Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

On 4/27/2020 at 10:38 AM, Rosmarin(ert) said:

For noen år siden ville jeg sagt meg enig, men det har skjedd veldig mye på alkoholfrifronten siden da.

 

Ikke med vin. Alle alkoholfri vin har en del sukker og smakker ikke godt. 

Anonymkode: c58f7...f1c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.6.2009 den 0.57, Gjest Gjest skrev:

Dette er ikke noe jeg har opplevd selv, men hørt av en venninne...

 

De var på en restaurant, og utenfor døren kommer det rullende en limousin. Etter klærne å bedømme var dette et brudefølge, med brudepar og forlovere. De spiste og drakk på denne restauranten, koste seg, og endte etterhvert på dansegulvet. Alkoholnivået steg jevnt, og de drakk og danset. Bruden dro etterhvert, og kvelden endte med at brudgommen og brudens forlover satt i et hjørne og klinte....

😱😱 Stakkars brud.. 

 

Anonymkode: 25ddb...7f0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 1.42, AnonymBruker skrev:

Var ikke i bryllupet selv (det var enda flere år igjen til jeg i det hele tatt var påtenkt), dette var i mamma og pappas bryllup. De var ikke klar over hva som egentlig skjedde før etterpå, men syntes det var kjempekoselig. Og veldig moro når de fikk vite hva som egentlig skjedde.

En kompis av mamma og pappa brukte krykker og holdt på å snuble da mamma og pappa var på vei ut av kirken. En annen tok tak i krykkene hans så han ikke skulle tryne, og flere andre i vennegjengen trodde de var på vei til å lage bro for mamma og pappa så de ble med på broen. Det endte med at enda flere slang seg på og lagde bro. Bildene er helt herlige, starter med at kompisen snubler til at alle ler og har det fint mens mamma og pappa går under broen. 😂

Anonymkode: 1f1f0...4bb

Fantastisk ❤️

Anonymkode: 130c3...f11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet kostet rundt 600 000 lapper og var en helt fantastisk opplevelse. Fant sted i England.

Vielsen ble holdt i en middelalderborg, og en ugle fløy igjennom hallen og fram til alteret med gifteringene. Etter vielsen underholdt ulike artister (flammekastere, sangere,slangemennesker, osv) på forskjellige steder i den gigantiske hagen utenfor vielseslokalet. Bryllupets signaturfarge gikk igjen i alt, og i menyen hadde til og med barna egen vegetarmeny å velge mellom. Sikkert mye mer som jeg har glemt, men det var et fascinerende bryllup!

Anonymkode: a2b94...7f2

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er invitert i fetterens bryllup som skulle stå i november fjor. Ble utsatt til i år grunnet en akutt familiefeide. Tapte 5000 i hotell og flyutgifter. Bryllupet ble utsatt til høsten 2020 men er nå flyttet da det ble for dyrt - ikke grunnet korona - men fordi det koster over 200000. Åtte brudekjoler ble kjøpt og forsøkt solgt, og det som først skulle være et bryllup på 80 ble 120. Så nå har vi tapt på flybillettene igjen, får igjen for hotellet heldigvis. Er irritert, og samboeren min nekter å bli med hvis det blir ny dato. Hvis det skjer drar jeg alene og gaven blir fra Finn gis bort. 

Anonymkode: 1a6ed...84a

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryllupet kostet rundt 600 000 lapper og var en helt fantastisk opplevelse. Fant sted i England.

Vielsen ble holdt i en middelalderborg, og en ugle fløy igjennom hallen og fram til alteret med gifteringene. Etter vielsen underholdt ulike artister (flammekastere, sangere,slangemennesker, osv) på forskjellige steder i den gigantiske hagen utenfor vielseslokalet. Bryllupets signaturfarge gikk igjen i alt, og i menyen hadde til og med barna egen vegetarmeny å velge mellom. Sikkert mye mer som jeg har glemt, men det var et fascinerende bryllup!

Anonymkode: a2b94...7f2

Var det bryllupet til Harry Potter? 😄

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Kattugla skrev:

Var det bryllupet til Harry Potter? 😄

Føltes nesten sånn 😅 Var som å komme inn i en eventyrverden. Ganske spesielt, men en veldig positiv opplevelse 😊

Anonymkode: a2b94...7f2

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i fetterens bryllup som skulle stå i november fjor. Ble utsatt til i år grunnet en akutt familiefeide. Tapte 5000 i hotell og flyutgifter. Bryllupet ble utsatt til høsten 2020 men er nå flyttet da det ble for dyrt - ikke grunnet korona - men fordi det koster over 200000. Åtte brudekjoler ble kjøpt og forsøkt solgt, og det som først skulle være et bryllup på 80 ble 120. Så nå har vi tapt på flybillettene igjen, får igjen for hotellet heldigvis. Er irritert, og samboeren min nekter å bli med hvis det blir ny dato. Hvis det skjer drar jeg alene og gaven blir fra Finn gis bort. 

Anonymkode: 1a6ed...84a

Åtte brudekjoler? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føltes nesten sånn 😅 Var som å komme inn i en eventyrverden. Ganske spesielt, men en veldig positiv opplevelse 😊

Anonymkode: a2b94...7f2

Haha, det tror jeg på 😄 Det hørtes jo ganske fantastisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Bryllupet kostet rundt 600 000 lapper og var en helt fantastisk opplevelse. Fant sted i England.

Vielsen ble holdt i en middelalderborg, og en ugle fløy igjennom hallen og fram til alteret med gifteringene. Etter vielsen underholdt ulike artister (flammekastere, sangere,slangemennesker, osv) på forskjellige steder i den gigantiske hagen utenfor vielseslokalet. Bryllupets signaturfarge gikk igjen i alt, og i menyen hadde til og med barna egen vegetarmeny å velge mellom. Sikkert mye mer som jeg har glemt, men det var et fascinerende bryllup!

Anonymkode: a2b94...7f2

😂😂 Hadde ledd meg ihjel dersom jeg var der. Så morsomt!

Anonymkode: 97be8...dd3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sandie skrev:

Åtte brudekjoler? 

Bridezilla som aldri finner den perfekte brudekjolen... 🙄 Jeg har sett alle, de er identiske etter mitt syn, men de har alle bittesmå detaljer som bruden ser. Og derfor synes jeg det er irriterende å flytte bryllupet fordi det blir for dyrt, det blir jo nemlig dyrt å invitere 120 og kjøpe mange kjoler med prislapper over 10000 per stykk. Bruden sa at det er lett å selge kjolene men ingen er solgt. 

Anonymkode: 1a6ed...84a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bridezilla som aldri finner den perfekte brudekjolen... 🙄 Jeg har sett alle, de er identiske etter mitt syn, men de har alle bittesmå detaljer som bruden ser. Og derfor synes jeg det er irriterende å flytte bryllupet fordi det blir for dyrt, det blir jo nemlig dyrt å invitere 120 og kjøpe mange kjoler med prislapper over 10000 per stykk. Bruden sa at det er lett å selge kjolene men ingen er solgt. 

Anonymkode: 1a6ed...84a

Hvorfor se stort på ting når du kan la deg sluke av detaljer og uvesentligheter 😳

Anonymkode: c5480...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har skrevet dette før, men...

Vi var invitert i bryllup på andre siden av landet. Ti timers biltur eller en time med fly. Barn kunne ikke være med, vi hadde tre små og hele slekten skulle i bryllupet så vi hadde ikke aktuelle barnevakter for en hel helg. De eneste som kunne passet hele gjengen over så lang tid var de som også skulle i bryllupet. Så vi takket nei. 

Så viser det seg at bryllupet var alkoholfritt. Og brudens familie kunne ha med seg barn, men ikke brudgommens. Mine foreldre og besteforeldre holdt på å gå på veggen. De klarer seg selvsagt normalt sett en kveld uten et glass, men her var det timesvis med taler og prekener (!). 

Glad jeg ikke brukte ti tusen (reise og overnatting) på dette.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alexz
På 23.4.2020 den 15.19, AnonymBruker skrev:

Vi var i et bryllup i fjor. Det var i en annen landsdel, vi måtte reise med fly + tog, og ha overnatting på hotell.

Dette var meget religiøse folk. Selvfølgelig ingen alkohol, og festen var ferdig når kaffe/kaker var ferdig kl 21.00.
Både brudeparet og den nærmeste familien var strålende fornøyde med dagen. Mange av gjestene var en smule snurt, da det i invitasjonen stod at det var "fest"..

Anonymkode: a2f3c...724

Var de i en veldig spesiell sekt eller noe, siden de ikke kunne ha alkohol ? 😄 Evt muslimer, buddhister eller mormonere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et kjempefint bryllup i fjor som måtte være alkoholfritt av diverse årsaker. Det var god mat, masse underholdning og koselig stemning. Likevel dro hele familien til brudgommen fra bryllupsfesten for å drikke et annet sted, for de mente at det ikke var en ordentlig feiring uten alkohol. Brudgommen selv ble igjen med oss andre.

Anonymkode: 92a6f...475

Merkelig det med musikk og dans også, hva slags religion hadde de ?

Anonymkode: edda6...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.4.2020 den 21.01, sofie777 skrev:

Som en kommentar til det over: Min familie er kristne (som ikke er det samme som religiøs, men det kan vi ta et annet sted). Da min bror giftet seg i fjor høst, var det brus på bordene i rikt monn, men det ble opplyst om at når middagen var servert til alle, så kunne de som ville ha alkoholfri vin si ifra til sin servitør og det fikk de (rød og hvit, så mye de ville ha). Noen i familien drikker gjerne til maten og da fikk de noe de kunne like. Dette synes jeg og de andre var en god gest og jeg fikk høre at dette var ikke noe de forventet siden de kjenner familien, tross alt.

Vi som er kristne tror på religionen kristendom , så at vi ikke er religiøse blir jo en merkelig påstand 😄 

ser ikke helt sammenhengen mellom kristendom og alkoholfri vin , heller , men ..💁🏻‍♀️

Anonymkode: edda6...291

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig det med musikk og dans også, hva slags religion hadde de ?

Anonymkode: edda6...291

Beklager, mente å sitere den om bryllup uten alkohol , dans og musikk.

Anonymkode: edda6...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Jeg var i et kjempefint bryllup i fjor som måtte være alkoholfritt av diverse årsaker. Det var god mat, masse underholdning og koselig stemning. Likevel dro hele familien til brudgommen fra bryllupsfesten for å drikke et annet sted, for de mente at det ikke var en ordentlig feiring uten alkohol. Brudgommen selv ble igjen med oss andre.

Anonymkode: 92a6f...475

Det er sikkert med god grunn at de valgte uten alkohol, de virker jo desperate etter alkohol den familien hans. 

Anonymkode: 6dd2f...35f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden mine bidrag nå, og faktisk en god stund siden jeg var i bryllup, så da passer det jo med litt oppdatering:

Jeg bor i utlandet så frykter ikke at noen kjenner igjen disse bryllupene :) 

1. Standard bryllup, type råflott, begge fra gode familier.. God stemning, fint og flott.. Så holder brudens far tale. Så langt alt vel. SÅ bestemmer hans seg for å fortelle bruden (og hele selskapet da) at hun er et resultat av at mora var utro for 30 år siden på byen, og at han derfor ikke er villig til å betale for bryllupet. Antar at han akkurat hadde fått vite det selv, og derfor denne reaksjonen, for hvis han hadde visst det i 30 år så kunne han bare holdt kjeft i denne anledningen også (eller, han burde jo det uansett, for dette var såååå upassende).. Veldig kleint, og det satte liksom stemningen for resten av kvelden, selv om brudens svigerfar "stepped up" og sa masse fine ting som at når sønnen hans fant henne så ble hun som en datter i familien osv, og et par stikk til brudens "far" om at han ikke var mann.. Så det ble jo fryktelig ille, men også noe fint da med svigerfaren som prøvde å gjøre sitt ytterste for å redde litt av dagen. 

2. Dette har jeg opplevd før også, men annen slektning. Men brudgommens bror hadde prestert å gifte seg på tinghuset samme dagen og annonserte det på festen. I landet hvor vi bor blir man ofte gode venner med svigerfamiliene, så foreldrene til "brud nr 2" var jo i bryllupet, og det ble jo stor ståhei og masse oppmerksomhet til brudepar nr. 2 og ikke så mye til 1 (for folk visste jo at de skulle gifte seg).. 

3. Brudeparet var tydeligvis i en hemmelig "triade" med forloveren til bruden.. Vet ikke helt detaljene der, om det egentlig bare har vært seksuelt eller om de har vært litt mer sånn "kjærester".. Men det falt nok forloveren tungt for brystet da de giftet seg, kanskje hun følte seg utelatt på en måte.. Men siden hun tydeligvis fikk et stikk av sjalusi i bryllupet bestemte hun seg for å gjøre noe med dette og avsløre hele greiene som ingen visste om.. Flott lysbildeshow og tale som startet normalt, men så fletta hun seg mer og mer inn i forholdet, og det var sexbilder av alle tre osv.. VELDIG pinlig for alle egentlig, for du blir dratt inn i noe du ikke vil være en del av og får mye informasjon det blir litt vanskelig å forholde seg til etterpå... 

Og så til bare håpløs planlegging:

4. Tom for drikke allerede under middagen. Bryllupet var i et grendehus i Norge, mange gjester og fint ordnet. Maten var bra, men drikken var litt feilberegnet så allerede etter en runde på koldtbordet var det tomt for vin.. Runde 2 var det også tomt for brus.. Det var noe øl igjen, men alle de som ikke likte øl måtte drikke vann resten av kvelden. Topp stemning og ikke akkurat det brudeparet hadde sett for seg tror jeg, for festen ble litt stille.. 

5. Brudeparet hadde invitert flere enn lokalet hadde plass til, og tydeligvis forventet at dette magisk nok skulle ordne seg av seg selv. Så det var 25 stykker som ikke hadde sitteplass på middagen.. Dette ble jo ikke sagt i fra om før man faktisk stod inni lokalet og lette etter bord som ikke var der.. Bruden gikk å kjefta på servitørene, så kom sjefen og kjefta tilbake fordi hun hadde fått beskjed 20 ganger om at det var for mange og at hun tydeligvis måtte ha det inn med teskje. 

Og et fint bryllup:

6. Trodde vi skulle i barnedåp. Og vi var jo forsåvidt det.. Fikk beskjed om å sitte igjen litt fordi "et eller annet var feil med sermonien, så de måtte døpe barnet en gang til" og så kom mor og far inn igjen i prosesjon (?), denne gangen hadde mor på seg brudekjole :)  Syntes det var artig og overraskende, og selv om noen ble stressa over å ikke ha bryllupsgave tror jeg brudeparet som kjører slike stunt har forståelse for at gaven ikke kommer på dagen. Ikke tradisjonell bryllupsfest i den forstand, men jeg syntes det var veldig hyggelig og annerledes. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...