Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

På 5.11.2019 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Var i bryllupet til en venninne i sommer. Ble invitert alene, uten samboer - enda vi har vært samboere i 6 år (og har barn sammen). Jeg kjente ingen av gjestene, kun bruden. Jeg kjørte først 1 time tur/retur for å få med meg vielsen. Så enda lenger til festlokalet noen timer senere. Det var ingen som tok imot kaffegjestene, men vi fikk beskjed om å forsyne oss av velkomstdrink som stod klar og lunken på et brett (vi fikk ett glass hver). Det tok nesten en time før middagen var over og brudeparet og de øvrige gjestene kom dit vi ventet. Det var da betal-bar med hotellpriser (noe jeg ikke var forberedt på siden det ikke stod noe om det i invitasjonen), og da kaffen og kakene endelig kom på bordet var jeg egentlig klar for å ta kvelden. Det ble ingen sen kveld, og bruden uttrykte skuffelse over at jeg dro så tidlig (klokken var over midnatt). 

Anonymkode: c1167...48e

Huff! Nok en gang glad for at vi droppet kaffegjester i eget bryllup. Selv om det betød at jeg måtte utelate en del nære venner. Man føler seg tross alt litt forpliktet til å takke ja til bryllupsinvitasjon, også om det bare er til kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bryllupet har ikke vært enda, og invitasjoner er ikke sendt ut. Men et vennepar skal gifte seg i Thailand!!, og gjestene som evt tar seg råd til å komme til Thailand i fellesferien for å feire disse, må betale selv for alkoholen etter middagen 🙃 

Anonymkode: 56b00...006

Er det mulig??? Hadde vært helt uaktuelt for meg. Ikke det at jeg ikke har råd, men bruker ikke opp ferien på å reise i bryllup i Thailand. Hvor mange gjester regner de meg takker ja til dette?

Anonymkode: 2e695...e38

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig??? Hadde vært helt uaktuelt for meg. Ikke det at jeg ikke har råd, men bruker ikke opp ferien på å reise i bryllup i Thailand. Hvor mange gjester regner de meg takker ja til dette?

Anonymkode: 2e695...e38

Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄

Anonymkode: 56b00...006

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette bryllupet har ikke vært enda, og invitasjoner er ikke sendt ut. Men et vennepar skal gifte seg i Thailand!!, og gjestene som evt tar seg råd til å komme til Thailand i fellesferien for å feire disse, må betale selv for alkoholen etter middagen 🙃 

Anonymkode: 56b00...006

Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄

Anonymkode: 56b00...006

Kanskje noen snakker litt vett i dem før de får ut invitasjon. 

Anonymkode: 2de87...a5b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen snakker litt vett i dem før de får ut invitasjon. 

Anonymkode: 2de87...a5b

Hvis det blir mer snakk om bryllup skal jeg prøve å si i fra på en hyggelig måte 😄

Anonymkode: 56b00...006

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄

Anonymkode: 56b00...006

Disse har mistet gangsynet fullstendig. 

Anonymkode: 27bd4...fcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄

Anonymkode: 56b00...006

Jeg er så lei av slike. Har flere venner som sier det samme, det er jo bare å bruke ferien. Hadde virkelig vært godt å bruke ferien slik jeg vil et år snart. Har brukt de siste 3 på andre 

Anonymkode: 74492...9a7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er også helt uaktuelt for oss. Ikke har vi råd og ikke vil jeg som du sier, bruke opp ferien i bryllup i Thailand heller. Jeg tror de faktisk tror/forventer de fleste (40 stk) vil takke ja. Virker ikke som de helt forstår kostnaden til gjestene med dette her, fordi de kan jo bare ta det som årets ferie i samme slengen... og for bryllupsparet er dette en «livslang» drøm med bryllup i Thailand, så tror de blir litt blinde på alt. Nå kan det jo selvsagt være de endrer på ting frem til bryllupet står i 2021, men de har i hvertfall ikke undersøkt «skikk og bruk» for utenlandsbryllup med tanke på gjester. Veldig spent på hvor mange som faktisk kan komme og hvordan invitasjonen vil lyde 😄

Anonymkode: 56b00...006

Jeg lurer seriøst på om sånne bare inviterer til helt ville bryllup, for å slippe å ha en bryllupsfest. En slags feig versjon av å ha bryllup med bare forlovere.

En kollega av meg gjorde noe tilsvarende. Hun var fra Finnmark og han fra Oslo (de bor i Oslo nå). Hun har skikkelig trøblete familieforhold hvor hele familien er et kaos av mine/dine/våre, barnevern, fulle onkler og politiet på døra. Max krise.

De køste det ved å ha bryllupet i Oslo, og invitere den delen av finnmarksfamilien de ikke likte som KAFFEGJESTER. Selvfølgelig var det ingen av kaffegjestene som møtte opp.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For akkurat ett år siden ble jeg invitert til et bryllup som skulle være på et relativt avsidesliggende sted på andre siden av landet (i juni 2019). Fikk en litt uformell invitasjon på messenger, men senere hadde de opprettet ett facebook-arrangement med mer informasjon. Det var over 100 inviterte, og nesten alle hadde takket ja. På facebook var det detaljert informasjon om reise, overnatting, middagen osv + lang gaveliste.

Det var en plass der det var svært få overnattingsmuligheter, så endte med å overnatte i nabobygda 40 min unna i bil. På grunn av tidspunktet til bryllupet, måtte det bli to netter til 2400 kr. Tenkte ikke så veldig mye over det, da det var et nært vennepar.

MEN!! Etter vielsen skulle det være fotografier, og da samlet toastmasteren oss andre for å fortelle at av de 90 som var her, var det kun plass til 60 middagsgjester og det var kun nærmeste familie og venner (ergo ikke meg). Brudeparet ønsket å vente med å fortelle dette, fordi det var "mer personlig" enn å skrive det i invitasjonen??? Vi andre ble ganske lange i maska, men ønsket ikke å ødelegge dagen. Endte med at endel av oss dro tilbake til den bygda jeg hadde overnatting i (altså 40 min unna), for å spise på bygdas eneste restaurant som var en kebab- og pizzasjappe. Heller det enn å kun spise kake 5 timer senere. Tenkte mitt om de 2400 jeg hadde betalt for overnatting + gave🙄
 

Da vi kom tilbake til festen og folk hadde fått i seg alkohol, ble dette kveldens store diskusjonsemne. Bruden overhørte noe av samtalen, men forsto ikke problemet. Jeg kjente ingen i bryllupet, men overhørte to andre som ble så forbannet at de ikke leverte gavene som planlagt og heller kjøpte noe ræl på bensinstasjonen😅

Anonymkode: 9988f...2e3

At det er MULIG! Er dere venner i dag?

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

For akkurat ett år siden ble jeg invitert til et bryllup som skulle være på et relativt avsidesliggende sted på andre siden av landet (i juni 2019). Fikk en litt uformell invitasjon på messenger, men senere hadde de opprettet ett facebook-arrangement med mer informasjon. Det var over 100 inviterte, og nesten alle hadde takket ja. På facebook var det detaljert informasjon om reise, overnatting, middagen osv + lang gaveliste.

Det var en plass der det var svært få overnattingsmuligheter, så endte med å overnatte i nabobygda 40 min unna i bil. På grunn av tidspunktet til bryllupet, måtte det bli to netter til 2400 kr. Tenkte ikke så veldig mye over det, da det var et nært vennepar.

MEN!! Etter vielsen skulle det være fotografier, og da samlet toastmasteren oss andre for å fortelle at av de 90 som var her, var det kun plass til 60 middagsgjester og det var kun nærmeste familie og venner (ergo ikke meg). Brudeparet ønsket å vente med å fortelle dette, fordi det var "mer personlig" enn å skrive det i invitasjonen??? Vi andre ble ganske lange i maska, men ønsket ikke å ødelegge dagen. Endte med at endel av oss dro tilbake til den bygda jeg hadde overnatting i (altså 40 min unna), for å spise på bygdas eneste restaurant som var en kebab- og pizzasjappe. Heller det enn å kun spise kake 5 timer senere. Tenkte mitt om de 2400 jeg hadde betalt for overnatting + gave🙄
 

Da vi kom tilbake til festen og folk hadde fått i seg alkohol, ble dette kveldens store diskusjonsemne. Bruden overhørte noe av samtalen, men forsto ikke problemet. Jeg kjente ingen i bryllupet, men overhørte to andre som ble så forbannet at de ikke leverte gavene som planlagt og heller kjøpte noe ræl på bensinstasjonen😅

Anonymkode: 9988f...2e3

Herrejemeni, noen mennesker burde fratas alt av bestemmelsesrett over eget liv.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For akkurat ett år siden ble jeg invitert til et bryllup som skulle være på et relativt avsidesliggende sted på andre siden av landet (i juni 2019). Fikk en litt uformell invitasjon på messenger, men senere hadde de opprettet ett facebook-arrangement med mer informasjon. Det var over 100 inviterte, og nesten alle hadde takket ja. På facebook var det detaljert informasjon om reise, overnatting, middagen osv + lang gaveliste.

Det var en plass der det var svært få overnattingsmuligheter, så endte med å overnatte i nabobygda 40 min unna i bil. På grunn av tidspunktet til bryllupet, måtte det bli to netter til 2400 kr. Tenkte ikke så veldig mye over det, da det var et nært vennepar.

MEN!! Etter vielsen skulle det være fotografier, og da samlet toastmasteren oss andre for å fortelle at av de 90 som var her, var det kun plass til 60 middagsgjester og det var kun nærmeste familie og venner (ergo ikke meg). Brudeparet ønsket å vente med å fortelle dette, fordi det var "mer personlig" enn å skrive det i invitasjonen??? Vi andre ble ganske lange i maska, men ønsket ikke å ødelegge dagen. Endte med at endel av oss dro tilbake til den bygda jeg hadde overnatting i (altså 40 min unna), for å spise på bygdas eneste restaurant som var en kebab- og pizzasjappe. Heller det enn å kun spise kake 5 timer senere. Tenkte mitt om de 2400 jeg hadde betalt for overnatting + gave🙄
 

Da vi kom tilbake til festen og folk hadde fått i seg alkohol, ble dette kveldens store diskusjonsemne. Bruden overhørte noe av samtalen, men forsto ikke problemet. Jeg kjente ingen i bryllupet, men overhørte to andre som ble så forbannet at de ikke leverte gavene som planlagt og heller kjøpte noe ræl på bensinstasjonen😅

Anonymkode: 9988f...2e3

Kjære vene! Jeg hadde helt klart fortalt "mine nære venner" brudeparet hva jeg mente om dette (i etterkant). 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste jeg har hørt, var et bryllup i 2019. Vi var vel venninner, men et forhold der jeg gir, og hun tar. Familien har alltid vært av typen du kan se på norske rednecks, for å ha gjort rede for bakgrunnen.

Mora til bruden overrasket meg ved å holde en veldig vakker og rørende tale, og det var mange fuktige øyne og enda mer gråt.  En nær slektning av bruden skulle også tale, men det ble ikke tid. Jeg fikk se talen skriftlig i ettertid, og kunne ikke tro at vedkommende var i stand til å skrive noe så pent.

Jeg har ikke akkurat doktorgrad i astrofysikk selv, men de har alltid fremstått som svært lite sofistikerte, rotete, kaotiske og med trøblete forhold til hverandre, så jeg fikk meg en herlig positiv overraskelse

Anonymkode: 00ee6...598

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2020 at 11:19 PM, AnonymBruker said:


Da vi kom tilbake til festen og folk hadde fått i seg alkohol, ble dette kveldens store diskusjonsemne. Bruden overhørte noe av samtalen, men forsto ikke problemet. Jeg kjente ingen i bryllupet, men overhørte to andre som ble så forbannet at de ikke leverte gavene som planlagt og heller kjøpte noe ræl på bensinstasjonen😅

Anonymkode: 9988f...2e3

Riktig tenkt!

Anonymkode: 6c65b...cc6

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.8.2019 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Uff, høres ut som ei som er nær meg. Hun skulle og gifte seg for andre gang. Første hadde vært et lite, søtt og perfekt bryllup. Men de skulle ha et stort nå. Under seremoni ropte noen av kompisene til brudgommen at han skulle si nei, og de knislet og lo. De tråkket på kjolen med vilje og en kastet tyggis i sløret hennes. De fortsatte med slike småstikk, og brudgommen ble til slutt med på det, var grusomt å se og høre. Mange sa i fra om at slik var ikke greit. Bruden hadde ikke møtt disse vennene, brudgommen hadde aldri latt henne møte dem før bryllupet. Han ble ikke snill etter bryllupet og hun måtte ha hjelp å komme seg unna han. Hun ble liksom ikke helt seg selv etter det ekteskapet. Er lenge siden, og hun lever ikke lenger og kan ikke komme å gjenkjenne historien her Heldigvis . Den står som skrekk og advarsel. Ikke alles bryllup og ekteskap blir et eventyr. 

Anonymkode: 2de87...a5b

Huff, så fæle folk kan være.. fikk helt vondt av å lese dette 😨

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine opplevelser:

- Brudens foreldre skilte seg da hun var liten. Allikevel nektet faren å gi henne bort i kirken hvis moren skulle være der og kom heller ikke til festen. Bruden gråt men stefar stilte opp. Fatter ikke at folk ikke kan legge diskusjoner bort for èn dag for barnas skyld

- Forlover møtte ikke opp så kirketjener hjalp til i kirken (ei venninne trådde til ved alteret men alt på bakrommet med kjolefiks og beroligende snakk ble tatt av en fremmed

- Familie meldte seg frivillig til å pynte kirken men møtte ikke opp da de heller hadde dradd til frisøren. Brudens mor kom panisk rett før viels da presten hadde ringt. Gjorde så godt hun kunne da med de blomstene de hadde på bensinstasjonen og med hjelp fra klokker, kirketjener og prest

- Utallige bryllup der brudeparets egne barn eller nær familie blir satt som blomsterbarn. Barn under 6 år syns stort sett det er skummelt å skulle gå mer eller mindre alene inn i et lokale der det sitter masse folk de ikke kjenner. Det blir mye grining og dessverre kjefting fra voksne som sier de "ødelegger den fine dagen"

- Innleid artist som har gitt ut flere album men som mener at sangen bruden har skrevet (og han godkjent) diskuterer på siste øvelse da han mener det høres bedre ut hvis han momler ordene mer enn å si dem. Organisten må sette ham på plass

- Diverse drikkeviser eller andre sanger med seksuelt innhold som inngangsmelodi. Jeg er med på at den sangen ble spilt da dere møttes men "Sexy and I know it" er garantert gøyere på festen 😉

- Et par av brudgommens kamerater hadde med lommelerke selv om det var velkomstdrinker og vin. Ene satt da allerede å brølte til bruden om at hun burde vise brystene sine allerede under forretten. Ikke kjente han bruden og alle andre syns det ble flaut. Bruden er ei skikkelig jente med god humor men satt helt tydelig ikke pris på dette. Servitørene forsøkte å roe ham ned - og det samme gjorde vennene uten hell. 

- Bryllup til et par som ofte la ut "f*** i H****** for en drittdag" osv på Facebook. Allerede før bryllupet begynte vennene å snakke om det merkelige invitasjonsmønsteret. Veldig få av brudgommens nærmeste var invitert. På selve dagen ble det tydelig at kun de "ufarlige" kameratene var invitert (Gift eller evig singel). Brudens venner fylte et helt langbord og satt nærme brudeparet. Brudgommens lille krets satt på et lite bord i et annet rom (langbordet gikk ut døren). De skulle visst ikke sees og ikke høres.. Alle taler gikk på bruden. Hun var sååå fantastisk og nydelig og alt det der. Og hun er kjent for å være DRAMA og vanskelig.. Alt på han var pinlige småhistorier og at han var såå heldig som hadde funnet henne. Alt var alkoholfritt og underholdning var quiz fra bibelen type avansert. Selv med søndagsskole, kristendomsundervisning og det hadde fåtallet sjans på ėn eneste rett.  Ble ikke en sen kveld. Eneste festlige var at en av servitørene hadde vært i Vi menn. (Brudeparet visste ikke det men en av gjestene viste bildene. Hun syns selv det var festlig og vi lo av han ene som ble flau hver gang hun kom med vann og snakket til ham siden han hadde sett henne naken 😂

- Et bryllup der de hadde bestilt dyr mat fra et kjent sted. Kjøttet var så seigt at det var uspiselig. Eier, slakter og kokk kom til selskapet for å finne ut hva som hadde gått galt. Pølser ble kjøpt inn men bruden var knust. Det var et vanvittig flott bryllup men alle husker den dårlige maten 😔 

- Det billigste cateringselskapet i byen blir hyppig brukt dessverre. Kjøttet er ubestemmelig (grått), grønnsakene ihjelkokt amerikansk blanding og sausen ok. Allikevel skryter alle av maten før de samles på den lokale pølsebua i klein stemning 

 

 

Anonymkode: 1f1bb...188

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Dette bryllupet har ikke vært enda, og invitasjoner er ikke sendt ut. Men et vennepar skal gifte seg i Thailand!!, og gjestene som evt tar seg råd til å komme til Thailand i fellesferien for å feire disse, må betale selv for alkoholen etter middagen 🙃 

Anonymkode: 56b00...006

Opplevd noe av det samme i et bryllup tilsvarende langt unna. Arrangert i dyreste ferietid, ikke bare måtte vi betale for drikken men maten også 😂

Anonymkode: eec12...e0e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...