Rime Skrevet 27. november 2009 #561 Skrevet 27. november 2009 Er det egentlig sånn at de fleste artister kan synge alle type sanger og kjøre alle sjangre egentlig? Jeg føler de fleste har én stil, én sjanger og én greie som er deres, og som de fikser. Til Chands forsvar... Når det er sagt, jeg håpet på Lise og Tommy i finalen. Og etter at de sang sang nr2 håpet jeg at Tommy gikk videre. I dag synes jeg Mari var dritbra, Shackles er også flinke synes jeg. Jeg håper vel Lise går ut neste gang...
Skogtussa Skrevet 27. november 2009 #562 Skrevet 27. november 2009 (endret) Syns det var på tide at Tommy røyk ut..Kjedelig fyr! Og tydeligvis er jeg uenig med de fleste andre her, for jeg heier på Lise. Digger stemmen hennes! Hvorfor Mari fortsatt er med, er et stort mysterium for meg! Endret 27. november 2009 av Skogtussa
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #563 Skrevet 27. november 2009 Chand synger ikke sur, shackles synger ikke surt, Mari synger ikke surt(ikke at jeg liker hylinga hennes). Greit nok, du liker ikke at Chand synger trønderrock og du mener han ikke kan synge, men han er den av de gjennværende som ALDRI har vært i duell - det sier litt. Og det er pakka til Chand - trønderrocken... Og det er jo det x-factor handler om: Det lille ekstra. Det som er litt annerledes. Det var sagt helt fra starten av at den beste stemmen ikke nødvendigvis er det som vinner, men den som har artistpakka. Jeg kunne for min del aldri ha hørt ei hel plate av Lise.. Sliter med hennes ene sang i løpet av kvelden. Nå har jo tilogmed dommerne påpekt at Chand, Shackles og Mari har hatt en del sure toner. Jeg synes Chand er flink til det han driver med, spesielt den sangen han har laget selv (dog ikke min type musikk). Men synes konspetet er feil for han, han passer ikke til å synge mange av de sangene han har sunget til nå, han passer til å synge sin egen greie. For meg blir det litt lite allsidighet fra hans side til det konseptet x-factor faktisk er. Det at de aldri har vært i duell sier ingenting, det sier nok heller litt om de som stemmer. Hvor lang tid gikk det ikke før Jhonson Sisters kom i duell?? At ikke det bare er stemmen som teller fikk vi vite tidlig i showet, da hun flinke med gitaren og skjeleøyne gikk ut (husker ikke hva hun heter).
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #564 Skrevet 27. november 2009 Nå har jo tilogmed dommerne påpekt at Chand, Shackles og Mari har hatt en del sure toner. Dommerene er ikke Sangguder med 100 ganger bedre peil enn normale, det ser vi jo fort på mira.
Periwinkle Skrevet 27. november 2009 #565 Skrevet 27. november 2009 The johnsen sisters spilte på sex - det gjør ikke Chand. Og Chand er ikke en sånn fløtepus som Tommy, som blir stemt på av ungjentene.. Og det er ikke bare trøndere der ute som stemmer heller
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #566 Skrevet 27. november 2009 The johnsen sisters spilte på sex - det gjør ikke Chand. Og Chand er ikke en sånn fløtepus som Tommy, som blir stemt på av ungjentene.. Og det er ikke bare trøndere der ute som stemmer heller Morra mi stemmer som besatt på ham, hun er ikke trønder, men amerikaner Tviler på det er bare pga henne han kjem vidre heller.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #567 Skrevet 27. november 2009 The johnsen sisters spilte på sex - det gjør ikke Chand. Og Chand er ikke en sånn fløtepus som Tommy, som blir stemt på av ungjentene.. Og det er ikke bare trøndere der ute som stemmer heller Jeg har da aldri sammenlignet fremføringen til Chand med fremføringen til Johnson Sisters. For de som liker trønderrock type musikk, og de som er litt oppover i åra, er nok Chand det naturlige å stemme på. De fleste andre synger sanger mer beregnet på unge mennesker, og fordi Chand da har en stor potensiell gruppe med stemmer der, tjener han nok på det, enn om det hadde vært tre til av han i konkurransen (slik som det er med de tre andre gjenværende).
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #568 Skrevet 27. november 2009 Dommerene er ikke Sangguder med 100 ganger bedre peil enn normale, det ser vi jo fort på mira. Alle de gangene noen har sunget surt som de etterpå er lovprist opp i skyene av dommerne er nok flere enn de gangene surheten har blitt påpekt. Så når det har vært så ille at de ser seg nødt til å påpeke det sier litt...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. november 2009 #569 Skrevet 27. november 2009 Nei, hun kan ikke det. Hun prøver for sterkt, peser for mye, og overdramatiserer stemmen sin for mye. Hun er ikke behagelig å høre på, det blir for overdrevet hele greien. Høres ikke ut som det kommer av seg selv, ekkelt. Enig. Og det høres jo ut som stemmen sitter fast i nesa ellernoe. Ja, det er rene toner og alt, men jeg blir direkte sliten av å høre på den stemmen som aldri kommer ordentlig ut! Jeg skjønner heller ikke greia med mari. Hun bare hyler og skriker!?! Gauler liksom.. Næh, det konseptet her er vel egentlig litt utdatert. Målet er å masseprodusere artister som ligner på alt annet som finns og som fenger småungene. Om å gjøre å bare se pen ut og vrikke seg på scenen. Selv om jeg ikke er kjempefan av trønderrock, så er jeg råfornøyd med at chand fortsatt er med. Han er iallefall den eneste med x-factor. Noe annerledes og eget. Og jeg tenker som så; han er faktisk "bare" god på trønderrock, men er det ikke det som er litt av poenget med å være en artist da? Man er jo ikke en særegen artist hvis man kan stå å synge alt fra Britney Spears til Øystein Sunde til Metallica. Da blir det bare karaokete over det hele.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 27. november 2009 #570 Skrevet 27. november 2009 På tide at Tommy gikk ut av konkurransen. Han har jo ikke "gitt" noe i fremføringene sine noen gang. Håper Chand ryker neste gang. Platt og kjedelig "trønderrock" - Nei takk! Så kan det vel egentlig være det samme hvem som vinner finalen. Hvor mange stemmer man får i x-factor er ikke nødvendigvis en indikasjon på hvordan det går videre etter x-factor uansett...Det finnes det vel eksempel på fra Idol...
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #571 Skrevet 27. november 2009 Selv om jeg ikke er kjempefan av trønderrock, så er jeg råfornøyd med at chand fortsatt er med. Han er iallefall den eneste med x-factor. Noe annerledes og eget. Og jeg tenker som så; han er faktisk "bare" god på trønderrock, men er det ikke det som er litt av poenget med å være en artist da? Man er jo ikke en særegen artist hvis man kan stå å synge alt fra Britney Spears til Øystein Sunde til Metallica. Da blir det bare karaokete over det hele. Er forsåvidt enig i dette. Den ene sangen han har laget selv, den synes jeg han synger ganske bra. Men av det jeg har sett, har det vært lite av det andre han har skullet sunget som i det hele tatt høres greit ut. Fyren lager liv på scenen og har sjarmen, men han må kunne klare å synge mer enn den ene sangen han har øvd på. Som sceneartist kan han sikkert gjøre det greit, men er mer skeptisk til en platekontrakt. De vil vel uansett mikse stemmen omtrent til det ugjennkjennelige, uansett hvem som vinner, så er val kanskje ett fett... Gleder meg til Norske Talenter begynner igjen istedet jeg, blir med en gang mer variasjon når det ikke er bare synging!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #572 Skrevet 28. november 2009 Syns det var på tide at Tommy røyk ut..Kjedelig fyr! Og tydeligvis er jeg uenig med de fleste andre her, for jeg heier på Lise. Digger stemmen hennes! Hvorfor Mari fortsatt er med, er et stort mysterium for meg! Jeg også ble glad for at Tommy røk ut. Han synger fint, men ikke noe spes. særegent. Ganske anonym ja. Jeg er litt splittet ang Lise. Først så synes jeg ikke noe om ho. Men etter å ha hørt ho synge Gabriellas song og Work it out, så ble jeg mer fan av ho. I dag synes jeg ho overdrev litt for mye med bevegelsene, så det ble litt slitsomt. I tillegg så gjør ho til stemmen sin. Ho kan synge. Må bare få frem mer av sin egen stemme. Jeg synes uansett Lise er mer spennende enn Tommy også. Jeg skjønner heller ikke hvorfor Mari er med. Ho er den mest anonyme av alle deltakerne som kom i finalen synes jeg. Go Shackels!
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 28. november 2009 #573 Skrevet 28. november 2009 Jeg synes Tommy har alt som skal til for å bli en stjerne, han har en nydelig og behagelig stemmer, han er en sjarmerende gutt og ikke minst så er han uhyre sympatisk.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #574 Skrevet 28. november 2009 Tommy er grei nok til å synge, men grusomt A4. Det verste med han er uansett at han er så usjarmerenede. Forrige fredag da han var syk stod han på scena og geipa og kunne omtrent ikke komme seg fra scena fort nok. Han kosta ikke på seg et lite smil en gang. Hadde aldri kasta bort en stemme på den surpompen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #575 Skrevet 28. november 2009 Tommy er grei nok til å synge, men grusomt A4. Det verste med han er uansett at han er så usjarmerenede. Forrige fredag da han var syk stod han på scena og geipa og kunne omtrent ikke komme seg fra scena fort nok. Han kosta ikke på seg et lite smil en gang. Hadde aldri kasta bort en stemme på den surpompen. Det er jo sjarmerende at han er litt sjenert og seg selv da. Er jo ikke noe sjarmerende med den verdensvante på-klistra-smil kjekkasen som vet han er guds gave til kvinnen
The Kitten Skrevet 28. november 2009 #576 Skrevet 28. november 2009 Jeg er så glad for at Tommy røk ut.
Gjest Ulva35 Skrevet 28. november 2009 #577 Skrevet 28. november 2009 Jeg er så glad for at Tommy røk ut. Enig. Og Mari og Chackles i finalen. Fatter ikke de som sier at Mari ikke kan synge og ikke har X-factor.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #578 Skrevet 28. november 2009 Enig. Og Mari og Chackles i finalen. Fatter ikke de som sier at Mari ikke kan synge og ikke har X-factor. Problemet til Mari tror jeg nok er sangvalgene. Husker jeg synes hun hadde veldig fin stemme i begynnelsen, men Jan Fredrik velger bare "skrike å bære seg" sanger til henne, som jeg ikke syns hun hverken passer til eller klarer. Dette gjelder i stor grad mange i x-factor, dommerne klarer ikke å finne skikkelige bra sanger til de. Syns igrunn alle var bedre i begynnelsen jeg... Gabrielle hadde nok ikke ryki ut så tidlig om ikke Peters hadde presset på hun teite listepop sanger, hun skilte seg ihvertfall ut.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 28. november 2009 #579 Skrevet 28. november 2009 Enig. Og Mari og Chackles i finalen. Fatter ikke de som sier at Mari ikke kan synge og ikke har X-factor. godt mulig hun kan synge, men da må hun begynne å synge istedet for å hyle og skrike da.
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 28. november 2009 #580 Skrevet 28. november 2009 Tommy er grei nok til å synge, men grusomt A4. Det verste med han er uansett at han er så usjarmerenede. Forrige fredag da han var syk stod han på scena og geipa og kunne omtrent ikke komme seg fra scena fort nok. Han kosta ikke på seg et lite smil en gang. Hadde aldri kasta bort en stemme på den surpompen. Han synger fint og er behagelig å hvile øynene på. Mari er uhyre anstrengende å forholde seg til .. Har enda til gode å høre noen sangstemme, jeg ser bare en framoverbøyd rocke-wannabe som gauler hver fredag. Chand er der kun fordi ingen tør stemme han ut .. Chakcles er jo underholdene nok ... men det er kun fordi de synger fengende sanger av andre artister. Lise er en flott kvinne med en nydelig stemme, men jeg liker ikke framtoningen hennes. Litt for selvgod og altfor dårlig til å ta selvkritikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå