Periwinkle Skrevet 28. november 2009 #581 Skrevet 28. november 2009 Han synger fint og er behagelig å hvile øynene på. Mari er uhyre anstrengende å forholde seg til .. Har enda til gode å høre noen sangstemme, jeg ser bare en framoverbøyd rocke-wannabe som gauler hver fredag. Chand er der kun fordi ingen tør stemme han ut .. Chakcles er jo underholdene nok ... men det er kun fordi de synger fengende sanger av andre artister. Lise er en flott kvinne med en nydelig stemme, men jeg liker ikke framtoningen hennes. Litt for selvgod og altfor dårlig til å ta selvkritikk. Unnskyld meg, men konseptet er å stemme på den man vil at skal gå videre.. Tviler på at folk stemmer på han bare fordi de er for redde til å stemme på noen andre.
Gjest Gjest_Maren_* Skrevet 28. november 2009 #582 Skrevet 28. november 2009 Unnskyld meg, men konseptet er å stemme på den man vil at skal gå videre.. Tviler på at folk stemmer på han bare fordi de er for redde til å stemme på noen andre. Dommerne tør ikke si at han ikke holder mål - og mange trøndere stemmer på ham fordi han synger på trøndersk - og ikke fordi han har sangstemme. Den gangen han sang på engelsk så falt han helt gjennom - det var grusomt å høre på. Jeg synes det var tragisk at en som Tommy måtte reise hjem - mens trinderen får bli værende. Men det er min mening og min smak.
Periwinkle Skrevet 28. november 2009 #583 Skrevet 28. november 2009 Dommerne tør ikke si at han ikke holder mål - og mange trøndere stemmer på ham fordi han synger på trøndersk - og ikke fordi han har sangstemme. Den gangen han sang på engelsk så falt han helt gjennom - det var grusomt å høre på. Jeg synes det var tragisk at en som Tommy måtte reise hjem - mens trinderen får bli værende. Men det er min mening og min smak. Han kom allikevel ikke i omsang da han sang engelsk... Og som det tidligere er sagt: Chands greie er trønderrock og som jeg tidligere har sagt så er det ikke bare trøndere som liker det. Jeg tror det er veldig viktig å huske at de artistene som gjør det bra er de som har noe eget, ikke de som synger karaoke
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #584 Skrevet 28. november 2009 Dommerne tør ikke si at han ikke holder mål - og mange trøndere stemmer på ham fordi han synger på trøndersk - og ikke fordi han har sangstemme. Den gangen han sang på engelsk så falt han helt gjennom - det var grusomt å høre på. Jeg synes det var tragisk at en som Tommy måtte reise hjem - mens trinderen får bli værende. Men det er min mening og min smak. Hvorfor skulle de ikke tøre å si det? :klø: Så lenge folk stemmer på Chand, så kommer han ikke i omsang og dommerne har fint lite de får sagt. Som jeg nevnte tidligere i et innlegg, Chand er i en særposisjon fordi ingen av de andre ligner på han, og han har derfor hele sin målgruppe for seg selv. De andre som synger listepop og diverse har samme mplgruppe, og må dele på de stemme seg imellom.
The Kitten Skrevet 28. november 2009 #585 Skrevet 28. november 2009 godt mulig hun kan synge, men da må hun begynne å synge istedet for å hyle og skrike da. Da må hun få skikkelige sanger også da.
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 28. november 2009 #586 Skrevet 28. november 2009 Han kom allikevel ikke i omsang da han sang engelsk... Og som det tidligere er sagt: Chands greie er trønderrock og som jeg tidligere har sagt så er det ikke bare trøndere som liker det. Jeg tror det er veldig viktig å huske at de artistene som gjør det bra er de som har noe eget, ikke de som synger karaoke Det som er problemet mitt med Chand er at det er utseendet hans som er det som er x-factoren hans ( i likhet med Tommy men på en annen måte) og ikke det musikalske talentet hans. Hadde han vært hvit/etnisk norsk så hadde alle sett han for det han er; en helt vanlig trubadur. Og han hadde nok ikke gått videre fra audition en gang. Men det at en som opprinnelig er fra India spiller og synger noe så folkelig norskt som trønderock, det sjarmerer tydeligvis det norske folk (og dommerne) som synes det er sååå "spesielt" og "eget". Dette kommer sikkert til å provosere noen, men nå har jeg sagt det som en del tenker men ikke tør si!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #587 Skrevet 28. november 2009 Det som er problemet mitt med Chand er at det er utseendet hans som er det som er x-factoren hans ( i likhet med Tommy men på en annen måte) og ikke det musikalske talentet hans. Hadde han vært hvit/etnisk norsk så hadde alle sett han for det han er; en helt vanlig trubadur. Og han hadde nok ikke gått videre fra audition en gang. Men det at en som opprinnelig er fra India spiller og synger noe så folkelig norskt som trønderock, det sjarmerer tydeligvis det norske folk (og dommerne) som synes det er sååå "spesielt" og "eget". Dette kommer sikkert til å provosere noen, men nå har jeg sagt det som en del tenker men ikke tør si! Har ikke tenkt tanken en gang før du sa det nå. I det øyeblikket han åpna kjeften vae han norsk for mitt vedkommende. For meg er han trønder, ikke inder.
The Kitten Skrevet 28. november 2009 #588 Skrevet 28. november 2009 Det som er problemet mitt med Chand er at det er utseendet hans som er det som er x-factoren hans ( i likhet med Tommy men på en annen måte) og ikke det musikalske talentet hans. Hadde han vært hvit/etnisk norsk så hadde alle sett han for det han er; en helt vanlig trubadur. Og han hadde nok ikke gått videre fra audition en gang. Men det at en som opprinnelig er fra India spiller og synger noe så folkelig norskt som trønderock, det sjarmerer tydeligvis det norske folk (og dommerne) som synes det er sååå "spesielt" og "eget". Dette kommer sikkert til å provosere noen, men nå har jeg sagt det som en del tenker men ikke tør si! Vet du hva? Jeg er faktisk helt enig med deg her. I begynnelsen synes jeg det var fascinerende når han snakket, for trønderdialekten passet ikke til utsende hans. (Ja, jeg vet det høres dumt ut). Nå er jeg bare lei hele fyren.
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 28. november 2009 #589 Skrevet 28. november 2009 Har ikke tenkt tanken en gang før du sa det nå. I det øyeblikket han åpna kjeften vae han norsk for mitt vedkommende. For meg er han trønder, ikke inder. Selvfølgelig er han både norsk og trønder, uavhengig av hva du eller andre måtte mene. Men jeg mener nå at både Jan Fredrik Karlsen og Chand selv, "spiller" litt på det at han er opprinnelig fra India, men synger norske, trønderske sanger. Det er liksom x-factoren hans. For han har jo ikke noe særlig til stemme eller sangteknikk, han gjør ikke så mye ut av seg på scenen, han står bare der med gitaren sin og trønderrock i seg selv er vel ikke en x-factor? Men jeg må også si at han har en flott utstråling og han kommer veldig godt frem i kamera. Jeg klarer bare ikke se for meg at han kan selge så mange plater eller hvorfor han burde gjøre det.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #590 Skrevet 28. november 2009 Selvfølgelig er han både norsk og trønder, uavhengig av hva du eller andre måtte mene. Men jeg mener nå at både Jan Fredrik Karlsen og Chand selv, "spiller" litt på det at han er opprinnelig fra India, men synger norske, trønderske sanger. Det er liksom x-factoren hans. For han har jo ikke noe særlig til stemme eller sangteknikk, han gjør ikke så mye ut av seg på scenen, han står bare der med gitaren sin og trønderrock i seg selv er vel ikke en x-factor? Men jeg må også si at han har en flott utstråling og han kommer veldig godt frem i kamera. Jeg klarer bare ikke se for meg at han kan selge så mange plater eller hvorfor han burde gjøre det. Fyren har jo et skikkelig scenetekke, det ser man i salen når han holder på. Er mye mer liv der enn når noen av de andre er på scenen, sånn sett så er han en flink artist. Han roper til publikum, får de med, osv. Jeg synes sangen han lagde selv var bra (til trønderrock å være), og når han holder seg til det han kan så er han veldig flink. Tror nok kanskje han er en av de som kommer til å klare seg best etter at showet er over. Nordmenn liker trønderrock, det ser man jo på alle artistene som klarer å livnære seg av det.
Gjest bollan Skrevet 29. november 2009 #591 Skrevet 29. november 2009 Jeg synes Tommys versjon av Oasis-sangen på fredag var utrolig fin!Veldig down-beat og trist. Jeg ble skikkelig rørt av låta Lise sang i duellen, hun sang med skikkelig innlevelse! Satt nesten og grein, den traff meg i hjerterota. Jeg synes hun er den eneste som er igjen som har ordentlig særpreg i stemmen og som virkelig KAN synge. At hun er litt for selvgod og er dårlig til å ta imot kritikk er en sannen sak, men synge, det kan hun. Og påstå, som noen gjorde tidligere her, at hun synger som en voldtatt gris? Da er de nok bare misunnelise på henne Chand var favoritt i begynnelsen, men begynner å gå lei. Han har jo ikke akkurat den beste sangstemmen for å si det sånn, men han er flink til det han kan; trønderrock. Han er jo voldsomt ydmyk og virker utrolig snill, men det er ikke nok. Synes også det blir litt overdrevent å skulle sende brev osv til norske kjendiser (åge aleksandersen, jens stoltenberg), og slik sanker han nok endel stemmer også for å si det sånn. Har ikke noe imot ham, men synes det er andre deltakere som burde vinne før ham. Norge trenger en jentegruppe, så jeg stemmer på Shackles.
MissStiles Skrevet 4. desember 2009 #592 Skrevet 4. desember 2009 Noen som vet hva de skal synge idag?
Poppzy Skrevet 4. desember 2009 #593 Skrevet 4. desember 2009 Lise Mæland «Baby I’m a Fool» av Melody Gardot «Crazy» av Gnarls Barkley Mari Lorentzen «Den finaste eg veit» av Hellbillies «A Moment Like This» av Kelly Clarkson Chand Torsvik «Den du veit» av Marius Müller «Månemannen» av Vamp Shackles «When Love Takes Over» av David Guetta og Kelly Rowland «Fighter» av Christina Aguilera.
Lola89 Skrevet 4. desember 2009 #594 Skrevet 4. desember 2009 Nå begynner jeg å bli lei av atr Chand skal dra frem alle kjendisene som kontakter han. Han høres ut som søsteren min på 11
Periwinkle Skrevet 4. desember 2009 #595 Skrevet 4. desember 2009 Nå begynner jeg å bli lei av atr Chand skal dra frem alle kjendisene som kontakter han. Han høres ut som søsteren min på 11 Var jo Torsvedt som dro det fram.. Han svarte jo bare på sp.målet fra henne.
Lola89 Skrevet 4. desember 2009 #596 Skrevet 4. desember 2009 Var jo Torsvedt som dro det fram.. Han svarte jo bare på sp.målet fra henne. Jo, men det er jo en grunn til at hun vet det! Helt sikkert avtalt at de skulle snakke om det. Og det er i grunnen ike første gangen for å si det sånn!!
Poppzy Skrevet 4. desember 2009 #597 Skrevet 4. desember 2009 Det var en veldig fin sang Mari sang nå.
Periwinkle Skrevet 4. desember 2009 #598 Skrevet 4. desember 2009 Jo, men det er jo en grunn til at hun vet det! Helt sikkert avtalt at de skulle snakke om det. Og det er i grunnen ike første gangen for å si det sånn!! Hehe, eller fordi hun ikke har noe annet å spørre om. Hun er jo en elendig programleder og stiller alltid de samme sp.målene. "dette var bra" "ikke hør på dommerne" osv osv. Skjønner ikke hvorfor alle tror Chand er så overfladisk. Derimot, Mari ødela Hellbilies i dag. Fy!
Lola89 Skrevet 4. desember 2009 #599 Skrevet 4. desember 2009 Men fortsatt, det er jo han som har dratt det opp igjen og igjen. Og veldig uanig med det du sier om Mari, hun sang supert
Periwinkle Skrevet 4. desember 2009 #600 Skrevet 4. desember 2009 Men fortsatt, det er jo han som har dratt det opp igjen og igjen. Og veldig uanig med det du sier om Mari, hun sang supert Hør Hellbilies sin versjon så skjønner du hva jeg mener
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå