Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

tipper at jeg ikke får selvmordstanker :) Er så syk, så igår tok jeg ikke roaccutanen min.. lurer på om det gjør noe. har nemlig ikke spist noe siden onsdag og hatt 41 i feber.. gjør det noe? skal ta meg litt lett mat nå for og få tatt medisinen..

Hffda.... :( god bedring! :klemmer: jeg vet ikke om det gjør noe fra eller til.. eller hva du bør gjøre. Vet bare at man ikke skal ta dobbel dose hvis man har hoppet over/glemt en gang! Så det bør du ikke gjøre. Det høres jo ikke lurt ut å ta tabletter på tom mage, så kanskje du gjorde det riktige :)

Jeg har også vært syk den uka her :forkjola::( sengeliggende et par dager, men har heldigvis klart å trø i meg litt middag - så jeg har tatt alle tablettene mine.

Er no dritt som har gått på jobben, og da måtte jeg jo bare få det...... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest youlookslashy
Hffda.... :( god bedring! :klemmer: jeg vet ikke om det gjør noe fra eller til.. eller hva du bør gjøre. Vet bare at man ikke skal ta dobbel dose hvis man har hoppet over/glemt en gang! Så det bør du ikke gjøre. Det høres jo ikke lurt ut å ta tabletter på tom mage, så kanskje du gjorde det riktige :)

Jeg har også vært syk den uka her :forkjola::( sengeliggende et par dager, men har heldigvis klart å trø i meg litt middag - så jeg har tatt alle tablettene mine.

Er no dritt som har gått på jobben, og da måtte jeg jo bare få det...... :murvegg:

på skolen er det slik at de åpner og lukker vinduene konstant så det blir varmt og kaldt hele tiden... har i alle fall fått tatt dem idag, selv om jeg er fantastisk kvalm.. Klarer ikke og gå en gang, må sette med ned en fem-seks ganger for og få tatt på meg bukse og genser.. I tilleg er ingen hjemme om dagene, så har veldig lite hjelp :) uff.. sliten av og ligge på sofaen er jeg og. klarer ikke snakke en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :klemmer:

Var det før eller under kuren du så ut som på bildene, mente du?

.

Før og litt under. Så var det strøkent i 3 uker etter endt kur, så begynnte det litt etter litt igjen. Ble tilbudt å ta en til, men aldri i verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg flasset oxo på brystvortene, huff...

Og i nesa ja,,,jeg kjøpte spray på apoteket, med olje. Brukte denne slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27:

Nesa har fått noen skorper fordi jeg ikke klarer å la være å trykke ut hudormene som kommer så enkelt ut! ;) Skal ingenting til at det blir sår i huden, men det gror da igjen :)

Ellers er det fortsatt deilig å være mindre fet i huden og i håret! flasser litt i hodebunnen men...

Og det har ikke kommet noen nye store kviser som er verdt å irritere seg over heller :) så dette går da riktig storsvært enda! :jepp: På tirsdag er det inn til hudlegen :)

Fortsatt bare nesa som er tørr, inni og utapå, og litt lepppene :) resten av huden klarer seg fint!

(puppen er i ferd med å komme til seg selv igjen og, etter litt smøring med krem :fnise: )

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

ikke bare du som sliter med tørre lepper, jeg også ;) Men mine er så såre at de har sprukket og blødd.. Min skyld, vært litt dårlig med prolipen mens jeg var vært syk. Som jeg fortsatt er, men får skjerpe meg med prolipen altså.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke unnagjort nå. Merker at jeg er litt tørrere i huden, og at jeg har fått utbrudd med slike som bare ligger under huden og ikke kan klemmes. Og mer støl enn vanlig (kan dog ha noe med hard trening en dag og topptur en annen dag å gjøre). Største stresset er å huske å ta dem til middag, glemte det i går.

Hvordan er det med denne kuren og alkohol forresten?

@Wonders: savner fremdeles den dokumentasjonen jeg lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

alkohol er fy. Greit med en øl til maten en gang i blandt o.l, men ikke noe "ut på fest og drekka" greier.. :) Prøv og ta dem til frokost istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alkohol er fy. Greit med en øl til maten en gang i blandt o.l, men ikke noe "ut på fest og drekka" greier.. :) Prøv og ta dem til frokost istedet!

Drakk tilsammen en flaske vin i helgen, vil jeg dø?

Frokosten min har veldig lite fett i seg, fikk høre at jeg skulle ta dem til middagen fordi det ville gjøre at de ble tatt opp bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk tilsammen en flaske vin i helgen, vil jeg dø?

Frokosten min har veldig lite fett i seg, fikk høre at jeg skulle ta dem til middagen fordi det ville gjøre at de ble tatt opp bedre.

Neida, du vil ikke dø ;) er bare det at leveren din har ikke noe godt av alkohol når du går på roaccutan. Så derfor bør man ta litt hensyn til det og være måteholden. Leveren får økte verdier (???eller hva det var legen min sa til meg - iallefall noe med levra..), så derfor ikke drikke noe særlig.

Jeg fikk også beskjed om å ta de til middag, pga fettinnholdet. Hvis ikke jeg kom på/kunne det, skulle jeg drikke godt med melk til istedet. Så hvis du kommer på det etter middagen kan du jo bare ta tablettene med litt melk til kvelds :) (ikke RETT før du legger deg da, slik at tablettene blir liggende i spiserøret..det kunne visst irritere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du vil ikke dø ;) er bare det at leveren din har ikke noe godt av alkohol når du går på roaccutan. Så derfor bør man ta litt hensyn til det og være måteholden. Leveren får økte verdier (???eller hva det var legen min sa til meg - iallefall noe med levra..), så derfor ikke drikke noe særlig.

Jeg fikk også beskjed om å ta de til middag, pga fettinnholdet. Hvis ikke jeg kom på/kunne det, skulle jeg drikke godt med melk til istedet. Så hvis du kommer på det etter middagen kan du jo bare ta tablettene med litt melk til kvelds :) (ikke RETT før du legger deg da, slik at tablettene blir liggende i spiserøret..det kunne visst irritere).

Legen min sa ikke noe om alkohol han, og han vet at jeg drikker. God vin til maten er et must for meg. Tok leverprøvene etter en kveld som sklei ut, så må ha en bra lever.

Hva kan jeg ta tabletten med når jeg ikke klarer melk? En neve nøtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa ikke noe om alkohol han, og han vet at jeg drikker. God vin til maten er et must for meg. Tok leverprøvene etter en kveld som sklei ut, så må ha en bra lever.

Hva kan jeg ta tabletten med når jeg ikke klarer melk? En neve nøtter?

Leger er kjent for å informere/mene forskjellig, så er vel ikke så unaturlig at man får forskjellig info iblandt.. Foreslår at du spør spesifikt om dette på neste besøk jeg, så får du forhåpentligvis et detaljert svar om både det ene og det andre :) Min lege sa "vær forsiktig med alkohol under kuren, pga levra". Men jeg har også unnet meg å dele en flaske vin med samboer til maten eller en halvliter en og annen lørdagskvelden.

Hmmneiiiii....legen min sa bare melk, så har ikke tenkt over noe annet faktisk.. Men når noen får beskjed om å ta de til frokost, regner jeg med at nøtter funker bra :) (tenker på frokostblanding osv..) eller en liten brødskive med noe pålegg på. Brude jo holde det. Er sikkert ikke så viktig å tenke på fettinnholdet hvis du vanligvis tar de til middag og bare glemmer det i ny og ne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krullekruksa

Hoho.. jeg er vel da storsynderen her. Har vel vært på fest 3 ganger siden oppstart av kuren. Lever og triglyseridverider var kjempefine. Rart det ikke står noe om alkohol i pakniingsvedlegget. Finner ingen annen litteratur om det heller!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 29:

Var hos legen i dag. Alle prøver var helt fine! :biggrin: hadde ikke forandret seg i det heletatt siden sist, faktisk! Så nå tropper jeg opp til 3 og 2 kapsler annenhver dag :) legen sa det var aller best virkning når man fikk i seg ca 1 mg pr kg kroppsvekt pr dag. Han sa også at jeg kom til å bli heeeelt fin! :hoppe: jeg hadde forbedret meg masse siden jeg var der sist. Og jeg skulle ta 330 tabletter til sammen og kommer til å være ferdig rundt 12-13 februar, ca 4,5 mnd til sammen :)

Jeg håper jeg er over kviseutbruddet nå, for jeg har ikke fått noen nye på flere dager nå :jepp:

Hudormene på nesen er nesten borte, og ikke har jeg noe spesielle plager nå. Nesa er ikke så tørr utenpå lengre, og heller ikke inni - tross heftig forkjølelse.. Dette går veien føler jeg nå :)

Og bare for å deppe litt........ tante rød gir seg ikke, kom søern meg i går på besøk igjen :dåne:

nå kan den mensen der gå å legge seg, snart altså :kjefte::kjempesinna::frustrert:

Jeg fikk akkkurat 1 uke fri denne gangen og, før den begynte på igjen.. da har jeg vel 2 uker med herligheten igjen før jeg får ei ny fri-uke :filer: hentet ut ei ny pakke med cerazette i dag, gidder ikke styret med å bytte heller...selv om det er det som skjer snart hvis disse bivirkningene ikke gir seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg kommet ut av tellingen min nå?? :fnise: ja det tror jeg :gjeiper: eller...det er vel dag 29 nå, men da var det ikke helt rett for et par oppdateringer siden :gjeiper: jaja...lite viktig, men så det bare tilfeldigvis nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest youlookslashy

fikk en stor kvise idag... nedtur. men den er borte nå, noe som er bra, haha! :D

knøttet: ja, får ta vare på mormor.. presten var her idag, blir begravelse på torsdag, blir ikke noe gøy, og ettersom begravelsen skal holdes så kort som mulig og ikke sies noe om avdøde,blir det veldig feil for meg :) men men, haha.. må kjøpe meg svart kjole, æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho.. jeg er vel da storsynderen her. Har vel vært på fest 3 ganger siden oppstart av kuren. Lever og triglyseridverider var kjempefine. Rart det ikke står noe om alkohol i pakniingsvedlegget. Finner ingen annen litteratur om det heller!!

Jeg finner at alkoholen kan virke fortere, og at tablettene kan virke dårligere akkurat den dagen, og at levra kan bli påvirka. Men ingenting absolutt.

I følge en stor epidemiologisk undersøkelse fra 2000 så er forresten ikke roaccutanebrukere mer utsatt for depresjon eller selvmord enn resten av befolkningen. En kan heller si tvert i mot da de som er deprimerte blir raskere plukket opp av helseapparatet enn andre da de er hyppigere i kontakt med helsepersonell. Så jeg venter fremdeles på beviset om at opptil 2% knerter seg selv, noe som jeg ikke har sett enda. Lite holdepunkter for påstanden vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten-meg
Har jeg kommet ut av tellingen min nå?? :fnise: ja det tror jeg :gjeiper: eller...det er vel dag 29 nå, men da var det ikke helt rett for et par oppdateringer siden :gjeiper: jaja...lite viktig, men så det bare tilfeldigvis nå ;)

Hei

Fin blogg du har, ser ut til å gå bra med deg?

Har lest gjennom bloggen og ser du skriver at du har kviser som blir til pigmentflekker og etterhvert til små søkk. Slike har jeg også, har du spurt hudlegen din om slike søkk går bort og eventuelt hvor lang tid det tar?

Lykke til videre og takk hvis du svarer.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Fin blogg du har, ser ut til å gå bra med deg?

Har lest gjennom bloggen og ser du skriver at du har kviser som blir til pigmentflekker og etterhvert til små søkk. Slike har jeg også, har du spurt hudlegen din om slike søkk går bort og eventuelt hvor lang tid det tar?

Lykke til videre og takk hvis du svarer.

Hilsen meg.

Hei du! Ja her går alt i skjønneste orden - er så godt å se at kvisene slipper taket!!!!! :) For herregud hvor mange år jeg har sett frem til denne følelsen.....

Jeg har ikke spurt hudlegen min så spesifikt om det med arr, faktisk...rett og slett pga av at jeg ikke har kommet på det. Blir så mye snakk og jeg har så mange sp.mål ift kuren at mye går i glemmeboka :fnise: og på tur hjem tenker jeg "fillern! jeg skulle jo spørre om dét og.." :gjeiper: men jeg har faktisk tenkt å spørre ;) så da kan jeg jo komme tilbake til det og skrive det her. Er jo der ganske jevnt, så skal alltids få spurt.

Men for å dele min egen erfaring: Pigmentflekk-arrene mine går over etter endel måneder (år?), og de aller aller minste søkkene har kaaanskje blitt litt mindre med årene... men de litt større søkkene har ikke gått bort noe mye.. så jeg tror heller ikke de kommer til å gjøre det med tiden (har jo hatt noen av disse søkkene i mellom 5 og 10 år nå, og de er der fortsatt..). Jeg tror det må behandling til, for å få glattet ut huden etterpå, for min del (enda jeg ikke betraktes som "ille"), så har tenkt å spørre om forslag til arrfjerningshjelp etter kuren :) er jo vel og bra å bli kvitt kvisene - men blir ikke helt optimalt om man skal ha skjemmende arr som minner en om den tunge kvise-tiden :(

Jeg merker det jo nå, at arrene plager meg, for i skrivende stund så har jeg så godt som null kviser, kun noen hudormer og en bitteliten tørr kvise på haka. Men pga av at spesielt venstre kinn er fullt av små søkk, synes jeg fortsatt ikke noe om å ha håret i strikk f.eks - pga arrene. Men jeg er strååålende fornøyd med å slippe å ha kviser i tilegg, så jeg føler meg jo vakrere enn noen sinne nå :sjenert::ler: gleder meg til julebord og alt som er - bare for å vise meg til folk og rope inni meg: "se! jeg er ikke noe kvisetryne lengre!" :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...