitt litt forandring for meg, tar 2 og 3 tabl annenhver dag (dosen skulle ligge på ca 1 mg/kg pr dag), og jeg ender opp på 360 tabl. Dette fordi legen mente at 120 mg/kg var et absolutt minimum - uansett grad av kviser.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer helt sikkert det du sier ja, Krullekruksa. Legen min bare fortalte meg at det idéelle var å ligge på 1 mg/kg pr dag, men han snakker jo ut ifra sin erfaring og lære.

Masse lykke til hos hudlegen neste uke! Måtte han finne det beste alternativet for deg og din hud :)

(nå har jeg jaggu meg bare igjen 109 tablettisser og ha i meg..! :popcorn: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

jeg har nå en uke (!!!!) igjen.. er egentlig litt tvilsom på at det er riktig og gi seg nå, føler jeg må ha en mnd til, men sånn blir det ikke (foreldre). Er strålende fornøyd i alle fall! Leste forresten at noen savnet bilder på bloggen: jeg finner ikke kameraet!! :( Så fort jeg finner det så skal jeg knipse meg halveis bort.. merker også at det er så lite og SKRIVE, så det ender opp med at jeg ikke gjør det, det er jo ikke noen kviser og klage på eller noe.. hadde eventuelt blitt 2 mnd med klaging over arr, haha.. men det her er bra!

er noen i tvil? just do it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå en uke (!!!!) igjen.. er egentlig litt tvilsom på at det er riktig og gi seg nå, føler jeg må ha en mnd til, men sånn blir det ikke (foreldre). Er strålende fornøyd i alle fall! Leste forresten at noen savnet bilder på bloggen: jeg finner ikke kameraet!! :( Så fort jeg finner det så skal jeg knipse meg halveis bort.. merker også at det er så lite og SKRIVE, så det ender opp med at jeg ikke gjør det, det er jo ikke noen kviser og klage på eller noe.. hadde eventuelt blitt 2 mnd med klaging over arr, haha.. men det her er bra!

er noen i tvil? just do it..

Hoooooooooi..! DU er VIRKELIG snart FERDIG! :romeo: (synes ikke det er lenge siden vi "møttes" her jeg :gjeiper: )

Nei jeg føler ikke at det er så mye å oppdatere å skrive om jeg heller... er jo ingen kviser å klage over nei! :) men jeg kunne klaget i laaaaaange baner om arr jeg også :ler: men det er neste fase... jeg skal først og fremst bli så overlykkelig over å bli kvitt kilden til arrene og roten til alt vondt: kvisene.

Ser frem til bilder når du finner kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvor mange tabletter jeg har igjen, men skal bruke de ut mars. Men, jeg er allerede helt kvitt kvisene! :D Har ikke en eneste igjen, og har ikke hatt på lenge. Ikke engang når mensen kommer, har jeg fått noen nye:)

Så får HÅPE dette er siste kuren. Jeg orker ikke tanken på en kur til, for denne gangen har den vært TØFF! Stiv i alt av muskler og ledd, og en nese som er full med innvendige sår.. Føj!

Men det er verdt det assa! SKjønner ikke hva folk nøler etter, jeg! :)

Tilogmed "kjendis-blogger" Blondinbella har begynt på roaccutane nå.. ;)

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre, HB :)

Jeg har igjen 91 tabletter nå...!!!! :biggrin:

...og jeg blør og bløøøøøør tideli-bom av cerazetten fortsatt :snurt:

Skal tro om jeg faktisk klarer å ta de p-pillene i 5 uker etter roaccutan-slutt... :sjenert: tviler...

Jeg vurderer faktisk hver eneste dag om jeg skal slutte. Men det som driver meg er at jeg har bare ca 1 mnd igjen på kuren.. men samtidig så har jeg jo 2 mnd igjen på p-pillene :sur: Må jo alikevel være "avholds" slik som jeg blør, så hva er vitsen...kan jo like så godt slutte, også være avholds. Da er jeg jo iallefall kvitt ETT problem: slipper iallefall å blø. Men, spørs om det blir så enkelt å være avholds da...når jeg ikke blør lenger :sjenert: aaaargh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært hos hudlegen i dag og skal ta 60 tabletter til. Da ender jeg på 120mg/kg totalt, noe jeg er fornøyd med. Ikke fått noen nye kviser de siste to ukene så nå ser jeg lys i tunellen. :)

Jeg er ferdig om 68 tabletter eller 34 dager. Jippi!!!

Yay! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt omgangssyken i helgen, så i går fikk jeg ikke i meg tablettene :( jeg hadde ikke fått i meg noe mat på over 1 døgn, så jeg fant ut at jeg skulle droppe å ta de på tom mage - siden jeg uansett ikke klarte å spise noe ved sidenav, annet enn eple.. Men jeg er så STA, at dette skal ikke utgjøre en dag ekstra på kuren fordi :snurt: så jeg tenker å ta 3 tabletter et par dager på rad, slik at jeg kommer inn på "kalenderen" igjen.

Noen som vet hvor lang tid det tar før cerazetten taes opp i kroppen, forresten? (dere som går på den selv). Jeg fikk vel omgangssyka ca 2-3 timer etter jeg hadde tatt pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...