Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

har gått 6 måneder på denne kuren, og dette er ikke kuren for pyser! Har atopisk eksem ennå. Fortsatt masse kviser, og de sa jeg kunne ta en kur til. Ikke F**N! Jeg kjente ca 3 uker etter endt kur at dette svarte store teppe som hadde omsluttet meg endelig lettet. Mine vonde følelser var oxo en bivirkning. JEG KJENTE MEG NEDSTEMT. VIT HVA DU GÅR TIL!

2% av pasientene klarte å gjennomføre selvmord i 1997, sikkert enda høyere nå. Dette er ikke småtteri, bare vær obs på ... nedstemthet.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Knøttet_*
har gått 6 måneder på denne kuren, og dette er ikke kuren for pyser! Har atopisk eksem ennå. Fortsatt masse kviser, og de sa jeg kunne ta en kur til. Ikke F**N! Jeg kjente ca 3 uker etter endt kur at dette svarte store teppe som hadde omsluttet meg endelig lettet. Mine vonde følelser var oxo en bivirkning. JEG KJENTE MEG NEDSTEMT. VIT HVA DU GÅR TIL!

2% av pasientene klarte åog gjennomføre selvmord i 1997, sikkert enda høyere nå. Dette er ikke småtteri, bare vær obs på ... nedstemthet.

Denne trengte jeg virkelig ikke nå, kjenner jeg.... :sukk:

Er sikker på at du bare mente det godt, men du skal vite at jeg tar ikke denne kuren bare for å forsøke ett eller annet. Og jeg har vært veeeeldig i tvil. Men jeg takkler ikke kviser mer, det tramper selvtillitten min ned i gjørma så til de grader. Og etter så mange år med kviser, og å se på at kvise etter kvise lager arr etter arr....DET blir jeg ikke noe mindre nedstemt av iallefall :tristbla:

Roaccutan er på en måte "1.steg i siste utvei" for meg: etter kuren, hvis jeg blir kvisefri - må jeg behandle arr etterpå hvis jeg skal bli "plettfri". Men i første omgang skal jeg være fornøyd med å bli kvitt kvisene...forhåpentligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du la ut bilde! Er det sånn huden din er til vanlig? For det er verre enn min, kanksje jeg ikke er så ille likevel, selvom jeg føler jeg er sterkt plaget... Blir gøy å se forbedringen uke for uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det slipper snart her også da :)

Men bare for å sppørre om en ting til: den uønskede hårveksten du fikk av de forrige pillene, ga det seg når du sluttet eller blir det permanent uønsket hårvekst av sånne bivirkninger?

Det ga seg med en gang jeg sluttet :)

(Jeg vokset leggene torsdag, for vi skulle i et bryllup lørdagen. Jeg var med legen fredagen, og hadde latt det stå igjen ei "stripe" med lange sorte hår, for at legen skulle få se hvor ille det var! :gjeiper:

Jeg har aldri hatt verken tett eller spesiellt synlig hårvekst på beina, og syntes dette var helt forferdelig!

Legen var enig med meg at dette var vel mye. så dro jeg hjem og fikk dratt bort siste stripen :) )

Jeg merket ikke noe andre steder. bikinilinja og under armene har jeg alltid hatt tett vekst, så vanskelig å si... tror ikke jeg fikk noe i ansiktet heller...ikke noe nevneverdig i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Det ga seg med en gang jeg sluttet :)

(Jeg vokset leggene torsdag, for vi skulle i et bryllup lørdagen. Jeg var med legen fredagen, og hadde latt det stå igjen ei "stripe" med lange sorte hår, for at legen skulle få se hvor ille det var! :gjeiper:

Jeg har aldri hatt verken tett eller spesiellt synlig hårvekst på beina, og syntes dette var helt forferdelig!

Legen var enig med meg at dette var vel mye. så dro jeg hjem og fikk dratt bort siste stripen :) )

Jeg merket ikke noe andre steder. bikinilinja og under armene har jeg alltid hatt tett vekst, så vanskelig å si... tror ikke jeg fikk noe i ansiktet heller...ikke noe nevneverdig i allfall.

Så hårveksten "datt av", eller måtte den fjernes først - også kom den ikke tilbake?

Nå spør jeg dumme sp.mål, det vet jeg :gjeiper: men er litt (veldig!) bekymret for å få denne bivirkningen av roacutan-kuren... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
*leser bloggen din, youlookslashy*

Du er beintøff, stå på videre! :klemmer:

(synes ikke du ser ille ut, du har jo ingen arr ser det ut til - når du blir kvitt kvisene får du jo plettfri hud du! :jepp: )

Tusen takk :):klemmer:

arr har jeg, de bare syntes ikke så godt der :) var litt mentalt vanskelig og legge ut det bildet though, men det funka jo fett, haha. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hårveksten "datt av", eller måtte den fjernes først - også kom den ikke tilbake?

Nå spør jeg dumme sp.mål, det vet jeg :gjeiper: men er litt (veldig!) bekymret for å få denne bivirkningen av roacutan-kuren... :S

Jeg vokset leggene den dagen jeg tok siste pille av zynfase.

Når det vokste ut igjen noen uker senere, var det som normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Takk for at du la ut bilde! Er det sånn huden din er til vanlig? For det er verre enn min, kanksje jeg ikke er så ille likevel, selvom jeg føler jeg er sterkt plaget... Blir gøy å se forbedringen uke for uke! :)

Noen ganger er den bedre, noen ganger er den verre - MYE verre. Du er antageligvis ikke så ille som du tror, du bare FØLER deg sånn :) og ja, minn meg på og legge ut om jeg glemmer det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare å gi deg info om hva jeg gjennomgikk...Dette er ikke noe glanskur for deg. Og jeg håper du får en fin opplevelse, og blir kvitt disse kjipe kvisene :klemmer:

Advarer for styggt bilde; så lik ut som disse, bare værre.

http://afmag.net/wp-content/uploads/defaul...thacneiijt8.jpg

http://medicalimages.allrefer.com/large/ac...on-the-back.jpg

Og jeg ble fin i huden i 3 uker etter endt kur. Etter det begynnte det på'n igjen med kviser...

Så fikk jeg vite av hudspesialisten at 2% av norske kvinne har kviser livet ut. Håper du ikke er av oss.

Jeg har nå gått på Tetralysin i 6 år. De endret molokylene på Tetralysal, og den er mildere for magen. Ikke for leveren, så jeg må ta leverprøver 1 gang i året...For dette er antibiotika og skal ikke brukes slik egentlig, men jeg orker flere tester med nye legemidler. Det er arvelig, og kremer er bare tull...på denne type acne.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Jeg mener bare å gi deg info om hva jeg gjennomgikk...Dette er ikke noe glanskur for deg. Og jeg håper du får en fin opplevelse, og blir kvitt disse kjipe kvisene :klemmer:

Advarer for styggt bilde; så lik ut som disse, bare værre.

http://afmag.net/wp-content/uploads/defaul...thacneiijt8.jpg

http://medicalimages.allrefer.com/large/ac...on-the-back.jpg

Og jeg ble fin i huden i 3 uker etter endt kur. Etter det begynnte det på'n igjen med kviser...

Så fikk jeg vite av hudspesialisten at 2% av norske kvinne har kviser livet ut. Håper du ikke er av oss.

Jeg har nå gått på Tetralysin i 6 år. De endret molokylene på Tetralysal, og den er mildere for magen. Ikke for leveren, så jeg må ta leverprøver 1 gang i året...For dette er antibiotika og skal ikke brukes slik egentlig, men jeg orker flere tester med nye legemidler. Det er arvelig, og kremer er bare tull...på denne type acne.

Takk for det :klemmer:

Jeg ser ikke i nærheten så ille ut som på bildene du postet. Jeg har nok kanskje samme type kviser ser det ut til (vonde knuter som ikke gir fra seg noe puss men blir der i ukes/månedsvis og "skrumper" til slutt inn og etterlater seg mer eller mindre dype søkk), i tillegg til at jeg har mer overfladiske kviser oppi alt dette. Men de kommer ikke så mange som det der, samtidig. Men det hjelper ikke i lengden...når det blir spor etter hver og en nesten.

På bryst og rygg har jeg vært fin - inntil nå. Er sikker på at det er p-pillene (cerazette) som gjør at det plutselig har poppet opp flere kviser på brystet siste dagene.

Jeg tror nok kanskje min acne er arvelig også, da bror, far, tante og et søskenbarn har hatt arrdannede acne i mer eller mindre grad også.

Var det før eller under kuren du så ut som på bildene, mente du?

Ja nei dette skal ikke være enkelt...har gått på tabletter i 1 år for kvisene, men har ikke hjulpet nok, og føler ikke det er løsningen for meg å gå år ut og år inn på tabletter, når det allikevel ikke hjelper mer enn at jeg fremdeles får kviser med arr som følge....

Håper det ordner seg for deg også til slutt - at du til slutt faller utenfor den 2% du snakket om :) unner virkelig ingen å ha dette problemet..

Fullstendig enig i at kremer er bare tull! De har jeg prøvd alle av, og problemet har ikke forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

....3 dager igjen, på den 4.skal det skje... :sjenert: off, har begynt å grue meg jeg nå :(

Hadde jeg bare ikke vært så frustrert over disse p-pillene...så hadde jeg sett litt lysere på det, tror jeg. Jeg gir pillene 1, toppen 2 uker til (da har jeg blødd sammenhengende i over 1 mnd), har jeg ikke sluttet å blø da, så slutter jeg. Og da er min hormonprevansjons-karriere over for godt. (ååååå som jeg HATER det, kjenner jeg!! :kjefte: )

phu..dagens sinneutbrudd :sjenert: godt å få det ut :gjeiper: Jeg skjemmes nesten over å klage, for vet at det finnes mange verre ting her i verden - men det hjelper ikke: jeg er frustrert, og da føles det godt å klage :gjeiper:

Jeg må berette at på toppen av det hele så fikk jeg brev fra gynokologen i går: "prøven vi tok av deg var misslykket. Det var vår feil, beklager. De må bestille ny time hos oss". Var en rutinemessig kreft-test som gjøres hvert 3.år, ikke noe annet. Men jeg hater å gå til GU. Hadde mannet meg opp til denne timen lenge og var SÅ glad da alt var over. Også får jeg brev om dette....... ARGH! Jeg skal i det minste ha den nye timen gratis.. Men med dette blødningsmønsteret så får jeg jo ikke bestilt ny time heller - for man skulle ikke ha mensen når man tok denne prøven. Må jo nesten be om å få "drop-in" time da, hvis man skal klare å få tatt prøven når man går på cerazette :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Huffda, prøv og ikke gru deg! hormonprevansjon = mens, altså. hurra.. Men jeg tror du kommer til og være mer arg den første uken i kuren, så det kommer til og virke som verdens minste problem.. lykke til, fire dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sååå verdt alle småblødningene nå, om du er så heldig å miste blødningene helt på cerazette!!!

:skratte: DET ER DEIIIILIG Å SLIPPE Å TENKE PÅ MENSEN I DET HELE TATT!!!!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Knøttet_*

Får nesten håpe det bare gir seg helt ja...har gitt opp håpet om å få beholde stabil syklus iallefall. Men det er likere å ikke blø i det heletatt enn å blø i ukesvis som dette :( I dag tror jeg det er 14.dagen med mens.. Men jeg har håp i hengende snøre, for jeg synes det er litt mindre i går og idag enn det har vært.

Kommer jeg til å være arg den første uke i kuren? Hva du mener, er det ille i starten..? :S

Ja...kommer sikkert til å bli arg mange ganger iløpet av kuren - men da hadde det hjulpet å slippe å være arg over noe annet også, tenker nå heller jeg :gjeiper:

Det jeg er mest oppgitt over nå, er at jeg har sååååååå lyst på min kjære :lur: som jeg nesten aldri har hatt lyst på han før! :sjenert: Og hva blir jeg mer utolmodig av enn å vente på å slutte å blø så jeg får kosa meg litt skikkelig med han snart..? ÅåååÅååå... :kjefte: da er 2 uker leeeenge :trist: men jeg skal prøve å heve meg over disse "småe" problemene som irriterer vettet av meg om dagen nå altså... :jepp: før jeg "trøster" meg med at det blir nok værre! :fnise: (ja jeg får le nå...mens jeg enda kan :gjeiper: )

2 dager igjen...wæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

I starten er jo alt nytt, og alt virker verre enn det er, tørre huden og leppene og sånt. Du tenker liksom "herregud, hva søren er det jeg driver med?" Siden du ikke er vandt med det, men etter en uke eller så, så har du rutiner på lypsyl og slikt inne, så det i stedet blir et uvesentlig problem. Jeg var helt oppgitt første uken jeg :) har snakket med mange som var det og! Nå har jeg snart 3 uker og skryte på meg her, blir mindre og mindre hver dag føler jeg! :lol:

Får bare håpe de blødningene dine slutter da, det er jo ikke morro i det hele tatt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Ja...får håpe blødningene gir seg.. hadde jeg bare visst hvor lenge, liksom - så hadde jeg hatt det bedre. Men å blø dag etter dag etter dag (når jeg er vant til 4 dager i naturlig syklus!) og ikke vite om jeg kommer til å blø 2 uker, 3 uker 1 mnd eller 3 mnd.... Men virker som om det er noe mindre nå, så får krysse fingrene :)

Ja...jeg er skikkelig spent på hvordan jeg takkler kuren... Hvilken sminkefjerner anbefales? Bør jo ha en slags ansiktsrens..men må ha noe annet enn det jeg har nå. Noe som vet om noe som passer for roaccutan-rassert hud? Kan jo spørre hudlegen, men er like interresert i erfaringer enn råd fra en mannlig hudlege :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest youlookslashy

Det gir seg vel snart, håper vi! Sminkefjerner aner jeg ikke, prøver og ikke bruke hudsminke i det hele tatt nå, bare bruke fuktighetskrem, slik at jeg ikke herjer mer med huden enn nødvendig. I alle fall anbefaler jeg og ta tran-kapsler og drikke minst 3 liter vann hver dag. Men altså dobbel mengde anbefalt tran-kapsler enn det står, altså fire, siden 2 er anbefalt for og styrke normal hud, trenger man 4 for og styrke roa-hud like mye. Merker i alle fall at det hjelper en god del! Men vet ikke det med sminkefjerneren altså. Mannlige hudleger vet ikke mye om hudrens, da, min var bare sånn "ja og ha". heldigvis har jeg en som hjalp bestefaren min på rikshospitalet da den tid var. Har i alle fall lagt troa mi på han. Kort igjen for deg nå, lykke til og kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Hvilke type trankapsler tar du? Jeg kjøpte "omega 3 med krill, ekstra sterk (10%)" i dag. Tenkte jeg skulle begynne i dag, og det har jeg gjort :) men det står at man skal ikke ta vitamin a under kuren, og det var så mange av disse omega og tran kapslene som hadde a-vitamin tilskudd, så jeg visste ikke min arme råd der jeg stod i kanskje 20 minutter og skulle velge det jeg trodde var best :gjeiper: Tror jeg tar med pakningen til legen i morgen, så får han si om det er en bra sort eller ikke.. Men stod på alle typene jeg så på at man skulle ta 2 pr dag, og at anbefalt dosering ikke skulle overskrides...? Så jeg har foreløpig bare tatt 2 stk i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Helt vanlige Möllers dobbel, bare dobbel dose, haha! Diskuterte med hudlegen min om det gjorde noe, og vi kom begge fram til at huden trengte litt ekstra nå i "disse dager", og det fungerer i alle fall for meg. Tror ikke det er nok A-vitaminer til at det gjør noen innvirkning, igrunn, trodde ikke han heller, så vi kjører på med fire her i gården! :happy:

På fredag skal jeg til legen og ta den første skjekken, så bare håper det går bra :) Gruer meg, må ta blodprøve, hater nåler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Daaaaa står middagen snart for tur, og mine 2 første kapsler skal inntas.. :sjenert:

Har hamstra fuktighetskremer og neseolje :fnise:

(fikk forresten beskjed av hudlegen min om i ikke ta tran, da det innehold A-vitaminer. Men omega3 gikk bra... hmh.. velvel!

Jeg tror han sa jeg skulle ta 320 kapsler om jeg ikke husker helt feil. Er ganske lita og dermed ikke så mange kilo, så han sa kuren ble forholdsvis kort. 4 mnd eller noe??? Jeg var i koma da jeg var inne til time pga alt, men..syns han sa noe sånt :gjeiper: Men får ikke 320 kapsler til å stemme med bare 4 mnd jeg da...så mulig det er noe som skurrer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...