Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Knøttet_*

Er det forresten noen som vet hvordan man skal forholde seg til alkoholen på denne kuren? Jeg vet man skal være forsiktig og ikke drikke noe særlig - men hva innebærer det? (glemte å spørre legen sist..). Jeg har ikke forstått det som at man må være totalt avholds? Jeg tok 1 glass vin (vel... 1 1/2 ble det kanskje :gjeiper: ) sammen med kjære i gårkveld, og kan aldri tro at det er noe galt, vel..? Så lenge man ikke drikker så mange enheter, og bare en gang i ny og ne, kan det vel ikke skade leveren... begynner jo å bekymre seg over alt man ikke er sikker på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som vet hvordan man skal forholde seg til alkoholen på denne kuren? Jeg vet man skal være forsiktig og ikke drikke noe særlig - men hva innebærer det? (glemte å spørre legen sist..). Jeg har ikke forstått det som at man må være totalt avholds? Jeg tok 1 glass vin (vel... 1 1/2 ble det kanskje :gjeiper: ) sammen med kjære i gårkveld, og kan aldri tro at det er noe galt, vel..? Så lenge man ikke drikker så mange enheter, og bare en gang i ny og ne, kan det vel ikke skade leveren... begynner jo å bekymre seg over alt man ikke er sikker på :P

Hei, var hos legen på onsdag og fikk ut resept på roaccutan. Fikk beskjed om at alkoholen ikke skulle ha noe særlig å si. Begynner snart på min kur. (400 piller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Tror jeg hadde vært ganske forsiktig med alkoholen, siden Roaccutanen allerede tærer en del på leveren.. Sikkert greit med et vinglass nå og da, men ikke sånn dra på fest og bli full greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Ja jeg hadde ikke tenkt jeg skulle på flatfylla under kuren uansett ;) Men satser på at et glass vin eller en øl til maten i ny og ne går greit :)

Dag 6:

Kviseutbruddet har begynt å melde seg tror jeg.. (om det kommer av at jeg bare renser huden med vann eller om det er kuren som setter inn, er jeg usikker på men). Har fått flere ømme kviser på høyre kinn og et sviiiinvondt monster på haka :snurt: Og jeg må jo virkelig ta meg sammen for å unngå å smøre på epiduo og andre kviser-drepende kremer, fordi det er jo nettopp det jeg gjør når jeg får kviser..! Har faktisk måttet gjemme bort kremene og rensene jeg ikke får lov å bruke, så jeg ikke skal glemme meg :gjeiper: jeg føler jo det går lenger før kvisene tørker ut og blir bra når jeg ikke skal ha på noe som helst, men.... er vel sånn det er!

Merker at jeg har begynt å bli litt sår og småstiv i huden i ansiktet nå. Selv om jeg ikke flasser andre steder enn på nesa enda, føler jeg at det begynner å skje noe med hele trynet. Neseblodet og tørrheten inni nesa har jeg klart å holde litt i sjakk etter jeg har vært flink til å smøre med sesamolje. Leppene har klart seg uten lypsyl (prolip'en) enda, men kjenner jeg er litt sår der og. Men ikke tørr ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Hei, var hos legen på onsdag og fikk ut resept på roaccutan. Fikk beskjed om at alkoholen ikke skulle ha noe særlig å si. Begynner snart på min kur. (400 piller)

...og lykke til, Troms! :)

(du er velkommen til å henge deg på her, med både erfaringer og frustrasjoner underveis, om du vil du også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Haha, tror det bare er starten, men.. Jeg har faktisk blitt "kjempe bra" nå, så er i ekstase, igrunn.. Har fått kjempetørre hender, da.. Men men, det fikser seg! Bare vent på resultat, sier jeg! Skal visst begyne og skje noe i mnd. 2, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Knøttet_*
Haha, tror det bare er starten, men.. Jeg har faktisk blitt "kjempe bra" nå, så er i ekstase, igrunn.. Har fått kjempetørre hender, da.. Men men, det fikser seg! Bare vent på resultat, sier jeg! Skal visst begyne og skje noe i mnd. 2, så..

...og vi gleeeeder oss JA!!!! :enig: Skal bli SÅ herlig å se bedring.... :jepp: Jeg har nesten gått 1 uke nå! Og jeg lever!! Hihi ;)

(gleder meg til å se nytt bilde av deg på tirsdag :) kjempeflott å høre at du ser bedring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Ja! Merket for et par dager siden at sårene begynte og løpe bort, og det kom liksom ingen "kuler" under huden lenger.. Har merket to over det ene øyenbrynet nå, men ikke noe jeg tenker noe serlig på, og har våknet flere dager uten noen nye! Er kjempefornøyd! Er veldig tørr da.. Og leppene mine trenger sårt pleie.. Hadde ikke tilgang på prolip i går, så gikk rundt og slikka meg på leppene for og holde dem fuktige.. Sjakktrekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Hvilke typer kviser er det som kommer/kom til deg/dere under utbruddet? Jeg har noen vonde kuler nå, pluss at noen av hudormene begynner å "tyte" litt ut og noen av dem blir faktisk til hvite knopper, som bare er til å pukke bort.

Dag 7:

Ganske likt gårsdagen. Har nå begynt å merke såpass sårhet på leppene at jeg har tatt i bruk prolip'en. Ellers generelt sår og stiv i ansiktet, men ikke flassete annet enn på nesen fortsatt. Jeg ser jo faktisk verre ut enn når jeg begynte nå, så føles litt rart :forvirret: men jeg satser på at det er kviseutbruddet som kommer tidlig, og gir seg etterhvert.... :Nikke:

og :bursdag: til youlookslashy i dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Jeg fikk sånne vonde kuler, så ut som jeg var hoven i perioder, var grisestygt. Fikk masse kviser i kinnene også.. Og hudormene tørket liksom ut, og ble sånn harde utenpå, men nå er det bare og skrubbe de bort, har lite hudormer igjen nå, en del på nesa, men det bare skrubber jeg bort med fingrene etter jeg har dusjet! Forsvinner mer og mer hver dag :)

Får håpe det forsvinner snart da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om dagkrem fra La Roche Posay som er utviklet for de som bruker medisin mot kviser. Den inneholdet et spesielt fettstoff som forsvinner ved bruk av Roaccutan. Lrp Effaclar H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Vil bare tipse om dagkrem fra La Roche Posay som er utviklet for de som bruker medisin mot kviser. Den inneholdet et spesielt fettstoff som forsvinner ved bruk av Roaccutan. Lrp Effaclar H

Det er den jeg endte opp med å bruke, og kan trygt anbefale den jeg også :)

Synd den er så dyr og så liten tube, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Knøttet_*
Så KJEKT! Må prøves..

....bare legg merke til at det står "H" bak, det er kjempeviktig. Står det "K" bak, er det en heeeelt annen krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer på
Det er den jeg endte opp med å bruke, og kan trygt anbefale den jeg også :)

Synd den er så dyr og så liten tube, men..

Hei

Når dere begynte med roaccutan så fikk dere en periode med mere kviser, men kom det da kviser på andre steder enn før også?

Takk for svar fra en som snart skal begynne med roaccutan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer på
Så KJEKT! Må prøves..

Hei

Når dere begynte med roaccutan så fikk dere en periode med mere kviser, men kom det da kviser på andre steder enn før også?

Takk for svar fra en som snart skal begynne med roaccutan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lurer på
Definitivt mere kviser, over alt.

Huff jeg er så bekymret for dette, er sterkt plaget med store kviser i hele pannen og er så redd for at roaccutanen skal medføre at jeg får det i hele ansiktet! Flere som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Hei

Når dere begynte med roaccutan så fikk dere en periode med mere kviser, men kom det da kviser på andre steder enn før også?

Takk for svar fra en som snart skal begynne med roaccutan.

Hei :) Jeg svarer ut ifra at jeg har gått bare en uke på kuren nå da, men jeg har begynt å få kviseutbrudd - og jeg har ikke fått noen kviser andre plasser enn vanlig enda iallefall. Jeg plages i kinn, på hake og langs kjevebenet og ikke i pannen, på bryst eller rygg. Og har hittil ingen tegn til kviser hverken i panne, på bryst eller rygg. Men hva som skjer etterhvert i kuren aner jeg jo ikke.....

Lykke til på kuren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Huff jeg er så bekymret for dette, er sterkt plaget med store kviser i hele pannen og er så redd for at roaccutanen skal medføre at jeg får det i hele ansiktet! Flere som har erfaringer med dette?

Tror ikke du skal bekymre deg noe serlig over det, utbruddet holder seg mest der du allerede har kviser, tror jeg. f.eks jeg har aldri hatt serlig kviser på nesen, fikk èn liten under utbruddet, så det var ikke noen big deal. Og en uke er verdt det, skal jeg love deg! Jeg begyner og merke stor endring, har gått på Roaccutan i 29 dadger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...