Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy

haha, katten min HATER lukten, vil ikke gå i nærheten av ansiktet mitt en gang.. og jeg som er så glad i og kysse på den :fnise: jaja..

Og sånn btw: er det ikke DEILIG og bli mindre fet i huden? :) jeg var OVERLYKKELIG helt til det tørka FOR mye ut.. har alltid slitt med veldig fet hud! bare håper den blir normal, og ikke fet, når jeg er ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo-o, det er ganske deilig - bortsett fra at jeg merker ikke så mye til det pga at jeg sauser inn trynet i så mye fuktighetskrem at jeg glinser så og si hele dagen :fnise: Smører meg i håp om at jeg unngår å bli så uttørket etterhvertt. Men jeg merker det om morgenen når jeg våkner nå, at huden ikke er så fet som den pleide.

Ellers så må jeg legge til at p-pillene plager vettet av meg nå :sur: Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg gjør snart. Det er nok lite å syte over, i det store og hele, men jeg personlig TAKKLER ikke å ha det sånn noe mye lenger. Rett og slett. Jeg blør og blør - igjen. Og har ingen anelse om når det slutter og om det slutter denne gangen. Jeg fikk fri i 1 uke, ellers har jeg blødd siden 4 september. Fikk noen få dager opphold etter opprinnelig mens før det begynte på igjen og rant i 2 uker - og nå er det døtte meg tu på'an igjen :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jo-o, det er ganske deilig - bortsett fra at jeg merker ikke så mye til det pga at jeg sauser inn trynet i så mye fuktighetskrem at jeg glinser så og si hele dagen :fnise: Smører meg i håp om at jeg unngår å bli så uttørket etterhvertt. Men jeg merker det om morgenen når jeg våkner nå, at huden ikke er så fet som den pleide.

Ellers så må jeg legge til at p-pillene plager vettet av meg nå :sur: Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg gjør snart. Det er nok lite å syte over, i det store og hele, men jeg personlig TAKKLER ikke å ha det sånn noe mye lenger. Rett og slett. Jeg blør og blør - igjen. Og har ingen anelse om når det slutter og om det slutter denne gangen. Jeg fikk fri i 1 uke, ellers har jeg blødd siden 4 september. Fikk noen få dager opphold etter opprinnelig mens før det begynte på igjen og rant i 2 uker - og nå er det døtte meg tu på'an igjen :kjempesinna:

Som jeg har sagt tidligere, så er det kjempekiipt å ikke vite med tanke på varighet på mensen, men når det gir seg, og om du er av de som mister den helt, så kommer du ikke til å angre!

Det er sååå verdt en mnd eller tre med blødninger, når den slipper helt og du slipper å ofre det en tanke noe mer! ;)

*Just hang in there!*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt tidligere, så er det kjempekiipt å ikke vite med tanke på varighet på mensen, men når det gir seg, og om du er av de som mister den helt, så kommer du ikke til å angre!

Det er sååå verdt en mnd eller tre med blødninger, når den slipper helt og du slipper å ofre det en tanke noe mer! ;)

*Just hang in there!*

:klemmer:

Takk for oppmuntring, Smaragd :blomst: Det trenger jeg virkelig nå kjenner jeg! Jeg skal prøøøøve å holde ut....prøøøve. Men det er KUN pga av alvorlighetsgraden av å skulle bli gravid under kuren. Jeg mener, innerst inne, at jeg heller bør utsette meg selv for denne irritasjonen - istedet for å risikere å bli gravid og måtte ta livet av mitt eget foster... DET hadde utvilsomt vært verre enn noe annet, så jeg skal bite tennene sammen *slåss med meg selv* :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten funnet ut at jeg må gjøre noen tiltaktak og endringer i og med at jeg blør så mye. Går ikke ann å bruke tamponger på månedsvis....er overhodet ikke sunt :sjenert: Og bind har jeg aldri vært noe fan av. Klamt og ekkelt, og ekstremt ubehagelig å ha i trusa :filer: Så nå har jeg gått hen og bestilt meg menskopp :gjeiper: ladycup eller hva det het. Så nå er jeg spent, gitt! (må vel forresten bli jernfattig av dette blødningsmønsteret...??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

uff, den menskopp-saken høres så fantastisk udelikat ut, haha. og det med hvis det uheldigvis blir noe foster og det må fjernes, don't worry about it.. Det er sånt som må til iblandt, selv om det ikke er noe gøy eller noe. Men igjen, det er minimum kjangse for det, siden du holder på med de p-pillene dine og har mensen konstant, stakkars!

Ellers er det ganske fint for meg og følge med på fremgangen din, sitter og leser nøye hver dag! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, den menskopp-saken høres så fantastisk udelikat ut, haha. og det med hvis det uheldigvis blir noe foster og det må fjernes, don't worry about it.. Det er sånt som må til iblandt, selv om det ikke er noe gøy eller noe. Men igjen, det er minimum kjangse for det, siden du holder på med de p-pillene dine og har mensen konstant, stakkars!

Ellers er det ganske fint for meg og følge med på fremgangen din, sitter og leser nøye hver dag! :popcorn:

Jeg tenker at det er nok ikke noe mer udelikat med menskopp enn en blodig tampong :fnise:

Og hvis jeg skulle bli gravid ER det faktisk en "big deal" for meg ja. Jeg har kommet i den alderen og fasen i livet at en abort hadde vært totalt utelukket om det hadde skjedd utenom kuren. Jeg har "alt på stell" og føler snart at det bare er ungen som mangler. Og det å skulle bli uventet gravid mens jeg går på kuren, slik at jeg måtte ha tatt abort - hadde kommet til å blitt en stor knekk for meg, som jeg ikke vet om/hvordan jeg hadde takkla faktisk. Derfor jeg prøver å holde ut med p-pillene, siden å slutte på dem gjør at sjansen er større for å skulle bli gravid nå. Hadde nok ikke tatt det noe tungt hvis jeg hadde vært 10-12 år yngre, men når man er i den fasen i livet man faktisk ønsker å bli gravid - er nok abort en tung, for ikke å si umulig avgjørelse. Men så lenge jeg går på pilla, skjer det nok ikke noe - bare skummelt hvis jeg slutter. Men takk for støtten, uansett :)

Bra at du følger meg :biggrin: Jeg leser bloggen din nøye hver dag jeg også :jepp: (bare så dumt at jeg ikke får kommentert der..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Tamponger ser jeg aldri på, er ALT for sensitiv mot blod. Egentlig ikke blod generelt, bare mensblod.

Og det med graviditet er rett og slett.. Ja. Blir man gravid på Roaccutan så er det ikke så mye annet og gjøre enn og ta abort, barnet blir missdannet.. Er jo bedre og få et sunt og friskt barn! Men skjønner deg på ett sett, men alikevel er det for fjernt for meg..

og igjen, jeg må gjøre et forsøk på og få til at alle kan komentere, vet andre har fått det til.. jaja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

Hei.

Jeg startet på Roaccutan, eller isotretinoinkur 15. september. I tillegg går jeg på Cerazette og kjenner igjen det du skriver med gjennombruddsblødninger i starten av behandlingen. Det tok ca. 3 måneder før det roet seg. Nå har jeg det bare en gang i blandt.

Jeg skal inn til sjekk på torsdag ang. isotretinoin, men jeg tar kun 1 og 2 tabletter annen hver dag. Veldig lite i forhold til hva dere tar. Håper jeg får økt dosen litt slik at jeg får bedre virkning. - har fortsatt en del kviser som kommer, i tilegg til at de gamle bruker veldig lang tid på og gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nye navnet på roaccutan er så vanskelig, at jeg kaller det bare for roaccutan enda jeg... :gjeiper:

Kanskje du får trappe opp nå, etter du har vært og tatt prøver :) jeg skal kanskje trappe opp etter kontrollen, hvis alt er ok.

Godt å høre at det har gidd seg med blødningene hos andre som går på cerazette....da har jeg litt håp og klamre meg til - for dette er rett og slett frustrerende å leve med...! :forvirret: Akkurat det med at jeg blør så lenge og ikke vet når det tar slutt, gjør meg irritabel :kjefte: Og det er ikke bare meg det går utover.... :sjenert: merket det den uka jeg ikke blødde, at humøret snudde tvert om - så tror ikke det har noe som helst med at jeg blir humørsyk av selve cerazette'n.

Vi ligger jo ganske likt i løypa mtp roaccutanen vi da :) youlookslahy ligger ca 20 dager før meg (jeg begynte 29.sept), og hun tar 3 tabl om dagen, så hun ligger litt forran ;) det er jo bra for meg, for da vet jeg litt hva jeg går til - når jeg leser om hennes hverdag :fnise:

Bare å henge seg på her, med erfaringer og frustrasjoner etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh... må jo ta dagens rapport...

Dag 13:

Prolip'en min er søkk borte! :cry3: Mistenker katta for å ha lekt den bort :fy_fy: Har leta over alt, og jeg finner den ikke... Og nå kjenner jeg hvor avhengig jeg er av den........ Hoff, vanlig lypsyl er jo bare simpelt i forhold..

Så...leppene er tørre!! Nesa flasser. Ingen nye, vonde kviser og huden i ansiktet er som tidligere. I går kveld begynte jeg å tenke over noe, om håret mitt var mindre fett?? Det vet jeg ikke om er innbilning eller om jeg bare hadde en good hairday....men er vel ikke usansynlig at det er tilfelle heller :klø: Blir gøy å observere den biten fremover! Ellers har jeg ikke vært så plaget med nesen i dag :) blør ikke heller! Utslettet på hånda er nesten ikke synlig lengre. Kjenner det godt når jeg tar på det, men det har blitt tørt og er ikke rødt/hissig lenger. Mere lyserødt/brunt og litt skorpete. Kjenner fortsatt ikke noe til kløe eller svie.

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

Ja, jeg tror jeg skal følge litt med på deg her. Gøy å lese hvordan andre opplever behandlingen. :jepp:

Lest igjennom innlegget nå, og når det gjelder tamponger så finnes det en type som kan kjøpes på apoteket, Ellen, som inneholder melkesyrebakterier. De kan man bruke i inntil 8 timer, mener jeg å huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg skal følge litt med på deg her. Gøy å lese hvordan andre opplever behandlingen. :jepp:

Lest igjennom innlegget nå, og når det gjelder tamponger så finnes det en type som kan kjøpes på apoteket, Ellen, som inneholder melkesyrebakterier. De kan man bruke i inntil 8 timer, mener jeg å huske :)

Aha :) jeg bruker bare vanlig OB. Og de funker jo greit..og kan jo være inne ganske lenge de også. Men tenkte jeg skulle prøve ut denne meget omtalte koppen nå :fnise: mulig det går "rett vest" og at jeg ikke liker å bruke den men...vet ikke før man har prøvd! ;)

Ja det er kjempespennende for meg også å lese om hvordan andre opplever bahandlingen, så bare heng deg på du også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest youlookslashy

Haha, jeg har og mista prolip'en, forresten.. Har en til, men vil gjerne finne igjen denne og.. I tilleg til at jeg er tom for fuktighetskrem! Hurra.. Ellers har jeg hatt på masse sminke i hele dag (teater greie) og ikke fått ei eneste kvise, noe som er GANSKE uvandt, men veldig veldig bra! Dette går bra, JA! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjester

Hei,

Har lest tråden her nå, og kunne ikke la være å komme med noen innspill. Jeg gikk selv på Roaccutan for flere år siden. Hadde samme kvisetype som dere beskriver her, men "bare" i ansiktet. Når jeg leser det dere skriver, husker jeg hvor ille det var å ha kviser over hele facen. Egentlig er jeg en veldig sosial og utadvendt person, men ofte gjorde kvisene til at jeg trakk meg unna sosiale settinger ol. Helt jævlig å ha det sånn- ingen kan forstå hvor ille det er med dårlig hud uten å ha opplevd dette selv! Jeg mener dette har ødelagt veldig mye for meg. Men:

Jeg begynte på Roaccutankur når jeg var 25. Og etter denne ene kuren har jeg aldri vært plaget med kviser!!!!!!!!!!!!! Og jeg er nå 35. Selvsagt kan jeg få en liten kvise på haken hvis jeg ikke har renset huden etter en kveld på byen eller lignende, men ikke sånne kuler i huden som varer i en evighet. Føler dette ga meg et nytt liv og mye bedre selvtillitt! Håper dette var litt oppløftende for dere som nå holder på. Jeg ble også litt verre etter kort tid inn i kuren, men så, sakte men sikkert, merket jeg gradvis bedring. Og så ble jeg kvisefri!!! Hold ut jenter! Det er verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har lest tråden her nå, og kunne ikke la være å komme med noen innspill. Jeg gikk selv på Roaccutan for flere år siden. Hadde samme kvisetype som dere beskriver her, men "bare" i ansiktet. Når jeg leser det dere skriver, husker jeg hvor ille det var å ha kviser over hele facen. Egentlig er jeg en veldig sosial og utadvendt person, men ofte gjorde kvisene til at jeg trakk meg unna sosiale settinger ol. Helt jævlig å ha det sånn- ingen kan forstå hvor ille det er med dårlig hud uten å ha opplevd dette selv! Jeg mener dette har ødelagt veldig mye for meg. Men:

Jeg begynte på Roaccutankur når jeg var 25. Og etter denne ene kuren har jeg aldri vært plaget med kviser!!!!!!!!!!!!! Og jeg er nå 35. Selvsagt kan jeg få en liten kvise på haken hvis jeg ikke har renset huden etter en kveld på byen eller lignende, men ikke sånne kuler i huden som varer i en evighet. Føler dette ga meg et nytt liv og mye bedre selvtillitt! Håper dette var litt oppløftende for dere som nå holder på. Jeg ble også litt verre etter kort tid inn i kuren, men så, sakte men sikkert, merket jeg gradvis bedring. Og så ble jeg kvisefri!!! Hold ut jenter! Det er verdt det! :)

En blomst til deg for solskinnshistorien :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 16:

Jeg har enda ikke fått det store obligatoriske kviseutbruddet føler jeg. Ser at huden begynner å kvitte seg med litt slagg kanskje, men.. mulig jeg bare har sett det for meg mye værre, sånn at det ikke føles så værst? :) Jeg synes ikke dette er ille i det heletatt jeg! Har jo ikke følt meg så fin på lenge :gjeiper: kan jo være tilfeldigheter at jeg ikke har noe særlig kviser da men. Håper det fortsetter sånn, kuren igjennom :jepp:

Føler meg enda ikke noe tørr i trynet, og leppene har gått seg til synes jeg. Mulig at ting ikke har "satt inn støtet" helt enda.

Og youlookslashy: YOU LOOK SLASHY!! :danse: Gurimalla for dramatisk bedring som har skjedd deg den siste tiden :biggrin: Jeg synes jo ikke du så så ille ut i førsten heller, men nå ser du jo vanvittig mye bedre ut :jepp: dette går veien! ;) *gelder meg til det er min tur* hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krullekruksa

Deilig å slippe det store kviseutbruddet. Fikk det rundt dag 10 mener jeg å huske, og litt henger igjen fortsatt.. Gud så tregt kvisene gror.

youlookslashy: Måtte inn og titte på bloggen din, og den var kjempe fin. Huden din har jo blitt kjempe bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Aw, takk for så koselige kommentarer! Made my day, skal jeg love dere :) når jeg har på sminke så syntes ingenting, som er, for og si det sånn: HELT nytt for meg! And I'm lovin' it!

Og knøttet: nå nærmer du deg en mnd med stormskritt, er ikke det bra? :) Jaa! Tror vel utbruddet er verre for noen enn andre, i tilleg til antall mg man tar hver dag og, siden jeg tar 3 om dagen, så fikk jeg antageligvis verre siden kroppen kvittet seg med "avfallet" fortere :jepp: Tror jeg da.. Kjempebra at du føler deg bedre! Kanskje vi alle er helt fine til jul? Hadde ikke DET vært bra? JO! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å slippe det store kviseutbruddet. Fikk det rundt dag 10 mener jeg å huske, og litt henger igjen fortsatt.. Gud så tregt kvisene gror.

youlookslashy: Måtte inn og titte på bloggen din, og den var kjempe fin. Huden din har jo blitt kjempe bra!! :)

Håper jeg er heldig å slipper unna det store kviseutbruddet, men man vet jo aldri hva som kan finne på å komme! Kan jo være at jeg får det mye seinere enn dere..... :sjenert: Jeg har mest hudormer som tyter jeg nå. De blir enten hvite, betente eller bare tyter. Tydelig at de skal ut! ;) og det er jo bra. Er jo ikke helt kvisefri , men er i det minste ikke noe verre :)

Hvordan reagerer du sånn generelt på kuren for tiden du da? :) mtp hud og hår og lepper og nese og...ja..alt vi risikerer å slite med :gjeiper:

Aw, takk for så koselige kommentarer! Made my day, skal jeg love dere :) når jeg har på sminke så syntes ingenting, som er, for og si det sånn: HELT nytt for meg! And I'm lovin' it!

Og knøttet: nå nærmer du deg en mnd med stormskritt, er ikke det bra? :) Jaa! Tror vel utbruddet er verre for noen enn andre, i tilleg til antall mg man tar hver dag og, siden jeg tar 3 om dagen, så fikk jeg antageligvis verre siden kroppen kvittet seg med "avfallet" fortere :jepp: Tror jeg da.. Kjempebra at du føler deg bedre! Kanskje vi alle er helt fine til jul? Hadde ikke DET vært bra? JO! :D

Bare hyggelig :)

Ja enn om man er fin til jul? :) Det hadde isåfall vært den beste julegaven jeg noen gang har fått :nisseblunk:

Glemte å si at det utslettet er der enda, men vises nesten ikke lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...