Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy

fått en del utslett igjen jeg og, på den venstre overarmen og oppå hendene.. tenker egentlig ikke noe på det! Og der kasta jeg i meg tre nye roaccutan piller :P multi-tasking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Krullekruksa

Jeg har vært litt tørr på leppene, men ikke noe jeg ikke overlever. Selve ansiktsthuden er ikke så veldig tørr, men heller ikke så fet som den var tidligere. Synes kanskje jeg har fått en del flere hudormer. :(

Ellers så har jeg fått hornhinnebetennelse, det står som bivirkning, men jeg har hatt det før så tenker at jeg er mer utsatt enn andre. (det samme sa øyelegen)

I dag skal jeg til hudlegen igjen og håper blodprøvene er bra slik at jeg kanskje får økt dosen min litt. Er veldig klar for fin hud til jul, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Noe jeg merker er at jeg slipper og dusje like ofte.. før ble håret mitt fett fra dag til dag, og nå har jeg gått i 4 dager uten at det trenger en vask ENDA. sånt er deilig! Og du har ikke fått fler hudormer tror jeg, det er rett og slett de du har som tørker ut, og de som lå under huden som også skal ut.. La oss håpe du får økt dose! :jepp: jeg har fått ei kvise nå, som er ganske vond.. nedtur. men men, shit happens. no pain no gain, er det ikke sånn det sies? :)

Forresten, er økt hårvekst en bivirkning? finner ikke bruksamvisningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg merker er at jeg slipper og dusje like ofte.. før ble håret mitt fett fra dag til dag, og nå har jeg gått i 4 dager uten at det trenger en vask ENDA. sånt er deilig! Og du har ikke fått fler hudormer tror jeg, det er rett og slett de du har som tørker ut, og de som lå under huden som også skal ut.. La oss håpe du får økt dose! :jepp: jeg har fått ei kvise nå, som er ganske vond.. nedtur. men men, shit happens. no pain no gain, er det ikke sånn det sies? :)

Forresten, er økt hårvekst en bivirkning? finner ikke bruksamvisningen..

Nå har jeg faktisk kasta begge eskene etter at jeg nettopp åpna den nye...så har ikke bruksanvisningen for øyeblikket jeg heller. Men får jo snart en ny en :gjeiper:

Men jeg har iallfall hørt noe om det her inne ja, at det var en bivirkning. Men jeg tror ikke det stod blandt de vanlige bivirkningene i vedlegget. Da hadde jeg reagert og husket det tror jeg :klø:

Jeg mener å huske at det var en skjelden bivirkning, men om jeg blander med det jeg har lest her inne eller om det faktisk stod i vedlegget er jeg ikke sikker på..

Kan jo like så godt ta en liten oppdatering:

Dag 18:

Nå er jeg ikke like sikker på at jeg slipper unna kviseutbruddet lenger... I løpet av et halvt døgn har det poppet opp 3 vonde djevler - og etter nøye studeringer ser jeg at det har kommet hudormer der jeg ikke har hatt det før. Det var litt hårreisende :haar: men er vel som forventet :gjeiper: Jeg lurer på om man må gjøre noen egne tiltak for å bli kvitt hudormene jeg, eller om alle på sikt tyter ut og tørker av seg selv - slik at man slipper å klemme de ut?

Ellers så har den greie kattepusen vår klart å stikke av med lypsyl nr 2 (og deodoranten min faktisk!), så akkurat for øyeblikket har ikke leppene det noe godt. Men får handle inn lypsyl i ettermidag :) Han er en kleptoman :hakeslepp: nesesprayen fant jeg igjen under garderobeskapet på soverommet(!) her forleden, så gudene vet hvilken retning prolip'en og lypsylen min har tatt veien.... Og jeg skjønner ikke at det skal klare å bli så SØKK borte heller jeg da... Han er virkelig god til å gjemme, gitt :gjeiper:

Håret er definitivt mindre fett! :) Nesen flasser. Resten av ansiktet flasser ikke, men er mindre fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt tørr på leppene, men ikke noe jeg ikke overlever. Selve ansiktsthuden er ikke så veldig tørr, men heller ikke så fet som den var tidligere. Synes kanskje jeg har fått en del flere hudormer. :(

Ellers så har jeg fått hornhinnebetennelse, det står som bivirkning, men jeg har hatt det før så tenker at jeg er mer utsatt enn andre. (det samme sa øyelegen)

I dag skal jeg til hudlegen igjen og håper blodprøvene er bra slik at jeg kanskje får økt dosen min litt. Er veldig klar for fin hud til jul, ja :)

Ow...hornhinnebetennelse høres jo ikke noe særlig ut... :( god bedring!

Så får vi krysse fingrene for at blodprøvene dine er bra, slik at du får trappe opp :jepp:

Jeg skal selv til blodprøve iløpet av neste uke, så blir spennende.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nettopp begynt på min andre kur med Roaccutane.

For 5 år siden tok jeg min første - da så jeg helt grusom ut, med masse byller under huden. Etter kuren, var jeg HELT kvisefri og jeg følte meg glatt som en barnerumpe :P Eneste problemet, var at jeg har fått endel arr - slike søkk i huden lissom, som ikke er så pene. MEN mye bedre enn å ha kviser.

Nå, derimot, har jeg begynt å få tilbakefall, og jeg har vært hos legen og fått ny kur. En uke siden jeg begynte, og jeg har et lite helvete. Huden klør, spesielt rundt nesa og på haka, jeg er tørr på leppene - og jeg har fått flere kviser! Akkurat nå har jeg to eller tusen kviser på haka som har rotta seg sammen sånn at de ser ut som en STOR kul.. føles kult, jeg skal i bursdagsfest i morgen men har mest lyst å låse meg inne og gjemme meg under dyna. Det er liksom greit nok å vite at det blir borte, men det er fortsatt fryktelig kjedelig når det står på..

Jeg er 27 år, og trodde jeg var ferdig med denne dritten. Men noen av oss er dessverre ikke så heldige som andre..

Jeg håper bare at kuren fungerer for meg også denne gangen, og at det skal ta knekken på siste rest.. Bivirkningene kan bare komme - ALT er bedre enn dette helvetet:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krullekruksa

Økt hårvekst er en av bivirkningene til tablettene, men de er ikke blandt de vanligste.

Blodprøvene mine var bra, men legen ønsket ikke å øke dosen siden jeg ikke hadde så kraftig akne. Han mente det var bedre å holde meg på lav dose slik at jeg slapp flere bivirkninger.

Kviseutbrudd er noe dritt, har noen jæ.... som ligger under huden som noen vuklaner nå! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nettopp begynt på min andre kur med Roaccutane.

For 5 år siden tok jeg min første - da så jeg helt grusom ut, med masse byller under huden. Etter kuren, var jeg HELT kvisefri og jeg følte meg glatt som en barnerumpe :P Eneste problemet, var at jeg har fått endel arr - slike søkk i huden lissom, som ikke er så pene. MEN mye bedre enn å ha kviser.

Nå, derimot, har jeg begynt å få tilbakefall, og jeg har vært hos legen og fått ny kur. En uke siden jeg begynte, og jeg har et lite helvete. Huden klør, spesielt rundt nesa og på haka, jeg er tørr på leppene - og jeg har fått flere kviser! Akkurat nå har jeg to eller tusen kviser på haka som har rotta seg sammen sånn at de ser ut som en STOR kul.. føles kult, jeg skal i bursdagsfest i morgen men har mest lyst å låse meg inne og gjemme meg under dyna. Det er liksom greit nok å vite at det blir borte, men det er fortsatt fryktelig kjedelig når det står på..

Jeg er 27 år, og trodde jeg var ferdig med denne dritten. Men noen av oss er dessverre ikke så heldige som andre..

Jeg håper bare at kuren fungerer for meg også denne gangen, og at det skal ta knekken på siste rest.. Bivirkningene kan bare komme - ALT er bedre enn dette helvetet:(

Hei! Så kjedelig at det ikke var nok med en kur da.... håper du tar knekken på de denne gangen da! For det er som du sier: et helvete å leve med kviser :(

Økt hårvekst er en av bivirkningene til tablettene, men de er ikke blandt de vanligste.

Blodprøvene mine var bra, men legen ønsket ikke å øke dosen siden jeg ikke hadde så kraftig akne. Han mente det var bedre å holde meg på lav dose slik at jeg slapp flere bivirkninger.

Kviseutbrudd er noe dritt, har noen jæ.... som ligger under huden som noen vuklaner nå! :tristbla:

Ja....la oss nå for all del håpe at vi slipper den bivirkningen..... :haar:

Legen min ville ta bivirkningene i vurdering sammen med blodprøvene. Og det er jo både fordeler og bakdeler med både små og store doser, så... Tar man mer, blir man jo fortere ferdig, men det er ikke nødvendigvis verdt det, hvis man må slite med sterkere bivirkninger :(

Ja angående kviseutbrudd, så tror jeg ikke jeg skulle nevnt noe her tidligere - for jeg har tydeligvis begynt å få igjen for det :sjenert: kjenner jeg har flere vonde som ligger på lur... og så fort de kommer...! :omg: plutselig var det en til...og en til :murvegg:

MEN det er vel verdt det, hvis man blir kvitt de :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

haha, merker nemlig at håret under armene plutselig vokser urovekkende fort, noe som er skammelig irriterende.. Hadde det bare vært hode-håret mitt :) men neida.. slutter vel når jeg er ferdig..:)

Og stakkars alle dere som har truffet kviseutbruddene.. og det kommer så FORT :sukk: og man får jo heller ingen forvarsel.. ekle greier..

Knøttet: ang hudormene; bare skrubb de vekk :) jeg har ingen hudormer på nesen eller haken nå, og jeg har alltid trodd de kom til og være der for evig! De forsvant jo aldri.. men jeg tok rett og slett og bare gnidde på de fram og tilbake så huden ble varm, og til slutt kom de av i små "ruller".. og borta var dom.

Ellers er det synd at katten din er en evig lekepus, mine er 18 år gamle og bare sover og spyr og bæsjer i hjørner og spiser hele dagen. Jadda, det er som og ha en dement bestefar her, men så er jeg så GLAD i de! What won't you do for love.. haha.

Jaja, nå er vel jeg på dag.. 42?

Det er områder som er helt kvisefrie, men igjen så er det noen som sniker seg på. F.eks har jeg et par, ikke kviser, men klumper på haken som jeg tror har vært der siden før jeg begynte på roaccutan, også med jevne mellomrom blir disse til en stor hudorm, ikke sånne tørre, som jeg kan klemme ut.. det er igrunn ganske stygt. I tilleg til at jeg venter på at de ved ørene skal forsvinne.. og jeg har fått en gigakvise på kinnet, som jeg forsåvidt har klemt ihjel. Men såret er stygt. Ellers begyner det og se kjempebra ut! Merker at det kan gå dager uten at jeg får kviser nå, som er kjempedeilig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å skrubbe litt med en vaskeklut og lunkent vann. Føler at jeg må vaske litt skikkelig selv om huden er sensitiv. Bruker jo ikke noe rens så..bare vann.. Dessuten føler jeg det må litt "peeling" til for å skrubbe vekk flasset. Holder ikke bare å skvette med vann da! Men er forsiktig, så jeg ikke irriterer huden unødig :) Men jeg har enda ikke kommet dit hen at jeg har fått til å skrubbe bort alle hudormene. De sitter på en måte for langt inne enda...enda de tyter bra også :sjenert: Kanskje man må gjøre det kontinuerlig, eller vente til de tyter enda mere ut. Hva brukte du til å skrubbe da? Bare fingrene? Hehe...burde kanskje ikke bekymre meg så mye for de, men synes det ser verre ut enn noe når de har kommet såpass ut av huden :gjeiper: er bare så irritabelt å se på! Ser ut som en kaktus jo....! :eeeh: Men spørs om jeg må gi det noen dager/uker til før de slipper.. :)

Katta vår er bare ungen enda (ca 20 uker), så han finner det for godt å leke med ALT han ser ;) er vel derfor det forsvinner så mye som det gjør :gjeiper: men så søt som han er, går det ikke ann å klandre han heller...kommer seg alltid unna med sjarmen sin den kar'n der :rødme:

Dag 19:

Fortsatt vonde de kvisene som har poppet opp. Liksom sånne "diffuse" klomper som ligger under huden som man ikke kan gjøre noe med :snurt: men...bite tennene sammen nå! Det går over!!

Nesa er kriminelt tørr utenpå nå. Ser ut som et flassende flak med masse pigger (tytende hudormer) på :fnise: herlighet hvor vakker man føler seg... :skratte: Men til gjengjeld så er den ikke så tørr inni :biggrin: aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

Utslettet på hånda er nå nessssten borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten legge til at jeg er stolt eier av en lilla ladycup nå :danse: kom i posten i går. Og sånn som jeg har blødd av denne cerazett'en var ikke det en dag for tidlig :kjefte: Jeg har nå, nok en gang, rundet snart 2 uker med mensen i strekk. Siste varte den 2 uker, så håper det gir seg etter 2 uker denne gangen og. Jeg har ikke prøvd denne koppen enda.. for jeg følte at jeg nesten blødde for lite til å bruke tampong i går, så går å prakkes med truseinlegg istedet nå :roll: så da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med denne koppen - tror jeg venter til jeg blør litt mer :klø: for det er vel ingen fare for at jeg ikke skal få prøvd den, for å si det sånn...føler jeg - jeg som blør mer enn jeg har "fri" :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Interessant å følge denne tråden:)

Er selv plaget (og har vært det i flere år nå) av kviser og dårlig hud. Har vært flink til å søke behandling hos lege så har holdt det hele i noenlunde sjakk ved hjelp av diverse kremer og tetracycliner i 2 år, og er ikke blant de verste tilfellene. Nå føler jeg derimot at det er på tide å gå hardere til verks, da jeg til tross for antibiotikaen fremdeles får noen kviser (og da gjerne slike underjordiske vonde halvstore cyster), hovedsaklig på kinnet. Hadde vært utrolig herlig å bli kvitt dette en gang for alle, og jeg er villig til å leve med litt (en del?) bivirkninger. Føler jeg er potensiell til Roaccutan, da jeg har prøvd det meste av annen behandling, og har bestilt time hos privat hudlege (gidder ikke stå i ukevis på venteliste...) nå til uken. Har bare et par spørsmål som jeg håpet dere med litt erfaring kan svare meg på:) Hadde blitt kjempetakknemlig!

1) Hvor lenge må man være antibiotika/tetracyclin-fri før man kan starte en Roaccutan-kur? Vet nemlig av erfaring at så snart jeg slutter på tetracyclin blusser det opp mange svære kviser rundt omkring, og tanken på å være behandlingsfri lenge er ikke særlig fristende...

2) Dette "utbruddet" som kommer i de fleste tilfeller (verre før bedre), hvor alvorlig er egentlig det og når pleier det vanligvis å komme...? Har så mye viktig som skjer i månedene fremover, og ønsker ikke å ha DET utbruddet i lengre tid. Kan takle at huden er litt verre enn normalt, men ikke at den friker fullstendig ut over lengre tid.

3) Det står at en bivirkning er tørre slimhinner, gjelder dette hovedsaklig øyne og nese, eller kan det ha noen innvirkning "nedentil" med tanke på seksuallivet?

Håper noen kan svare meg! Og lykke til med kuren, jeg skal krysse fingrene for vellykket resultat!! ;)

Endret av MarielleBerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Interessant å følge denne tråden:)

Er selv plaget (og har vært det i flere år nå) av kviser og dårlig hud. Har vært flink til å søke behandling hos lege så har holdt det hele i noenlunde sjakk ved hjelp av diverse kremer og tetracycliner i 2 år, og er ikke blant de verste tilfellene. Nå føler jeg derimot at det er på tide å gå hardere til verks, da jeg til tross for antibiotikaen fremdeles får noen kviser (og da gjerne slike underjordiske vonde halvstore cyster), hovedsaklig på kinnet. Hadde vært utrolig herlig å bli kvitt dette en gang for alle, og jeg er villig til å leve med litt (en del?) bivirkninger. Føler jeg er potensiell til Roaccutan, da jeg har prøvd det meste av annen behandling, og har bestilt time hos privat hudlege (gidder ikke stå i ukevis på venteliste...) nå til uken. Har bare et par spørsmål som jeg håpet dere med litt erfaring kan svare meg på:) Hadde blitt kjempetakknemlig!

1) Hvor lenge må man være antibiotika/tetracyclin-fri før man kan starte en Roaccutan-kur? Vet nemlig av erfaring at så snart jeg slutter på tetracyclin blusser det opp mange svære kviser rundt omkring, og tanken på å være behandlingsfri lenge er ikke særlig fristende...

2) Dette "utbruddet" som kommer i de fleste tilfeller (verre før bedre), hvor alvorlig er egentlig det og når pleier det vanligvis å komme...? Har så mye viktig som skjer i månedene fremover, og ønsker ikke å ha DET utbruddet i lengre tid. Kan takle at huden er litt verre enn normalt, men ikke at den friker fullstendig ut over lengre tid.

3) Det står at en bivirkning er tørre slimhinner, gjelder dette hovedsaklig øyne og nese, eller kan det ha noen innvirkning "nedentil" med tanke på seksuallivet?

Håper noen kan svare meg! Og lykke til med kuren, jeg skal krysse fingrene for vellykket resultat!! ;)

Koselig at du følger med i tråden, velkommen til gårds! ;)

Jeg var heller ikke "verste tilfelle", som legen så fint sa. Men med et så gjenstridig problem som mitt, var ikke legen min i tvil om å gi meg roaccutan. Kvisene mine etterlater også arr, og det er mer enn nok grunn til å søke hjelp. På tirsdag har jeg gått på kuren i 3 uker, og jeg har enda ikke tatt skrekken :) alt hittil har vært overkommelig! Skal prøve å svare deg som best jeg kan utfra mine erfaringer hittil:

1) Jeg måtte slutte på tetralysal minst 2 uker før roaccutan-start. Dermed sluttet jo jeg nøyaktig 14 dager før ;) (ville ha minst mulig tid med tilbakefall..)

2) Jeg var så naiv at jeg trodde jeg kanskje hadde hatt, eller slapp unna det store kviseutbruddet her om dagen :gjeiper: men nå merker jeg at det begynner å skje noe. Har fått flere vonde djevler siste 2 døgna, og det er vel sikkert det berømte utbruddet som står for dør? Isåfall kom det etter 18-19-20 dager (etter ca 40 tabletter) for meg. Og hvor lenge det varer, gjenstår å se for meg.... :forvirret: Har forøvrig ikke blitt mye verre enn "normalt" enda. Dvs jeg ser tilnærmet ut som før jeg begynte på tetracykliner - på en dårlig dag :gjeiper: Men til gjengjeld så er jo huden mindre fet :) Men hvordan dette utbruddet utvikler seg aaaaner jeg jo ikke :sjenert:

3) Øynene mine har ikke vært tørre i det heletatt (men nå bruker jeg ikke linser eller briller), men nesa derimot har fått kjørt seg litt. Ikke værre enn at det går helt greit - men har vært plaget endel med neseblod pga tørrheten oppi der. Men nå er det blitt bedre, helt plutselig :) Dessuten hjalp det veldig å spraye oppi sesamolje når det var som tørrest :) Og når det gjelder "der nede"...... ikke her i gården iallfall :lur: nå er det litt begrenset mtp slike aktiviteter på Knøtteliten og Knøtteliten-mannen for tiden, pga hyppige blødninger som konsekvens av cerazette p-piller, men de blødningsfrie periodene er blitt flittig brukt og har ikke merket noe til tørke der nede da iallfall :fnise:

Masse lykke til hos legen! :)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lurerpå_*
Koselig at du følger med i tråden, velkommen til gårds! ;)

Jeg var heller ikke "verste tilfelle", som legen så fint sa. Men med et så gjenstridig problem som mitt, var ikke legen min i tvil om å gi meg roaccutan. Kvisene mine etterlater også arr, og det er mer enn nok grunn til å søke hjelp. På tirsdag har jeg gått på kuren i 3 uker, og jeg har enda ikke tatt skrekken :) alt hittil har vært overkommelig! Skal prøve å svare deg som best jeg kan utfra mine erfaringer hittil:

1) Jeg måtte slutte på tetralysal minst 2 uker før roaccutan-start. Dermed sluttet jo jeg nøyaktig 14 dager før ;) (ville ha minst mulig tid med tilbakefall..)

2) Jeg var så naiv at jeg trodde jeg kanskje hadde hatt, eller slapp unna det store kviseutbruddet her om dagen :gjeiper: men nå merker jeg at det begynner å skje noe. Har fått flere vonde djevler siste 2 døgna, og det er vel sikkert det berømte utbruddet som står for dør? Isåfall kom det etter 18-19-20 dager (etter ca 40 tabletter) for meg. Og hvor lenge det varer, gjenstår å se for meg.... :forvirret: Har forøvrig ikke blitt mye verre enn "normalt" enda. Dvs jeg ser tilnærmet ut som før jeg begynte på tetracykliner - på en dårlig dag :gjeiper: Men til gjengjeld så er jo huden mindre fet :) Men hvordan dette utbruddet utvikler seg aaaaner jeg jo ikke :sjenert:

3) Øynene mine har ikke vært tørre i det heletatt (men nå bruker jeg ikke linser eller briller), men nesa derimot har fått kjørt seg litt. Ikke værre enn at det går helt greit - men har vært plaget endel med neseblod pga tørrheten oppi der. Men nå er det blitt bedre, helt plutselig :) Dessuten hjalp det veldig å spraye oppi sesamolje når det var som tørrest :) Og når det gjelder "der nede"...... ikke her i gården iallfall :lur: nå er det litt begrenset mtp slike aktiviteter på Knøtteliten og Knøtteliten-mannen for tiden, pga hyppige blødninger som konsekvens av cerazette p-piller, men de blødningsfrie periodene er blitt flittig brukt og har ikke merket noe til tørke der nede da iallfall :fnise:

Masse lykke til hos legen! :)

Hei Knøttelite - fin blogg!

Alle snakker om dette store kviseutbruddet, får alle det ? når kommer det vanligvis? Får du samme typer kviser mens du går på roaccutan som du hadde før du begynte?er kvisene annerledes eller er de mindre eller større?

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knøttelite - fin blogg!

Alle snakker om dette store kviseutbruddet, får alle det ? når kommer det vanligvis? Får du samme typer kviser mens du går på roaccutan som du hadde før du begynte?er kvisene annerledes eller er de mindre eller større?

Tusen takk for svar

Om absolutt alle får kviseutbrudd skal jeg ikke påstå, men tror de fleste gjør det ja. I en eller annen grad iallefall. Tror det på en måte er en "prossess" i behandlingen der talgkjertlene tørkes ut. Men hvor stort dette utbruddet er, kan vel være individuelt. Jeg trodde/håpet jeg slapp unna det værste fordi jeg gikk på tetralysal til 2 uker før roaccutan-start. Og det er mulig jeg hadde blitt værre om jeg ikke hadde gått på det først :)

Legen min sa forresten til meg at: "vær klar over at du blir værre før du blir bedre. Og hvis folk ikke reagerer med å bli tørr og kvisete pleier jeg å spørre dem om de tar medisinen sin jeg! Men det er litt individuelt - noen reagerer mer enn andre".

Jeg har begynt å få det nå, etter snart 3 uker (ca 40 tabletter, tar 2 om dagen), men jeg tror det har mer med hvor stor dose man går på: tar man større dose, kommer det kanskje før - tar man mindre dose, tar det lengre tid.

Kvisene er annerledes enn de har vært mens jeg gikk på tetracykliner (da var de ikke så store), men tilnærmet lik de kvisene jeg hadde før jeg startet på antibiotika (vonde og store under huden). Og hittil omtrent lik mengde med det jeg hadde før jeg startet noe behandling. Men de oppfører seg annerledes enn før. Før kunne de vare i dagesvis, for ikke å si ukesvis. Uten å bli "moden" eller tørke ut eller avgi noe puss, selv om det sikkert var fullt av puss inni. De ble til slutt nesten lilla og ble etter langt om lenge til et pigmentfarget "søkk" i huden. Nå er de også store og vonde, men etter en dag eller to er de modne for at det kommer ut litt puss og de tørker etterhvert og blir til en skorpe :klø:

Vet ikke hvor mye klokere du ble av det her jeg men.... :gjeiper: er iallefall sånn jeg har opplevd det :)

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Herregud, idag har jeg gjort det ulovlige. Jeg gnidde og gnidde med noe clinique greier som jeg er sikker på at man kan bli sørpe full på og deretter peisa på med skinoren.. Jeg er dømt til døden, haha. Neida, det var nødvendig, men jeg føler det her kommer til og gå ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, idag har jeg gjort det ulovlige. Jeg gnidde og gnidde med noe clinique greier som jeg er sikker på at man kan bli sørpe full på og deretter peisa på med skinoren.. Jeg er dømt til døden, haha. Neida, det var nødvendig, men jeg føler det her kommer til og gå ille.

Nei hva eeeeer det du sier? :hakeslepp: *knipser fingre* ;) Hehe...

Å, du overlever vel :gjeiper: Du får smøre litt ekstra med fuktighetskrem ;)

Jeg har ikke turt å klæsje på noe hittil, enda det frister stort når kvisene popper opp :sjenert: Det eneste jeg har tilatt meg å smøre på noen ganger er ren aloe vera gele på selve kvisen, hvis den er skikkelig vond - for det kan vel ikke skade :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Nei hva eeeeer det du sier? :hakeslepp: *knipser fingre* ;) Hehe...

Å, du overlever vel :gjeiper: Du får smøre litt ekstra med fuktighetskrem ;)

Jeg har ikke turt å klæsje på noe hittil, enda det frister stort når kvisene popper opp :sjenert: Det eneste jeg har tilatt meg å smøre på noen ganger er ren aloe vera gele på selve kvisen, hvis den er skikkelig vond - for det kan vel ikke skade :forvirret:

haha, føler meg så utro mot huden min, om det går ... men men, får håpe det ikke gjør så VELDIG mye, for jeg rett og slett måtte - det er skole i morgen og jeg orker ikke og bli sett sånn.. Men jeg var MYE verre før! :D Det går i alle fall riktige veien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20:

De kvisene som kom først har begynt å tørke litt. Men nye er på vei......

Ellers er utslettet på hånden borte nå, kan ikke se det! Og ellers liten forskjell fra tidligere. Jeg går jo bare å venter på denne fatalt tørre huden i hele ansiktet jeg? :klø: Mulig jeg klarer å holde det unna, siden jeg smører meg så godt? :vetikke: satser på det :)

OG....det ser ut til at mensen går mot slutten :biggrin:

Det er jo bare det herligste av alt akkurat nå!!!!!! Går vel noen få dager før det er på'an igjen sikkert, men..... :sukk: håper jeg har hellet med meg denne gangen, hvis ikke er cerazett-brettene farlig nær ved å bli pælma ut av huset :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre; hvilke merker på fuktighetskrem og leppomade bruker dere? Jeg synes liksom ikke jeg blir så fryktelig tørr som alle sier, men det er vel fordi jeg smører meg.. Eneste jeg blir tørr i, er nesa! holder på å bli sprø - noen som har gode erfaringer med sånn spray for å mykgjøre i nesa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...